X

Peugeot 407 SW 2.0 HDI 16V 12.2004r

09 Oct 2009 20:57 LUlucyferek1985
  • #1 09 Oct 2009 20:57
    lucyferek1985
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    jestem tu nowy wiec wszystki serdecznie witam
    mam problem dotycz帷y auta wymienonym w temacie ... opisze mo瞠 ca造 problem
    auto ma przebieg 175 tysi璚y km. kupione zosta這 w niemczech od Banku czyli auto z lisingu. auto w polsce tankuje zawsze na shelu zwyk造 ON extra. po zatankowaniu auta pod poznaniem bodaj瞠 w miescowo軼i oborniki ... i po przejechaniu autem 100km uleg這 awarii. Auto zacze這 dymi na czarno, turbina przesta豉 podawa ci郾ienie, auto straci這 moc jecha這 max 100km/h zapali豉 si 鄴速a kontrolka silnika na wy鈍ietlaczu. autem wr鏂i貫m w takim stanie do domu okolice zielonej g鏎y. pojecha貫m do mechanika ( nie serwisu) pod豉czy go pod komputer. i stwierdzi tak turbina nie podaje ci郾ienia, jest z貫 po這瞠nie zaworu EGR, i filtr cz御tek sta造ch jest zatkany (w czasie jazdy strasznie buczy w 鈔odku g這s dobiega w豉郾ie z miejsca gdzie znajduje si FAP.) w komputerze sprwadzi r闚nie historie auta ... filtr cz御tek sta造ch by wymieniony przy 125 tysiacach km. stan dodatku do Fitra tzn tego p造nu jest w normie. na kompie pisze tak ze " poziom minimalny nieosi庵ni皻y". nie wiem co si dzieje :/ dodam te 瞠 autem szparpie przy ruszaniu i w czasie jazdy tak jakby przerywa silnik. cisnienie paliwa jest w normie wtryski paliwo tez podaj w odpowiednim ci郾ieniu. ca豉 reszta jest wszystko ok po za tymi trzeba b喚dami
    z貫 po這瞠nie zaworu EGR
    turbina nie podaje ci郾ienia
    zatkany filtr cz御tek sta造ch ) jest te b陰t taki 瞠 jest r霩nica ci郾ienia przed i za Fapem ) ale to jest spowodowane tym i jest on zatkany.

    kto moze mi podpowiedzie co mo積a zrobi ? z fapem s造sza貫m ze w komputerze mo積a ustawi oczyszczanie FAPU tzn ze spaliny maj wy窺z temperature spalin ni zazwyczaj. kto podpowie jak to zrobi ? z g鏎y dzi瘯uje wszystkim za pomoc ......
  • #2 09 Oct 2009 23:23
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Powiedz mechanikowi zeby odlaczyl rure od EGR od kolektora i zaslepil czyms, a potem sprawdzil jak zachowuje sie silnik. Jesli po tym przestanie dymic i szarpac to wymien zawor EGR.

    Pozdrawiam
  • #3 09 Oct 2009 23:25
    Doktorr
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Je瞠li fap jest faktycznie zapchany to b喚dy egr i turbiny mog by nast瘼stwem pierwszego. Podaj jakie jest ci郾ienie r騜nicowe na fap na wolnych obrotach i przy ok 3000 obr.
  • #4 09 Oct 2009 23:39
    lucyferek1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (-1)
    do Doktorr-a kurcze tego akurat nie wiem nie spisywa貫m tych warto軼i ci郾ie na wyj軼iu :/ wiec nie wiem

    do kybernetes dzi瘯i za podpowied w poniedzia貫k dam mu zna i najwy瞠j spr鏏uje tak zrobi jak piszesz ....

    w og鏊e to on podejrzewa 瞠 uszkodzony jest zaw鏎 na turbinie i zacz掖 j wyci庵ac tyle 瞠 do niej jest takie ciulowe doj軼ie 瞠 trzeba od do逝 rozbiera i tamt璠y wyci庵n望 j :/ - sporo roboty .... a ten zaw鏎 EGR to on przy turbinie jest ? czy gdzies osobno jest przykr璚ony ..... i on chyba odpowiada za podci郾ienie .... i moze dlatego turbina nie chodzi ...:/
  • #5 09 Oct 2009 23:53
    Doktorr
    Level 32  
    Helpful post? (+1)
    Na turbinie jest czujnik po這瞠nia a nie zaw鏎 ( i to nie we wszystkich silnikach) Si這wnik turbiny sprawdza si przy u篡ciu r璚znej pompy podci郾ienia (turbin wymontowuje si gdy masz pewno嗆 ,瞠 jest uszkodzona) lokalizacj zaworu steruj帷ego turbin najlepiej ustali id帷 za przewodem podci郾ieniowym, szczeg鏊nie 瞠 zawor闚 podobnej konstrukcji w tym silniku jest ci dostatek. Do sprawdzenia zaworu steruj帷ego u篡wa si wakuometru.
  • #6 10 Oct 2009 00:19
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Problem z FAP najprawdopodobniej wynika z zablokowania zaworu EGR. FAP to filtr w ukladzie wydechowym, jazda z dymiacym silnikiem z Poznania do Zielonej Gory musiala go zatkac. Przy zablokowanym sadza FAP turbina tez nie bedzie dzialac.

    Kiedy juz naprawisz pojazd to pojawi sie problem jak bezpiecznie wypalic FAP. Ilosc sadzy tam nagromadzona z pewnoscia jest znacznie wieksza niz kiedykolwiek w normalnej eksploatacji. Nie probuj wypalac tego filtra na postoju! Tylko podczas jazdy, zeby bylo chlodzenie! Inaczej mozesz podpalic samochod - taki przytkany FAP potrafi nagrzac sie do pomaranczowego zaru i dawac metrowy plomien z wydechu.
  • #7 14 Oct 2009 19:48
    lucyferek1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    panowie mam jeszcze pytanie tego FAP-a to jak mo積a przepali ? pisa貫m wcze郾iej ze komputer pokazuje ze filtr jest zatkany ... jak mo積a go przepali ? czy auto ma jak捷 funkcje 瞠 przepala ten filtr czy jako trzeba ten filtr wykr璚i ?:| kto podpowie ? co do Histori kt鏎 opisa貫m wcze郾iej nadal nic nie jest rozwi您ane ... mechanik wyci庵n掖 turbin i okaza這 si ze dzia豉 tak jak powinna .. zaw鏎 na Turbinie te dzia豉 bez 瘸dnych zastrze瞠. Podpowiedzia貫m mechanikowi o tym zaworze ERG tak jak mi podpowiadali軼ie. jutro ma mi da zna czy co z tego wysz這 czy te nie. W og鏊e po rozmowie z nim w ko鎍u podejrzewa 瞠 to przez ten zatkany filtr cz御tek sta造ch .. auto nie chodzi tak jak powinno .... :/ nie wiem co robi koledzy :/
  • #8 14 Oct 2009 20:08
    Jurand1987
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie,nie jestem mechanikiem od Diesli ale z tego co wyczyta貫m z twojego postu,to podpowiem ci 瞠 wina prawdopodobne le篡 w pompie,w niej samej masz taki przestawiacz na spr篹ynce(trudno mi to opisa bo nie siedz w dieslach mechanik powinien si domy郵i)kt鏎a cz瘰to g瘰to lubi si zatrze(z貫 paliwo)b康 sama spr篹ynka mo瞠 p瘯n望,drugie miejsce gdzie warto zajrze to sterowanie samej pompy(czujniki).

    wy瞠j podane informacje mog by mylne ale my郵e 瞠 pomog w znalezieniu usterki.

    Moderated By Michu10

    Raczysz nie udziela takich porad? Troch si pomyli貫, nie wiesz o czym mowa

  • #9 14 Oct 2009 20:20
    lucyferek1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    hmm nom mo瞠 masz i racje ale podejrzewam ze w takim aucie podczas diagnostyki komputerowej poda by jaki b豉d dotycz帷y pompy .... a pokaza這 3 b喚dy dotycz帷y zaworu ERG, zatkany FAP, nie dzia豉j帷a turbina(tzn nie podaje Ci郾ienia) - turbina jest sprawna by豉 ju sprawdzana. wiec my郵 瞠 problem nie tkwi w pompie bo w systemie awaryjnym auto jedzie w miare ok .. tyle ze max 100km/h no i zero mocy poniewa nie chodzi turbina....
  • #10 14 Oct 2009 21:55
    kybernetes
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Jurand1987 wrote:
    Witam serdecznie,nie jestem mechanikiem od Diesli ale z tego co wyczyta貫m z twojego postu,to podpowiem ci 瞠 wina prawdopodobne le篡 w pompie,w niej samej masz taki przestawiacz na spr篹ynce(trudno mi to opisa bo nie siedz w dieslach mechanik powinien si domy郵i)kt鏎a cz瘰to g瘰to lubi si zatrze(z貫 paliwo)b康 sama spr篹ynka mo瞠 p瘯n望,drugie miejsce gdzie warto zajrze to sterowanie samej pompy(czujniki).


    Boj sie Boga czlowieku, co ty wypisujesz, przeciez to jest pompa common rail!

    W common rail nie ma klasycznej pompy wtryskowej, jest prosta pompa tloczkowa podajaca pod bardzo duzym cisnieniem (maks. ok. 2000 bar) paliwo do zasobnika cisnienia (popularnie "rampa wtryskowa") skad jest rozprowadzane przewodami wysokiego cisnienia do sterowanych elektrycznie wtryskiwaczy (analogicznie jak w wielopunktowym wtrysku benzyny).
  • #11 14 Oct 2009 22:13
    Michu10
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Co pokazuje czujnik ci郾ienia r騜nicowego? , To w豉郾ie niezgodno嗆 pomi璠zy obliczeniem ecu i ci郾ieniem r騜nicowym powoduje zapalenie MIL, zr鏏 odczyt z temperatury prekatalizatora i filtra cz御tek, EGR mo瞠sz sprawdzi bez jego blokowania blaszk, diagnostyka przeprowadzona z uwzgl璠nieniem dzia豉nia samego MAF-a , da Tobie odpowiedz.
  • #12 16 Oct 2009 05:35
    lucyferek1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    ok panowie Mechanik kt鏎ego tak mi zachwalali zrezygnowa :] bo nie wie jak go naprawi ... we wtorek auto zaprowadzam na serwis peugeota .. wi璚 troch mi z kieszenie pociagn......
  • #13 23 Oct 2009 18:43
    lucyferek1985
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    witam panowie .. Auto by這 na serwisie dos這wnie 2 dni .... by tak jak napisa貫m filtr cz御tek sta造ch zapchany ... przez co turbina nie chodzi豉 .. i dodatkowo przy Turbo by jaki .. nie wiem dok豉dnie kt鏎y w瞛yk od podci郾ienia te zapchany co uniemo磧iwia這 w豉czenie automatycznego oczyszczania FAP-a ... wymienili w篹yk .. w豉czyli przez komputer regeneracje filtra.. i pomog這 ... autko 鄉iga jak nowe :) koszt ... 100 z w篹yk + pod豉czenie do komputera robocizna ... razem wysz這 390 z :) wiec jak na serwis nie jest 幢e :) pozdrawiam wszystkich ..
  • #14 23 Oct 2009 19:30
    Dr.Zepsuj
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    kybernetes wrote:
    Problem z FAP najprawdopodobniej wynika z zablokowania zaworu EGR. FAP to filtr w ukladzie wydechowym, jazda z dymiacym silnikiem z Poznania do Zielonej Gory musiala go zatkac. Przy zablokowanym sadza FAP turbina tez nie bedzie dzialac.

    Kiedy juz naprawisz pojazd to pojawi sie problem jak bezpiecznie wypalic FAP. Ilosc sadzy tam nagromadzona z pewnoscia jest znacznie wieksza niz kiedykolwiek w normalnej eksploatacji. Nie probuj wypalac tego filtra na postoju! Tylko podczas jazdy, zeby bylo chlodzenie! Inaczej mozesz podpalic samochod - taki przytkany FAP potrafi nagrzac sie do pomaranczowego zaru i dawac metrowy plomien z wydechu.



    dokladnie, sama prawda co do mozlowosci podpalenia fapem auta. widzialem....
  • #15 19 May 2013 21:40
    Prezez001
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam, wiem 瞠 stary temat. Ale mam ten sam problem. Kupi貫m auto od komisu prosto z Niemiec, i okaza這 si ze turbina nie chodzi - pod陰czy貫m pod kompa - obw鏚 czujnika po這瞠nia sterowania chwilowego zwi瘯szenia mocy turbodo豉dowania - b陰d 2562.

    Auto jest s豉be, nie s造chac turbiny. Jedzie maks do 130 km / h .

    Auto jest na gwarancji 30 dni komisowej.

    Prezes01(malpa)poczta.onet.eu
  • #16 19 May 2013 22:03
    georgesgr
    Level 40  
    Helpful post? (0)
    Prezez001 wrote:
    ...
    Auto jest na gwarancji 30 dni komisowej.

    Prezes01(malpa)poczta.onet.eu


    Wiec z niej skorzystaj.
    Zaplaciles za sprawne auto, wiec ma byc sprawne lub pieniadze zwrocone.
  • #17 19 May 2013 22:16
    Prezez001
    Level 2  
    Helpful post? (-1)
    Auto mnie wysz這 20 tys z z pakietem oc ac.
    Peugeot 407 sw 2.0HDI z 2005 .
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products