Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika ->Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: Nowogród Bobrzański
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Ocena postów: 2
lucyferek1985
Poziom 7
Post#1 09 Paź 2009 20:57  Autor tematu   

Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


jestem tu nowy wiec wszystki serdecznie witam
mam problem dotyczący auta wymienonym w temacie ... opisze może cały problem
auto ma przebieg 175 tysięcy km. kupione zostało w niemczech od Banku czyli auto z lisingu. auto w polsce tankuje zawsze na shelu zwykły ON extra. po zatankowaniu auta pod poznaniem bodajże w miescowości oborniki ... i po przejechaniu autem 100km uległo awarii. Auto zaczeło dymić na czarno, turbina przestała podawać ciśnienie, auto straciło moc jechało max 100km/h zapaliła się żółta kontrolka silnika na wyświetlaczu. autem wróciłem w takim stanie do domu okolice zielonej góry. pojechałem do mechanika ( nie serwisu) podłaczył go pod komputer. i stwierdził tak turbina nie podaje ciśnienia, jest złe położenie zaworu EGR, i filtr cząstek stałych jest zatkany (w czasie jazdy strasznie buczy w środku głos dobiegał właśnie z miejsca gdzie znajduje się FAP.) w komputerze sprwadził również historie auta ... filtr cząstek stałych był wymieniony przy 125 tysiacach km. stan dodatku do Fitra tzn tego płynu jest w normie. na kompie pisze tak ze " poziom minimalny nieosiągnięty". nie wiem co się dzieje :/ dodam też że autem szparpie przy ruszaniu i w czasie jazdy tak jakby przerywał silnik. cisnienie paliwa jest w normie wtryski paliwo tez podają w odpowiednim ciśnieniu. cała reszta jest wszystko ok po za tymi trzeba błędami
złe położenie zaworu EGR
turbina nie podaje ciśnienia
zatkany filtr cząstek stałych ) jest też błąt taki że jest róznica ciśnienia przed i za Fapem ) ale to jest spowodowane tym iż jest on zatkany.

ktoś moze mi podpowiedzieć co można zrobić ? z fapem słyszałem ze w komputerze można ustawić oczyszczanie FAPU tzn ze spaliny mają wyższą temperature spalin niż zazwyczaj. ktoś podpowie jak to zrobić ? z góry dziękuje wszystkim za pomoc ......

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 5241
Pomógł: 413
Ocena postów: 96
kybernetes
Poziom 24
Post#2 09 Paź 2009 23:23    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Powiedz mechanikowi zeby odlaczyl rure od EGR od kolektora i zaslepil czyms, a potem sprawdzil jak zachowuje sie silnik. Jesli po tym przestanie dymic i szarpac to wymien zawor EGR.

Pozdrawiam

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Doktorr
Poziom 22
Poziom 22
Miasto: Kraków
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 1639
Pomógł: 167
Ocena postów: 47
Doktorr
Poziom 22
Post#3 09 Paź 2009 23:25    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Jeżeli fap jest faktycznie zapchany to błędy egr i turbiny mogą być następstwem pierwszego. Podaj jakie jest ciśnienie różnicowe na fap na wolnych obrotach i przy ok 3000 obr.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: Nowogród Bobrzański
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Ocena postów: 2
lucyferek1985
Poziom 7
Post#4 09 Paź 2009 23:39  Autor tematu   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


do Doktorr-a kurcze tego akurat nie wiem nie spisywałem tych wartości ciśnień na wyjściu :/ wiec nie wiem

do kybernetes dzięki za podpowiedź w poniedziałek dam mu znać i najwyżej spróbuje tak zrobić jak piszesz ....

w ogóle to on podejrzewa że uszkodzony jest zawór na turbinie i zaczął ją wyciągac tyle że do niej jest takie ciulowe dojście że trzeba od dołu rozbierać i tamtędy wyciągnąć ją :/ - sporo roboty .... a ten zawór EGR to on przy turbinie jest ? czy gdzies osobno jest przykręcony ..... i on chyba odpowiada za podciśnienie .... i moze dlatego turbina nie chodzi ...:/

Oceń post: + -1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Doktorr
Poziom 22
Poziom 22
Miasto: Kraków
Dołączył: 03 Sty 2005
Posty: 1639
Pomógł: 167
Ocena postów: 47
Doktorr
Poziom 22
Post#5 09 Paź 2009 23:53    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Na turbinie jest czujnik położenia a nie zawór ( i to nie we wszystkich silnikach) Siłownik turbiny sprawdza się przy użyciu ręcznej pompy podciśnienia (turbinę wymontowuje się gdy masz pewność ,że jest uszkodzona) lokalizację zaworu sterującego turbiną najlepiej ustalić idąc za przewodem podciśnieniowym, szczególnie że zaworów podobnej konstrukcji w tym silniku jest ci dostatek. Do sprawdzenia zaworu sterującego używa się wakuometru.

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 5241
Pomógł: 413
Ocena postów: 96
kybernetes
Poziom 24
Post#6 10 Paź 2009 00:19    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Problem z FAP najprawdopodobniej wynika z zablokowania zaworu EGR. FAP to filtr w ukladzie wydechowym, jazda z dymiacym silnikiem z Poznania do Zielonej Gory musiala go zatkac. Przy zablokowanym sadza FAP turbina tez nie bedzie dzialac.

Kiedy juz naprawisz pojazd to pojawi sie problem jak bezpiecznie wypalic FAP. Ilosc sadzy tam nagromadzona z pewnoscia jest znacznie wieksza niz kiedykolwiek w normalnej eksploatacji. Nie probuj wypalac tego filtra na postoju! Tylko podczas jazdy, zeby bylo chlodzenie! Inaczej mozesz podpalic samochod - taki przytkany FAP potrafi nagrzac sie do pomaranczowego zaru i dawac metrowy plomien z wydechu.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: Nowogród Bobrzański
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Ocena postów: 2
lucyferek1985
Poziom 7
Post#7 14 Paź 2009 19:48  Autor tematu   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


panowie mam jeszcze pytanie tego FAP-a to jak można przepalić ? pisałem wcześniej ze komputer pokazuje ze filtr jest zatkany ... jak można go przepalić ? czy auto ma jakąś funkcje że przepala ten filtr czy jakoś trzeba ten filtr wykręcić ?Neutral ktoś podpowie ? co do Histori którą opisałem wcześniej nadal nic nie jest rozwiązane ... mechanik wyciągnął turbinę i okazało się ze działa tak jak powinna .. zawór na Turbinie też działa bez żadnych zastrzeżeń. Podpowiedziałem mechanikowi o tym zaworze ERG tak jak mi podpowiadaliście. jutro ma mi dać znać czy coś z tego wyszło czy też nie. W ogóle po rozmowie z nim w końcu podejrzewa że to przez ten zatkany filtr cząstek stałych .. auto nie chodzi tak jak powinno .... :/ nie wiem co robić koledzy :/

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Jurand1987
Poziom 5
Poziom 5
Miasto: Wojsławice
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 14
Jurand1987
Poziom 5
Post#8 14 Paź 2009 20:08    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Witam serdecznie,nie jestem mechanikiem od Diesli ale z tego co wyczytałem z twojego postu,to podpowiem ci że wina prawdopodobne leży w pompie,w niej samej masz taki przestawiacz na sprężynce(trudno mi to opisać bo nie siedzę w dieslach mechanik powinien się domyślić)która często gęsto lubi się zatrzeć(złe paliwo)bądż sama sprężynka może pęknąć,drugie miejsce gdzie warto zajrzeć to sterowanie samej pompy(czujniki).

wyżej podane informacje mogą być mylne ale myśle że pomogą w znalezieniu usterki.

Moderowano przez Michu10:
Raczysz nie udzielać takich porad? Trochę się pomyliłeś, nie wiesz o czym mowa


Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: Nowogród Bobrzański
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Ocena postów: 2
lucyferek1985
Poziom 7
Post#9 14 Paź 2009 20:20  Autor tematu   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


hmm nom może masz i racje ale podejrzewam ze w takim aucie podczas diagnostyki komputerowej podał by jakiś bład dotyczący pompy .... a pokazało 3 błędy dotyczący zaworu ERG, zatkany FAP, nie działająca turbina(tzn nie podaje Ciśnienia) - turbina jest sprawna była już sprawdzana. wiec myślę że problem nie tkwi w pompie bo w systemie awaryjnym auto jedzie w miare ok .. tyle ze max 100km/h no i zero mocy ponieważ nie chodzi turbina....

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
kybernetes
Poziom 24
Poziom 24
Dołączył: 21 Maj 2006
Posty: 5241
Pomógł: 413
Ocena postów: 96
kybernetes
Poziom 24
Post#10 14 Paź 2009 21:55    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Jurand1987 napisał:
Witam serdecznie,nie jestem mechanikiem od Diesli ale z tego co wyczytałem z twojego postu,to podpowiem ci że wina prawdopodobne leży w pompie,w niej samej masz taki przestawiacz na sprężynce(trudno mi to opisać bo nie siedzę w dieslach mechanik powinien się domyślić)która często gęsto lubi się zatrzeć(złe paliwo)bądż sama sprężynka może pęknąć,drugie miejsce gdzie warto zajrzeć to sterowanie samej pompy(czujniki).


Boj sie Boga czlowieku, co ty wypisujesz, przeciez to jest pompa common rail!

W common rail nie ma klasycznej pompy wtryskowej, jest prosta pompa tloczkowa podajaca pod bardzo duzym cisnieniem (maks. ok. 2000 bar) paliwo do zasobnika cisnienia (popularnie "rampa wtryskowa") skad jest rozprowadzane przewodami wysokiego cisnienia do sterowanych elektrycznie wtryskiwaczy (analogicznie jak w wielopunktowym wtrysku benzyny).

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Michu10
Poziom 22
Poziom 22
Miasto: Wolsztyn
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 2112
Pomógł: 132
Ocena postów: 28
Michu10
Poziom 22
Post#11 14 Paź 2009 22:13    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Co pokazuje czujnik ciśnienia różnicowego? , To właśnie niezgodność pomiędzy obliczeniem ecu i ciśnieniem różnicowym powoduje zapalenie MIL, zrób odczyt z temperatury prekatalizatora i filtra cząstek, EGR możesz sprawdzić bez jego blokowania blaszką, diagnostyka przeprowadzona z uwzględnieniem działania samego MAF-a , da Tobie odpowiedz.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: Nowogród Bobrzański
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Ocena postów: 2
lucyferek1985
Poziom 7
Post#12 16 Paź 2009 05:35  Autor tematu   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


ok panowie Mechanik którego tak mi zachwalali zrezygnował :] bo nie wie jak go naprawić ... we wtorek auto zaprowadzam na serwis peugeota .. więc trochę mi z kieszenie pociagną......

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
lucyferek1985
Poziom 7
Poziom 7
Miasto: Nowogród Bobrzański
Dołączył: 09 Paź 2009
Posty: 21
Ocena postów: 2
lucyferek1985
Poziom 7
Post#13 23 Paź 2009 18:43  Autor tematu   

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


witam panowie .. Auto było na serwisie dosłownie 2 dni .... był tak jak napisałem filtr cząstek stałych zapchany ... przez co turbina nie chodziła .. i dodatkowo przy Turbo był jakiś .. nie wiem dokładnie który węzyk od podciśnienia też zapchany co uniemożliwiało właczenie automatycznego oczyszczania FAP-a ... wymienili wężyk .. właczyli przez komputer regeneracje filtra.. i pomogło ... autko śmiga jak nowe Smile koszt ... 100 zł wężyk + podłaczenie do komputera robocizna ... razem wyszło 390 zł Smile wiec jak na serwis nie jest źle Smile pozdrawiam wszystkich ..

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Dr.Zepsuj
Poziom 18
Poziom 18
Miasto: anglia, Hull
Dołączył: 03 Lip 2003
Posty: 476
Pomógł: 6
Ocena postów: 3
Dr.Zepsuj
Poziom 18
Post#14 23 Paź 2009 19:30    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


kybernetes napisał:
Problem z FAP najprawdopodobniej wynika z zablokowania zaworu EGR. FAP to filtr w ukladzie wydechowym, jazda z dymiacym silnikiem z Poznania do Zielonej Gory musiala go zatkac. Przy zablokowanym sadza FAP turbina tez nie bedzie dzialac.

Kiedy juz naprawisz pojazd to pojawi sie problem jak bezpiecznie wypalic FAP. Ilosc sadzy tam nagromadzona z pewnoscia jest znacznie wieksza niz kiedykolwiek w normalnej eksploatacji. Nie probuj wypalac tego filtra na postoju! Tylko podczas jazdy, zeby bylo chlodzenie! Inaczej mozesz podpalic samochod - taki przytkany FAP potrafi nagrzac sie do pomaranczowego zaru i dawac metrowy plomien z wydechu.



dokladnie, sama prawda co do mozlowosci podpalenia fapem auta. widzialem....

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Prezez001
Poziom 2
Poziom 2
Miasto: Słupsk
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 2
Prezez001
Poziom 2
Post#15 19 Maj 2013 21:40    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Witam, wiem że stary temat. Ale mam ten sam problem. Kupiłem auto od komisu prosto z Niemiec, i okazało się ze turbina nie chodzi - podłączyłem pod kompa - obwód czujnika położenia sterowania chwilowego zwiększenia mocy turbodoładowania - błąd 2562.

Auto jest słabe, nie słychac turbiny. Jedzie maks do 130 km / h .

Auto jest na gwarancji 30 dni komisowej.

Prezes01(malpa)poczta.onet.eu

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
georgesgr
Poziom 24
Poziom 24
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 4275
Pomógł: 519
Ocena postów: 186
georgesgr
Poziom 24
Post#16 19 Maj 2013 22:03    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Prezez001 napisał:
...
Auto jest na gwarancji 30 dni komisowej.

Prezes01(malpa)poczta.onet.eu


Wiec z niej skorzystaj.
Zaplaciles za sprawne auto, wiec ma byc sprawne lub pieniadze zwrocone.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Prezez001
Poziom 2
Poziom 2
Miasto: Słupsk
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 2
Prezez001
Poziom 2
Post#17 19 Maj 2013 22:16    

Re: Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r


Auto mnie wyszło 20 tys zł z pakietem oc ac.
Peugeot 407 sw 2.0HDI z 2005 .

Oceń post: + -1 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Peugeot 407 2.0 HDI 16V, ubytek płynu od wspomagania. (9)
Peugeot 407 2.0 HDi 136kM - Oporność czujnika ciśnienia paliwa 2.0 HDi Peugeot (5)
PEUGEOT 407 2,2 16V - 30 Lip 2012 21:22 Peugeot 407 2,2 16 v - turbo dziura (1)
Peugeot 407 2.0 HDI - wężyki podciśnienia turbo w 2.0 hdi (2)
Peugeot 407 a silnik 1,6 HDI (8)
FAP w Peugeot 407 1,6 HDI (12)
peugeot 407 1.6 hdi turbina (5)
Peugeot 407 2.0 Hdi + farelka (121)
PEUGEOT 407 2,0 HDI - sprzęgło (2)
Turbosprężarka -Peugeot 407 1.6 HDi (1)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.091 seconds

elektroda.pl temat RSS