Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search | Register | Log in



Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


  Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Agricultural Machinery ->Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku Post new topic  This topic is locked 
Author
Hide the left column
Show left column Message
milek277
Level 11
Joined: 11 May 2007
Posts: 61
Post rating: 1
milek277
Level 11
Post#1 12 Oct 2009 20:54  Topic author   

Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Witam,

przeprowadzam właśnie remont silnika w moim Ursusie C-360 - zakupiłem nowe tuleje i tłoki, jednak mam problem z założeniem pierścieni na tłoki - w sumie przypada 5 pierścieni na tłok - jeden kompresyjny (chromowany), dwa kompresyjno-zgarniające i dwa olejowe, z czego jeden posiada sprężynkę - właśnie ten zajmuje mnie najbardziej, bo w starym tłoku dwa ostatnie pierścienie są identyczne (brak sprężynki). Nad sworzniem powinny być cztery pierścienie i jeden pod. W jakiej kolejności je założyć? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Helpful post? + +1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
robokop
Moderator Samochody
Location: Płońsk
Joined: 25 Nov 2005
Posts: 19810
Helped: 1096
Post rating: 210
robokop
Moderator Samochody
Post#2 12 Oct 2009 21:21    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dziwne, powinien być jeden chromowy, dwa uszczelniające szare i dwa zgarniające - identyczne, obydwa ze sprężynami - chyba że mylę teraz z Zetorem.

Helpful post? + +1
Back to top
Grzegorz_madera
Level 30
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1472
Helped: 79
Post rating: 108
Grzegorz_madera
Level 30
Post#3 14 Oct 2009 14:02    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


@robokop ma rację. Obydwa pierścienie olejowe powinny mieć sprężynki. Jeżeli założysz bez sprężynki pierścień nie będzie prawidłowo zgarniał oleju, bo ma on znikomą sprężystość. Pewnie kupiłeś jakiś wadliwy komplet pierścieni. Mam jeszcze pytanie. Jakiej firmy one są?

Helpful post? + 0
Back to top
wpsowa692
Level 23
Location: Krośniewice
Joined: 06 Mar 2009
Posts: 512
Helped: 60
Post rating: 70
wpsowa692
Level 23
Post#4 15 Oct 2009 23:13    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Nie ma co bić piany gdyby kupił zestaw Mahle to by miał sprężynki a że kupił no name to jest jak jest.Jak założysz to będzie dobrze ważne by znak top był do góry i by zamki pierścieni nie były w jednej linii:D.Pierścienie olejowe mają różną konstrukcję jeśli są ze sprężynką to sam pierścień ma nikłą sprężystość i jeśli jest miękki a sprężynka mocna to moment zrobi się łysy i ende z kolei ten bez sprężynki ma grubszy przekrój więc też spełni swoje zadanie tak czy tak największe znaczenie ma dobór materiałów.
Hmm jeszcze słowo co się czepiać ringów nie wiem czy 60-tka ma przestawioną oś sworznia względem osi tłoka ale faktem jest że w polskich zestawach tłoki były znaczone trasowaną strzałką na denku bądź wybraniem i wiadomo że ten znak do przodka motora.Teraz w tych zestawach no name nie ma tego cechowania tzn.że tłoki są symetryczne?Czy że firma dziadowska?

Helpful post? + +1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
andrzaj111
Level 12
Location: sandomierz
Joined: 24 Aug 2009
Posts: 45
Helped: 5
Post rating: 3
andrzaj111
Level 12
Post#5 16 Oct 2009 13:21    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


nie prawda pierścień ze sprężynką ma być pierwszy od góry. Jeśli założysz go na dole silnik będzie pobierał nieznaczne ilości oleju gdyż jest to pierścień chromowy zgarniający.Po drugie zamek sprężynki musi być po przeciwnej stronie zamka pierścienia, założenie zamków razem spowoduje uszkodzenie tuleji.

Helpful post? + +2
Back to top
Grzegorz_madera
Level 30
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1472
Helped: 79
Post rating: 108
Grzegorz_madera
Level 30
Post#6 16 Oct 2009 21:20    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Nie ma takiej opcji żeby oś sworznia nie była przestawiona. Jeżeli nie jest zaznaczone na tłoku jak ma być zamontowany to znaczy, że firma jest dziadowska. Gdyby tłoki były symetryczne to silnik generował by duże drgania, co po krótkim czasie doprowadziłoby do urwania wału korbowego. Co do pierścieni to nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby nie było sprężynek. Chyba, że firmy no name takie produkują. Ja nie montuję produktów takich firm więc pewnie dlatego się nie spotkałem.

Helpful post? + 0
Back to top
robokop
Moderator Samochody
Location: Płońsk
Joined: 25 Nov 2005
Posts: 19810
Helped: 1096
Post rating: 210
robokop
Moderator Samochody
Post#7 16 Oct 2009 21:26    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Grzegorz_madera wrote:
Nie ma takiej opcji żeby oś sworznia nie była przestawiona


A założymy się?

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Grzegorz_madera
Level 30
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1472
Helped: 79
Post rating: 108
Grzegorz_madera
Level 30
Post#8 16 Oct 2009 21:35    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Jeżeli spotkałeś tłoki symetryczne to ja się poddaję.

Helpful post? + 0
Back to top
Manioo
Level 10
Joined: 07 Feb 2006
Posts: 24
Post rating: 3
Manioo
Level 10
Post#9 07 Nov 2009 18:13    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Witam.
Z tego co doczytałem tutaj to kolejność pierścieni powinna być następująca: pierścień chromowy, dwa uszczelniające, oraz dwa zgarniające, czy tak?. Pytam ponieważ wygląda na to że w mojej sześćdziesiątce mam najpierw 2 szare, a dopiero potem chromowy.
Jeszcze jedno- nowe pierścienie chromowe, jak i zgarniające mają z jednej strony faskę. Jak powinny być założone? Faską do góry, czy do dołu?
Pozdrawiam.

Helpful post? + +1
Back to top
niutat
Level 37
Location: Biłgoraj
Joined: 02 Sep 2007
Posts: 3447
Helped: 285
Post rating: 91
niutat
Level 37
Post#10 07 Nov 2009 18:39    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Tutaj jest co-nieco na ten temat;
http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php

Helpful post? + -1
Back to top
gulan93
Level 9
Joined: 16 Oct 2009
Posts: 19
Post rating: 3
gulan93
Level 9
Post#11 07 Nov 2009 19:16    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


pierścienia zakłada się w takiej kolejności w jakie są w opakowaniu

Helpful post? + +1
Back to top
niutat
Level 37
Location: Biłgoraj
Joined: 02 Sep 2007
Posts: 3447
Helped: 285
Post rating: 91
niutat
Level 37
Post#12 07 Nov 2009 19:20    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


gulan93 wrote:
pierścienia zakłada się w takiej kolejności w jakie są w opakowaniu

No nie wiem, lepiej jednak znać ich zasadę działania.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Manioo
Level 10
Joined: 07 Feb 2006
Posts: 24
Post rating: 3
Manioo
Level 10
Post#13 07 Nov 2009 19:34    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dziękuje za link. Bardzo wzbogaciło to moją wiedzę, poniekąd mizerna, o pierścieniach.
A co do kolejności, to znalazłem instrukcję naprawy C-360 i jest tam tak: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku

Helpful post? + +1
Back to top
niutat
Level 37
Location: Biłgoraj
Joined: 02 Sep 2007
Posts: 3447
Helped: 285
Post rating: 91
niutat
Level 37
Post#14 07 Nov 2009 19:54    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Wychodzi na to że ktoś zamontował Ci pierścienie na chybił- trafił, dobrze że zgarniający (olejowy) nie był pierwszy bo trzeba by było roztaczać kanałek w tłoku.(wiem, wiem,- kosz!) :D

Helpful post? + 0
Back to top
Manioo
Level 10
Joined: 07 Feb 2006
Posts: 24
Post rating: 3
Manioo
Level 10
Post#15 08 Nov 2009 12:11    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


wpsowa692 wrote:

Hmm jeszcze słowo co się czepiać ringów nie wiem czy 60-tka ma przestawioną oś sworznia względem osi tłoka ale faktem jest że w polskich zestawach tłoki były znaczone trasowaną strzałką na denku bądź wybraniem i wiadomo że ten znak do przodka motora.


Jeszcze jedno pytanie: czy można przekręcić tłoki na korbowodach po jakimś czasie użytkowania?, czy trzeba by wymienić sworznia, a może będzie to miało negatywny wpływ na tuleje??? "Mechanik" który kiedyś robił ten silnik na nic nie zwracał uwagi, ani na prawidłową kolejność pierścieni , ani na znaki na tłoku, nawet źle ustawione były koła rozrządu (az boję się pomyśleć co jeszcze jest źle).
Tak na marginesie mam zamiar wymienić pierścienie i panewki korbowodowe (duże zużycie pierścieni, a na tulejach niewielkie progi), czy to dobre rozwiązanie?
Acha, czy domowym sposobem można wymienić gniazdo wtryskiwacza w głowicy?
Pozdrawiam

Helpful post? + +1
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
Grzegorz_madera
Level 30
Joined: 13 Jun 2008
Posts: 1472
Helped: 79
Post rating: 108
Grzegorz_madera
Level 30
Post#16 08 Nov 2009 13:26    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Jeżeli tuleje mają progi to nie warto wymieniać samych pierścieni. To jest na tyle duże zużycie, że wymiana pomoże co najwyżej na pół roku. Wał możesz zostawić w spokoju jeżeli jest szczelny. Jednak nie polecam wymiany samych pierścieni. Wiem, że wymiana całych zestawów kosztuje, ale robota jest ta sama co przy wymianie samych pierścieni. Polecam zestawy MAHLE lub Zetor.

Helpful post? + +1
Back to top
ZGG
Level 27
Location: suwałki
Joined: 14 Sep 2006
Posts: 1027
Helped: 34
Post rating: 25
ZGG
Level 27
Post#17 08 Nov 2009 14:49    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Teraz żyjemy w świecie podróby, i mamy różne zestawy. Kiedyś dawano po 3 pierścienie uszczelniające, teraz próbują wciskać tylko po 2. Jeżeli są z dobrego materiału, to jeszcze pół biedy. Są i czeskie zestawy do c360. Pierścień na dole tłoka stosowany w starych zestawach jest raczej zbyteczny. W żukach stosowano po 2 pierścienie olejowe obok siebie. Teraz nowoczesny jeden, o wiele lepiej spełnia swoje zadanie. Uwaga na wielkość komory spalania w tłokach. Bardzo ważne. Bo potem bez samostartu może być problem z odpalaniem zimą. [Ja samostart nazywam łamaczem wałów korbowych. Trzeba umieć go używać. polecam wypalarkę, w ostateczności suszarkę w kolektor ssący.] Widziałem różne wielkości komór szczególnie w zestawach do zetorów, ale do c360 też bywają większe, i ciśnienia mają potem małe, i problem. Nie wiadomo dlaczego.

Helpful post? + 0
Back to top
Manioo
Level 10
Joined: 07 Feb 2006
Posts: 24
Post rating: 3
Manioo
Level 10
Post#18 08 Nov 2009 17:58    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Właśnie chodzi o to że same pierścienie są bardzo zużyte. Luz na zamku jest ponad 2mm, natomiast na nowych ok 0,4mm.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
michail
Level 9
Location: Lubuskie
Joined: 08 Aug 2009
Posts: 14
Post rating: 2
michail
Level 9
Post#19 08 Nov 2009 19:02    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Manioo wrote:
Acha, czy domowym sposobem można wymienić gniazdo wtryskiwacza w głowicy?
Pozdrawiam


Można. Oczywiście trzeba zdjąć głowicę; w gniazdo wtryskiwacza wspawać śrubę z łbem tak żeby śruba wystawała przez otwór jakieś 2cm (od strony komory spalania) i porządnie uderzyć młotkiem. Potem oczyścić gniazdo i wbić nowe gniazdo. Powodzenia.

Helpful post? + 0
Back to top
wpsowa692
Level 23
Location: Krośniewice
Joined: 06 Mar 2009
Posts: 512
Helped: 60
Post rating: 70
wpsowa692
Level 23
Post#20 08 Nov 2009 22:15    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Zamiast samostartu polecam starą dobrą wichę tak dobrze znaną kierowcom starów 28.

Helpful post? + 0
Back to top
Manioo
Level 10
Joined: 07 Feb 2006
Posts: 24
Post rating: 3
Manioo
Level 10
Post#21 09 Nov 2009 19:45    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

Helpful post? + 0
Back to top
bogdanw
Level 2
Joined: 22 Nov 2006
Posts: 4
Post rating: 3
bogdanw
Level 2
Post#22 31 Jan 2010 19:40    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Grzegoż pisze że jeśli wał jest szczelny to go nie ruszać. Z praktyki 40-letniej wiem, że jak zrobisz "górę" , to "nowa" moc w krótkim czsie rozwali wał.

Helpful post? + +1
Back to top
tomek130
Level 22
Location: Małopolska
Joined: 10 Dec 2009
Posts: 488
Helped: 34
Post rating: 72
tomek130
Level 22
Post#23 01 Feb 2010 16:51    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Może Pan powiedzieć gdzie pan praktykował, bo ciekaw jestem jakim to cudem owa"nowa moc" rozwala dół i co się z nim dzieje. Myślę ze nie pracował pan jako ten fachowiec który zapomniał dobrze dokręcić przeciwwagi przy wale i owym cudem ta "nowe moc" powodował powrót sprzętu do mechanika. :)

Helpful post? + 0
Back to top
szczepanstjepan
Level 20
Location: Lipe macie na forum ;p
Joined: 22 Dec 2008
Posts: 405
Helped: 28
Post rating: 14
szczepanstjepan
Level 20
Post#24 02 Feb 2010 14:11    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Rozwali dół jak luz na wale jest taki, że ręka wejdzie :D
Trzeba sprawdzić luz i porównać z dopuszczalnym. Jak się mieści to nic sie stać nie powinno.

Helpful post? + 0
Back to top

Google Adsense
Google


Back to top
camre
Level 1
Location: Ełk k. Sypitek
Joined: 03 Dec 2010
Posts: 1
camre
Level 1
Post#25 09 Oct 2012 21:27    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


zależy co masz na myśli pisząc dół i góra.
po remoncie samych głowic pierścienie olejowe mogą pójść, natomiast jeżeli robiłeś pierścienie/zestawy, to nie ma prawa się nic z wałem stać. a jeżeli się stanie, to albo żle złożyłeś stare panewki, albo padło by to i bez remontu góry.

Helpful post? + 0
Back to top
milek277
Level 11
Joined: 11 May 2007
Posts: 61
Post rating: 1
milek277
Level 11
Post#26 07 Dec 2012 20:45  Topic author   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dzięki, link od użytkownika niutat rozwiązał problem.

Helpful post? + 0
Back to top
Post new topic  This topic is locked     Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Agricultural Machinery -> Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku
Page 1 of 1

Similar topics to ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku

Pierścienie olejowe do c360 (6)
ursus c360 - Stukot na czwartym tłoku - patrząc od przodu. (4)
ursus c360 - ursus c360 walek rozrzadu (1)
ursus c360 - c360 kopci pod obciążeniem (10)
URSUS C360 - Świece żarowe C360 4 garowy (12)
C360 - Stuki w silniku Ursus C360 (3)
C360-3P pierścienie tłokowe (2)
ursus c360 - ursus c 360 po remoncie dymi na niebiesko (6)
ursus c360 3p - wyskakuje 5 (3)
Ursus c360 - Problem z prądnicą (3)


Switch to mobile version Switch to version for desktops

Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Editors || Contact for companies || Contact

Page generation time: 0.069 seconds