Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r

lucyferek1985 09 Paź 2009 20:57
  • #1 09 Paź 2009 20:57
    lucyferek1985
    Poziom 8  

    jestem tu nowy wiec wszystki serdecznie witam
    mam problem dotyczący auta wymienonym w temacie ... opisze może cały problem
    auto ma przebieg 175 tysięcy km. kupione zostało w niemczech od Banku czyli auto z lisingu. auto w polsce tankuje zawsze na shelu zwykły ON extra. po zatankowaniu auta pod poznaniem bodajże w miescowości oborniki ... i po przejechaniu autem 100km uległo awarii. Auto zaczeło dymić na czarno, turbina przestała podawać ciśnienie, auto straciło moc jechało max 100km/h zapaliła się żółta kontrolka silnika na wyświetlaczu. autem wróciłem w takim stanie do domu okolice zielonej góry. pojechałem do mechanika ( nie serwisu) podłaczył go pod komputer. i stwierdził tak turbina nie podaje ciśnienia, jest złe położenie zaworu EGR, i filtr cząstek stałych jest zatkany (w czasie jazdy strasznie buczy w środku głos dobiegał właśnie z miejsca gdzie znajduje się FAP.) w komputerze sprwadził również historie auta ... filtr cząstek stałych był wymieniony przy 125 tysiacach km. stan dodatku do Fitra tzn tego płynu jest w normie. na kompie pisze tak ze " poziom minimalny nieosiągnięty". nie wiem co się dzieje :/ dodam też że autem szparpie przy ruszaniu i w czasie jazdy tak jakby przerywał silnik. cisnienie paliwa jest w normie wtryski paliwo tez podają w odpowiednim ciśnieniu. cała reszta jest wszystko ok po za tymi trzeba błędami
    złe położenie zaworu EGR
    turbina nie podaje ciśnienia
    zatkany filtr cząstek stałych ) jest też błąt taki że jest róznica ciśnienia przed i za Fapem ) ale to jest spowodowane tym iż jest on zatkany.

    ktoś moze mi podpowiedzieć co można zrobić ? z fapem słyszałem ze w komputerze można ustawić oczyszczanie FAPU tzn ze spaliny mają wyższą temperature spalin niż zazwyczaj. ktoś podpowie jak to zrobić ? z góry dziękuje wszystkim za pomoc ......

  • #2 09 Paź 2009 23:23
    kybernetes
    Poziom 39  

    Powiedz mechanikowi zeby odlaczyl rure od EGR od kolektora i zaslepil czyms, a potem sprawdzil jak zachowuje sie silnik. Jesli po tym przestanie dymic i szarpac to wymien zawor EGR.

    Pozdrawiam

  • #3 09 Paź 2009 23:25
    Doktorr
    Poziom 33  

    Jeżeli fap jest faktycznie zapchany to błędy egr i turbiny mogą być następstwem pierwszego. Podaj jakie jest ciśnienie różnicowe na fap na wolnych obrotach i przy ok 3000 obr.

  • #4 09 Paź 2009 23:39
    lucyferek1985
    Poziom 8  

    do Doktorr-a kurcze tego akurat nie wiem nie spisywałem tych wartości ciśnień na wyjściu :/ wiec nie wiem

    do kybernetes dzięki za podpowiedź w poniedziałek dam mu znać i najwyżej spróbuje tak zrobić jak piszesz ....

    w ogóle to on podejrzewa że uszkodzony jest zawór na turbinie i zaczął ją wyciągac tyle że do niej jest takie ciulowe dojście że trzeba od dołu rozbierać i tamtędy wyciągnąć ją :/ - sporo roboty .... a ten zawór EGR to on przy turbinie jest ? czy gdzies osobno jest przykręcony ..... i on chyba odpowiada za podciśnienie .... i moze dlatego turbina nie chodzi ...:/

  • #5 09 Paź 2009 23:53
    Doktorr
    Poziom 33  

    Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji w tym silniku jest ci dostatek. Do sprawdzenia zaworu sterującego używa się wakuometru.

