X

Jaki najlepszy silnik do AUDI A6 C5?

18 Jul 2010 18:46 CZCzarlim87
  • #31 18 Jul 2010 18:46
    tetek
    Level 2  
    Helpful post? (-1)
    ToLo84 wrote:
    Z doswiadczen 3 znajomych mających silnik 2,5 tdi V6 180KM/150KM w różnych modelach, rocznikach, przebiegach oraz z różnymi skrzyniami biegów odradzam. W każdym wymiana wałków (w niektórych problem również z zasilaniem) a w automatach problemy ze skrzynią (nie tylko multitronic). Jeśli diesel ty tylko 1,9 110 lub ewentualnie 130 KM a optymalna będzie benzyna V6 z dobrym gazem świeżo założonym.
    .
    Jeśli 2,5 tdi to tylko po 2002 roku. Z kodem silnika zaczynającym się na B Np. BAU lub BDG. Poprawiona hydraulika oraz nie wycierające się wałki. Bez problemu robią duże przebiegi po wyżej 400 tyś.
  • #32 23 Jul 2010 22:12
    Hitachii
    Level 2  
    Helpful post? (-3)
    Mój ojciec od 2 lat posiada Audi A6 2.5TDI rocznik 2002 (z grudnia). Auto ma około 180KM (dane podawane są różne dlatego piszę około).
    Rozwija prędkości powyżej 240km/h tyle nim jeździliśmy i miało jeszcze lekki zapas mocy.Auto jest oszczędne bo wyrabia się w granicach 11l trasa (średnie prędkości 160km/h) w mieście przy spokojniej jeździe 11l. Klima zawsze jest włączona. Przebieg niecałe 170tys km ale na pewno był cofany. Rozrząd nie był jeszcze robiony. Auto jest bezawaryjne. Były małe usterki ale to jak w każdym aucie.
    Przy wyprzedzaniu Mercedesa przy prędkości 180 (na 5biegu) auto zachowywało się cicho nie było "wycia w kabinie". Skrzynia oczywiście manual 6 biegowa.
    Powiem tak czy 2.8 czy 2.5 czy 4.2 liczy się kierowca.
    Może mieć zrywy ale i tak szybciej pojedzie ten który mniej się boi. Jak jedziemy autostradą czy drogą szybkiego ruchu nigdy nie mamy nikogo przed sobą a ludzie z lusterka znikają przy 180km/h.

    Nie gazował bym Audi czy to 4.2 czy 2.8 jeśli stać cię na takie auto to stać cię na benzynę czy ropę do niego.
  • #33 23 Jul 2010 22:51
    eltron
    Level 25  
    Helpful post? (+5)
    A po co jeździć na benzynie skoro tak samo pracuje na gazie? A gaz niszczy silniki tylko tym co go nie mają?
  • #34 26 Jul 2010 21:35
    grand4
    Level 1  
    Helpful post? (-3)
    gaz niszczy silnik i to nie tylko tym co go nie maja.. gaz to dno.. nie stac Cie na benzyne? kup rower. samo kupno samochodu to nie wszystko trzeba go jeszcze utrzymac, jednak w dzisiejszych czasach instalacje lgp sa juz na tyle dobre ze zniszczenia jakie poczynaja sa nie tak znaczne tym bardziej ze PB mamy rowniez srednia. Osobiscie jezdze allroadem 2.7 biturbo nie zamierzam tego gazowac bo szkoda auta ale zeby wiedzial ze nie zejde nizej13 to zastanowilbym sie nad 4.2 w lpg. CO do diesela to tylko z salonu wszystkie sprowadzane nie maja nizszego przebiegu niz te 300 czy 400 z cofnietym licznikiem do 180 bo przeciez dla polaka to idealny przebieg. Diesela na zachodzie nie kupuje sie bo sie chce, bo jest fajny itp bo nie jest. diesel sluzy wylacznie dopracy ktos chce kupic auto dla siebie kupuje benzyne.
  • #35 12 Aug 2010 21:37
    Hitachii
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    eltron wrote:
    A po co jeździć na benzynie skoro tak samo pracuje na gazie? A gaz niszczy silniki tylko tym co go nie mają?


    Mieliśmy 3 auta zagazowane te "oszczędności z gazem to były ciągłe dodatkowe koszta" silnik się niszczył a jak padł gaz to lipa bo okazało się że auto na benzynie nie pojedzie
  • #36 20 Oct 2010 07:42
    MikiZ
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Temat już trochę stary i nie spodziewałem się spotkać czegoś takiego na elektrodzie ale chodzi mi po głowie Audi z silnikiem 1,8T (150 KM) z automatyczną skrzynią+LPG i kombi. Wiem, że o dynamicznym przyśpieszeniu zbytnio nie ma mowy, ale ile pali przy wciśnięciu do podłogi ? Dodam, że sprawdzałem ten silnik w Passacie tylko tam miał około 110 KM i stwierdziłem, że tylko na karawan albo powolną taxi się nadaje, jednak A6 z takim silnikiem (150 KM) zrobiła na mnie pozytywne wrażenie z tym, że to było przejechane z 5 km po mieście więc prawie nic.

    Pewnie wielu bedzie mnie chciało "zbesztać" za LPG, ale osobiście jeżdże na gazie (tym pojedyńczym oczywiście) od 10 lat i nadal jestem pozytywnie do niego nastawiony - istotne ile kto robi kilometrów, a ja zyskuje na tym dużo. Zdania są podzielone więc nie o tym ten wątek, bo i tak nikt mojego przekonania nie zmieni na tym forum. "Jedni lubią śliwki, drudzy wolą dzi...ki", a ja wolę LPG ;) Dlatego też pytanie skierowane bardziej to tych, którzy jeżdża na LPG.

    Pytania to realne i prawdziwe spalanie takiego silnika, bo dysponuję ciężką nogą acz kolwiek nie jestem "miszczem" prostej ;)
    Miałem Opla z 2,0 + LPG (automat) i tam przy agresywnej jeździe na wysokich obrotach to max 15 l., obecnie Mondeo 1,8 (manual) i tu o maksie raczej mowy nie ma ale gdy próbuje to to rozpędzić to juz mówimy o 15 l wzwyż - czy tak samo ma się Audi 1,8 do np. 2,4 ?
    Dziękuje z góry za jakąś konstruktywną odpowiedź.
    Pozdrawiam
    p.s.
    Problemem nie jest regulacja gazu, bo zajmuje się tym ta sama osoba.
  • #37 20 Dec 2010 05:51
    Radzik4245
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    1.8 T spali Ci z 15L ,2.4 16L,a 2.8 17L. Zapoznaj sie ze strona www.autocentrum.pl tam masz opinie uzytkownikow,spalanie i tak dalej,poczytasz i podejmiesz decyzje:)
    Ja na Twoim miejscu rozwazylbym wybor miedzy 2.4, a 2.8 to juz jest V6 a nie tak jak 1.8T, lepszy dzwiek silnika,lepsze osiagi (1.8T-150km,2.4-165km,2.8-193km) i sa bardziej zywotne szczegolnie 2.8,nie chce tutaj zachwalac 2.8 ze wzgledu na to ze taki posiadam,ale z wieloma mechanikami rozmawialem i ludzmi ktorzy posiadaja i twierdza ze 2.8 to jest swietna konstrukcja.
  • #38 08 Jan 2011 14:03
    marcinzpolski
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Ojciec kupił auto w 2000 roku 2 letnie 2.5TDI AFB stargane od szkopów w 2000 roku mam przejechane 380 000 km BEZ WYMIANY WAŁKOW szykuje sie do 3 wymiany rozrządu. Karmię go olejem 5w40 (syntetyk) VW 505.00.Lany był 2x mobil a teraz castrol i jakoś moje wałki mnie lubią a jeżdzi nim nie tylko jedna osoba.czym to wytłumaczyć? czy olej czy nie olej, a może jak to mówią ,,udał się'' teraz coś się zaczyna dziać bo jak zimny pali ślicznie a jak rozgrzany to kręci ze 3-4 sekundy ale myślę ze to kąty wtrysków.trzeba jechać do doktora. A co rozrządu to koszt jakiegoś 1.5 tyś z robotą bo przy wymianie rozrządzu trzeba wymieniać termostat i pompę wodną bo póżniej jak siądzie to trzeba do wymiany ściągać cały przód i paski.a pali tyle ile mu wleję:)czyli tyle co 2.5 tdi POLECAM AUTO CICHE WYGODNE DYNAMICZNE. sam sobie w listopadzie takie kupiłem z 2.5 V6 a refleksjami podzielę sie jak coś siądzie aaa tfu.
    A jak ktoś ma talent to nawet jak nie ma nic to zepsuje.
  • #39 09 Feb 2011 10:49
    Marjian
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam.

    Nie bójcie się V6!!!
    Niedawno kupiłem B4 avant 2,6 V6 o oznaczeniu ABC 150KM + LPG sekwencja, początkowo obawiałem się o spalanie, a jak zobaczyłem ile posiada czujników - to chwyciłem się za głowę. Jednak jak jadę 120-160km/h to słyszę tylko delikatny szum wiatru i czuję zapas mocy pod prawą nogą. 5 bieg elastyczny już od 70/h, nie ma konieczności "wajhowania" lewarkiem za każdym zakrętem.
    Miałem okazję przejechać się passatem B5 1,8 125Km + LPG, przy 110km/h niemiłosierne huczenie silnika i brak elastyczności, a spalanie w trasie 1,5-2L LPG mniej.

    Spalanie 2,6 w trasie mieści się w przedziale od 11,5 do 12,5L LPG. W mieście (korki 16km/h) ten silnik się meczy wtedy spalanie wychodzi 15,5-16,5L LPG (zima).
    Szkoda, żę w trybie miejskim nie można wyłączyć dwóch cylindrów :-)
  • #40 17 Feb 2011 21:12
    Michałxxx
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    mam do sprzedania silnik s6 4,2 290km jak by ktoś potrzebował
  • #41 20 Jan 2013 11:23
    czarny_alibaba
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam,odgrzebie trochę temat .
    Mam zamiar kupić od dalszej Rodzinki A6 c5 2.5TDi z 1998roku w Automacie? za ok 10000tyś zł, jak myślicie będzie to dobry wybór ?czy raczej szukać z silnikiem 1.9TDi? oraz na co zwrócić Uwagę przy Zakupie?

    pozdro
  • #42 22 Jan 2013 05:06
    maryjann
    Level 14  
    Helpful post? (+2)
    A ja mam pytanie gdyż poszukuję teraz aktualnie 2.8 lecz nic ciekawego nie widzę na moto a przyjrzałem się 2.7 BiTurbo i tu są już ładne egzemplarze lecz me pytanie. Co sądzicie o tym silniku bo nic o nim nie piszecie.
    Właśnie nie wiem czy szukać tak długo aż znajdę 2.8 z fajnym wyposażeniem czy też można rozglądać się za 2.7
  • #43 22 Jan 2013 12:46
    void305
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    czarny_alibaba wrote:
    Witam,odgrzebie trochę temat .
    Mam zamiar kupić od dalszej Rodzinki A6 c5 2.5TDi z 1998roku w Automacie? za ok 10000tyś zł, jak myślicie będzie to dobry wybór ?czy raczej szukać z silnikiem 1.9TDi? oraz na co zwrócić Uwagę przy Zakupie?

    pozdro

    10 000 zł kosztuje w dobrym stanie C4, a w bardzo dobrym 12-14 tysięcy. W takiej cenie C5 będzie w kiepskiej kondycji i po zakupie może przysporzyć Ci kłopotów. Nawet A4 w takiej cenie również nie będzie w dobrym stanie. Osobiście odradzam zakup tego samochodu. Jeżeli chcesz Audi A6 to C4 w rzędowym pięciocylindrowcem. AEL może być trudno dostępny w tej cenie, ale wersje 115 KM znajdziesz bez problemu. 1,9 TDI jest za słaby na tę wagę.
  • #44 04 Mar 2013 22:03
    pieter_13_13
    Level 5  
    Helpful post? (+1)
    Posiadam osobiście a6 C5 2.5 Tdi v6 150 Km. z 1999r. Przebieg 220 Tys myślę ze był cofany. Walki jeszcze nie padły a idealna praca silnika nie pokazuje żeby coś się działo. Spalanie jest ok 8/100 w mieście i na trasie. ogromnie polecam ten model z tym silnikiem
  • #45 21 Apr 2013 08:01
    Jap
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Też miałem podobny dylemat 8 lat temu - Audi A6 C5 czy wypasionego passata B5FL. Szukałem, pytałem mechaników, znajomych handlarzy i wniosek taki:
    2,5V6TDI - porażka konstrukcyjna (potwierdzona przez 3 moich znajomych - naprawy silnika pochłonęły połowę obecnej wartości pojazdu). Moc 150KM moment obrotowy 320Nm. W stosunku do 1,9TDI na pompie to ładne parametry. Ale już nie dla 1,9TDI AVF - 130KM 320Nm. I właśnie taki silnik stał się moim celem. Niestety, kupić Audi A6 z tym silnikiem było i pewnie jest ciężko. Kupiłem więc passata full napasionego w wersji highline i jeżdżę nim DO DZIŚ!
    Czytam książkę i co widzę w parametrach? Przyspieszenie 0-100km/h jest praktcznie takie samo ale różnica w spalaniu idzie w litrach. Ja jeżdżę dość dynamicznie i NIGDY nie przekroczyłem 6,8l/100km. Normalna jazda w cyklu mieszanym 6l/100km. W A6 pewnie będzie kapkę więcej. Ale jak dla mnie 1,9TDI 130kucy to chyba najlepszy silnik VAG. Ma parametry silnika 2,0TDI (który jest totalną porażką szczególnie do czasu wprowadzenia CR) a zero problemów.
    1,9TDI 110KM na pompie - bardzo niezawodny i oszczędny ale w A6 to będzie straszny muł. Mam też golfa z tym silnikiem. Tam sobie jakoś radzi ale do passata nie ma szans. 1,9 PD a 1,9 na pompie dzieli PRZEPAŚĆ.
  • #46 02 May 2013 17:24
    kikoo2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Też się zastanawiam nad silnikiem,ale nic tutaj konkretnie się nie dowiedziałem co najlepsze,ale skłaniam się do 2.4 gaz,moc/ekonomia
  • #47 20 Jun 2013 23:41
    maryjann
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    I właśnie tu jest dylemat, bo ja szukałem cały czas fajnego 2.8 ale tak po rozmowach ze znajomymi twierdzą że lepszy jest 2.4 i po lifcie znajdzie się nie tak jak 2.8 które zamieniło się na 3.0. Chodź nie powiem najbardziej bym chciał po lifcie i takiego 3.0. Ale też mi znajomy mówił że jak dam za 3.0 około 22000zł do tego gaz za 5000zł to czy nie lepiej jakiś1.9TDI 130KM. I teraz mam wielki dylemat.
  • #48 19 Jul 2013 00:26
    maryjann
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    A właśnie co myślicie o tym silniku 3.0. Poszukuję takiego auta w celu zakupu i zawsze chciałem 2.8 lecz go nie ma po lifcie i tu zaczyna się problem gdyż nie wiem czy wybrać 2.4 lub 3.0 albo ale to najmniej prawdopodobne 2.7 Biturbo.
    Posiadam teraz 1.9 TDI 90KM.
    Chcę zakupić coś co tak zwanie już idzie bym mógł swobodnie wyprzedzać a nie męczyć się. Chcę się przejechać 2.4 i zobaczyć czy to jest szybsze niż 1.9 TDI 130 KM. Jak wy to oceniacie ?
  • #49 20 Jul 2013 16:38
    misiuro
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jezdze Audi A6 Quattro z 2000 roku silnik AKE 180 km, 6 biegowa skrzynia i jestem zadowolony, teraz mam na liczniku 367 tys , silnik chodzi ładnie i miekko, zmieniłem w nim wałki przy 254 tys bo sie wytarły i do tej pory 4 razy zmienialem pasek rozrzadu, jak go przywiozłem z niemiec miał 174 tys na liczniku.
    Cześci rozrzad z pompa wody i termostatem 2 paski + klinowy +napinacz i 6 rolek w hurtowni 1000 zł wymiana 300 zł
    Mysle ze silnik ma prawdziwy przebieg.
    Karoseria nie ma śladu rdzy , maska jest z aluminium.
    Spalanie jezdze do 2,5 tys obrotów oszczednie i tankuje na orlenie pod korek roznie 6,7 litra , 7,1 litra , maksymalnie 7,5 litra jak wiecej miasta , mieszkam 10 kilometrow od miasta.Jak zatankuje na innej stacji zawsze pod korek spalanie wzrasta np o 1,5 litra czyli jakosc paliwa tez ma znaczenie.
    Przez te wszystkie lata co mam moja Audi jestesm bardzo zadowolony , nie załuje ze wymienilem kiedys te wałki , wdzieczne auto.
    Auto jak czołg mam kombi i naped quattro robi swoje.Na prawde pancerne jest to auto , mam jeszcze Vw Golf 4 kombi 1.9 tdi bez porownania , a spalanie podobne.
    Turbo i pompy nie dotykałem , olej regularnie co 12 tys Castrol Edge 0w-30.
    Filtr powietrza wazne wymieniac regularnie.
    Polecam kupic A6 od 2000 roku moze byc silnik 2.5 tdi AKE(180 km) tylko zeby miał powyzej 300 tys lub jeszcze lepiej Audi 2.5 tdi od 2004 rok BAU silnik ,
    ostatnio widziałem takie jak moje z przebiegiem 562 tys na sprzedaz 2002 rok tyle mialo na liczniku :D diesel jes lepszy pod tym wzgledem ze nie trzeba zakladac gazu a jak sie cos zepsuje to jedzie sie tylko do mechanika a nie do mechanika i pozniej do gazownika :D
    Polecam 2.5 tdi V6 179 km

    pozdrawiam

    Jaki najlepszy silnik do AUDI A6 C5?
  • #50 28 Sep 2013 11:14
    Autoverso
    Level 5  
    Helpful post? (+1)
    Witam wszystkich,
    Przeczytalem caly ten watek i zdecydowalem wtracic cos od siebie.
    Chcialem sie czegos tutaj dowiedziec, ale roznice w opiniach sa kolosalne, i niejednego moga wprowadzic w zaklopotanie, dlatego tez taka moja rada: przeczytaj 10 roznych opinii i przede wszystkim statystyki zanim sie ktoras zasugerujesz. Ja nie jestem zadnym, mechanikiem, ale osobiscie uwazam, ze takie szczegolowe porownania silnikow maja sens, jesli porownujemy nowe silniki, a nie takie, ktore maja po 300-400 a moze niewiadomo ile tys km przejechane, gdzie kazdy jest inaczej eksploatowany i serwisowany. Owszem, sa pewne roznice, ktore zawsze beda widoczne, ale nalezy pamietac tez o tym, ze np silnik 2.5tdi a silnik 2.5tdi to moga byc 2 rozne bajki. Od niedawna sprzedaje czesci glownie do audi a6 c5 i takze silniki. Uwazam, ze z wyborem silnika powinna przede wszystkim isc zasobnosc portfela. Jak to bywa u nas w kraju kazdy kombinuje, ale nie ma co sie ludzic. Nie znajdziemy 10-12 letniego samochodu z silnikiem o mocy 200koni, ktory bedzie palil 5 litrow i nie bedzie sie psul. Musimy mierzyc sily na zamiary. Ja osobiscie jezdze 1.9tdi 130koni, zona tez. Mialem juz takich kilka i kilkanascie innych audi z duza przewaga diesli. Zastanawiam sie nad benzynka z gazem, nie mam z tym doswiadczenia i nigdy nie bylem zwolennikiem, ale kusi dynamika i koledzy chwala, ale za to wizja tankowania co 250km (przy butli w kole) troche mnie zraza. No dobra, to teraz moja opinia o silnikach i statystyki oparte na tym co sprzedaje i o co ludzie pytaja:
    1.8t 150 fajna jednostka, ludzaco ekonomiczna, ale nie w praktyce, wyzylowana, nie kupilbym z duzym przebiegiem
    2.4 170- ten mi sie wydaje najbaziej rozsadny z benzyniakow, nie jest na maxa wyzylowany, przez co trwaly i niezawodny, o spalaniu sa rozne opinie, ale uwazam, ze przy lekkiej nodze mozna jezdzic na benzynie i wcale nie tak drogo, zadnego nie sprzedalem do tej pory, wiec chyba sie nie psuja
    2.8 24v - podobno niezawodny
    2.8 30v - mialem taki w a8 zrobione ponad 200koni, fajnie chodzil i zbieral sie dobrze, ale 17litrow trzeba bylo lac, glownie w miescie, malo sie psuje jak dobrze eksploatowany, ale to juz stara jednostka
    3.0 - nie znam dobrze, chcialem niedawno taki kupic, ale ponoc sa awaryjne, jest duzo ogloszen aut z uszkodzonym takim wlasnie silnikiem
    4.2 - to juz prawdziwa rakieta, fajny silnik, pali tyle co musi, jednak zdecydowana wiekszosc wystepuje z automatyczna skrzynia, a te rzadko wytrzymuja ponad 250tys, a po regeneracji tez dlugo nie pojezdzi, 4.2 manual to prawdziwy rarytas
    1.9tdi 90 lub 110koni - to legendarne i niezawodne silniki, ale to juz przeszlosc, trzeba isc do przodu
    1.9tdi 130 - wlasciwie bardzo dobry niezawodny, przy duzym przebiegu moga aszwankowac wtryski, ale wymieniamy i jezdzimy dalej, jak w kazdym silniku duze znaczenie ma to jak sie o niego dba, jeden z moich samochodow ma 340tys km i silnik idealny, suchy, nie traci mocy, a nie oszczedzam go, spalanie przy manualu normalnie 6.5-7l a przy 180na autostradzie jakies 7.5 automat wezmie litr wiecej, dla malo wymagajacych ceniacych niezawodnosc i ekonomie to idealny silnik, stad takie ceny tych aut
    2.5 tdi ... I tu moglbym sie rozpisac, tyle opinii co ujzytkownikow, ;
    Rzedowa 5 cylindrowa jednostka z audi c4 lub vw t4 - moim zdaniem nie zrobili jeszcze lepszego
    V6 150 km afb - te najczesciej sie psuja, ale nie ma co sie dziwic jak maja juz po pol miliona zrobione
    V6 150km akn - wlasciwie to samo, ale troszke poprawione, ladniej chodza
    V6 163km bfc - niby poprawiony, a wlasciwie to to samo co powyzsze, te same walki
    V6 180km ake - to tez to samo, ale bardziej wyzylowany, przez co bardziej awaryjny
    Wszystkie powyzsze fajnie chodza do przebiegu 230-250tys, jak dobrze eksploatowane to nawet dluzej, ze spalaniem mozna zejsc do 6-7 litrow na trasie i ok 10 w miescie przy spokojnej jezdzie
    V6 155km - poprawiony troche lepszy, nie podkrecac mocy to pochodzi
    V6 163km BDG - poprawiony troche lepszy, ma lepsze smarowanie i aluminiowe walki, ktore podobno sie nie wycieraja, ale klienci dzwonia i mowia, ze im sie wytarly... To juz jest fajny silniczek tylko trzeba dbac, bo droga wymiana, ostatnio sprzedalem taki z osprzetem za 5tys zl w bd stanie
    V6 BAU - najnowszy, podobno najlepszy, nie mam z nim doswiadczenia, ale nikt o taki nie pytal, wiec moze i dobry.
    Moze jakis pominalem, nie wiem. Wszystkie te silniki 2.5 v6 cechuja sie fajna dynamika i w koncu to diesle, ale trzeba uwazac co sie kupuje i bardzo dbac. Da sie mini jezdzic, ludzie w niemczech i anglii robia nimi spokojnie po pol mln km mi jezdza dalej, w polsce tez, chociaz mysla, ze maja zrobione 200-250tys i auto sie sypie. Nalezy sie liczyc z tym, ze co jakis czas trzeba wymienic lub zregenerowac pompe wtryskowa i walki rozrzadu, to najczestsze usterki.

    Przy wyborze silnika duze znaczenie ma tez skrzynia biegow. Ja lubie automaty ale w audi c5 nie sa one najlepsze. Multitroniki zazwyczaj koncza sie przy przebiegu 200-300tys, przy mniejszych silnikach mozna to troche rozciagnac, mialem taki 1.9 co przejechal 350tys, ale te duze jak 4.2 benz zadko wytrzymuja wiecej niz 250tys bez regeneracji, starsze byly lepsze.
    Pozdrawiam
  • #51 28 Sep 2013 13:45
    wedsew
    Level 15  
    Helpful post? (-1)
    Autoverso wrote:

    1.8t 150 fajna jednostka, ludzaco ekonomiczna, ale nie w praktyce, wyzylowana, nie kupilbym z duzym przebiegiem


    Duży błąd. 1.8T obok starego 2.2T to najlepszy silnik VW/Audi na przestrzeni ostatnich 30 lat i długo jeszcze nic lepszego ta firma nie wyprodukuje. Jeśli kiedykolwiek w ogóle.
    A czy wyżyłowana... znam Leona Cuprę 225KM z przebiegiem 420 tysięcy km. Z silnikiem nie ma najmniejszych problemów, a nie jeździ nim emeryt.
  • #52 29 Sep 2013 10:18
    Autoverso
    Level 5  
    Helpful post? (0)
    Dla jednych najlepszy, dla innych nie.
    No coz, kazdy swoje chwali.... Ale to zrozumiale, kazdy ceni sobie cos innego, wiec kazdy ma swoj typ, ktory jest dla niego najlepszy. Dlatego wlasnie w mojej opowiesci powyzej nie napisalem, ze ktorys z silnikow jest najlepszy.
    A co to za silnik 2.2t ? Nie znam
  • #53 29 Sep 2013 11:06
    wedsew
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Autoverso wrote:
    Ale to zrozumiale, kazdy ceni sobie cos innego, wiec kazdy ma swoj typ, ktory jest dla niego najlepszy.


    Zgadzam się. Moje doświadczenia z autami i silnikami wskazują na to, że to jeden z najbardziej bezproblemowych silników VW/Audi, w dodatku oferuje niezłe osiągi i spala stosunkowo mało paliwa. No i w zasadzie nie ma słabych punktów, czyli powtarzających się wad. Jedyny problematyczny element to 4 cewki, które lubią się sypać, na szczeście są tanie. I to wszystko. Zdecydowanie lepiej wypada niż te wszystkie osławione TDIki, w których sypie nagminnie osprzęt i nie tylko.


    Autoverso wrote:
    A co to za silnik 2.2t ? Nie znam
    Stary silnik z lat 80/90 montowany w różnych Audi - 100, 200, S-kach i RS2. Do dzisiaj możliwościami zawstydza współczesne wynalazki grupy VW.
  • #54 01 Oct 2013 14:13
    shihano
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Pisał ktoś o wycieraniu się wałków w 2.5TDI a jednocześnie chwalił się, że jeździ na niskich obrotach "oszczędnie". Czy to nie jest przypadkiem jedna z przyczyn wcześniejszego zużycia tych wałków i reszty osprzętu?

    Mam właśnie taki silnik 2.5TDI (180KM) w A4 z 2002 ze skrzynią tiptronic, która nie pozwala na taką jazdę redukując bieg.

    Silnik jest naprawdę ekonomiczny 6-7 litrów w trasie.
    Na autostradzie 7,5 -8,2 przy prędkości 150km/h.

    Skrzynia Tiptronic jet bezawaryjna i bezobsługowa. Spalanie w mieście to 12l/100.

    Można taki samochód kupić naprawdę tanio bo się go boją.
  • #55 03 Oct 2013 21:48
    Jap
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    shihano wrote:

    Silnik jest naprawdę ekonomiczny 6-7 litrów w trasie.
    Na autostradzie 7,5 -8,2 przy prędkości 150km/h.

    .


    hmmm... w tak małym aucie piszesz, że to jest ekonomia? mam kapkę większego passata B5FL Highline 6bieg i 1,9TDI - 170km/h trasa z zeszłego tyg - 6,6/100km. Idźmy dalej - drugie auto Skoda Octavia 1,9TDI z 2010 roku - wczoraj wróciłem z Niemiec - gdzie się dało 160km/h - 6.0l/100km, tryb mieszany 5,2l/100km.
  • #56 16 Oct 2013 13:59
    Klak22
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam.
    Mam powarzny problem z Audi A6 2,5 qatro prosil bym o pomoc. Podczas jazdy migaja swiece zarowe po ujechaniu 5 km auto zaczyna przerywac i po chwili gasnie okazuje sie ze samochud ulegl zapowietrzeniu co moze byc tego przczyna prosze o pomoc.

    Dodano po 31 [minuty]:

    Witam.
    Mam powarzny problem z Audi A6 2,5 qatro prosil bym o pomoc. Podczas jazdy migaja swiece zarowe po ujechaniu 5 km auto zaczyna przerywac i po chwili gasnie okazuje sie ze samochud ulegl zapowietrzeniu co moze byc tego przczyna prosze o pomoc.
  • #57 18 Oct 2013 11:28
    misiuro
    Level 11  
    Helpful post? (-1)
    Jakie to jest Audi ,rok produkcji i oznaczenie silnika AKE...?

    Jaki przebieg ma to Audi?

    Jezeli migają swiece zarowe podczas jazdy to przyczyną jest to ze kończy ci sie paliwo, pewnie jechałes na resztkach paliwa i wtedy zapowietrzyła sie pompa , ale to nie problem bo ten samochod sie łatwo odpowietrza i zapala.(uzyj pompki takiej jak sa w zbiornikach samochodowych i wepnij sie wężykiem prosto do filtra)
    Podstawa w tym samochodzie to pelen bak paliwa, poniewarz w wersji quattro bak paliwa jest troche inaczej skonstruowany,jest tam taka pompka w koszu ktora jak jest mało paliwa to przepompowuje zeby bylo wystarczajaco itd, nie wazne, wazne jest to ze masz miec zawsze pelen bak paliwa i po wyjezdzeniu 300 km tankujesz do pelna.
    Jezeli sytacja bedzie sie powtarzac to pewnie zuzyły sie oringi w pompie wtryskowej i inne uszczelki ,cały garnitur trzeba bedzie wymienic , a zaobserwujesz to jak staniesz pod gore i po chwili nie zapalisz to znaczy ze całe paliwo z pompy uciekł ci do baku :D
  • #58 18 Oct 2013 16:13
    wowka
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Jezeli silniki 2,5 sa dosc awaryjne to lepiej ich unikaj. To ze ktos ma ia akurat jemu nic cie nie psuje to nie znaczy ze u ciebie tez tak bedzie. Z regoly tak jest ze im bardziej chcesz zeby bylo wszystko dobrze to dzieje sie na odwrot. Statystycznie ten silnik jest awaryjny i jezeli lubisz ryzyko i ewentualne wydatki to sobie go kup

    Wiele osob pisze ze o ten silnik trzeba "dbac". Tylko ja nie bardzo rozumiem co to znaczy bo niby jak masz o niego dbac ? Myc go codziennie ciepla ropą ? Jak zalozmy rozrzad strzeli to w tym czy innym silniku efekt bedzie podobny. Chyba chodzi tu o wymiane oleju i filtrow bo nie wiem w jaki inny sposob zwykly uzytkownik samochodu może dbać o silnik
  • #59 18 Oct 2013 20:58
    Klak22
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Prodlem polega na tym ze pompa wtryskowa jest ok bynajmniej tak stwierdil mechanik dodam ze zauwazylem pecherzyki powietrza w wezyku w tym co idzie od filtra do pompy wtryskowej czy to moze byc wina pompki?? I dodam rowniez ze pecheze powietrza pojawiaja sie przy wiekszych obrotach silnika i w tedy zaczynaja migac swiece po zdjeciu nogi z gazu pecheze znikaja i swiece przestaja migac po ponownym dodaniu gazu sytuacja sie powtarza!!! Czy to moze byc wina pompki w baku???
  • #60 19 Oct 2013 14:27
    misiuro
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    To ze ida pecherze z filtra do pompy wtryskowej to poprostu odpowietrza sie cały układ , chyba ze idą cały czas to powiem ci ze u mnie tak nie bylo pecherze szły dopuki sie nie odpowietrzył układ paliwowy, zrobiłes tak jak napisałem ? masz pełen bak bo to jest podstawa, moze tez tak byc ze faktycznie pompka sie zepsuła w baku , musisz podniesc tylną kanape w samochodzie i zobaczyc jak to tam wyglada.Odkreca sie tam taki duzy kapsel w baku i wtedy ja widac , wyjmij ja i podłacz na krótko do akumulatora i włóż w rope i zobacz czy pompuje, sa tez tam rozne takie plywaki dosyc skomplikowane,nie wiem czy ona dział cały czas czy tylko jak jest 1/4 baku i wtedy przepompowuje,spiętrza rope.Wkleje dwa linki z innego forum poczytaj tam jest wszystko dobrze opisane , podstawa to PEŁEN BAK.NIe odpowiedziałes jaki silnik i przebieg.

    Jaki najlepszy silnik do AUDI A6 C5?

    Jaki najlepszy silnik do AUDI A6 C5?

    Znalazłem jeszcze cos takiego, dobry film na youtube.com , który opisuje wymianę czujnika G210, który steruje pompka w baku , film składa sie z trzech czesci obejrzyj je dokładnie.Znajdziesz ten film wpisując g210 w google ,na dole masz zdjecie :D :D

    Jaki najlepszy silnik do AUDI A6 C5?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products