X

Golf IV 1.9 ALH problem z lewarkiem zmiany biegów

Gacol 29 Oct 2009 16:22
  • #1 29 Oct 2009 16:22
    Gacol
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Mam problem z lewarkiem zmiany biegów w MK4 1.9 90ps ALH 2002r
    Samochód stal 2 miesiące nie jeżdżony możliwe ze na wrzuconym wstecznym biegu .
    Lewarek nie odskakuje sam na środek , trzeba samemu , bardzo uciążliwa sprawa ,
    wcześniej tego nie zauważyłem (przejechałam nim 2 miesiące temu 1500km)
    Co możne być przyczyną ? co mogę przesmarować ?
    Pozatym skrzynia chodzi normalnie , biegi wchodzą bez problemu ...
    Z góry dziękuje za pomoc
  • #2 29 Oct 2009 19:31
    Removed
    Helpful post? (-1)
    Tam nie ma nic do smarowania.
  • #3 29 Oct 2009 20:09
    Gacol
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (-1)
    wiec co moze być tego przyczyna ?
  • #4 29 Oct 2009 20:25
    Removed
    Helpful post? (-1)
    A co zrobiłeś do tej pory? Zdjąłeś chociaż mieszek?
  • #5 29 Oct 2009 20:38
    Gacol
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (-1)
    zdjąłem , ale tam wszystko w porządku na pierwszy rzut oka , troszkę przesmarowałem co było można , ..no chyba ze ta sprężyna jest za słaba ale trzymała dosyć mocno .
    jestem przekonany w 99% ze tego 2 miesiące temu nie było ...
  • #6 29 Oct 2009 20:44
    Removed
    Helpful post? (-1)
    Lineczki dobre?
  • #7 29 Oct 2009 21:28
    Gacol
    Level 14  
    Topic author Helpful post? (0)
    wyglądają ok , ale przesmaruje jeszcze je czymś może pomoże , ale wątpię
    ..jutro jeszcze sprawdzę olej w skrzyni , tak na wszelki wypadek ...
    ... ale na tym moje pomysły sie kończą ...
  • #8 03 Nov 2009 22:54
    czarny0531
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    wypnij linki ze skrzyni i zobacz w tedy jak lewarek będzie lekko chodził to przyczyna w skrzyni a jak ciężko to coś z linkami.
    Zaznacz sobie jakoś na lince dokąd sięga linka nie wiem farbą czy taśmą, Naciągnij plastik ze sprężyną i linka wyjdzie drugą tak samo i linki na wierzchu sprawdź i załóż je z powrotem w tej samej głębokości żeby biegi wskakiwały płynnie. Pozdrawiam
  • #9 05 Nov 2009 00:31
    seba24
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Miały kiedyś one wadę fabryczną która była osuwana na gwarancji, a mianowicie, czujnik wstecznego miał wadę. Jest on montowany w wybieraku i aby go sprawdzić wystarczy go tylko wykręcić, kilka obrotów. Nie mowie że ty tak masz ale warto to sprawdzić, ta usterka była opisana w notach serwisowych.
  • #10 06 Nov 2009 12:59
    Removed
    Helpful post? (0)
    Przez czujnik? Takie objawy? Ja pierdziu...
  • #11 31 Jul 2010 13:41
    wieku86
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    podłączę się pod temat ponieważ mam tą sama skrzynia biegów posiadam Audi A3 ALH i przy wrzuceniu wstecznego coś mi huczy co może być przyczyną ??

    Jeśli ktoś posiada schemat skrzyni biegów byłbym bardzo wdzięczny

    ps gdzie mogę znaleźć właśnie taki schemat skrzyni ??
  • #12 20 Nov 2010 20:01
    Marco3781
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Siemano miałem taką samo dolegliwość w swoim mk4 90km wrzucanie wstecznego z zgrzytem okazało się problemem na wyłączonym silniku nie było tego problemu lecz dolegliwość siedziała niestety w sprzęgle dwumasowym wymana mocno uderzyła po kieszeni niestety lecz jest zamiennik sztywnego sprzęgła choć też drogi
  • #13 21 Nov 2010 00:28
    telik0006
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    proponuje odrdzewiaczem posmarować wybierak biegów na skrzyni, jeżeli auto stało tam może dojść do zatarcia elementu wybieraka, jest tam taka ośka plastikowa do której przypięta jest linka można ją wyciągnąć wyczyścić i przesmarować
  • #14 22 Jan 2011 01:13
    Marco3781
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Witam ponownie zagłębiając się dalej w budowę sprzęgła polecam oryginalne sachs bądź lucas bo ,, sztywne sprzęgło '' odpada wg mnie bo nie tłumi drgań które są przenoszone na skrzynię biegów a co za tym idzie skraca drastycznie żywot skrzyni

    Dodano po 3 [minuty]:

    ja u siebie myślałem że wina leży po stronie starego oleju w skrzyni jak by nie było olej 10 lat zakupiłem mobil z odpowiednią normą lecz wymiana nie pomogła

    Dodano po 4 [minuty]:

    uszkodzenie sprzęgła można poznać w sposób następujący gdy na wolnych obrotach silnika trzęsie samochodem przede wszystkim nie wchodzą dobrze biegi a tym bardziej wsteczny trzesie się lewarek zmiany biegów. W moim przypadku koło dwu masowe nie miało amplitudy wachania na spręzynach lecz się zablokowało
  • #15 11 Oct 2011 17:51
    kazik_
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Odświeżam mam ten sam problem, z ciężko chodzącym lewarkiem, dla mnie to wszystko jedno, mogę jeździć i z kijem od miotły ale to Golf żony i są jęki z jej strony. Pod mieszkiem wszystko ok rozebrane i przesmarowane. Przy skrzyni traktowane WD40 ale nie bardzo pomogło.
  • #16 07 Nov 2011 20:18
    rufus111
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    a czy zrobiłeś tak jak kolega "czarny0531" poradził, dzieki temu bedziesz wiedział czy usterka leży w skrzyni czy tez samym lewarku zmiany biegów z linkami ??
  Search 4 million + Products
Browse Products