X

2.5 tdi kod - P1654 co dokładnie oznacza?

25 Oct 2009 14:30 PRprzempat
  • #1 25 Oct 2009 14:30
    przempat
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    Witam

    Mam pytanko czy miał ktoś może taki przypadek w SuperB silniku 2.5 tdi ( Ok. 115 tyś przejechane) zapaliła mi się kontrolka z symbolem żółtego silnika i na wyświetlaczu napis " Emissions workshop". Byłem u kumpla co ma kompa i odczytałem błąd P1654 lecz opis tego błędu ni cholery nic nie mówi.
    "P1654 Proszę sprawdzić: Pamięć kodów błędów sterownika konsoli obsługi " może jest ktoś kto miał coś takiego lub wie o co kaman i gdzie szukać przyczyny? Po zresetowaniu błędu po 2 dniach jazdy pojawił się na nowo.
    Ma ktoś może coś więcej na temat tego błędu???

    O tym symbolu znalazłem jeszcze coś takiego " Gdy lampka PALI SIĘ, oznacza to, że wydzielanie substancji szkodliwych pojazdu jest za duże. Jeżeli lampka po kilku dniach jazdy dalej świeci się, samochód należy oddać do warsztatu.
    Ale jeżeli lampka miga, oznacza to, że istnieje błąd, który może uszkodzić katalizator.
    Zwolnić pedał gazu aż lampka ewentualnie zgaśnie. Jeżeli lampka dalej miga, samochód należy odstawić do warsztatu. " też mi nowość ))

    Czytając opis symbolu a nie kodu błędu można było by się dopatrywać w katalizatorze usterki ale wolę zapytać bo jak pojadę do servisu to okaże się ze wymienią mi pół auta i wcisną ciemnotę że auto o mały włos a by ... Jak to oni potrafią opowiadać.
  • Helpful post
    #2 25 Oct 2009 14:54
    mig29_1979
    Level 19  
    Helpful post? (+1)
    Ten błąd nakazuje sprawdzenie pamięci błędów w liczniku. Jest to błąd sporadyczny. Mągą być złe połączenia w instalacji licznika.
  • #3 25 Oct 2009 15:12
    przempat
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    wielkie dzięki za szybką odpowieź
    Faktycznie jak koleś mi sprawdzał ten błąd to wchodził też do innych elementów i w liczniku były jakieś 2 błędy ale nie pamiętam jakie jeden coś o wskaźniku temperatury. lecz skasował je i tyle. Bo nie sądziłem że te błędy maja wpływ na ten z symbolem silnika. Sądziłem że błędy w liczniku pojawiły się może od zbyt szybkiego przekręcania kluczyka lub coś w tym stylu. Teraz muszę zacząć szukać od nowa.
    Lecz tym autem jeżdżę już ponad rok i nic się do tej pory nie działo z licznikiem i nikt nie dotykał instalacji w koło licznika. Czy to połączenie mogło by się samo poluźnić lub coś w tym stylu?
  • #4 25 Oct 2009 15:20
    Removed
    Helpful post? (0)
    Chyba nie drogi Migu, chyba nie o to tu chodzi. Ten błąd w liczniku? Zgłasza przez kontrolkę "silnika"? Coś się chyba pogubiłeś.
  • #5 25 Oct 2009 16:38
    przempat
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Właśnie coś mi się dziwne wydawało to, że błędy w liczniku mają oznaczenie " silnika", ale może tak jest nie wiem
    Znalazłem jeszcze coś takiego lecz i tak nie wiem dalej, co to może być jedynie co to pozostaje mi sprawdzić co z tymi licznikami.
    W opisie błędu EOBD w Tolerance Data znalazłem coś takiego co dodałem w załącznikach. Nie są to schematy do opisanego błędu, ale utwierdzają mnie w tym że symbol "silnika" ma coś wspólnego z niewłaściwym składem spalin zobaczcie do raport 2 i 3

    XXXXX = kod EOBD

    X(system literowy) X(podsystem) X (system) X X (opis błędu) = kod EOBD



    0 99 = elementy ( opis błędu )



    123456789 = System

    1 = pomiar paliwa/powietrza

    2 = pomiar paliwa/powietrza (ukłąd zestawu dysz)

    3 = układy zapłonowe lub przerwa w zapłonie

    4 = pomocnicze oczyszczanie spalin

    5 = regulacja szybkości i biegu jałowego

    6 = układ wyjściowy komputera

    7 = przekładnia

    8 = przekładnia

    9 = do przyszłego użytku


    01 = podsystem

    0 = kod generyczny EOBD

    1 = kody specyficzne producenta


    BCPU = system literowy

    B = kod karoserii (z klimatyzacją - poduszką powietrzną)

    C = kod podwozia (z ABS)

    P = kod przenoszenia napędu (silnik - przekładnia)

    U = kod sieci (magistrala CAN)
  • #6 25 Oct 2009 17:04
    on117
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Może to być przyczyna nie udanej próby zmiany przebiegu auta w liczniku.
  • #7 25 Oct 2009 17:31
    przempat
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    tak jak napisałem autem jeżdżę już ponad rok i nikt nie dotykał elektroniki a tym bardziej liczników czy przebiegu.
    To raczej nie to.

    W opisie symbolu "silnika" w książce SuperB napisane jest:

    "Układ sterowania silnika
    Lamka kontrolna "ikonka silnika" świeci się po włączeniu zapłonu.
    Jeśli lampka kontrolna nie zgaśnie lub zapali się podczas jazdy względnie będzie migać, oznacza to usterkę w układzie sterowania silnika bądź w układach, mających wpływ na skład spalin. Wybrany przez układ sterowania silnika program awaryjny umożliwi dojechanie do najbliższej stacji obsługi Skody z ograniczoną mocą silnika "


    Czyli coraz bardziej nie pasuje mi to do zegarów no chyba że błędy które są w liczniku powiedzą co jest przyczyną błędu sterowania silnika. Muszę poczekać do jutra i podłącze go do kompa. Zobaczymy jakie błędy są w liczniku. Mam opis wszystkich błędów i większość jest opisana w sposób zrozumiały czyli opis odnośnie się do czegoś konkretnego ale jest właśnie kilak takich jak ten P1654 i nic z niego nie można wywnioskować pewnie jak pojadę do serwisu to będą chcieli na zasadzie prób i błędów wymienić wszystko co możliwe i tego się obawiam dlatego szukam przyczyny na własną rękę.
  • #8 27 Oct 2009 08:12
    przempat
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Piszę post pod postem bo tyczy się rozwiązania i można zakończyć temat.

    @mig29_1979 miał rację po części :). Błąd faktycznie mówi o tym by sprawdzić błędy na licznikach. Po sprawdzeniu błędów na liczniku okazało się że jest 1 błąd
    "
    "
    01039 030
    Czujnik temperatury cieczy chłodzenia - wskaźnik G2 - Przerwa / zwarcie z Plus
    "


    Po poprawieniu styków na czujniku chłodzenia błąd na razie zniknął. Jest jeszcze jedna opcja że czujnik zaczyna się sypać i trzeba będzie go wymienić ale to już nie problem.
    Dziwi mnie tylko czemu błąd wyskakuje na zegarach a nie w głównym kompie silnika ?
    Czy sygnał z czujnika idzie do zegarów a później z zegarów do komputera ? Nie wiem, ale
    tak to wygląda. Koleś co mi to sprawdzał mówił że opcje były 2 lub styk na czujniku lub w samych zegarach gdzieś nie było przejścia lecz jeśli pomogło poprawienie na stykach czujnika to odpowiedź jest jasna :)))
    Pozdro i dzięki wszystkim za pomoc
  • #9 27 Oct 2009 09:51
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Czujnik jest podwójny, jeden daje informację do ecu, drugi do zegarów
  • #10 27 Oct 2009 15:39
    przempat
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czyli jak dobrze zrozumiałem to ten jeden czujnik oddzielnie przesyła info do zegarów i oddzielnie do ECU. To wyjaśnia dlaczego ma 4 piny :))
  • #11 27 Oct 2009 16:11
    Sztomel
    Level 34  
    Helpful post? (0)
    przempat wrote:
    Czyli jak dobrze zrozumiałem to ten jeden czujnik oddzielnie przesyła info do zegarów i oddzielnie do ECU. To wyjaśnia dlaczego ma 4 piny :))


    Drobne sprostowanie : ma 4 piny gdyż w jednej obudowie zawierają się dwa czujniki i każdy z nich osobno daje sygnał o temperaturze cieczy chłodzącej, piny 1 i 3 należą do czujnika G62 (info o temp. dla potrzeb sterownika silnika), piny 2 i 4 należą do czujnika G2 (info do wskaźnika w zegarach), obydwa czujniki mimo iż są w jednej obudowie to działają niezależnie dlatego w przypadku usterki jednego z nich i tak musimy wymienić całość czyli obydwa. Wartości wskazań temperatury każdego z nich możemy podejrzeć na bieżąco Vag-Com-em (G62 w 01 Engine, grupa 007, pole 4 od lewej, G2 w 17 Instruments, grupa 003, 1 pole od lewej - obydwie wartości temperatur mają być identyczne lub bardzo zbliżone, zbyt duże odchyłki wskazań kwalifikują czujnik podwójny do wymiany).
  • #12 27 Oct 2009 16:39
    przempat
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    No to już teraz temat jest rozłożony na łopatki :)) wielkie dzięki za info.

    Kolego @Sztomel piszesz o odczycie wartości przez Vag a wiesz gdzie można znaleźć listę kodów/poleceń do tego VAG? Bo kolega, który ma takowe urządzenie kupił je bez instrukcji jest co prawda po polsku i można jakoś poruszać się po menu i odczytać błędy itd. Lecz nie wiemy właśnie jak odczytywać wartości pomiarowe przez to urządzenie potrzeba wpisywać chyba 3 cyfrowy kod do odczytu różnych pomiarów czy wykonania testów poszczególnych urządzeń w zależności w jakim parametrze się jest np tak jak napisałeś 01 Engine.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products