X
  • #1 08 Oct 2009 22:23
    szogun114lm
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Proszę o pomoc w ustaleniu przyczyny braku mocy. Od kilku dni mój samochód jest bardzo słaby. Byłem u mechanika aby mi pomógł,ale sam nie za bardzo wiedział, co jest z moim autem.
    Proponował czyszczenie wtrysków, jak nie pomoże, to wymiana turbiny itp.
    Samochód zapala bardzo dobrze (Jak jest zimny i ciepły), nie przerywa,temperatura ok. Jeżeli chodzi o turbinę,to jest chyba dobra bo żadnych wycieków nie ma, nie hałasuje.
    Trochę poczytałem na necie i doszedłem do wniosku, że może to być problem z czujnikiem N75.
    Dodam jeszcze, że po podłączeniu do VAG pokazało mi 4 błędy:
    1. 17964 - Ciśnienie doładowania-nie osiągnięta granica regulacji/brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
    2. 17564 - Czujnik ciśnieniaw kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa,brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
    3. 17569 - Czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa,brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
    4. 17948 - Sygnał prędkości jazdy - sygnał za duży,brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
    Jeżeli to jest wina tego czujnika N75 to bardzo proszę o pomoc i napisanie, gdzie on jest i w jaki sposób go wymienić lub naprawić?
    Jeżeli to może być inna przyczyna, to proszę napiszcie jaka?
    Z góry dziękuję.
  • Helpful post
    #2 09 Oct 2009 21:12
    lewarek
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Kolego podepnij z powrotem do VAGA sprawdź ciśnienie doładowania w wartościach rzeczywistych może być uszkodzony lub zaolejony czujnik ciśnienia doładowania wtedy sterownik błędnie odczytuje ciśnienie doładowania i sterownik ogranicza moc turbiny. Może być zaworek n75,może być nieszczelny układ od turbiny do kolektora ssącego. Powodów jest multum.
  • #3 09 Oct 2009 22:25
    merbart
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Możliwości jest dużo, spróbuj wypiąć kostke z przepływomierza powietrza jak wróci moc przynajmiej częściowo to przepływka do wymiany.
  • #4 12 Oct 2009 13:56
    hiras
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Zrób logi statyczne i dynamiczne wtedy będzie można coś więcej powiedzieć.W moim
    szaraku (silnik ten sam czyli AUY)były zatarte kierownice w turbinie i tylko po logach udało się szybko ustalić przyczynę.Na tym forum są specjaliści którzy na pewno pomogą
    pod warunkiem, że będą mieli się na czym oprzeć.
  • #5 12 Oct 2009 20:58
    amm212
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    jakoś nie mam przekonania do vag a gdybyś skonsultował sie z michanikiem który dysponuje kts em mozesz zrobic jazde próbna z ta maszyna i zobaczysz jak działa i ile daje turbo
  • #6 12 Oct 2009 21:44
    slawekbartek
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam Sharana z 2002 1.9 TDI 116 KM z silnikiem AUY i dwa te same błędy:
    "2. 17564 - Czujnik ciśnieniaw kolektorze ssącym - zwarcie do masy/przerwa,brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
    3. 17569 - Czujnik temperatury powietrza - przerwa/zwarcie do plusa,brak osprzętu/nie związany ze sprzętem"
    U mnie objawy to brak mocy ale dopiero przy prędkości powyżej 120 km/h.Przy mniejszych predkościach i na biegach 2 ,3 ,4 nie mam większych problemów z mocą.
    Dodam,że spalanie w trasie oscyluje około 7,5 litra-jazda do 120 na godzinę bez obciążenia i klimy(notabene też nie działa).
    Kolega ma paska z 2001 i wymienił dwa czujniki na kolektorze dolotowym i podobne objawy przeszły.
    Dodam,ze jak go zgaszę i zapale to objawy mijają.
    Może ktoś ma jakąś radę?
  • #7 12 Oct 2009 22:15
    boguś 20000
    Warunkowo odblokowany
    Helpful post? (0)
    Witam może trzeba by było usunąć te cztery błędy przez nie może pan mieć problemy z mocą

    Dodano po 10 [minuty]:

    Witam w wyeliminowaniu tych dwóch błędów myślę , że mogło by pomóc zwykłe odłączenie akumulatora.
  • #8 12 Oct 2009 22:22
    slawekbartek
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Akumulatora nie odłączyłem,ale błędy skasowane.Kolega w czwartek podepnie ponownie vag i zobaczymy co pokaże.
  • #9 13 Oct 2009 00:56
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    slawekbartek- pokaże to samo co bylo.
    bogus20000-niestety odlaczenie akumulatora nie pomaga.
  • #10 14 Oct 2009 21:37
    szogun114lm
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.
    Podaje przyczyne przez którą mój sharan był bardzo słaby !!!!

    Przewód,który idzie z gruszki przy turbinie do zaworu osuną sie z uchwytu w którym powinien być i oparł się na półośce, potem sie po prostu o nią przetarł. Wymieniłem wężyk i wszystko jest super.Błedy zniknęły a samochód silny jak przedtem.
    Dziękuje wszystkim za poświęcenie czasu i za pomoc !!!
    Pozdrawiam.
  • #11 14 Oct 2009 23:01
    slawekbartek
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    szogun114lm a możesz podesłać jakieś zdjęcie ,który to przewód?
    Może u mnie też jest podobna przyczyna.Jak tam dojść?Trzeba coś rozbierać?
    Z góry dzięki za pomoc.
  • #12 20 Oct 2009 11:00
    szogun114lm
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Turbina znajduje się z tyłu silnika i najlepiej do niej sie dostać od spodu samochodu.Trzeba sciągnąć osłone od spodu auta i wtedy można dojść do turbiny.Gruszke też dobrze widać od dołu i od niej odchodzi jeden przewód ze środka.Nie trzeba wymieniać całego przewodu,można go po prostu tylko odciąć tam gdzie jest uszkodzony i starannie nadstawić odpowiednią długością.
  • #13 20 Oct 2009 18:28
    rh.rally
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    slawekbartek wrote:
    ...
    U mnie objawy to brak mocy ale dopiero przy prędkości powyżej 120 km/h.Przy mniejszych predkościach i na biegach 2 ,3 ,4 nie mam większych problemów z mocą.
    Dodam,że spalanie w trasie oscyluje około 7,5 litra-jazda do 120 na godzinę bez obciążenia i klimy(notabene też nie działa).
    Kolega ma paska z 2001 i wymienił dwa czujniki na kolektorze dolotowym i podobne objawy przeszły.
    Dodam,ze jak go zgaszę i zapale to objawy mijają.
    Może ktoś ma jakąś radę?


    jak przekroczysz 120 to potem nawet jak zatrzymasz się (nie gasząc go) jest słaby (jakby bez turbo był)??
    jak tak, to jeśli po zgaszeniu wszystko wraca do normy i znów po przekroczeniu prędkości zaczyna się notlauf, to można podejrzewać zawór N75, ale to tylko takie gdybanie, najlepiej zrobić logi, będzie wiadomo co się dzieje
  • #14 20 Oct 2009 22:53
    slawekbartek
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Rh.rally masz racje.Logi to dobra rzecz,ale ja mam dostęp do takiego małego urządzenia,co tylko ma kilka funkcji Vag-a.Jestem na etapie zakupu własnego kabelka i softu.Wracając do tematu-chyba naprawiłem moje autko.Kolega ma passata 130konnego(buu ja też kiedys miałem)i miał czujniki od powietrza i intercoolera.Podmieniliśmy od powierzta-nadal notlauf,ale po podmianie od intercoolera auto nabrało ochoty do jazdy.Dwa razy przekroczyłem 160km/h i nic.Auto idzie-hurra.Mam nadzieje,że tak zostanie.jest tylko mały problem-kolegi czujnik ma literke C na końcu a mój B.
    Czy ktoś ma może wiedze o różnice.Gdzies znalazłem,że mój ma 2570 mBar a kolegi 2610 mBar.Czy to wielka różnica?
    Z góry dzieki za podpowiedzi.
  • #15 20 Oct 2009 23:40
    adam.1.1
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Z tym 120kmh , to też tak miałem. Golf 4 ,3 czerwone tdi
    Na autostradzie czasem wyłączałem silnik , żeby zaczął ciągnąć pod góre.Wymieniłem przepływomierz zasysanego powietrza i wszystko wróciło do normy.

    Co do zaworu upustowego przy na turbinie , a dokładniej przewodu podciśnieniowego to podstawowy mankament , a na przykład w niemczech i zachodniej polsce gumowe przewody ((wszystkie gumowe)) są nagminnie ,ale okresowo przegryzane przez gryzonie.
    Zabezpieczenie od nich to folia alu (pazłotko)

    To nie żart !!!
  Search 4 million + Products
Browse Products