  • #6 10 Paź 2009 00:19
    kybernetes
    Poziom 39  

    Problem z FAP najprawdopodobniej wynika z zablokowania zaworu EGR. FAP to filtr w ukladzie wydechowym, jazda z dymiacym silnikiem z Poznania do Zielonej Gory musiala go zatkac. Przy zablokowanym sadza FAP turbina tez nie bedzie dzialac.

    Kiedy juz naprawisz pojazd to pojawi sie problem jak bezpiecznie wypalic FAP. Ilosc sadzy tam nagromadzona z pewnoscia jest znacznie wieksza niz kiedykolwiek w normalnej eksploatacji. Nie probuj wypalac tego filtra na postoju! Tylko podczas jazdy, zeby bylo chlodzenie! Inaczej mozesz podpalic samochod - taki przytkany FAP potrafi nagrzac sie do pomaranczowego zaru i dawac metrowy plomien z wydechu.

  • #7 14 Paź 2009 19:48
    lucyferek1985
    Poziom 8  

    panowie mam jeszcze pytanie tego FAP-a to jak można przepalić ? pisałem wcześniej ze komputer pokazuje ze filtr jest zatkany ... jak można go przepalić ? czy auto ma jakąś funkcje że przepala ten filtr czy jakoś trzeba ten filtr wykręcić ?:| ktoś podpowie ? co do Histori którą opisałem wcześniej nadal nic nie jest rozwiązane ... mechanik wyciągnął turbinę i okazało się ze działa tak jak powinna .. zawór na Turbinie też działa bez żadnych zastrzeżeń. Podpowiedziałem mechanikowi o tym zaworze ERG tak jak mi podpowiadaliście. jutro ma mi dać znać czy coś z tego wyszło czy też nie. W ogóle po rozmowie z nim w końcu podejrzewa że to przez ten zatkany filtr cząstek stałych .. auto nie chodzi tak jak powinno .... :/ nie wiem co robić koledzy :/

  • #8 14 Paź 2009 20:08
    Jurand1987
    Poziom 9  

    Witam serdecznie,nie jestem mechanikiem od Diesli ale z tego co wyczytałem z twojego postu,to podpowiem ci że wina prawdopodobne leży w pompie,w niej samej masz taki przestawiacz na sprężynce(trudno mi to opisać bo nie siedzę w dieslach mechanik powinien się domyślić)która często gęsto lubi się zatrzeć(złe paliwo)bądż sama sprężynka może pęknąć,drugie miejsce gdzie warto zajrzeć to sterowanie samej pompy(czujniki).

    wyżej podane informacje mogą być mylne ale myśle że pomogą w znalezieniu usterki.

    Moderowany przez Michu10:

    Raczysz nie udzielać takich porad? Trochę się pomyliłeś, nie wiesz o czym mowa

  • #9 14 Paź 2009 20:20
    lucyferek1985
    Poziom 8  

    hmm nom może masz i racje ale podejrzewam ze w takim aucie podczas diagnostyki komputerowej podał by jakiś bład dotyczący pompy .... a pokazało 3 błędy dotyczący zaworu ERG, zatkany FAP, nie działająca turbina(tzn nie podaje Ciśnienia) - turbina jest sprawna była już sprawdzana. wiec myślę że problem nie tkwi w pompie bo w systemie awaryjnym auto jedzie w miare ok .. tyle ze max 100km/h no i zero mocy ponieważ nie chodzi turbina....

  • #10 14 Paź 2009 21:55
    kybernetes
    Poziom 39  

    Jurand1987 napisał:
    Witam serdecznie,nie jestem mechanikiem od Diesli ale z tego co wyczytałem z twojego postu,to podpowiem ci że wina prawdopodobne leży w pompie,w niej samej masz taki przestawiacz na sprężynce(trudno mi to opisać bo nie siedzę w dieslach mechanik powinien się domyślić)która często gęsto lubi się zatrzeć(złe paliwo)bądż sama sprężynka może pęknąć,drugie miejsce gdzie warto zajrzeć to sterowanie samej pompy(czujniki).


    Boj sie Boga czlowieku, co ty wypisujesz, przeciez to jest pompa common rail!

    W common rail nie ma klasycznej pompy wtryskowej, jest prosta pompa tloczkowa podajaca pod bardzo duzym cisnieniem (maks. ok. 2000 bar) paliwo do zasobnika cisnienia (popularnie "rampa wtryskowa") skad jest rozprowadzane przewodami wysokiego cisnienia do sterowanych elektrycznie wtryskiwaczy (analogicznie jak w wielopunktowym wtrysku benzyny).

  • #11 14 Paź 2009 22:13
    Michu10
    Poziom 32  

    Co pokazuje czujnik ciśnienia różnicowego? , To właśnie niezgodność pomiędzy obliczeniem ecu i ciśnieniem różnicowym powoduje zapalenie MIL, zrób odczyt z temperatury prekatalizatora i filtra cząstek, EGR możesz sprawdzić bez jego blokowania blaszką, diagnostyka przeprowadzona z uwzględnieniem działania samego MAF-a , da Tobie odpowiedz.

  • #12 16 Paź 2009 05:35
    lucyferek1985
    Poziom 8  

    ok panowie Mechanik którego tak mi zachwalali zrezygnował :] bo nie wie jak go naprawić ... we wtorek auto zaprowadzam na serwis peugeota .. więc trochę mi z kieszenie pociagną......

  • #13 23 Paź 2009 18:43
    lucyferek1985
    Poziom 8  

    witam panowie .. Auto było na serwisie dosłownie 2 dni .... był tak jak napisałem filtr cząstek stałych zapchany ... przez co turbina nie chodziła .. i dodatkowo przy Turbo był jakiś .. nie wiem dokładnie który węzyk od podciśnienia też zapchany co uniemożliwiało właczenie automatycznego oczyszczania FAP-a ... wymienili wężyk .. właczyli przez komputer regeneracje filtra.. i pomogło ... autko śmiga jak nowe :) koszt ... 100 zł wężyk + podłaczenie do komputera robocizna ... razem wyszło 390 zł :) wiec jak na serwis nie jest źle :) pozdrawiam wszystkich ..

  • #14 23 Paź 2009 19:30
    Dr.Zepsuj
    Poziom 20  

    kybernetes napisał:
    Problem z FAP najprawdopodobniej wynika z zablokowania zaworu EGR. FAP to filtr w ukladzie wydechowym, jazda z dymiacym silnikiem z Poznania do Zielonej Gory musiala go zatkac. Przy zablokowanym sadza FAP turbina tez nie bedzie dzialac.

    Kiedy juz naprawisz pojazd to pojawi sie problem jak bezpiecznie wypalic FAP. Ilosc sadzy tam nagromadzona z pewnoscia jest znacznie wieksza niz kiedykolwiek w normalnej eksploatacji. Nie probuj wypalac tego filtra na postoju! Tylko podczas jazdy, zeby bylo chlodzenie! Inaczej mozesz podpalic samochod - taki przytkany FAP potrafi nagrzac sie do pomaranczowego zaru i dawac metrowy plomien z wydechu.



    dokladnie, sama prawda co do mozlowosci podpalenia fapem auta. widzialem....

  • #15 19 Maj 2013 21:40
    Prezez001
    Poziom 2  

    Witam, wiem że stary temat. Ale mam ten sam problem. Kupiłem auto od komisu prosto z Niemiec, i okazało się ze turbina nie chodzi - podłączyłem pod kompa - obwód czujnika położenia sterowania chwilowego zwiększenia mocy turbodoładowania - błąd 2562.

    Auto jest słabe, nie słychac turbiny. Jedzie maks do 130 km / h .

    Auto jest na gwarancji 30 dni komisowej.

    Prezes01(malpa)poczta.onet.eu

  • #16 19 Maj 2013 22:03
    georgesgr
    Poziom 40  

    Prezez001 napisał:
    ...
    Auto jest na gwarancji 30 dni komisowej.

    Prezes01(malpa)poczta.onet.eu


    Wiec z niej skorzystaj.
    Zaplaciles za sprawne auto, wiec ma byc sprawne lub pieniadze zwrocone.

  • #17 19 Maj 2013 22:16
    Prezez001
    Poziom 2  

    Auto mnie wyszło 20 tys zł z pakietem oc ac.
    Peugeot 407 sw 2.0HDI z 2005 .

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty