Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Citroen zx '93 - awaria nawiewu.

jacekteklin 27 Paź 2009 22:42
  • #1 27 Paź 2009 22:42
    jacekteklin
    Poziom 9  

    Witam! Mam problem z nawiewem w citroenie zx. Wentylator nie pracuje. Na przełączniku prędkości jest brak jakiegokolwiek napięcia, bezpiecznik F2 ok. Czy jest jeszcze coś np. przekaźnik lub dodatkowe zabezpieczenie, o którym nie wiem.

  • Pomocny post
    #2 09 Lis 2009 14:18
    ~~~pio~~~
    Poziom 14  

    Witam tam gdzie jest wlot do nawiewu pod maska (niżej szyby) jest tak kostka z rezystorami drutowymi i jest tam jedna dioda która najprawdopodobniej strzeliła .
    Pozdr

  • Pomocny post
    #3 09 Lis 2009 15:51
    emeryt2
    Poziom 42  

    Nie pamiętam , czy tam jest zespół rezystorów dmuchawy czy sterownik . Jeżeli to pierwsze,to nie dioda tylko termik / bezpiecznik termiczny/ ale gdy on padnie to jest jeden najszybszy bieg.

  • Pomocny post
    #4 09 Lis 2009 19:12
    rico37p
    Poziom 28  

    Przy tym roczniku nie dziwiłbym się gdyby walnięty był silnik dmuchawy.

  • #5 09 Lis 2009 22:23
    jacekteklin
    Poziom 9  

    Są rezystory miałem je na wierzchu,sprawdziłem kostkę i też nie dochodzi żadne napięcie. Jeśli strzeliła dioda to takie objawy są możliwe ?Silnik wentylatora sprawdzałem pod prostownikiem jest ok.

  • Pomocny post
    #6 10 Lis 2009 09:24
    ~~~pio~~~
    Poziom 14  

    Jakby było napięcie na kostce to jak się zewrze +12V z którym z wyjść to powinien silnik ruszyć, jak nie ma to można dołączyć 12V z zewnątrz i zwierać . A jak napięcia nie ma a silnik działa to albo przewody albo sam przełącznik albo bezpiecznik.

  • Pomocny post
    #7 10 Lis 2009 11:18
    mczapski
    Poziom 38  

    Ale w tym przypadku regulacja chyba jest na masie. Więc jakiego napięcia się spodziewacie? Trzeba będzie szukać przyczyny braku +12 V na silniku. A przy samochodach starszych kostki połączeniowe mogą odmawiać posłuszeństwa. A w tym przypadku trochę natężenia bywa.

  • #8 10 Lis 2009 21:29
    jacekteklin
    Poziom 9  

    Jutro spróbuję podać bezposrednio na silnik +12V jeśli to zrobię to regulator zadziała?::?:cry:

  • Pomocny post
    #9 12 Lis 2009 14:05
    ~~~pio~~~
    Poziom 14  

    Na kostce do tych rezystorów drutowych idzie przewód żółto-niebieski ma być na nim 12V po przekręceniu kluczyka, jak włączysz jakiś bieg nawiewu i zewrzesz żółto-niebieski z którymś z 4 pozostałych (odpowiedzialnym za dany bieg). powinien się włączyć silnik. Jak silnik zadziała to masz spalony termik w tym (module rezystorowym), a jak nie zadziała to kombinuj.

  • Pomocny post
    #10 10 Gru 2009 00:38
    adamkody
    Poziom 12  

    po zdjęciu plastikowego podszybia zobaczysz obok wentylatora dmuchawy zespół rezystorów i termik który pewnie jest rozwarty wyjmuje sie go od strony kabiny obracając razem z wtyczką w lewo można go wymienić na nowy radzę przy okazji przesmarować łożyska sinika dmuchawy żeby zapobiec spaleniu nowego termika

  • #11 13 Gru 2009 22:27
    jacekteklin
    Poziom 9  

    Wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem Wasze sugestie bardzo mi pomogły gdyż miałem jakiś punkt zaczepienia.Dla zainteresowanych- problem tkwił w rezystorze po jego wymianie wszystko wróciło do normy.Jeszcze raz wielkie dzięki.Pozdrawiam!!!

  • #12 26 Maj 2010 09:15
    sme45
    Poziom 10  

    Mam Citroena zx 1.6 z klimatyzacja, awaria nawiewu.

    Z braku czasu bylem zmuszony na zamontowanie innego zasilania do nawiewu (zrobiłem bypass z przełącznikiem). Ma to pewna wadę - przepalił mi się przewód w instalacji elektrycznej bo dmuchawa pracowała cały czas na maksa i było zbyt duże natężenie).

    Trafiłem teraz na ten watek i chciałbym spróbować tej drogi, tylko ze odpiąłem kable zasilające od dmuchawy (jest ich 4) i nie zapisałem w jakiej kolejności powinny być...nie chce znowu sobie zrobić jakiegoś bigosu. Jeśli ktoś moze opdac który kolorek do której wtyczki w dmuchawie trzeba podpiąć to będę bardzo wdzięczny i rad:)

    Szukałem jakiegoś schematu instalacji ale te które znalazłem nic mi nie pomogły.

  • #13 12 Wrz 2010 11:18
    kamel16
    Poziom 9  

    jacekteklin napisał:
    Wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem Wasze sugestie bardzo mi pomogły gdyż miałem jakiś punkt zaczepienia.Dla zainteresowanych- problem tkwił w rezystorze po jego wymianie wszystko wróciło do normy.Jeszcze raz wielkie dzięki.Pozdrawiam!!!


    Mam ten sam problem>Nie działa nawiew.Silnik dmuchawy sprawny,kostka rezystorów wymieniona na nową...brak na niej napięcia...napięcie za to jest na przełączniku prędkości...ktoś wie w czym problem?

  • #14 26 Lis 2010 22:57
    jacekteklin
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany?Jeśli nie to proponuję wrócić do rezystora jeśli był używany to zapewne w nim leży problem.:cry:

  • #15 29 Gru 2010 21:49
    29andrzej
    Poziom 8  

    Koledzy pomozcie. |Wlasnie wymienilem na nowe tranzystory mj11015 i zaraz sie spalily. Ma ktos z was jakis schemat jak maja byc podpiete?? albo jakis rysunek . Jestem swieie przekonany ze wlutowalem jak tamte, Pomozcie prosze. andrzej-sz(malpa)o2.pl to moj mail. Z gory dziekuje

  • #16 10 Paź 2013 18:42
    budziol26
    Poziom 15  

    Citroen zx '93 - awaria nawiewu.

    Znalazłem teraz ten wątek , już dawno nie odwiedzany . Mam podobny problem z tego wątku , nie działa wentylator wyciągnąłem opornik dmuchawy i mam rozwalony termik , wiek ktoś może jakiej jest on wartości ?

  • #17 10 Paź 2013 23:56
    jacekteklin
    Poziom 9  

    Witam.Poszukaj na allegro koszt ok.20-30pln.Dla siebie sam wykręcałem na szrocie z Berlingo,dzałał koszt kilku złotych,ale zadziałało.Szkoda miesiąc wcześniej moja Cytrynka wjechała na lawetę :| ,a tam to hulało.(recykling).

  • #18 11 Paź 2013 07:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    Dla Budziol: kupisz w każdym sklepie elektronicznym lub z częściami AGD na temperaturę 180 - 230 *C.

  • #19 04 Lis 2013 03:54
    sopelkolin
    Poziom 2  

    Wymieniałem ostatnio u mnie w ZX 1.1 z 94 r. i był bezpiecznik termiczny: 192 st. C, 10A, 250V, 188E. Dałem taki sam i działa. Koszt w sklepie elektronicznym 2 zł. Jak pójdziesz do sklepu z częściami motoryzacyjnymi to zapłacisz 5 razy tyle albo i więcej.

  • #20 29 Sty 2014 12:23
    szeryf11
    Poziom 2  

    Sopelkolin, czy możesz napisać trochę więcej szczegółów gdzie te bezpieczniki termiczne się znajdują czy trzeba rozebrać wcześniej nawiew czy można się do nich dostać z innej strony.
    Pozdrawiam

  • #21 29 Sty 2014 14:23
    pepe150
    Poziom 30  

    szeryf - znajduje sie tam gdzie kolega budziol wstawił zdjęcie.
    Dostaniesz się tam od wentylatora, albo od podszybia.

  • #22 26 Wrz 2014 12:22
    29andrzej
    Poziom 8  

    Ja miałem uszkodzony silnik dmuchawy. Fachowcy robiąc z klimatyzacją wywiercili otwór i środek do odgrzybiania wypuścili na szczotki, konieczna była wymiana całego silnika , przez silnik paliły się tranzystory mocy

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty