Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r
Autor
Wiadomość
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Miasto: Nowogród Bobrzański

Post#1 Post autora tematu 09 Paź 2009 20:57   

Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


jestem tu nowy wiec wszystki serdecznie witam
mam problem dotyczący auta wymienonym w temacie ... opisze może cały problem
auto ma przebieg 175 tysięcy km. kupione zostało w niemczech od Banku czyli auto z lisingu. auto w polsce tankuje zawsze na shelu zwykły ON extra. po zatankowaniu auta pod poznaniem bodajże w miescowości oborniki ... i po przejechaniu autem 100km uległo awarii. Auto zaczeło dymić na czarno, turbina przestała podawać ciśnienie, auto straciło moc jechało max 100km/h zapaliła się żółta kontrolka silnika na wyświetlaczu. autem wróciłem w takim stanie do domu okolice zielonej góry. pojechałem do mechanika ( nie serwisu) podłaczył go pod komputer. i stwierdził tak turbina nie podaje ciśnienia, jest złe położenie zaworu EGR, i filtr cząstek stałych jest zatkany (w czasie jazdy strasznie buczy w środku głos dobiegał właśnie z miejsca gdzie znajduje się FAP.) w komputerze sprwadził również historie auta ... filtr cząstek stałych był wymieniony przy 125 tysiacach km. stan dodatku do Fitra tzn tego płynu jest w normie. na kompie pisze tak ze " poziom minimalny nieosiągnięty". nie wiem co się dzieje :/ dodam też że autem szparpie przy ruszaniu i w czasie jazdy tak jakby przerywał silnik. cisnienie paliwa jest w normie wtryski paliwo tez podają w odpowiednim ciśnieniu. cała reszta jest wszystko ok po za tymi trzeba błędami
złe położenie zaworu EGR
turbina nie podaje ciśnienia
zatkany filtr cząstek stałych ) jest też błąt taki że jest róznica ciśnienia przed i za Fapem ) ale to jest spowodowane tym iż jest on zatkany.

ktoś moze mi podpowiedzieć co można zrobić ? z fapem słyszałem ze w komputerze można ustawić oczyszczanie FAPU tzn ze spaliny mają wyższą temperature spalin niż zazwyczaj. ktoś podpowie jak to zrobić ? z góry dziękuje wszystkim za pomoc ......
Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4716

Post#2 09 Paź 2009 23:23   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Powiedz mechanikowi zeby odlaczyl rure od EGR od kolektora i zaslepil czyms, a potem sprawdzil jak zachowuje sie silnik. Jesli po tym przestanie dymic i szarpac to wymien zawor EGR.

Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Paź 2009 23:23   





Powrót do góry
   
Doktorr
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 1619
Miasto: Kraków

Post#3 09 Paź 2009 23:25   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Jeżeli fap jest faktycznie zapchany to błędy egr i turbiny mogą być następstwem pierwszego. Podaj jakie jest ciśnienie różnicowe na fap na wolnych obrotach i przy ok 3000 obr.
Powrót do góry
   
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Miasto: Nowogród Bobrzański

Post#4 Post autora tematu 09 Paź 2009 23:39   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


do Doktorr-a kurcze tego akurat nie wiem nie spisywałem tych wartości ciśnień na wyjściu :/ wiec nie wiem

do kybernetes dzięki za podpowiedź w poniedziałek dam mu znać i najwyżej spróbuje tak zrobić jak piszesz ....

w ogóle to on podejrzewa że uszkodzony jest zawór na turbinie i zaczął ją wyciągac tyle że do niej jest takie ciulowe dojście że trzeba od dołu rozbierać i tamtędy wyciągnąć ją :/ - sporo roboty .... a ten zawór EGR to on przy turbinie jest ? czy gdzies osobno jest przykręcony ..... i on chyba odpowiada za podciśnienie .... i moze dlatego turbina nie chodzi ...:/
Powrót do góry
   
Doktorr
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 1619
Miasto: Kraków

Post#5 09 Paź 2009 23:53   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji w tym silniku jest ci dostatek. Do sprawdzenia zaworu sterującego używa się wakuometru.
Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4716

Post#6 10 Paź 2009 00:19   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Problem z FAP najprawdopodobniej wynika z zablokowania zaworu EGR. FAP to filtr w ukladzie wydechowym, jazda z dymiacym silnikiem z Poznania do Zielonej Gory musiala go zatkac. Przy zablokowanym sadza FAP turbina tez nie bedzie dzialac.

Kiedy juz naprawisz pojazd to pojawi sie problem jak bezpiecznie wypalic FAP. Ilosc sadzy tam nagromadzona z pewnoscia jest znacznie wieksza niz kiedykolwiek w normalnej eksploatacji. Nie probuj wypalac tego filtra na postoju! Tylko podczas jazdy, zeby bylo chlodzenie! Inaczej mozesz podpalic samochod - taki przytkany FAP potrafi nagrzac sie do pomaranczowego zaru i dawac metrowy plomien z wydechu.
Powrót do góry
   
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Miasto: Nowogród Bobrzański

Post#7 Post autora tematu 14 Paź 2009 19:48   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


panowie mam jeszcze pytanie tego FAP-a to jak można przepalić ? pisałem wcześniej ze komputer pokazuje ze filtr jest zatkany ... jak można go przepalić ? czy auto ma jakąś funkcje że przepala ten filtr czy jakoś trzeba ten filtr wykręcić ?:| ktoś podpowie ? co do Histori którą opisałem wcześniej nadal nic nie jest rozwiązane ... mechanik wyciągnął turbinę i okazało się ze działa tak jak powinna .. zawór na Turbinie też działa bez żadnych zastrzeżeń. Podpowiedziałem mechanikowi o tym zaworze ERG tak jak mi podpowiadaliście. jutro ma mi dać znać czy coś z tego wyszło czy też nie. W ogóle po rozmowie z nim w końcu podejrzewa że to przez ten zatkany filtr cząstek stałych .. auto nie chodzi tak jak powinno .... :/ nie wiem co robić koledzy :/
Powrót do góry
   
Jurand1987
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 14
Miasto: Wojsławice

Post#8 14 Paź 2009 20:08   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Witam serdecznie,nie jestem mechanikiem od Diesli ale z tego co wyczytałem z twojego postu,to podpowiem ci że wina prawdopodobne leży w pompie,w niej samej masz taki przestawiacz na sprężynce(trudno mi to opisać bo nie siedzę w dieslach mechanik powinien się domyślić)która często gęsto lubi się zatrzeć(złe paliwo)bądż sama sprężynka może pęknąć,drugie miejsce gdzie warto zajrzeć to sterowanie samej pompy(czujniki).

wyżej podane informacje mogą być mylne ale myśle że pomogą w znalezieniu usterki.

Moderowano przez Michu10:
Raczysz nie udzielać takich porad? Trochę się pomyliłeś, nie wiesz o czym mowa

Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Paź 2009 20:08   





Powrót do góry
   
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Miasto: Nowogród Bobrzański

Post#9 Post autora tematu 14 Paź 2009 20:20   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


hmm nom może masz i racje ale podejrzewam ze w takim aucie podczas diagnostyki komputerowej podał by jakiś bład dotyczący pompy .... a pokazało 3 błędy dotyczący zaworu ERG, zatkany FAP, nie działająca turbina(tzn nie podaje Ciśnienia) - turbina jest sprawna była już sprawdzana. wiec myślę że problem nie tkwi w pompie bo w systemie awaryjnym auto jedzie w miare ok .. tyle ze max 100km/h no i zero mocy ponieważ nie chodzi turbina....
Powrót do góry
   
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 4716

Post#10 14 Paź 2009 21:55   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Jurand1987 napisał:
Witam serdecznie,nie jestem mechanikiem od Diesli ale z tego co wyczytałem z twojego postu,to podpowiem ci że wina prawdopodobne leży w pompie,w niej samej masz taki przestawiacz na sprężynce(trudno mi to opisać bo nie siedzę w dieslach mechanik powinien się domyślić)która często gęsto lubi się zatrzeć(złe paliwo)bądż sama sprężynka może pęknąć,drugie miejsce gdzie warto zajrzeć to sterowanie samej pompy(czujniki).


Boj sie Boga czlowieku, co ty wypisujesz, przeciez to jest pompa common rail!

W common rail nie ma klasycznej pompy wtryskowej, jest prosta pompa tloczkowa podajaca pod bardzo duzym cisnieniem (maks. ok. 2000 bar) paliwo do zasobnika cisnienia (popularnie "rampa wtryskowa") skad jest rozprowadzane przewodami wysokiego cisnienia do sterowanych elektrycznie wtryskiwaczy (analogicznie jak w wielopunktowym wtrysku benzyny).
Powrót do góry
   
Michu10
Poziom 22
Poziom 22


Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 2164
Miasto: Wolsztyn

Post#11 14 Paź 2009 22:13   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Co pokazuje czujnik ciśnienia różnicowego? , To właśnie niezgodność pomiędzy obliczeniem ecu i ciśnieniem różnicowym powoduje zapalenie MIL, zrób odczyt z temperatury prekatalizatora i filtra cząstek, EGR możesz sprawdzić bez jego blokowania blaszką, diagnostyka przeprowadzona z uwzględnieniem działania samego MAF-a , da Tobie odpowiedz.
Powrót do góry
   
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Miasto: Nowogród Bobrzański

Post#12 Post autora tematu 16 Paź 2009 05:35   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


ok panowie Mechanik którego tak mi zachwalali zrezygnował :] bo nie wie jak go naprawić ... we wtorek auto zaprowadzam na serwis peugeota .. więc trochę mi z kieszenie pociagną......
Powrót do góry
   
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7


Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Miasto: Nowogród Bobrzański

Post#13 Post autora tematu 23 Paź 2009 18:43   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


witam panowie .. Auto było na serwisie dosłownie 2 dni .... był tak jak napisałem filtr cząstek stałych zapchany ... przez co turbina nie chodziła .. i dodatkowo przy Turbo był jakiś .. nie wiem dokładnie który węzyk od podciśnienia też zapchany co uniemożliwiało właczenie automatycznego oczyszczania FAP-a ... wymienili wężyk .. właczyli przez komputer regeneracje filtra.. i pomogło ... autko śmiga jak nowe :) koszt ... 100 zł wężyk + podłaczenie do komputera robocizna ... razem wyszło 390 zł :) wiec jak na serwis nie jest źle :) pozdrawiam wszystkich ..
Powrót do góry
   
Dr.Zepsuj
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 03 Lip 2003
Posty: 475
Miasto: anglia, Hull

Post#14 23 Paź 2009 19:30   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


kybernetes napisał:
Problem z FAP najprawdopodobniej wynika z zablokowania zaworu EGR. FAP to filtr w ukladzie wydechowym, jazda z dymiacym silnikiem z Poznania do Zielonej Gory musiala go zatkac. Przy zablokowanym sadza FAP turbina tez nie bedzie dzialac.

Kiedy juz naprawisz pojazd to pojawi sie problem jak bezpiecznie wypalic FAP. Ilosc sadzy tam nagromadzona z pewnoscia jest znacznie wieksza niz kiedykolwiek w normalnej eksploatacji. Nie probuj wypalac tego filtra na postoju! Tylko podczas jazdy, zeby bylo chlodzenie! Inaczej mozesz podpalic samochod - taki przytkany FAP potrafi nagrzac sie do pomaranczowego zaru i dawac metrowy plomien z wydechu.



dokladnie, sama prawda co do mozlowosci podpalenia fapem auta. widzialem....
Powrót do góry
   
Prezez001
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 2
Miasto: Słupsk

Post#15 19 Maj 2013 21:40   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Witam, wiem że stary temat. Ale mam ten sam problem. Kupiłem auto od komisu prosto z Niemiec, i okazało się ze turbina nie chodzi - podłączyłem pod kompa - obwód czujnika położenia sterowania chwilowego zwiększenia mocy turbodoładowania - błąd 2562.

Auto jest słabe, nie słychac turbiny. Jedzie maks do 130 km / h .

Auto jest na gwarancji 30 dni komisowej.

Prezes01(malpa)poczta.onet.eu
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 19 Maj 2013 21:40   





Powrót do góry
   
georgesgr
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 3334

Post#16 19 Maj 2013 22:03   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Prezez001 napisał:
...
Auto jest na gwarancji 30 dni komisowej.

Prezes01(malpa)poczta.onet.eu


Wiec z niej skorzystaj.
Zaplaciles za sprawne auto, wiec ma byc sprawne lub pieniadze zwrocone.
Powrót do góry
   
Prezez001
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 2
Miasto: Słupsk

Post#17 19 Maj 2013 22:16   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Auto mnie wyszło 20 tys zł z pakietem oc ac.
Peugeot 407 sw 2.0HDI z 2005 .
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Turbosprężarka -Peugeot 407 1.6 HDi (1)
PEUGEOT 407 2,0 HDI - sprzęgło (2)
Peugeot 407 2.0 Hdi + farelka (91)
peugeot 407 1.6 hdi turbina (5)
FAP w Peugeot 407 1,6 HDI (12)
Peugeot 407 a silnik 1,6 HDI (8)
PEUGEOT 407 2,2 16V - 30 Lip 2012 21:22 Peugeot 407 2,2 16 v - turbo dziura (1)
Peugeot 407 2.0 HDI 16V, ubytek płynu od wspomagania. (9)
Poszukuję schemat instalacji elektrycznej Peugeot 407 2004r. 1.8 benzyna 116km (4)
peugeot 407 sw, 2.0 hdi - problem z turbo (2)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.056 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony