Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Symulator samochodu wyścigowego

slavo666 08 Paź 2009 16:21
  • Symulator samochodu wyścigowego
    Autor projektu, będąc w dzieciństwie w salonie gier, zafascynował się symulatorem samochodu Delorean, znanego z filmu "Powrót do przyszłości". Na bazie tych wspomnień oraz obserwacji, m.in. urządzeń NASA, postanowił stworzyć własny symulator samochodu wyścigowego.




    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


    Symulator samochodu wyścigowegoSymulator samochodu wyścigowego
    Symulator samochodu wyścigowego
    Zasadniczą częścią symulatora jest ruchoma platforma, na której umieszczone są wszystkie podzespoły. Szkielet wykonany jest ze stalowych rur o kwadratowym profilu i składa się z dwóch części - jedna jest podstawą, druga porusza się w jednej płaszczyźnie, około 15 stopni w prawo i lewo.
    Symulator samochodu wyścigowegoSymulator samochodu wyścigowegoSymulator samochodu wyścigowego
    Do wprowadzenia w ruch zaadoptowano zwyczajną wyciągarkę samochodową, która "napędza" górną część platformy przez koło pasowe. Silnik wyciągarki zasilany jest z zasilacza 12V o wydajności prądowej 30A.
    Symulator samochodu wyścigowego

    Jako kontroler zastosowano Logitech Momo racing wheel, z którego odłączono układ ForceFeedback (elementem wykonawczym jest silniczek w środku) i zaadoptowano go do sterowania całą platformą.
    Symulator samochodu wyścigowego
    Wybebeszono również dźwignię zmiany biegów z układem, przenosząc ją na bok siedzenia jak w prawdziwym samochodzie.
    Symulator samochodu wyścigowego
    Zarówno kierownica jak i fotel są regulowane, co pozwala dostosować pozycję dla każdej osoby. Na "pokładzie" symulatora znajdują się również głośniki 2.1, hub USB wraz z kartą dźwiękową - ważne, gdyż pozwala podłączyć symulator do komputera praktycznie jednym przewodem USB i zwiększa możliwą do uzyskania odległość. Dodatkowo zamontowano podświetlenie zimnymi katodami, sportowy wydech i nakładki na pedały oraz uchwyt na kubek z napojem :)
    Symulator samochodu wyścigowegoSymulator samochodu wyścigowego
    Obraz generowany jest przez projektor domowej roboty, który składa się w zasadzie z rzutnika, matrycy LCD oraz elektroniki z projektora fabrycznego (jest to osobny projekt, dostępny na stronie http://techthinker.com/poor-man%E2%80%99s-big-screen-the-100-diy-projector/ ).
    Autor wycenił koszty produkcji na $500-$750. Myślę, że u nas można by zamknąć się w mniejszej kwocie.
    Źródło: http://inventgeek.com/Projects/ForceFeedback/overview.aspx

  • #2 09 Paź 2009 16:18
    bassior
    Poziom 13  

    Coś tu jest nie halo, projektor obraca się razem z siedzeniem?

  • #3 09 Paź 2009 18:55
    _eddie_
    Poziom 32  

    Wygląda na to, że nie. Stoi za "symulatorem". Proste. Aż za bardzo. Do tego pokoik w czarnym macie na ścianach, wytłumiony i bez okna, dźwięk minimum 5.1. Ale początek dobry choć do NASA troszkę brakuje ;) .

  • #4 09 Paź 2009 21:54
    Lilith_100
    Poziom 25  

    Toż to prawie jak maluch :)

    Znam kogoś komu by się to spodobało tylko trzeba by wymienić kierownicę na stery i przerobić przód na kokpit samolotu, idealne do Flight Simulator by było :D

  • #5 09 Paź 2009 23:06
    gemiel
    Poziom 18  

    Może obok kubeczka na napoje umieścić papierowe torebki jak w samolotach? Nie bardzo wiem czym jest sterowany silnik wciągarki. Z logicznego punktu widzenia przechyły powinny następować po wejściach w zakręty. A co ma wibra z kierownicy do zakrętu?

  • #6 10 Paź 2009 11:58
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Heh projekt fajny jednak do Flight Simulator potrzeba by zamontować platforme na siłownikach hydraulicznych wtedy można by odwzorawać przechyły we wszystkich płaszczyznach ... hmmm wystarczyła by pompa hydrauliczna z fotela dentystycznego i 3 siłowniki sterowane elektrozaworami ze sterów do tego projektor laserowy i już mamy kokpit rodem z NASA :-)

  • #7 11 Paź 2009 09:32
    badworm
    Poziom 18  

    Super. Autor wydał niemałe pieniądze na tę konstrukcję a przyoszczędził na projektorze...

  • #8 13 Paź 2009 13:39
    gemiel
    Poziom 18  

    Na stronie autora nie ma zbyt wielu szczegółów na temat sterowania silnikiem. Moim zdaniem platforma jest źle zawieszona. Osie powinny być powyżej jej płaszczyzny. Również pasek klinowy nie zabezpieczy przed przechyleniem się wskutek poślizgu na kołach pasowych. Chyba że to było robione dla dzieci. Wciągarka miała gotowe koło do nawijania liny. Wystarczyło zaczepić końce liny na brzegach platformy a na kole owinąć powiedzmy trzy zwoje. Nie widziałem też żadnego elementu do pozycjonowania platformy. Przecież powinna mieć jakieś położenie początkowe. Całość wygląda na projekt, który tak do końca nie działa.

  • #9 14 Paź 2009 00:45
    cmal
    Poziom 15  

    Simracingiem zajmuję się już od dość dawna, i widziałem/miałem/mam to i owo, więc wypowiem się o tym projekcie.

    Po1: "Skrzynia biegów" - Skoro budować SYMULATOR z prawdziwego zdarzenia, to autor mógł pomyśleć o H-Shifterze(Układ biegów H - l-l-l ). Banalne w wykonaniu, a ile satysfakcji z jazdy :D Ogólnie skrzynia sekwencyjna powinna być tylko dodatkiem.

    Po2: Sprzęgło. Jeszcze łatwiejsza rzecz do zrobienia, a J/W ile satysfakcji z jazdy :D W ogóle nie wiem, jak można zapomnieć o takich podstawach...

    Po3: Jak można w symulatorze wyłączyć Force Feedback!!! Toż to karygodne i niedopuszczalne!

    Po4: "Symulacja przeciążeń" jest tylko w jednej osi(jak dla mnie porażka).

    Po5: Tak, projektor obraca się razem z całą platformą(wraz z kierownicą, skrzynią, pedałami itp.) Dlaczego? Na pewno każdy z was jechał kiedyś samochodem :D Czy siedząc np za kierownicą jadąc po dziurach trzęsie się sam fotel? A może cały samochód? Powiecie, że wtedy nie będzie efektu "przeciążeń"? G....o prawda... Spójrz jeszcze raz na projekt i pomyśl ;)

    Po6(i chyba ostatnie): Jak na "sumulatorze" można grać w Need For Speeda? Hah xD

    Jak dla mnie cały ten projekt to przerost formy nad treścią. Ale wiecie, "Są gusta i guściki"

    gemiel napisał:
    Może obok kubeczka na napoje umieścić papierowe torebki jak w samolotach? Nie bardzo wiem czym jest sterowany silnik wciągarki. Z logicznego punktu widzenia przechyły powinny następować po wejściach w zakręty. A co ma wibra z kierownicy do zakrętu?


    Wibra różni się od ForceFeedbacka BAAAAARDZO mocno, także nie porównuj tych dwóch rzeczy do siebię.


    Jak ja dawno nie pisałem na elektrodzie :D

  • #11 15 Paź 2009 00:22
    gemiel
    Poziom 18  

    Jeśli to jest symulator Syreny albo UAZa to przeciążenia będą podobne. Natomiast w nowocześniejszych samochodach jak przyśpieszamy to da się odczuć charakterystyczne "wciskanie w fotel". Samo bujanie na boki jest dobre do symulacji indiańskiego czółna. Wchodzenie w zakręty też odczuwane jest inaczej. Wystarczy prześledzić kierunki wektorów sił. Tak naprawdę na pochwałę zasługuje fakt, że autor miał pomysł i go zrealizował.

  • #12 10 Paź 2010 15:29
    dexter_6669
    Poziom 8  

    Witam kolegów,
    Rozpocząłem jakiś czas temu konstruowanie własnej kierownicy z trzema pedałami, ręcznym i biegami w układzie H. Z punktu mechanicznego wszystkie problemy zostały rozwiązane, gorzej z elektroniką (praktycznie się na tym nie znam) i teraz proszę o pomoc jak to w najprostszy sposób podłączyć. W kontrolerze chcę wykorzystać 5 osobnych osi i min 10 przycisków. Najprostszym sposobem było by podłączenie do portu gier z tym że musiał bym posiadać co najmniej dwa takie porty w komputerze. Da się tak zrobić? Dwie karty dźwiękowe w portami gier? Zastanawiam się na konstrukcją mjoy16 ale boje się że nie dam rady a części kosztują ok70 zł. Czy jakiś inny laik konstruował mjoy16 i jak mu to wyszło?
    Dorzucam foto mojej konstrukcji
    [url=http://obrazki.elektroda.net/3_1286717201.jpg]Symulator samochodu wyścigowego[/url

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty