X

Renault Laguna 2.0 8V '97 - Schemat rozrządu

20 Oct 2009 23:59
  • #1 20 Oct 2009 23:59
    830736
    Removed  
    Helpful post? (+2)
    Witam, jest bardzo wielka potrzeba dokładnego schematu układu rozrządu w tym aucie, również od strony filtra powietrza.Po wielkiej bitwie jaką stoczyłem z 6-cioma mechanikami i 2 miesięcznym przebywaniu w warsztatach doszedłem już do punktu wyjścia i chyba się okazuje że mam problem w ustawieniu rozrządu.
    Opowiadać długo by można ile już mnie to kosztowało, a po krótce opowiem co się dzieje:
    po wymianie rozrządu silnik stracił moc!! Ponowne ustawienie rozrządu nie dało rezultatu(być może to tylko zbieg okoliczności).Silnik jak "muł". Kolejnie, podejrzenie uszczelki pod głowicą, gdyż za niskie ciśnienie na cylindrach;kupiłem nowe zawory ,głowica splanowana u profesjonalnego fachowca, luzy zaworowe itp., nowa uszczelka pod głowicą, nowe przewody, nowe świece w końcu już nowe cewki zapłonowe. Po złożeniu- brak efektu. Diagnostyka komputerowa 3 krotna za każdym razem na innym komputerze, na końcu Gutmann- Brak błędów. Kolejnie, wymiana katalizatora ,tłumików -brak efektu- nadal "muł" zarówno na benzynie jak i na gazie. Zaznaczam, ten model silnika nie posiada przepływomierza- więc to nie on. Silnik oleju nie bierze i się nie grzeje, odpala na dotyk.Przy dociskaniu pedału gazu tak jakby gdzieś się dławił, jakby zaciągał powietrze a nie paliwo, wyprzedzanie niemożliwe w ekstremalnych warunkach. Sam sprawdzałem już nawet luzy zaworowe , są idealne 0,20,: 0,40 nie ma mowy o błędzie w sztuce mechanika który robił głowice. Wstawiłem nawet do gazu samą śrubę aby obejść komputer (nie sekwencja , ale automat)bo i takie podejrzenia były , niestety żadnych zmian. Kto wie co może jeszcze więcej być w tym aucie bo ja już się poddaję, pozostaje mi ten rozrząd.Sądzę że nikt na tym i żadnym innym forum nie miał z takim przypadkiem i nie będzie miał do czynienia , bo współczuje nie tylko kasy ale i cierpliwości.Błagam o pomoc. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2 21 Oct 2009 07:15
    yaaro
    Level 33  
    Positive voted Helpful post? (+6)
    Sprawdz parametry, czytanie błedów czasami nic nie daje.
  • #3 21 Oct 2009 19:59
    olel
    Level 17  
    Helpful post? (+1)
    Witam! jeśli samochód działał poprawnie do wymiany rozrządu to masz przyczynę chyba że dziwny zbieg okoliczności i coś się stało. W renault jest bardzo prosto ustawić rozrząd, fabryczne znaki na kołach i korpusie są bardzo dobrze widoczne a poza tym na pasku są jeszcze kreseczki. Jeśli to nie pomoże to sprawdzaj ciśnienie w cylindrach a potem zasilanie paliwem i wysokim napięciem.
  • #4 21 Oct 2009 22:32
    830736
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Dzięki za odpowiedź w mojej sprawie Panowie, w piątek okaże się czy to był problem rozrządu i na pewno odpiszę, i dzięki za schemat.
  • #5 28 Oct 2009 20:20
    830736
    Removed  
    Helpful post? (+2)
    Witam, tak jak obiecałem odpisuję; więc okazało się, że ten pierwszy mechanik któremu dałem do wymiany rozrządu całkowicie mi spieprzył robotę. Z reguły sam sobie wykonuje naprawy, dzięki temu schematowi wiele wyjaśniło się ,ale jeszcze dla pewności kupiłem nowy pasek, ale tylko do sprawdzenia znaków na nim. I wyszło wszystko na jaw, że przesunięty pasek i wałek rozrządu o 2 zęby oraz wał ustawiony na 8-stopnia co spowodowało brak mocy silnika.Samemu z kolegą mechanikiem ustawiłem tak jak na schemacie na 0-stopnia wał i pasek rozrządu na znaki-silnik dostał "ducha".Teraz ma taki wygar że aż przyjemnie tym jechać. Także podsumowując moje wydatki to były prawie niepotrzebne , tylko na złego mechanika trafiłem i sam zawsze mówiłem "jak sobie sam nie zrobisz czegoś ,to nie wiesz jak jest zrobione" a i ile niepotrzebnie wydanej kasy- i miałem racje.Tego pierwszego mechanika niczym nie obarczyłem ,ale nigdy w życiu już mojego samochodu tam nie zaprowadzę, jak i renomę mu wystawie wśród znajomych.Dzięki jeszcze raz za schemat bardzo pomógł w ustawieniach.Pozdrawiam.Jakby ktoś miał problem z Renault Laguna 2.0 8V 97r. to piszcie.
  • #6 02 May 2010 12:50
    maxwell76
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam.Ja również nam Renie 2,0 8V z 97 roku.Mój problem polega na tym że nie jestem pewny czy te silniki mają samoregulujące się zawory,ponieważ odkryłem pokrywę zaworów i nie widziałem tam żadnych śrubek do regulacji.A problem polega na tym że coś mi tam dzwoni,i teraz nie wiem czy to są szklanki czy podkładki.Proszę o opinię.
  • #7 02 May 2010 13:03
    MARIUSZ R
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    W tym silniku luz zaworowy ustawia sie podkładkami.Każda podkładka ma opisaną grubość.Na podstawie pomiaru i wartości fabrycznej wiesz o ile powinna być grubsza od założonej.
  • #8 03 May 2010 19:58
    830736
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Regulacja luzów zaworowych odbywa się poprzez podkładki na zaworach,sprawdź jaki jest luz zaworowy, z tego co pamiętam to 0.23 na wydechu i 0,20-21 na ssącym.Jeżeli tak nie jest musisz doregulować podkładkami.W celu założenia podkładek musisz zdjąć wałek rozrządu, wcześniej go zabezpiecz i zaznacz w taki sposób aby po ponownym założeniu był w tym samym położeniu.
  • #9 21 Jul 2012 14:27
    kasert
    Level 10  
    Helpful post? (+1)
    Witam, wlasnie zerwal mi sie pasek rozrzadu po przejechaniu prawie 60 tys. (przez ostatnie 3 miesiace nie odpalany), czy poza paskiem cos wiecej moglo sie uszkodzic? Silnik 2.0 8v.
  • #10 22 Jul 2012 07:40
    andrend
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Załóż nowy pasek, zmierz ciśnienie sprężania i będziesz wiedział z reguły po kolizjach do zrobienia jest głowica, rzadko do wymiany tłoki.
    Pozdrawiam.
  • #11 24 Jul 2012 00:41
    830736
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Najlepiej by było abyś ściągnął głowice i sprawdził zawory, z reguły wynika że po zerwaniu paska rozrządu "gną" się zawory, jakby co nie są aż takie drogie 200-300 zł komplet, może i mniej zależy od producenta i sklepu. Zmienisz uszczelkę pod głowicą, splanujesz ją, wymienisz zaworki i rozrząd(rolkę prowadzącą i napinającą ok.250zł za kompl.)i będzie dalej cykała "Renatka", jak bym miał czas to z miłą chęcią sam bym ją zrobił ;-) Przez to że sam miałem takie problemy to w nocy mnie obudzą i zamkniętymi oczami rozbiorę rozrząd i złoże go, a uwierz że to nie takie trudne!!Strach ma wielkie oczy ;-)
  • #12 14 Oct 2012 20:06
    Radko1206
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam ja mam taki problem że po zerwaniu paska niebardzo wiem jak złożyć ponieważ są znaki na kołach a na obudowie nie ma, tu koło fitra przez okienko ustawiam kreske na kole z kreską 0 stopni ale jak wałek rozrządu mam ustawić?? wiem że w pozycji pionowej ale zawsze można sie pomylić o jeden ząbek co ja mam z tym zrobic
  • #13 17 Oct 2012 23:09
    830736
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Masz nowy pasek, i znaki na kole. Na pasku też są znaki, kup "Gates"- bo to dobry pasek, jeden z lepszych.Ustawisz 0 stopni, znaki na kole i pasku muszą się zgadzać i nie ma mocnych!, musi działać!
  Search 4 million + Products
Browse Products