X

Citroen zx '93 - awaria nawiewu.

27 Oct 2009 22:42 JAjacekteklin
  • #1 27 Oct 2009 22:42
    jacekteklin
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam! Mam problem z nawiewem w citroenie zx. Wentylator nie pracuje. Na przełączniku prędkości jest brak jakiegokolwiek napięcia, bezpiecznik F2 ok. Czy jest jeszcze coś np. przekaźnik lub dodatkowe zabezpieczenie, o którym nie wiem.
  • Helpful post
    #2 09 Nov 2009 14:18
    ~~~pio~~~
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Witam tam gdzie jest wlot do nawiewu pod maska (niżej szyby) jest tak kostka z rezystorami drutowymi i jest tam jedna dioda która najprawdopodobniej strzeliła .
    Pozdr
  • Helpful post
    #3 09 Nov 2009 15:51
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (+1)
    Nie pamiętam , czy tam jest zespół rezystorów dmuchawy czy sterownik . Jeżeli to pierwsze,to nie dioda tylko termik / bezpiecznik termiczny/ ale gdy on padnie to jest jeden najszybszy bieg.
  • Helpful post
    #4 09 Nov 2009 19:12
    rico37p
    Level 28  
    Helpful post? (+1)
    Przy tym roczniku nie dziwiłbym się gdyby walnięty był silnik dmuchawy.
  • #5 09 Nov 2009 22:23
    jacekteklin
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Są rezystory miałem je na wierzchu,sprawdziłem kostkę i też nie dochodzi żadne napięcie. Jeśli strzeliła dioda to takie objawy są możliwe ?Silnik wentylatora sprawdzałem pod prostownikiem jest ok.
  • Helpful post
    #6 10 Nov 2009 09:24
    ~~~pio~~~
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Jakby było napięcie na kostce to jak się zewrze +12V z którym z wyjść to powinien silnik ruszyć, jak nie ma to można dołączyć 12V z zewnątrz i zwierać . A jak napięcia nie ma a silnik działa to albo przewody albo sam przełącznik albo bezpiecznik.
  • Helpful post
    #7 10 Nov 2009 11:18
    mczapski
    Level 38  
    Helpful post? (+1)
    Ale w tym przypadku regulacja chyba jest na masie. Więc jakiego napięcia się spodziewacie? Trzeba będzie szukać przyczyny braku +12 V na silniku. A przy samochodach starszych kostki połączeniowe mogą odmawiać posłuszeństwa. A w tym przypadku trochę natężenia bywa.
  • #8 10 Nov 2009 21:29
    jacekteklin
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jutro spróbuję podać bezposrednio na silnik +12V jeśli to zrobię to regulator zadziała?::?:cry:
  • Helpful post
    #9 12 Nov 2009 14:05
    ~~~pio~~~
    Level 14  
    Helpful post? (+1)
    Na kostce do tych rezystorów drutowych idzie przewód żółto-niebieski ma być na nim 12V po przekręceniu kluczyka, jak włączysz jakiś bieg nawiewu i zewrzesz żółto-niebieski z którymś z 4 pozostałych (odpowiedzialnym za dany bieg). powinien się włączyć silnik. Jak silnik zadziała to masz spalony termik w tym (module rezystorowym), a jak nie zadziała to kombinuj.
  • Helpful post
    #10 10 Dec 2009 00:38
    adamkody
    Level 12  
    Helpful post? (+2)
    po zdjęciu plastikowego podszybia zobaczysz obok wentylatora dmuchawy zespół rezystorów i termik który pewnie jest rozwarty wyjmuje sie go od strony kabiny obracając razem z wtyczką w lewo można go wymienić na nowy radzę przy okazji przesmarować łożyska sinika dmuchawy żeby zapobiec spaleniu nowego termika
  • #11 13 Dec 2009 22:27
    jacekteklin
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem Wasze sugestie bardzo mi pomogły gdyż miałem jakiś punkt zaczepienia.Dla zainteresowanych- problem tkwił w rezystorze po jego wymianie wszystko wróciło do normy.Jeszcze raz wielkie dzięki.Pozdrawiam!!!
  • #12 26 May 2010 09:15
    sme45
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Mam Citroena zx 1.6 z klimatyzacja, awaria nawiewu.

    Z braku czasu bylem zmuszony na zamontowanie innego zasilania do nawiewu (zrobiłem bypass z przełącznikiem). Ma to pewna wadę - przepalił mi się przewód w instalacji elektrycznej bo dmuchawa pracowała cały czas na maksa i było zbyt duże natężenie).

    Trafiłem teraz na ten watek i chciałbym spróbować tej drogi, tylko ze odpiąłem kable zasilające od dmuchawy (jest ich 4) i nie zapisałem w jakiej kolejności powinny być...nie chce znowu sobie zrobić jakiegoś bigosu. Jeśli ktoś moze opdac który kolorek do której wtyczki w dmuchawie trzeba podpiąć to będę bardzo wdzięczny i rad:)

    Szukałem jakiegoś schematu instalacji ale te które znalazłem nic mi nie pomogły.
  • #13 12 Sep 2010 11:18
    kamel16
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    jacekteklin wrote:
    Wielkie dzięki za zainteresowanie moim problemem Wasze sugestie bardzo mi pomogły gdyż miałem jakiś punkt zaczepienia.Dla zainteresowanych- problem tkwił w rezystorze po jego wymianie wszystko wróciło do normy.Jeszcze raz wielkie dzięki.Pozdrawiam!!!


    Mam ten sam problem>Nie działa nawiew.Silnik dmuchawy sprawny,kostka rezystorów wymieniona na nową...brak na niej napięcia...napięcie za to jest na przełączniku prędkości...ktoś wie w czym problem?
  • #14 26 Nov 2010 22:57
    jacekteklin
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem rozwiązany?Jeśli nie to proponuję wrócić do rezystora jeśli był używany to zapewne w nim leży problem.:cry:
  • #15 29 Dec 2010 21:49
    29andrzej
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Koledzy pomozcie. |Wlasnie wymienilem na nowe tranzystory mj11015 i zaraz sie spalily. Ma ktos z was jakis schemat jak maja byc podpiete?? albo jakis rysunek . Jestem swieie przekonany ze wlutowalem jak tamte, Pomozcie prosze. andrzej-sz(malpa)o2.pl to moj mail. Z gory dziekuje
  • #16 10 Oct 2013 18:42
    budziol26
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Citroen zx '93 - awaria nawiewu. Znalazłem teraz ten wątek , już dawno nie odwiedzany . Mam podobny problem z tego wątku , nie działa wentylator wyciągnąłem opornik dmuchawy i mam rozwalony termik , wiek ktoś może jakiej jest on wartości ?
  • #17 10 Oct 2013 23:56
    jacekteklin
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam.Poszukaj na allegro koszt ok.20-30pln.Dla siebie sam wykręcałem na szrocie z Berlingo,dzałał koszt kilku złotych,ale zadziałało.Szkoda miesiąc wcześniej moja Cytrynka wjechała na lawetę :| ,a tam to hulało.(recykling).
  • #18 11 Oct 2013 07:06
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Dla Budziol: kupisz w każdym sklepie elektronicznym lub z częściami AGD na temperaturę 180 - 230 *C.
  • #19 04 Nov 2013 03:54
    sopelkolin
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Wymieniałem ostatnio u mnie w ZX 1.1 z 94 r. i był bezpiecznik termiczny: 192 st. C, 10A, 250V, 188E. Dałem taki sam i działa. Koszt w sklepie elektronicznym 2 zł. Jak pójdziesz do sklepu z częściami motoryzacyjnymi to zapłacisz 5 razy tyle albo i więcej.
  • #20 29 Jan 2014 12:23
    szeryf11
    Level 2  
    Helpful post? (+1)
    Sopelkolin, czy możesz napisać trochę więcej szczegółów gdzie te bezpieczniki termiczne się znajdują czy trzeba rozebrać wcześniej nawiew czy można się do nich dostać z innej strony.
    Pozdrawiam
  • #21 29 Jan 2014 14:23
    pepe150
    Level 29  
    Helpful post? (-1)
    szeryf - znajduje sie tam gdzie kolega budziol wstawił zdjęcie.
    Dostaniesz się tam od wentylatora, albo od podszybia.
  • #22 26 Sep 2014 12:22
    29andrzej
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Ja miałem uszkodzony silnik dmuchawy. Fachowcy robiąc z klimatyzacją wywiercili otwór i środek do odgrzybiania wypuścili na szczotki, konieczna była wymiana całego silnika , przez silnik paliły się tranzystory mocy
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products