X

Lenovo 3000 N200 wyłącza się przy uruchamianiu

12 Oct 2009 16:47 MRmrrudzin
  • #1 12 Oct 2009 16:47
    mrrudzin
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Od jakiegoś czasu mam problem z moim laptopem. Gdy próbuje uruchomić komputer - pojawia się normalnie POST screen, załącza na chwile wiatrak i zaczyna się ładować system. Po chwili wentylator (chyba od CPU) załącza się na maksymalne obroty i po kilku sekundach laptop się wyłącza. I tak trzy razy. Za czwartym razem wentylator już nie zaczyna pracować, system ładuje się normalnie i wszystko jest ok. Na komputerze można pracować godzinami bez żadnej utraty stabilności. Ale przy kolejnym uruchomieniu problem się powtarza.

    Bateria naładowana na full, sprawdzałem też evntwiever? (trudno mi teraz odtworzyć nazwę) czy coś nie raportuje błędów - i cisza.

    Na komputerze jest program antywirusowy (avast) z aktualną bazą wirusów (pełen skan nic nie wykazał), komputer podłączony do internetu.

    Co się może kończyć? Czym i co ewentualnie sprawdzić?
    Już brakuje mi sił.
  • Helpful post
    #2 12 Oct 2009 20:58
    Removed
    Helpful post? (0)
    Jaki system operacyjny?

    Na początku sprawdź RAM oraz dysk twardy. Możliwe, że wina stoi po stronie sprzętu.
  • #3 12 Oct 2009 23:20
    kurdelefelek
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Ja sądzę to samo co Gepetto, wiem również, że avast czasami nawala,
    ostatnio miałem wirusa, avast go nie wykrył, ale też mi się wyłączał system podczas uruchamiania, ściągnąłem innego antywirusa, i wykryło, usunąłem go i teraz już się nie wyłącza.
    Radzę ściągnąć jakiegoś innego antywira i zeskanować system.
  • #4 13 Oct 2009 07:41
    andrew1969
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Format i samo przejdzie

    Moderated By mat_ed:

    Regulamin p. 12 - ostrzeżenie #1.

  • #5 13 Oct 2009 08:14
    cichy lis
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    W tych notebookach warto przeskanować dysk. 3/4 serwisowanych miało bady na HDD- Z reguły DYSKI WD :-(
  • #6 16 Oct 2009 12:05
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Panowie, a czym najlepiej przeskanować dysk i sprawdzić RAM?
    Dawno tego nie robiłem więc wypadłem z "obiegu".

    Dziękuje za wyrozumiałość :)
  • Helpful post
    #7 16 Oct 2009 14:17
    cichy lis
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Do dysku to MHDD- jest chyba najbardziej odpowiednie lub Victoria ]
    do ram MEMTEST
  • Helpful post
    #8 16 Oct 2009 21:31
    PitD

    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    To raczej z opisu wynika problem sprzętowy.
    W tych modelach często odkleja sie mostek południowy i daje podobne objawy.
    Rebaling zwykle pomaga na takie dolegliwości.
  • #9 20 Oct 2009 13:56
    _TIGER_
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Powiedz jak przebiegły testy HDD i RAM.
    Laptop w standardowej konfiguracji sprzętowej czy coś wymieniałeś?
  • #10 21 Oct 2009 17:57
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Test HDD - kilka sektorów miało dłuższy czas odczytu, ale bez błędów.
    Test RAM-u - bez błedów

    nic nie wymieniałem. Laptop w oryginalnej konfiguracji. Używany jedynie w obrębie jednego mieszkania, nie upadł itp.
  • #11 21 Oct 2009 18:35
    mat_ed
    Level 43  
    Helpful post? (-1)
    Aby mieć już pewność, czy to wina soft. czy hardware, uruchom Live Linux CD i napisz o efektach. Jeśli problem będzie dalej występował, temat przeniesiemy do działu hardware.
  • #12 24 Oct 2009 20:11
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Więc wygląda to tak (zjawisko powtarzalne):
    - uruchamiam komputer z dysku - wyłącza się chwile po pojawieniu się ekranu ładowania Windowsa (i pewnie trzebaby go teraz włączyć jeszcze z kilka razy żeby zaskoczył)
    - wkładam CD z Linuxem do napędu - i komputer ładuje go bez problemu
    - wyłączam laptopa, wyciągam CD - i Windows startuje normalnie.
  • #13 24 Oct 2009 21:04
    AxelNext
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Mi to wygląda na problem z dyskiem.
    Sprawdź programem HDDlife oraz HD Tune
  • #14 28 Oct 2009 13:11
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    HDD life pojazuje health status: OK (92%), performance: excellent (100%).

    HDD tune - zakładka healt - nieaktywna. Error scan - wszystkie sektory OK.
  • #15 30 Oct 2009 08:07
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chyba w takim układzie pozostał serwis...

    Panowie czy wyciągnięcie dysku twardego z komputera wiąże się z utratą gwarancji? Jest taka możliwość, żeby podmienić dyski z identycznym laptopem...
  • #16 30 Oct 2009 09:43
    mat_ed
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Możesz wyciągnąć dysk z laptopa i na próbę podłączyć inny. Nie utracisz w ten sposób gwarancji.
  • #17 10 Nov 2009 23:23
    sotho
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    mrrudzin czy udało się rozwiązać problem?

    Pocieszę Cię, że mam identyczny:) Na stronce lenovo można pobrać jakąś specjalną wersję pc doctora pisaną właśnie pod te laptopy, można też wypalić płytkę bootowalną z testami dysku jeszcze przed startem systemu, ale wszystkie testy kończą się pozytywnie!

    Daj znać czy Ci się udało, bo nie wiem czy wyrzucić to chińskie cacko czy da się coś z tym zrobić??
  • #18 12 Nov 2009 21:41
    sotho
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    No i wyszło szydło z worka - to bios. Najnowsza dostępna wersja 3.05 jest do kitu, bo to przez nią wszystkie te problemy! Downgrade do wersji 1.02 i problemu nie ma. Nie sprawdzałem wersji 3.03, bo już mi się nie chce kombinować:)
  • #19 19 Feb 2012 14:23
    DriverMSG
    Admin grupy komputery
    Helpful post? (0)
    Odblokowuję temat na życzenie autora.
  • #20 19 Feb 2012 14:34
    mrrudzin
    Level 39  
    Topic author Helpful post? (0)
    W moim laptopie nic nie było zmieniane. Działał dobrze, a od pewenego momentu zaczęły się problemy z wyłączaniem. Na szczęście pod ręką był drugi laptop o dokładnie identycznej konfiguracji. Próbowałem podmienić dysk, pamięć zasilacz i baterię - ale ciągle zachowywał się tak samo.

    Laptopa wysłałem do serwisu, bo był jeszcze na gwarancji. W opisie naprawy było napisane "naprawa lub wymiana płyty głównej" jeśli dobrze pamiętam.

    Od czasu serwisu trzeba dłużej przytrzymać przycisk power żeby się włączył - i od dwóch lat jest spokój.
  Search 4 million + Products
Browse Products