Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku
Autor
Wiadomość
milek277
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 61

Post#1 Post autora tematu 12 Paź 2009 20:54   

Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Witam,

przeprowadzam właśnie remont silnika w moim Ursusie C-360 - zakupiłem nowe tuleje i tłoki, jednak mam problem z założeniem pierścieni na tłoki - w sumie przypada 5 pierścieni na tłok - jeden kompresyjny (chromowany), dwa kompresyjno-zgarniające i dwa olejowe, z czego jeden posiada sprężynkę - właśnie ten zajmuje mnie najbardziej, bo w starym tłoku dwa ostatnie pierścienie są identyczne (brak sprężynki). Nad sworzniem powinny być cztery pierścienie i jeden pod. W jakiej kolejności je założyć? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Powrót do góry
   
robokop
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16368
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#2 12 Paź 2009 21:21   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dziwne, powinien być jeden chromowy, dwa uszczelniające szare i dwa zgarniające - identyczne, obydwa ze sprężynami - chyba że mylę teraz z Zetorem.
Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1400

Post#3 14 Paź 2009 14:02   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


@robokop ma rację. Obydwa pierścienie olejowe powinny mieć sprężynki. Jeżeli założysz bez sprężynki pierścień nie będzie prawidłowo zgarniał oleju, bo ma on znikomą sprężystość. Pewnie kupiłeś jakiś wadliwy komplet pierścieni. Mam jeszcze pytanie. Jakiej firmy one są?
Powrót do góry
   
wpsowa692
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 509
Miasto: Krośniewice

Post#4 15 Paź 2009 23:13   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Nie ma co bić piany gdyby kupił zestaw Mahle to by miał sprężynki a że kupił no name to jest jak jest.Jak założysz to będzie dobrze ważne by znak top był do góry i by zamki pierścieni nie były w jednej linii:D.Pierścienie olejowe mają różną konstrukcję jeśli są ze sprężynką to sam pierścień ma nikłą sprężystość i jeśli jest miękki a sprężynka mocna to moment zrobi się łysy i ende z kolei ten bez sprężynki ma grubszy przekrój więc też spełni swoje zadanie tak czy tak największe znaczenie ma dobór materiałów.
Hmm jeszcze słowo co się czepiać ringów nie wiem czy 60-tka ma przestawioną oś sworznia względem osi tłoka ale faktem jest że w polskich zestawach tłoki były znaczone trasowaną strzałką na denku bądź wybraniem i wiadomo że ten znak do przodka motora.Teraz w tych zestawach no name nie ma tego cechowania tzn.że tłoki są symetryczne?Czy że firma dziadowska?
Powrót do góry
   
andrzaj111
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 46
Miasto: sandomierz

Post#5 16 Paź 2009 13:21   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


nie prawda pierścień ze sprężynką ma być pierwszy od góry. Jeśli założysz go na dole silnik będzie pobierał nieznaczne ilości oleju gdyż jest to pierścień chromowy zgarniający.Po drugie zamek sprężynki musi być po przeciwnej stronie zamka pierścienia, założenie zamków razem spowoduje uszkodzenie tuleji.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Paź 2009 13:21   





Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1400

Post#6 16 Paź 2009 21:20   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Nie ma takiej opcji żeby oś sworznia nie była przestawiona. Jeżeli nie jest zaznaczone na tłoku jak ma być zamontowany to znaczy, że firma jest dziadowska. Gdyby tłoki były symetryczne to silnik generował by duże drgania, co po krótkim czasie doprowadziłoby do urwania wału korbowego. Co do pierścieni to nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby nie było sprężynek. Chyba, że firmy no name takie produkują. Ja nie montuję produktów takich firm więc pewnie dlatego się nie spotkałem.
Powrót do góry
   
robokop
Poziom 26
Poziom 26


Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 16368
Miasto: Płońsk/Warszawa

Post#7 16 Paź 2009 21:26   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Grzegorz_madera napisał:
Nie ma takiej opcji żeby oś sworznia nie była przestawiona


A założymy się?
Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1400

Post#8 16 Paź 2009 21:35   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Jeżeli spotkałeś tłoki symetryczne to ja się poddaję.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 16 Paź 2009 21:35   





Powrót do góry
   
Manioo
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 25

Post#9 07 Lis 2009 19:13   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Witam.
Z tego co doczytałem tutaj to kolejność pierścieni powinna być następująca: pierścień chromowy, dwa uszczelniające, oraz dwa zgarniające, czy tak?. Pytam ponieważ wygląda na to że w mojej sześćdziesiątce mam najpierw 2 szare, a dopiero potem chromowy.
Jeszcze jedno- nowe pierścienie chromowe, jak i zgarniające mają z jednej strony faskę. Jak powinny być założone? Faską do góry, czy do dołu?
Pozdrawiam.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 07 Lis 2009 19:13   





Powrót do góry
   
niutat
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3546
Miasto: Biłgoraj

Post#10 07 Lis 2009 19:39   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Tutaj jest co-nieco na ten temat;
http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php
Powrót do góry
   
gulan93
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 19

Post#11 07 Lis 2009 20:16   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


pierścienia zakłada się w takiej kolejności w jakie są w opakowaniu
Powrót do góry
   
niutat
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3546
Miasto: Biłgoraj

Post#12 07 Lis 2009 20:20   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


gulan93 napisał:
pierścienia zakłada się w takiej kolejności w jakie są w opakowaniu

No nie wiem, lepiej jednak znać ich zasadę działania.
Powrót do góry
   
Manioo
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 25

Post#13 07 Lis 2009 20:34   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dziękuje za link. Bardzo wzbogaciło to moją wiedzę, poniekąd mizerna, o pierścieniach.
A co do kolejności, to znalazłem instrukcję naprawy C-360 i jest tam tak: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku
Powrót do góry
   
niutat
Poziom 23
Poziom 23


Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3546
Miasto: Biłgoraj

Post#14 07 Lis 2009 20:54   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Wychodzi na to że ktoś zamontował Ci pierścienie na chybił- trafił, dobrze że zgarniający (olejowy) nie był pierwszy bo trzeba by było roztaczać kanałek w tłoku.(wiem, wiem,- kosz!) :D
Powrót do góry
   
Manioo
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 25

Post#15 08 Lis 2009 13:11   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


wpsowa692 napisał:

Hmm jeszcze słowo co się czepiać ringów nie wiem czy 60-tka ma przestawioną oś sworznia względem osi tłoka ale faktem jest że w polskich zestawach tłoki były znaczone trasowaną strzałką na denku bądź wybraniem i wiadomo że ten znak do przodka motora.


Jeszcze jedno pytanie: czy można przekręcić tłoki na korbowodach po jakimś czasie użytkowania?, czy trzeba by wymienić sworznia, a może będzie to miało negatywny wpływ na tuleje??? "Mechanik" który kiedyś robił ten silnik na nic nie zwracał uwagi, ani na prawidłową kolejność pierścieni , ani na znaki na tłoku, nawet źle ustawione były koła rozrządu (az boję się pomyśleć co jeszcze jest źle).
Tak na marginesie mam zamiar wymienić pierścienie i panewki korbowodowe (duże zużycie pierścieni, a na tulejach niewielkie progi), czy to dobre rozwiązanie?
Acha, czy domowym sposobem można wymienić gniazdo wtryskiwacza w głowicy?
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1400

Post#16 08 Lis 2009 14:26   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Jeżeli tuleje mają progi to nie warto wymieniać samych pierścieni. To jest na tyle duże zużycie, że wymiana pomoże co najwyżej na pół roku. Wał możesz zostawić w spokoju jeżeli jest szczelny. Jednak nie polecam wymiany samych pierścieni. Wiem, że wymiana całych zestawów kosztuje, ale robota jest ta sama co przy wymianie samych pierścieni. Polecam zestawy MAHLE lub Zetor.
Powrót do góry
   
ZGG
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 1030
Miasto: suwałki

Post#17 08 Lis 2009 15:49   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Teraz żyjemy w świecie podróby, i mamy różne zestawy. Kiedyś dawano po 3 pierścienie uszczelniające, teraz próbują wciskać tylko po 2. Jeżeli są z dobrego materiału, to jeszcze pół biedy. Są i czeskie zestawy do c360. Pierścień na dole tłoka stosowany w starych zestawach jest raczej zbyteczny. W żukach stosowano po 2 pierścienie olejowe obok siebie. Teraz nowoczesny jeden, o wiele lepiej spełnia swoje zadanie. Uwaga na wielkość komory spalania w tłokach. Bardzo ważne. Bo potem bez samostartu może być problem z odpalaniem zimą. [Ja samostart nazywam łamaczem wałów korbowych. Trzeba umieć go używać. polecam wypalarkę, w ostateczności suszarkę w kolektor ssący.] Widziałem różne wielkości komór szczególnie w zestawach do zetorów, ale do c360 też bywają większe, i ciśnienia mają potem małe, i problem. Nie wiadomo dlaczego.
Powrót do góry
   
Manioo
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 25

Post#18 08 Lis 2009 18:58   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Właśnie chodzi o to że same pierścienie są bardzo zużyte. Luz na zamku jest ponad 2mm, natomiast na nowych ok 0,4mm.
Powrót do góry
   
michail
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 14
Miasto: Lubuskie

Post#19 08 Lis 2009 20:02   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Manioo napisał:
Acha, czy domowym sposobem można wymienić gniazdo wtryskiwacza w głowicy?
Pozdrawiam


Można. Oczywiście trzeba zdjąć głowicę; w gniazdo wtryskiwacza wspawać śrubę z łbem tak żeby śruba wystawała przez otwór jakieś 2cm (od strony komory spalania) i porządnie uderzyć młotkiem. Potem oczyścić gniazdo i wbić nowe gniazdo. Powodzenia.
Powrót do góry
   
wpsowa692
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 509
Miasto: Krośniewice

Post#20 08 Lis 2009 23:15   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Zamiast samostartu polecam starą dobrą wichę tak dobrze znaną kierowcom starów 28.
Powrót do góry
   
Manioo
Poziom 8
Poziom 8


Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 25

Post#21 09 Lis 2009 20:45   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 09 Lis 2009 20:45   





Powrót do góry
   
bogdanw
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 4

Post#22 31 Sty 2010 20:40   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Grzegoż pisze że jeśli wał jest szczelny to go nie ruszać. Z praktyki 40-letniej wiem, że jak zrobisz "górę" , to "nowa" moc w krótkim czsie rozwali wał.
Powrót do góry
   
tomek130
Poziom 18
Poziom 18


Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 486
Miasto: Małopolska

Post#23 01 Lut 2010 17:51   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Może Pan powiedzieć gdzie pan praktykował, bo ciekaw jestem jakim to cudem owa"nowa moc" rozwala dół i co się z nim dzieje. Myślę ze nie pracował pan jako ten fachowiec który zapomniał dobrze dokręcić przeciwwagi przy wale i owym cudem ta "nowe moc" powodował powrót sprzętu do mechanika. :)
Powrót do góry
   
szczepanstjepan
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 415
Miasto: Lipe macie na forum ;p

Post#24 02 Lut 2010 15:11   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Rozwali dół jak luz na wale jest taki, że ręka wejdzie :D
Trzeba sprawdzić luz i porównać z dopuszczalnym. Jak się mieści to nic sie stać nie powinno.
Powrót do góry
   
camre
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1
Miasto: Ełk k. Sypitek

Post#25 09 Paź 2012 21:27   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


zależy co masz na myśli pisząc dół i góra.
po remoncie samych głowic pierścienie olejowe mogą pójść, natomiast jeżeli robiłeś pierścienie/zestawy, to nie ma prawa się nic z wałem stać. a jeżeli się stanie, to albo żle złożyłeś stare panewki, albo padło by to i bez remontu góry.
Powrót do góry
   
milek277
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 61

Post#26 Post autora tematu 07 Gru 2012 21:45   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dzięki, link od użytkownika niutat rozwiązał problem.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Temat zablokowany      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku
Strona 1 z 1
Podobne tematy
ursus c360 3p - wyskakuje 5 (3)
C360-3P pierścienie tłokowe (2)
ursus c360 - ursus c 360 po remoncie dymi na niebiesko (4)
ursus c360 - c360 kopci pod obciążeniem (10)
ursus c360 - ursus c360 walek rozrzadu (1)
ursus c360 - Stukot na czwartym tłoku - patrząc od przodu. (4)
Pierścienie olejowe do c360 (6)
Ursus c360 - Problem z prądnicą (3)
URSUS C360 3p padł podnośnik (10)
Instrukcja Napraw Ursus C360 (4)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.311 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony