Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki ->Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku Napisz nowy temat  Temat zablokowany. 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
milek277
Poziom 11
Poziom 11
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 61
milek277
Poziom 11
Post#1 12 Paź 2009 20:54  Autor tematu   

Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Witam,

przeprowadzam właśnie remont silnika w moim Ursusie C-360 - zakupiłem nowe tuleje i tłoki, jednak mam problem z założeniem pierścieni na tłoki - w sumie przypada 5 pierścieni na tłok - jeden kompresyjny (chromowany), dwa kompresyjno-zgarniające i dwa olejowe, z czego jeden posiada sprężynkę - właśnie ten zajmuje mnie najbardziej, bo w starym tłoku dwa ostatnie pierścienie są identyczne (brak sprężynki). Nad sworzniem powinny być cztery pierścienie i jeden pod. W jakiej kolejności je założyć? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody
Miasto: Płońsk/Warszawa
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 18153
Pomógł: 984
Ocena postów: 45
robokop
Moderator Samochody
Post#2 12 Paź 2009 21:21    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dziwne, powinien być jeden chromowy, dwa uszczelniające szare i dwa zgarniające - identyczne, obydwa ze sprężynami - chyba że mylę teraz z Zetorem.

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1444
Pomógł: 78
Ocena postów: 68
Grzegorz_madera
Poziom 21
Post#3 14 Paź 2009 14:02    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


@robokop ma rację. Obydwa pierścienie olejowe powinny mieć sprężynki. Jeżeli założysz bez sprężynki pierścień nie będzie prawidłowo zgarniał oleju, bo ma on znikomą sprężystość. Pewnie kupiłeś jakiś wadliwy komplet pierścieni. Mam jeszcze pytanie. Jakiej firmy one są?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
wpsowa692
Poziom 18
Poziom 18
Miasto: Krośniewice
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 510
Pomógł: 60
Ocena postów: 35
wpsowa692
Poziom 18
Post#4 15 Paź 2009 23:13    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Nie ma co bić piany gdyby kupił zestaw Mahle to by miał sprężynki a że kupił no name to jest jak jest.Jak założysz to będzie dobrze ważne by znak top był do góry i by zamki pierścieni nie były w jednej linii:D.Pierścienie olejowe mają różną konstrukcję jeśli są ze sprężynką to sam pierścień ma nikłą sprężystość i jeśli jest miękki a sprężynka mocna to moment zrobi się łysy i ende z kolei ten bez sprężynki ma grubszy przekrój więc też spełni swoje zadanie tak czy tak największe znaczenie ma dobór materiałów.
Hmm jeszcze słowo co się czepiać ringów nie wiem czy 60-tka ma przestawioną oś sworznia względem osi tłoka ale faktem jest że w polskich zestawach tłoki były znaczone trasowaną strzałką na denku bądź wybraniem i wiadomo że ten znak do przodka motora.Teraz w tych zestawach no name nie ma tego cechowania tzn.że tłoki są symetryczne?Czy że firma dziadowska?

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
andrzaj111
Poziom 10
Poziom 10
Miasto: sandomierz
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 45
Pomógł: 5
Ocena postów: 3
andrzaj111
Poziom 10
Post#5 16 Paź 2009 13:21    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


nie prawda pierścień ze sprężynką ma być pierwszy od góry. Jeśli założysz go na dole silnik będzie pobierał nieznaczne ilości oleju gdyż jest to pierścień chromowy zgarniający.Po drugie zamek sprężynki musi być po przeciwnej stronie zamka pierścienia, założenie zamków razem spowoduje uszkodzenie tuleji.

Oceń post: + +2 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1444
Pomógł: 78
Ocena postów: 68
Grzegorz_madera
Poziom 21
Post#6 16 Paź 2009 21:20    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Nie ma takiej opcji żeby oś sworznia nie była przestawiona. Jeżeli nie jest zaznaczone na tłoku jak ma być zamontowany to znaczy, że firma jest dziadowska. Gdyby tłoki były symetryczne to silnik generował by duże drgania, co po krótkim czasie doprowadziłoby do urwania wału korbowego. Co do pierścieni to nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem żeby nie było sprężynek. Chyba, że firmy no name takie produkują. Ja nie montuję produktów takich firm więc pewnie dlatego się nie spotkałem.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
robokop
Moderator Samochody
Moderator Samochody
Miasto: Płońsk/Warszawa
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 18153
Pomógł: 984
Ocena postów: 45
robokop
Moderator Samochody
Post#7 16 Paź 2009 21:26    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Grzegorz_madera napisał:
Nie ma takiej opcji żeby oś sworznia nie była przestawiona


A założymy się?

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1444
Pomógł: 78
Ocena postów: 68
Grzegorz_madera
Poziom 21
Post#8 16 Paź 2009 21:35    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Jeżeli spotkałeś tłoki symetryczne to ja się poddaję.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Manioo
Poziom 7
Poziom 7
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 24
Ocena postów: 1
Manioo
Poziom 7
Post#9 07 Lis 2009 18:13    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Witam.
Z tego co doczytałem tutaj to kolejność pierścieni powinna być następująca: pierścień chromowy, dwa uszczelniające, oraz dwa zgarniające, czy tak?. Pytam ponieważ wygląda na to że w mojej sześćdziesiątce mam najpierw 2 szare, a dopiero potem chromowy.
Jeszcze jedno- nowe pierścienie chromowe, jak i zgarniające mają z jednej strony faskę. Jak powinny być założone? Faską do góry, czy do dołu?
Pozdrawiam.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
niutat
Poziom 23
Poziom 23
Miasto: Biłgoraj
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3447
Pomógł: 285
Ocena postów: 50
niutat
Poziom 23
Post#10 07 Lis 2009 18:39    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Tutaj jest co-nieco na ten temat;
http://www.pierscienietlokowe.com.pl/opierscieniach.php

Oceń post: + -1 -
Powrót do góry
gulan93
Poziom 6
Poziom 6
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 19
Ocena postów: 2
gulan93
Poziom 6
Post#11 07 Lis 2009 19:16    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


pierścienia zakłada się w takiej kolejności w jakie są w opakowaniu

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
niutat
Poziom 23
Poziom 23
Miasto: Biłgoraj
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3447
Pomógł: 285
Ocena postów: 50
niutat
Poziom 23
Post#12 07 Lis 2009 19:20    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


gulan93 napisał:
pierścienia zakłada się w takiej kolejności w jakie są w opakowaniu

No nie wiem, lepiej jednak znać ich zasadę działania.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
Manioo
Poziom 7
Poziom 7
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 24
Ocena postów: 1
Manioo
Poziom 7
Post#13 07 Lis 2009 19:34    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dziękuje za link. Bardzo wzbogaciło to moją wiedzę, poniekąd mizerna, o pierścieniach.
A co do kolejności, to znalazłem instrukcję naprawy C-360 i jest tam tak: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
niutat
Poziom 23
Poziom 23
Miasto: Biłgoraj
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3447
Pomógł: 285
Ocena postów: 50
niutat
Poziom 23
Post#14 07 Lis 2009 19:54    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Wychodzi na to że ktoś zamontował Ci pierścienie na chybił- trafił, dobrze że zgarniający (olejowy) nie był pierwszy bo trzeba by było roztaczać kanałek w tłoku.(wiem, wiem,- kosz!) :D

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Manioo
Poziom 7
Poziom 7
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 24
Ocena postów: 1
Manioo
Poziom 7
Post#15 08 Lis 2009 12:11    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


wpsowa692 napisał:

Hmm jeszcze słowo co się czepiać ringów nie wiem czy 60-tka ma przestawioną oś sworznia względem osi tłoka ale faktem jest że w polskich zestawach tłoki były znaczone trasowaną strzałką na denku bądź wybraniem i wiadomo że ten znak do przodka motora.


Jeszcze jedno pytanie: czy można przekręcić tłoki na korbowodach po jakimś czasie użytkowania?, czy trzeba by wymienić sworznia, a może będzie to miało negatywny wpływ na tuleje??? "Mechanik" który kiedyś robił ten silnik na nic nie zwracał uwagi, ani na prawidłową kolejność pierścieni , ani na znaki na tłoku, nawet źle ustawione były koła rozrządu (az boję się pomyśleć co jeszcze jest źle).
Tak na marginesie mam zamiar wymienić pierścienie i panewki korbowodowe (duże zużycie pierścieni, a na tulejach niewielkie progi), czy to dobre rozwiązanie?
Acha, czy domowym sposobem można wymienić gniazdo wtryskiwacza w głowicy?
Pozdrawiam

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
Grzegorz_madera
Poziom 21
Poziom 21
Dołączył: 13 Cze 2008
Posty: 1444
Pomógł: 78
Ocena postów: 68
Grzegorz_madera
Poziom 21
Post#16 08 Lis 2009 13:26    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Jeżeli tuleje mają progi to nie warto wymieniać samych pierścieni. To jest na tyle duże zużycie, że wymiana pomoże co najwyżej na pół roku. Wał możesz zostawić w spokoju jeżeli jest szczelny. Jednak nie polecam wymiany samych pierścieni. Wiem, że wymiana całych zestawów kosztuje, ale robota jest ta sama co przy wymianie samych pierścieni. Polecam zestawy MAHLE lub Zetor.

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
ZGG
Poziom 20
Poziom 20
Miasto: suwałki
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 1027
Pomógł: 34
Ocena postów: 18
ZGG
Poziom 20
Post#17 08 Lis 2009 14:49    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Teraz żyjemy w świecie podróby, i mamy różne zestawy. Kiedyś dawano po 3 pierścienie uszczelniające, teraz próbują wciskać tylko po 2. Jeżeli są z dobrego materiału, to jeszcze pół biedy. Są i czeskie zestawy do c360. Pierścień na dole tłoka stosowany w starych zestawach jest raczej zbyteczny. W żukach stosowano po 2 pierścienie olejowe obok siebie. Teraz nowoczesny jeden, o wiele lepiej spełnia swoje zadanie. Uwaga na wielkość komory spalania w tłokach. Bardzo ważne. Bo potem bez samostartu może być problem z odpalaniem zimą. [Ja samostart nazywam łamaczem wałów korbowych. Trzeba umieć go używać. polecam wypalarkę, w ostateczności suszarkę w kolektor ssący.] Widziałem różne wielkości komór szczególnie w zestawach do zetorów, ale do c360 też bywają większe, i ciśnienia mają potem małe, i problem. Nie wiadomo dlaczego.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Manioo
Poziom 7
Poziom 7
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 24
Ocena postów: 1
Manioo
Poziom 7
Post#18 08 Lis 2009 17:58    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Właśnie chodzi o to że same pierścienie są bardzo zużyte. Luz na zamku jest ponad 2mm, natomiast na nowych ok 0,4mm.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Google

Google Adsense
Google


Powrót do góry
michail
Poziom 5
Poziom 5
Miasto: Lubuskie
Dołączył: 08 Sie 2009
Posty: 14
Ocena postów: 2
michail
Poziom 5
Post#19 08 Lis 2009 19:02    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Manioo napisał:
Acha, czy domowym sposobem można wymienić gniazdo wtryskiwacza w głowicy?
Pozdrawiam


Można. Oczywiście trzeba zdjąć głowicę; w gniazdo wtryskiwacza wspawać śrubę z łbem tak żeby śruba wystawała przez otwór jakieś 2cm (od strony komory spalania) i porządnie uderzyć młotkiem. Potem oczyścić gniazdo i wbić nowe gniazdo. Powodzenia.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
wpsowa692
Poziom 18
Poziom 18
Miasto: Krośniewice
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 510
Pomógł: 60
Ocena postów: 35
wpsowa692
Poziom 18
Post#20 08 Lis 2009 22:15    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Zamiast samostartu polecam starą dobrą wichę tak dobrze znaną kierowcom starów 28.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Manioo
Poziom 7
Poziom 7
Dołączył: 07 Lut 2006
Posty: 24
Ocena postów: 1
Manioo
Poziom 7
Post#21 09 Lis 2009 19:45    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dziękuje wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
bogdanw
Poziom 2
Poziom 2
Dołączył: 22 Lis 2006
Posty: 4
Ocena postów: 3
bogdanw
Poziom 2
Post#22 31 Sty 2010 19:40    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Grzegoż pisze że jeśli wał jest szczelny to go nie ruszać. Z praktyki 40-letniej wiem, że jak zrobisz "górę" , to "nowa" moc w krótkim czsie rozwali wał.

Oceń post: + +1 -
Powrót do góry
tomek130
Poziom 18
Poziom 18
Miasto: Małopolska
Dołączył: 10 Gru 2009
Posty: 488
Pomógł: 34
Ocena postów: 50
tomek130
Poziom 18
Post#23 01 Lut 2010 16:51    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Może Pan powiedzieć gdzie pan praktykował, bo ciekaw jestem jakim to cudem owa"nowa moc" rozwala dół i co się z nim dzieje. Myślę ze nie pracował pan jako ten fachowiec który zapomniał dobrze dokręcić przeciwwagi przy wale i owym cudem ta "nowe moc" powodował powrót sprzętu do mechanika. :)

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
szczepanstjepan
Poziom 17
Poziom 17
Miasto: Lipe macie na forum ;p
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 405
Pomógł: 28
Ocena postów: 5
szczepanstjepan
Poziom 17
Post#24 02 Lut 2010 14:11    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Rozwali dół jak luz na wale jest taki, że ręka wejdzie :D
Trzeba sprawdzić luz i porównać z dopuszczalnym. Jak się mieści to nic sie stać nie powinno.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
camre
Poziom 1
Poziom 1
Miasto: Ełk k. Sypitek
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1
camre
Poziom 1
Post#25 09 Paź 2012 21:27    

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


zależy co masz na myśli pisząc dół i góra.
po remoncie samych głowic pierścienie olejowe mogą pójść, natomiast jeżeli robiłeś pierścienie/zestawy, to nie ma prawa się nic z wałem stać. a jeżeli się stanie, to albo żle złożyłeś stare panewki, albo padło by to i bez remontu góry.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
milek277
Poziom 11
Poziom 11
Dołączył: 11 Maj 2007
Posty: 61
milek277
Poziom 11
Post#26 07 Gru 2012 20:45  Autor tematu   

Re: Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku


Dzięki, link od użytkownika niutat rozwiązał problem.

Oceń post: + 0 -
Powrót do góry
Napisz nowy temat  Temat zablokowany.     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Maszyny Rolnicze, Sprzęt Ciężki -> Ursus C360 - pierścienie olejowe i kolejność na tłoku
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Pierścienie olejowe do c360 (6)
ursus c360 - Stukot na czwartym tłoku - patrząc od przodu. (4)
ursus c360 - ursus c360 walek rozrzadu (1)
ursus c360 - c360 kopci pod obciążeniem (10)
URSUS C360 - Świece żarowe C360 4 garowy (12)
C360 - Stuki w silniku Ursus C360 (3)
C360-3P pierścienie tłokowe (2)
ursus c360 - ursus c 360 po remoncie dymi na niebiesko (6)
ursus c360 3p - wyskakuje 5 (3)
Ursus c360 - Problem z prądnicą (3)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.081 seconds

elektroda.pl temat RSS