Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Jaki silnik diesla czy benzyna w Volvo?

MrRoger 05 Paź 2009 22:38
  • #1 05 Paź 2009 22:38
    MrRoger
    Poziom 10  

    Witam;

    Znalazlem szereg opini w internecie jak i na forum, czesc sie nie pokrywa, czesc to tolane brednie - co Wy powiecie na temat tych dwoch silnikow, a dokladniej pytam o Volvo S40 / V40 (rozwazam rowniez S/V70 ale zaczniemy dyskusje od 40-stki)

    Volvo S/V 40
    - 1.8 benzyna GDI pochodzi z MITSUBISHI (nie da rady go zagazowac - zreszta gaz w Volvo to grzech ... jak i w polowie innych samochodow);
    - reszta benzyn to mmotory Volvo;
    - diesel natommiast w 40-stce to silnik z renault nie majacy zawiele plusow w opini;

    Dlaczego akurat Volvo - mam male dziecko wiec chce samochod sredniej klasy, ale ciut bezpieczniejszy.

    Przewaga ktorego i dlaczego?
    benzyna 1,8 125km czy diesla 1,9 90km do 115km

    benzyna drozsza jako paliwo, ale:
    1. czesci tansze (filtry, wtryski, naprawa etc...)
    2. benzyny nie trzeba "az tak" rozgrzewac by silnik zlapal swoja moc (lepszy na krotki dystans)
    3. jednak ten 1.8 125km bedzie ciut slabszy badz porownywalny do jakiegos TD z Intercoolerem w okolicach 100km

    diesel tansze paliwo:
    1. drozsze czesci
    2. teraz jezdze w dlugie trasy, ale za jakis czas bede jezdzil max po 15km i samochod w odstawke wiec nie zdolam dobrze rozgrzac diselka, a co za tym idzie- wieksze spalanie dla tej samej mocy.


    I tutaj potrzebuje pomocy, wyzej opisalem to co wiem, i znalazlem w internecie, mozecie to potwierdzic badz zaprzeczyc podajac jakies racjonalne powody/dowody.

    Nie moge jednak znalesc odpowiedzi (i potrzebuje Was) na:

    1. Czy silnik diesla w Volvo to ten sam co w Renault, czy jest to tylko owoc wspolpracy Volvo + Renault z tamtego okresu i jest to ich wspolne dziecko, ale rozne od reszty motorow uzywanyych w samochodach marki Renault.

    2. Jak silnik diesla sie zachowuje, jaka ma zywotnosc calkowita, jaki okres bezawaryjnej pracy, tzn. ile tys. km mozna na nim zrobic zanim pojawia sie jakis wycieki, problemy, skoki mocy, az w koncu zgon ;-)

    3. Tak samo jak w punkcie 2 tylko dla silnika 1.8 gdi - wyczytalem ze sa tam jakis straszne problemy z przepustnica i czesto siada? (gazowac go nie mam zamiaru)

    PS:
    Wielkie dzieki za odpowiedzi, mam nadzieje ze pomozecie - wlasnie przebywam w Holandii i chcialbym juz wrocic do PL na dwa samoochhody... Jesli ktos wykaze sie super pomoca to dostarcze w drodze powrotnej mala skrzyneczke Heineken'a ;-)

  • #2 06 Lis 2009 13:57
    teletechnika
    Poziom 10  

    Jak V70 to albo silnik 2.5 TDI VW, montowane były chyba do 2000 albo 2001r. Albo 2,4 D5 Volvo.
    Pozdrawiam.

  • #3 06 Lis 2009 14:28
    arakadiusz
    Poziom 11  

    Witam,

    Ja jestem szczesliwym posiadaczem Volvo s40 rok 99 model 2000 1.9 DCi. (95KM).

    To jest motor z Renaulta i u mnie swietnie sie spisuje. Na poczatku mialem duze obiekcje co do tego motoru a dokladnie przesad ze to francuz itp. Ten motor to nie jest laczenie Volvo komponentow i Renaulta, to jest identyczny silnik co np w lagunie. Jedynie czym moze sie roznic to osprzet.

    Plusy:
    - Bardzo male spalanie, nie przesadzam ale jak w trase nim wyjechalem to potrafi mi spali 4,5 l/100km.
    - Dynamika nie jest mulowaty jak silnik 90km
    - Czesci a raczej zamienniki od renaulta.
    - zawieszenie od mitsubishi ktore bardzo dobrze sie spisuje oraz mozliwosc montazu kloskow tarczy hamulcowych z tego auta

    Minusy:
    - Jak u mnie to lekkie wycieki oleju (nie wiem z czego to sie bierze, ale wycieki sa male tak wiec nie przejmuje sie tym i tez mi tak powiedzial moj mechanik)
    - przez to ze jest to diesel, czyli wystepuja tu duze drgania silnika trzeba uwazac na szczelnosc roznych metalowych rurek (np. ja wymienialem rurke od zaworu EGR, rurke od powrotu oleju z turbiny do miski olejowej oraz niektore gumowe rurki od intercoolera plus obejmy na tych rurach.
    - ogolny minus dla tego auta to mala dostepnosc czesci oraz wysoka cena, brak zamiennikow.

    Ogolna ocena mojej eski to bdb+

    Pozdrawiam

  • #4 24 Lis 2009 21:42
    rafalvolvo
    Poziom 8  

    ja mam diesla w s60 i jest spoko

  • #5 05 Gru 2009 18:56
    sudan
    Poziom 8  

    Ja mam s40 z silnikiem 1.8 GDI i jestem bardzo zadowolony.Silnik jak wiadomo jest z mitsubishi carismy.Faktycznie gazu do niego nie wsadzisz,ale ten silnik spala bardzo malo benzyny.Mam porownanie ze zwyklym volvowskim silnikiem 1.8 bo wczesniej mialem tez 40 tke z tym silnikiem.
    Kiepskie osiagi i duze spalanie ale bardzo wysoka kultura pracy ( przy 200 tys,chodzil jak zegareczek) Teraz obecny GDI-- przypomina troche prace diesla :-) ale nie musze planowac manewru wyprzedzania z kilkuminutowym wyprzedzeniem,daje frajde z jazdy,malo pali ale wymaga dobrych swiec,czystych filtrow,dobrego oleju...
    W obu 40 tkach montowane tez sa inne skrzynie: w poprzedniej od renaulta (wsteczny do przodu) -- wieczne problemy z tulejkami wybieraka,ogolnie tragedia.
    W GDI skrzynia tez jest z mitsu i jeszcze nie slyszalem zeby ktos mial jakies z nia problemy.Oba silniki maja swoje wady i zalety 1.8 od volvo odpowiednio traktowany jest "nie do zajechania" ale coz,rakieta to to nie jest,ale do sprawnego poruszania bez problemu sie nadaje. GDI na coz sprawuje sie wysmienicie ale jest jakby niedopracowany i bardziej skomplikowany niz ten z volvo.Czesto mozna przeczytac o stukajacych popychaczach,czy falujacych obrotach.
    Tak zeby sie dlugo nie rozpisywac,jezeli ktos zadal by mi pytanie ktory silnik wybral bys drugi raz ??
    wybieram bez wachania GDI

    Co do diesla w 40 tce,to duuuzo dobrych opini slyszalem o 1.9 dci ale w wersji 115 konnej (montowanej w 40 tkach po 2000 roku)

  • #6 18 Gru 2009 14:46
    wojtekcz
    Poziom 12  

    hmm,

    miałem V40 1.9td z silnikiem od Megane i pompa wtryskową Lucasa (chyba 90 KM). No cóż, przez rok mniej więcej 3 miesiące przestał w warsztacie. począwszy od problemów z pompą wtryskową, a skończywszy na pęknięciu (!!!) głowicy.... (żeby nie było samochód od początku w autoryzowanym serwisie)
    jak już to tylko mocniejsze diesle lub benzyna.

  • #7 19 Gru 2009 23:28
    cuba1313
    Poziom 16  

    Posiadam V40 1998, 1.9 td - 90 PS. Mam go niecały rok, w kraju od 2002 rok. Na liczniku 180 000km, po stanie wizualnym siedzenia kierowcy i kierownicy podejrzewam, że około 100 000 km jest cofnięte. Zapomnij o szwedzkim samochodzie. Motor - Francuz, zawieszenie - Japonia, pompa wtryskowa - Wielka Brytania, A samochód składany jest w Nederlandach. W związku z tym samochód jest taki Szwed, jak Fiat 125p niemiecki. Odnośnie moich wrażeń to samochodzik wizualnie przyjemny, dobre wyposażenie za przystępną cenę. Jest bezpieczny. Silnik jak wyżej koledzy pisali daleko mu do innych producentów. Wymieniałem: pompa wtryskowa - Lucas jest mega czuła, powiem kosztowna przyjemność. Jakaś marżeta, końcówka jak w każdym aucie, pasek wielorowkowy już trzykrotnie, oczywiście rozrząd też, rolka prowadząca, koło dwumasowe. Pewnego dnia przestał działać nadmuch - spaliła się opornica (tranzystor + radiaror) w kanale klimatyzacyjnym. To chyba wszystko. Podsumowując. Jeżeli bym wybierał między Dieslem, a benzyną w tym modelu to zdecydowanie benzyna. Spalanie u mnie wynosi około 5.5 po trasie w lato, miasto 9, to dosyć sporo. Jeszcze muszę dodać, że jakieś podświetlania konsoli i zapalniczki, przełącznika świateł nie wszystkie są sprawne, a są jedyne w swoim rodzaju, nie kupisz ich wszędzie. Pomimo tego samochodzik ma w sobie to coś, co mnie do niego przyciąga

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jest jeszcze jeden mankament. Części silnika okrutnie drogie w porównaniu do Niemców.

  • #8 22 Gru 2009 19:13
    gucio~1
    Poziom 21  

    Witam. 9 lat miałem V40 2.0T 160km. Silnik B4204T2 benzyna. Motor podobny do N7Q z Laguny więc chyba robione były na jakiejś wspólnej bazie. Przejechałem 350 tkm. Poszło koło dwumasowe ale jeszcze na gwarancji , silnik krokowy i dwie sondy lambda poza oczywiście elementami zawieszenia, paskami itp. Może części do volvo są droższe ale w sumie to wydałem mniej niż wielu znajomych z VW. Po 150 tkm zagazowałem go sekwencją BRC. Spalanie max 12l gazu silnik wkręcał się pięknie od 1800 obr. Gdybyś takiego trafił nie skatowanego to gorąco polecam.

  • #9 28 Gru 2009 20:17
    cyberda
    Poziom 12  

    Znajomy ma ten motorek w Carismie i bardzo go chwali - jechałem z nim kilka razy po autostradzie i powiem że autko szlo jak burza, zresztą wszystkie motorki GDI się sprawdzają, a przy swoich dobrych osiągach mają małe spalanie - kumplowi pali średnio 7,5 l, mój Citroen (kiedyś miałem) nawet jak był całkiem nowy to palił przy tej samej pojemności średnio 9l.

  • #10 02 Sty 2010 17:58
    Chudson
    Poziom 11  

    Mam diesla 2,4 D5 w s60 2003r i jest bardzo fajny, super przyspiesza i co ważne bardzo mało pali

  • #11 20 Sty 2010 21:54
    pawelg303
    Poziom 9  

    Witam.

    MrRoger i jak zdecydowałeś już co do zakupu? Jeśli nie zdecydowałeś a nadal stoisz przed wyborem to ja osobiście polecam z silnikiem (niby) renault 1.9D 115KM comon rail. Mam takiego od czerwca przejechałem już jakieś 10tys km i złego słowa nie powiem. Jakbyś chciał więcej szczegółów to pytaj.

    Pozdrawiam

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty