X

Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku

milek277 12 Oct 2009 20:54
  • #1 12 Oct 2009 20:54
    milek277
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Witam,

    przeprowadzam właśnie remont silnika w moim Ursusie C-360 - zakupiłem nowe tuleje i tłoki, jednak mam problem z założeniem pierścieni na tłoki - w sumie przypada 5 pierścieni na tłok - jeden kompresyjny (chromowany), dwa kompresyjno-zgarniające i dwa olejowe, z czego jeden posiada sprężynkę - właśnie ten zajmuje mnie najbardziej, bo w starym tłoku dwa ostatnie pierścienie są identyczne (brak sprężynki). Nad sworzniem powinny być cztery pierścienie i jeden pod. W jakiej kolejności je założyć? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
  • #2 12 Oct 2009 21:21
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (+1)
    Dziwne, powinien być jeden chromowy, dwa uszczelniające szare i dwa zgarniające - identyczne, obydwa ze sprężynami - chyba że mylę teraz z Zetorem.
  • #3 14 Oct 2009 14:02
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    @robokop ma rację. Obydwa pierścienie olejowe powinny mieć sprężynki. Jeżeli założysz bez sprężynki pierścień nie będzie prawidłowo zgarniał oleju, bo ma on znikomą sprężystość. Pewnie kupiłeś jakiś wadliwy komplet pierścieni. Mam jeszcze pytanie. Jakiej firmy one są?
  • #4 15 Oct 2009 23:13
    wpsowa692
    Level 23  
    Helpful post? (+1)
    Nie ma co bić piany gdyby kupił zestaw Mahle to by miał sprężynki a że kupił no name to jest jak jest.Jak założysz to będzie dobrze ważne by znak top był do góry i by zamki pierścieni nie były w jednej linii:D.Pierścienie olejowe mają różną konstrukcję jeśli są ze sprężynką to sam pierścień ma nikłą sprężystość i jeśli jest miękki a sprężynka mocna to moment zrobi się łysy i ende z kolei ten bez sprężynki ma grubszy przekrój więc też spełni swoje zadanie tak czy tak największe znaczenie ma dobór materiałów.
    Hmm jeszcze słowo co się czepiać ringów nie wiem czy 60-tka ma przestawioną oś sworznia względem osi tłoka ale faktem jest że w polskich zestawach tłoki były znaczone trasowaną strzałką na denku bądź wybraniem i wiadomo że ten znak do przodka motora.Teraz w tych zestawach no name nie ma tego cechowania tzn.że tłoki są symetryczne?Czy że firma dziadowska?
  • #5 16 Oct 2009 13:21
    andrzaj111
    Level 12  
    Helpful post? (+2)
    nie prawda pierścień ze sprężynką ma być pierwszy od góry. Jeśli założysz go na dole silnik będzie pobierał nieznaczne ilości oleju gdyż jest to pierścień chromowy zgarniający.Po drugie zamek sprężynki musi być po przeciwnej stronie zamka pierścienia, założenie zamków razem spowoduje uszkodzenie tuleji.
  • #6 16 Oct 2009 21:20
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Nie ma takiej opcji żeby oś sworznia nie była przestawiona. Jeżeli nie jest zaznaczone na tłoku jak ma być zamontowany to znaczy, że firma jest dziadowska. Gdyby tłoki były symetryczne to silnik generował by duże drgania, co po krótkim czasie doprowadziłoby do urwania wału korbowego. Co do pierścieni to nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby nie było sprężynek. Chyba, że firmy no name takie produkują. Ja nie montuję produktów takich firm więc pewnie dlatego się nie spotkałem.
  • #7 16 Oct 2009 21:26
    robokop
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Grzegorz_madera wrote:
    Nie ma takiej opcji żeby oś sworznia nie była przestawiona


    A założymy się?
  • #8 16 Oct 2009 21:35
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli spotkałeś tłoki symetryczne to ja się poddaję.
  • #9 07 Nov 2009 18:13
    Manioo
    Level 10  
    Helpful post? (+2)
    Witam.
    Z tego co doczytałem tutaj to kolejność pierścieni powinna być następująca: pierścień chromowy, dwa uszczelniające, oraz dwa zgarniające, czy tak?. Pytam ponieważ wygląda na to że w mojej sześćdziesiątce mam najpierw 2 szare, a dopiero potem chromowy.
    Jeszcze jedno- nowe pierścienie chromowe, jak i zgarniające mają z jednej strony faskę. Jak powinny być założone? Faską do góry, czy do dołu?
    Pozdrawiam.
  • #10 07 Nov 2009 18:39
    niutat
    Level 37  
    Helpful post? (-1)
    Tutaj jest co-nieco na ten temat;
    http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php
  • #11 07 Nov 2009 19:16
    gulan93
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    pierścienia zakłada się w takiej kolejności w jakie są w opakowaniu
  • #12 07 Nov 2009 19:20
    niutat
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    gulan93 wrote:
    pierścienia zakłada się w takiej kolejności w jakie są w opakowaniu

    No nie wiem, lepiej jednak znać ich zasadę działania.
  • #13 07 Nov 2009 19:34
    Manioo
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Dziękuje za link. Bardzo wzbogaciło to moją wiedzę, poniekąd mizerna, o pierścieniach.
    A co do kolejności, to znalazłem instrukcję naprawy C-360 i jest tam tak: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku
  • #14 07 Nov 2009 19:54
    niutat
    Level 37  
    Helpful post? (0)
    Wychodzi na to że ktoś zamontował Ci pierścienie na chybił- trafił, dobrze że zgarniający (olejowy) nie był pierwszy bo trzeba by było roztaczać kanałek w tłoku.(wiem, wiem,- kosz!) :D
  • #15 08 Nov 2009 12:11
    Manioo
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    wpsowa692 wrote:

    Hmm jeszcze słowo co się czepiać ringów nie wiem czy 60-tka ma przestawioną oś sworznia względem osi tłoka ale faktem jest że w polskich zestawach tłoki były znaczone trasowaną strzałką na denku bądź wybraniem i wiadomo że ten znak do przodka motora.


    Jeszcze jedno pytanie: czy można przekręcić tłoki na korbowodach po jakimś czasie użytkowania?, czy trzeba by wymienić sworznia, a może będzie to miało negatywny wpływ na tuleje??? "Mechanik" który kiedyś robił ten silnik na nic nie zwracał uwagi, ani na prawidłową kolejność pierścieni , ani na znaki na tłoku, nawet źle ustawione były koła rozrządu (az boję się pomyśleć co jeszcze jest źle).
    Tak na marginesie mam zamiar wymienić pierścienie i panewki korbowodowe (duże zużycie pierścieni, a na tulejach niewielkie progi), czy to dobre rozwiązanie?
    Acha, czy domowym sposobem można wymienić gniazdo wtryskiwacza w głowicy?
    Pozdrawiam
  • #16 08 Nov 2009 13:26
    Grzegorz_madera
    Level 30  
    Helpful post? (+1)
    Jeżeli tuleje mają progi to nie warto wymieniać samych pierścieni. To jest na tyle duże zużycie, że wymiana pomoże co najwyżej na pół roku. Wał możesz zostawić w spokoju jeżeli jest szczelny. Jednak nie polecam wymiany samych pierścieni. Wiem, że wymiana całych zestawów kosztuje, ale robota jest ta sama co przy wymianie samych pierścieni. Polecam zestawy MAHLE lub Zetor.
  • #17 08 Nov 2009 14:49
    ZGG
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Teraz żyjemy w świecie podróby, i mamy różne zestawy. Kiedyś dawano po 3 pierścienie uszczelniające, teraz próbują wciskać tylko po 2. Jeżeli są z dobrego materiału, to jeszcze pół biedy. Są i czeskie zestawy do c360. Pierścień na dole tłoka stosowany w starych zestawach jest raczej zbyteczny. W żukach stosowano po 2 pierścienie olejowe obok siebie. Teraz nowoczesny jeden, o wiele lepiej spełnia swoje zadanie. Uwaga na wielkość komory spalania w tłokach. Bardzo ważne. Bo potem bez samostartu może być problem z odpalaniem zimą. [Ja samostart nazywam łamaczem wałów korbowych. Trzeba umieć go używać. polecam wypalarkę, w ostateczności suszarkę w kolektor ssący.] Widziałem różne wielkości komór szczególnie w zestawach do zetorów, ale do c360 też bywają większe, i ciśnienia mają potem małe, i problem. Nie wiadomo dlaczego.
  • #18 08 Nov 2009 17:58
    Manioo
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Właśnie chodzi o to że same pierścienie są bardzo zużyte. Luz na zamku jest ponad 2mm, natomiast na nowych ok 0,4mm.
  • #19 08 Nov 2009 19:02
    michail
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Manioo wrote:
    Acha, czy domowym sposobem można wymienić gniazdo wtryskiwacza w głowicy?
    Pozdrawiam


    Można. Oczywiście trzeba zdjąć głowicę; w gniazdo wtryskiwacza wspawać śrubę z łbem tak żeby śruba wystawała przez otwór jakieś 2cm (od strony komory spalania) i porządnie uderzyć młotkiem. Potem oczyścić gniazdo i wbić nowe gniazdo. Powodzenia.
  • #20 08 Nov 2009 22:15
    wpsowa692
    Level 23  
    Helpful post? (0)
    Zamiast samostartu polecam starą dobrą wichę tak dobrze znaną kierowcom starów 28.
  • #21 09 Nov 2009 19:45
    Manioo
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Dziękuje wszystkim za pomoc.
    Pozdrawiam
  • #22 31 Jan 2010 19:40
    bogdanw
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Grzegoż pisze że jeśli wał jest szczelny to go nie ruszać. Z praktyki 40-letniej wiem, że jak zrobisz "górę" , to "nowa" moc w krótkim czsie rozwali wał.
  • #23 01 Feb 2010 16:51
    tomek130
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Może Pan powiedzieć gdzie pan praktykował, bo ciekaw jestem jakim to cudem owa"nowa moc" rozwala dół i co się z nim dzieje. Myślę ze nie pracował pan jako ten fachowiec który zapomniał dobrze dokręcić przeciwwagi przy wale i owym cudem ta "nowe moc" powodował powrót sprzętu do mechanika. :)
  • #24 02 Feb 2010 14:11
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Helpful post? (0)
    Rozwali dół jak luz na wale jest taki, że ręka wejdzie :D
    Trzeba sprawdzić luz i porównać z dopuszczalnym. Jak się mieści to nic sie stać nie powinno.
  • #25 09 Oct 2012 21:27
    camre
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    zależy co masz na myśli pisząc dół i góra.
    po remoncie samych głowic pierścienie olejowe mogą pójść, natomiast jeżeli robiłeś pierścienie/zestawy, to nie ma prawa się nic z wałem stać. a jeżeli się stanie, to albo żle złożyłeś stare panewki, albo padło by to i bez remontu góry.
  • #26 07 Dec 2012 20:45
    milek277
    Level 11  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki, link od użytkownika niutat rozwiązał problem.
  Search 4 million + Products
Browse Products