X

Przekaznik pompki paliwa opel astra g 2000r

mario323 20 Oct 2009 12:11
  • #1 20 Oct 2009 12:11
    mario323
    Level 7  
    Helpful post? (+1)
    Mam pytanie gdzie znajduje się przekaźnik pompki paliwa w oplu astra g 1.6 16v z 2000r.
  • #2 20 Oct 2009 12:38
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    W puszce w komorze silnikowej.
  • #3 20 Oct 2009 14:49
    mario323
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Puszka jest ale tam jest jeden przekaźnik i prawdopodobnie od wentylatora.Nie wiem czemu miejsce jest na 8 przekaźników a tam jest tylko 1
  • #4 20 Oct 2009 15:22
    Removed
    Helpful post? (0)
    Pewnie Ci ktoś zakosił.:D Ostatni w "lewym" rzędzie z tego co pamiętam. Tak ogólnie to w czym jest problem?
  • #5 20 Oct 2009 20:12
    mario323
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jechałem tym samochodem przystanąłem pod sklepem zrobiłem zakupy wsiadam i nie mogę odpalić zholowałem do mechanika i stwierdził że nie ma napięcia przy pompce paliwa.Musi być przekaźnik obszukaliśmy cały sam. i nie ma.W tej skrzynce w komorze jest tylko jeden przekaźnik i nikt mi reszty nie ukradł! Wyczytałem w necie że od strony pasażera w środku samochodu obok komputera tam też nie ma .Czekam na sensowne podpowiedzi gdzie go(przekaźnika) szukać?
  • #6 20 Oct 2009 20:37
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (+2)
    A gdzie szukałeś ,jest skrzynka podłużna i prostokątna więc w prostokątnej koło zbiorniczka płynu hamulcowego środkowy przekaźnik.P
  • #7 20 Oct 2009 20:44
    Lypak
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Ten jeden przekaźnik (w skrzynce obok zbiorniczka płynu hamulcowego) jest właśnie od pompy paliwa - Motronic prawdę pisze... W tej skrzynce możesz mieć np. drugi jeśli będziesz miał spryskiwacze reflektorów itd... Przekaźnik pompy paliwa jest koloru FIOLETOWEGO. Jak chcesz sprawdzić pompę (praca) z pominięciem przekaźnika to go wyjmij i zewrzyj zacisk 30 z 87 (czarny z czerwono-niebieskim) - pompa powinna pracować.

    Do dokrecacz - jest jako pierszy z prawej :)
  • #8 20 Oct 2009 20:51
    Removed
    Helpful post? (-2)
    mario323 wrote:
    zholowałem do mechanika i stwierdził że nie ma napięcia przy pompce paliwa.Musi być przekaźnik obszukaliśmy cały sam. i nie ma.

    Z całym szacunkiem ale tu nie ma co radzić mostkowania tylko zmianę mechanika.:D Taki początek diagnozowania w wykonaniu obecnego "uzdrowiciela" niczego dobrego nie wróży.
  • #9 21 Oct 2009 09:58
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Witam. Pisałem Ci na forum Opla gdzie znaleźć przekaźnik. Ja bym podpiął Techa i sprawdził czujnik obrotu wału. Pozdrawiam.
  • #10 21 Oct 2009 13:42
    mario323
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przekaźnik jest i jest dobry- jest fioletowy w skrzynce obok zbiorniczka płynu ham(W tej skrzynce jest tylko 1 przekaźnik ale sam jeździł to chyba tak ma być) Dzisiaj okazało się ze napięcie przy pompce jednak jest(może coś zaskoczyło po wyciągnięciu przekaźnika)Wyciągnelismy pompke i nie działa .Jadę kupić pompkę.Pozdawiam i dziekuje za porady.
  • #11 22 Oct 2009 18:07
    grzegorz25334
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Widze ze temat jest swierzy wiec sie podepne..
    Mam astre G 1.4 z 2004r i w skrzynce mam 4 bezpieczniki dwa zielone i dwa fioletowe (jeden fioletowy ma jeszcze jakis mniejszy bezpiecznik z boku) Chcialbym odciac pompe paliwa tylko nie wiem ktory to bezpiecznik. Z tego co znalazlem w necie znajduje sie on pod nr 6 ale tam jest zielony. Czy jest mozliwe ze zostaly zamienione? Jak sprawdzic ktory jest od pompy paliwa?.
    Jeszcze jedno wazne pytanie. Poniewaz nie mam za duzego pojecia z samochodami..
    Czy podczas pracy samochodu na LPG moge wypiac pompe paliwa (przez wyjecie przekaznika) czy nic sie nie stanie?

    Z gory dzieki
    Tu chyba jest zdjecie
    Przekaznik pompki paliwa opel astra g 2000r
  • #12 22 Oct 2009 19:09
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Przecież masz napisane że środkowy/fioletowy/ od strony zbiorniczka płynu hamulcowego.P
  • #13 22 Oct 2009 22:39
    grzegorz25334
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    No dobra tylko ze juz mialem kilka wersji i wole sie upewnic.
    A co z tym wypieciem przekaznika podczas pracy silnika na LPG? Nic sie nie stanie ?
    i czy jak bede wpinal to na zgaszonym silniku czy pracujacym?
  • #14 23 Oct 2009 00:33
    Removed
    Helpful post? (0)
    To pytanie z cyklu: czy jak kogoś kopnę w tyłek to mi odda czy nie. Co modzisz? Nie wiesz jak sprawdzić? To jak chcesz to sam "odciąć"?
    Żeby nie było, że się czepiam, wypinaj, III wojny światowej nie wywołasz. Powodzenia.:D
  • #15 23 Oct 2009 06:39
    grzegorz25334
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Myslalem ze ten typ tak ma, poniewaz na codzien robie tylko 35km (3 odpalania na dzien przy zimnym silniku) i co tydzien dolewalem za 40zl PB i tak w kolko.. Problem zauwazylem gdy pojechalem w trase i zrobilem 600km, zauwazylem ze ubylo mi ok. 7l PB podczas jazdy na LPG. Slyszalem ze niektore instalacje co jakis czas przelaczaja sie same na PB i po chwili znowu daja LPG czy to prawda? Co moze byc przyczyna utraty PB? Ogladalem zbiornik od spodu i nie zauwazylem zadnego wycieku ani dziury. Bylem u gazownikow i mowia mi ze jest to niemozliwe zeby palil PB i LPB na raz, inni nawet nie chcieli sobie glowy zawracac

    Wtryski Valtec
    instalacja AKME

    Jeszcze jedno co zauwazylem.. Gdy zaciskam weze od wtryskow na odpalonym silniku to silnik traci moc ale gdy zaciskam na 4 wtrysku to nie slabnie a wrecz dziala plynniej
    Po wcisnieci hamulca i gazu pokazuje mi blad 0304 (o ile dobrze pamietam dotyczy 4 wtrysku)

    Jesli mial ktos taki problem lub wie jak go rozwiazac posze o podpowiedz.
  • #16 23 Oct 2009 20:20
    WITEK1952
    Level 28  
    Helpful post? (+1)
    Witam serdecznie. Ten błąd to wypadanie zapłonu na IV cylindrze i niekoniecznie to musi być wtrysk. Przekaźnika nie wyciągaj nigdy na włączonym zapłonie bo spowodujesz przepięcie i diabli wezmą sterownik silnika. Bezpiecznik powinien być zaraz obok przekaźnika. Pozdrawiam.
  • #17 24 Oct 2009 08:36
    grzegorz25334
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Czyli wg zdjecia ktore wyslalem we wczesniej wpisie jest to ostatni przekaznik po lewej (fioletowy) bo tylko on ma obok bezpiecznik.. A czy robil ktos z Was taka operacje z wypinaniem bezpiecznika podczas pracy silnika na LPG?
  • #18 24 Oct 2009 10:02
    Lypak
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    grzegorz25334 czytaj ze zrozumieniem - przekaźnik pompy paliwa FIOLETOWY BEZ bezpiecznika - bezpiecznik znajduje sie w skrzynce bezpieczników OBOK - w podłużnej skrzynce bezpieczników jest ŻÓŁty (wartość 20A) i WIĘKSZY gabarytami (zreszta wszystkie w tej skrzynce) od tradycyjnego.
  • #19 24 Oct 2009 11:25
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Przekaźnik idzie łatwo poznac bo idzie do niego wyróżniający się kabel czerwony z fioletowym pasemkiem
  • #20 25 Oct 2009 13:20
    grzegorz25334
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Nie mam zoltego bezpiecznika.. Tylko zielone, niebieskie i jeden fioletowy. Mozliwe zeby to byl wlasnie on? (fiolet)

    Przekaznik pompki paliwa opel astra g 2000r
  • #21 25 Oct 2009 13:34
    Removed
    Helpful post? (0)
    Co jeszcze chłopaki? Poradźcie coś, wiecej zdjęc, więcej jak krok po kroku. Ogólnie więcej pierdół.
    Już nie stoi u mechanika, panie autorze?
  • #22 25 Oct 2009 13:43
    Removed
    Helpful post? (0)
    Hehehe zaczynało się od tego że nie było prądu na pompe po przekazniku, a teraz już schodzi na tematy drugiego paliwa jakim jest LPG.

    Odpowiedż daje taką: nie było prądu na pompe paliwa bo może zamocno ścisnołeś kabel zasilania. Póżniej pomacałeś zazbyt mocno przekaznik. Póżniej przewód od wtrysku gazowego.

    Może ty za mocno przytulasz ten samochód. :D
  • #23 25 Oct 2009 15:34
    Lypak
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Jest to bezpiecznik F6 -> czyli 6 od góry -> na Twoim zdjęciu zielony. Trochę to dziwne, bo za wyjątkiem silnika Z22SE wszystkie pompy powinny być zabepieczone bezpiecznikiem 20A - w tym jednym przypadku 30A. Mimo wszystko oddaj samochód do warsztatu.
  • #24 27 Mar 2010 13:41
    smok33
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam Was wszyskich podepne sie do tematu choć już dość stary bo mam coś podobnego tylko tyle że jak sprawdze sobie własnej roboty próbnikiem czyli "żaróweczka z kabelkami " i tak wypinam przekaźnik od pompy jest na tych stykach napięcie a do pompy nie dochodzi kupiłem nowy przekaźnik wkładam i dalej do pompy nie dochodzi napięcie poradźcie gdzie mam szukać usterki.
  • #25 26 Sep 2010 08:55
    Stiwen1
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    witam mam małe pytanko jak podłączyć kabelki pod przekaznik od pompki paliwa żeby pompka się wyłańczała jak napompuje paliwa ponieważ podłańczam pompkę do do małego projektu (pomysłu) i potrzebuje żeby sie wyłańczała jak napompuje pozdrawiam.
  • #26 26 Sep 2010 16:24
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Jako sterowanie zastosuj pływak albo wyłacznik ciśnieniowy.
  • #27 28 Sep 2010 14:54
    Stiwen1
    Level 21  
    Helpful post? (-1)
    chodzi mi o coś taniego i żeby odłańczał jak juz za dużo napompuje paliwa.
  • #28 28 Sep 2010 15:04
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Jak za dużo napompuje? Wyjaśnij dokładnie.
  • #29 28 Sep 2010 20:02
    alvarofun
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    przecież to paliwo co masz go nadmiar, przez pompkę która np pracuje na okrągło to wraca do baku z powrotem, ono się nigdzie nie wylewa i nie wyparuje. musi być wężyk na przewał :)

    Dodano po 9 [minuty]:

    apropos sprawdzenia tego przekaźnika od pompy paliwa.
    przecież słychać w aucie kiedy przekręcisz kluczykiem w stacyjce na pozycje taką w której zapalają ci się kontrolki a auto jeszcze nie odpala!!! tą pompkę z tylu, takie cichutkie mruczenie, wyciągaj po kolei przekaźniki aż w końcu przestanie mruczeć, i tym sposobem sam sprawdzisz który przekaźnik jest od pompy , aha i co do tego żeby mostkować przewodem styki w gnieździe od przekaźnika pompy, to nie rób lepiej tego, przekaźnik jest po to właśnie żeby jego zasilanie przychodziło tak jakby z osobnego źródła zasilania a styki z osobnego. w prawdzie to i tak wszystko jest z jednego źródła(akumulatora) ale w razie zwarcia mniej rzeczy zepsujesz
  • #30 28 Sep 2010 20:39
    Stiwen1
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Witam w oplu w dizlu nie ma pompki paliwowej w baku a więc ja założyłem pompkę paliwowa w zbiornik i z rana odpalam najpierw pompke w zbiorniku i odpala ale jak za długo bym miał włączoną pompkę ta w zbiorniku to jest za duże ciśnienie i wypycha wężyki powrotne już wszystko było przejrzane i samochód po 5 godzinach już nie odpala, a teraz z pompką już jest ok tylko za duże ciśnienie daje żeby chodziła cały czas. Właśnie coś potrzeba żeby rozłańczało to tak jak w benzynie w benzynie widziałem że jest przekażnik i rozłańcza ale czy coś jest jeszcze w tym. Wiem że może kombinuje ale ta pompka przynajmniej działa nie ma problemu z porannym odpalaniem. Wiem że pompa główna ma zaworek powrotny może on mi tamuje i wywala wężyki co wy na to.
  Search 4 million + Products
Browse Products