Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


  Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika ->Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu 
AutorSchowaj lewą kolumnę Wiadomość
Mark_C
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 16 Lis 2009
Posty: 2

Mark_C
Poziom 2
Post#31 16 Lis 2009 10:58   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Ja mam podobny problem, mam silnik AHF (110KM, 1999r, 218 tyś. km) i od niedawna źle zapala- muszę kręcić jakieś 4-5 s. w najgorszym przypadku. Przy zapalaniu "rzuca" samochodem jak u koleżanki, a po odpaleniu silnik pracuje trochę nierówno Myślałem, że to coś z tym czujnikiem temp. bo kontrolka świec świeciła się krótko (dużo krócej niż pozostałe kontrolki) nawet przy temp. ok 2-3°C, a samochód stoi na dworze. Po odłączenia kostki od czujnika kontrolka świeciła się bardzo długo, ale problem z odpalaniem pozostał. Może chodzi tu o ciśnienie sprężania bo wiem, że mam do wymiany uszczelkę pod głowicą (w górnej części zbiorniczka płynu chłodzącego powstaje brązowa maź, a sam płyn po rozgrzaniu auta się pieni). A może kąt wtrysku?

Bardzo proszę o odpowiedź co moźe być przyczyną takiego zachowania.

PS Silnik źle pali jak jest zimny, jak i jak jest ciepły- wtedy jednak trochę lepiej. Choć jak jest ciepły czasami pali dobrze a czasami nieznacznie lepiej niż jak jest zimny. Obroty na biegu jałowym to 950 o/min.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 16 Lis 2009 10:58   



Powrót do góry
mel_laguska
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 9
Miasto: Lublin

mel_laguska
Poziom 4
Post#32 Post autora tematu 17 Lis 2009 10:54   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Wczoraj zaprowadziłam auto do warsztatu wraz z wydrukiem dyskusji z tegoż forum, gdzie wskazywaliście wszystkie potencjalne usterki.
Mam nadzieję, że dziś zadzwonią do mnie i poinformują co ustalili na ponownym badaniu Vagiem:D

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
PABLO6710
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 1
Miasto: LEGIONOWO

PABLO6710
Poziom 1
Post#33 17 Lis 2009 22:23   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Mam ten sam defekt w Audi A4 1,9 TDI 115KM AJM 2000r. Przyszła jesień zrobiło się trochę chłodniej i powstał problem z odpaleniem zimnego silnika . Wymieniłem świece żarowe, zawór zwrotny paliwa, filtr paliwa, czujnik temperatury, przedmuchałem przewody paliwowe i nic się nie zmieniło.Teraz sugeruję wymianę uszczelek dual vacuum pompy czyli pompy podciśnienia sprzężonej z pompą wysokiego ciśnienia paliwa(?) oraz uszczelniaczy na pompowtryskach.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
mel_laguska
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 03 Lis 2009
Posty: 9
Miasto: Lublin

mel_laguska
Poziom 4
Post#34 Post autora tematu 25 Lis 2009 14:11   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Odświeżam:cry:
Bo auto zostało sprawdzone ponownie w salonie skody i tak jak przypuszczałam nic nie wykryto. A problem z odpalaniem wciąż jest.
Już sama nie wiem co robić.
Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być tego przyczyną?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
lukasz506
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 430
Miasto: Zwoleń

lukasz506
Poziom 17
Post#35 26 Lis 2009 19:11   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


A niech koleżanka spróbuje tak zrobić że za nim bedzie próbowała odpalić auto to go pare razy podpompować. Czyli tak: przekręcić kluczyk w stacyjce, zapalą się kontrolki i bedzie slychać tę pompke paliwa w baku, pompka napompuje kluczyk przekręcić w pozycję zero czyli wyłączć, poczekać z parę sekund i czynność powtórzyć kilka krotnie, pamiętam kolega miał kiedyś też golfa IV na pompkach i to u niego pomagało, kiedyś to z 10 razy tak podpompowywał. Pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Kurakator
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 1
Miasto: Katowice

Kurakator
Poziom 1
Post#36 02 Gru 2009 16:05   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Witam!

za chwilkę odbieram mojego tdi 115 KM
bardzo podobne rzeczy się dzieją ( w sumie to kilka m-ce tak jeździłem zanim oddałem autko do mechanika)

1. sprawdź czy wzrosło Ci spalanie
2. sprawdź czy pompa paliwa (ta w baku) daje dobre ciśnienie)
3. sprawdź czujnik położenia wału - czy się nie spalił

u mnie (pomijając zwaloną pompkę) padł czujnik położenia wału niestety spowodowało to zwarcie i przerwanie jednej ze ścieżek w sterowniku. A jako, że płytka jest wielowarstwowa ... zastanawiam się co dalej Smile

jak jechać na warsztat to tylko taki co specjalizuje się w dieslu.

jeżeli zauważyłaś, że autko pali więcej proponuje może to wskazywać na czujnik położenia wału

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
miet147
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 57
Miasto: Bieruń

miet147
Poziom 10
Post#37 02 Gru 2009 17:25   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Proponuję zająć się pompą w zbiorniku paliwa i sprawdzić wszystkie połączenia przewodów paliwowych wiodących ze zbiornika do filtra i przewodów powrotnych aby wykluczyć nieszczelności przez,które może następować dostawanie się powietrza do przewodów paliwowych a co za tym idzie cofanie się paliwa do zbiornika.Żeby układ się napełnił trzeba trochę pokręcić zanim załapie.Ten scenariusz jest bardziej prawdopodobny przy pompie wtryskowej.W opcji pompo-wtrysków,jeżeli pompa paliwa nie podaje właściwego ciśnienia wstępnego to będzie trudny rozruch.Skoro twierdzisz,że pompa wyraźnie hałasuje to trzeba ją wymienić i powinno być dobrze.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
kudlatyy1
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 69
Miasto: lubaczów

kudlatyy1
Poziom 11
Post#38 09 Gru 2009 10:19   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


brandy-p napisał:
A jaka kompresja po tej naprawie?


kompresje sprawdzę u drugiego mechanika bo ten nie posiada przyrządu i dziś wyeliminował że to wina kompa( na sercu rany- się goją) jutro reszta opisu.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
lejkovski
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 55
Miasto: Jasło

lejkovski
Poziom 10
Post#39 14 Gru 2009 00:04   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Koledzy, ja też przerabiam podobny temat na dieslu mamy. Po sprawdzeniu i wymianie wszystkiego, co wydawało mi się przyczyną (filtry, świece żarowe, przewody doprowadzające, uszczelnienia, pomiar kompresji, wymiana akumulatora..) doznałem załamania. Auto paliło jak przedtem i dostawało drgawek.

Idea Przyczyny, które stanowiły sedno problemu:
- nieodpowiedni przekaźnik świec żarowych (bez opcji podgrzewania po zapaleniu auta), świece grzały się tylko ok 6-7 sekund przed zapaleniem silnika a potem nic...
teraz na nowym sterowniku grzeją się jeszcze 3-4 minuty po zapaleniu silnika.
- słaby styk na przewodach między przekaźnikiem a świecami (napięcie na świecach 9,1V zamiast ~11V przy 12.9V na akumulatorze)
- zbyt wolno kręcący się rozrusznik - pobierał za dużo prądu (280 A !!!) przyczyna : zużyte tuleje i szczotki...

teraz seat mojej mamy zawstydza inne diesle...

mam nadzieję że komuś pomogłem.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
cichy81
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 3
Miasto: Kraków

cichy81
Poziom 2
Post#40 19 Gru 2009 16:35   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Witam wszystkich:Dz uwagą śledzę wszystkie wątki w tym temacie ponieważ mam ten sam problem:cry:golf IV 1.9 tdi 115KM AJM grudzień 2000 z przebiegiem 301tys. sprowadzony w końcu września z Niemiec,regularnie serwisowany( Helmut jeździł do serwisu VW co 15.tys. km!!!) do tej pory wszystko sprawne....to znaczy dopóki było ciepło...teraz muszę DŁugo kręcić aby zapalił:cry:wymieniłem już akumulator,świece żarowe,zaworek zwrotny,regenerowałem rozrusznik ale dalej nic...sprawdzałem już działanie pompy paliwa w zbiorniku i filtra paliwa i dalej nic...co robić???aha i jeszcze jedno ciekawe spostrzeżenie...po przekręceniu stacyjki słychać głośno pompe paliwa ale ostatnio jak zalałem pod korek to była cisza,teraz gdy paliwa jest tylko połowa baku to znowu tak samo głośno chodzi...co robić???

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
luk123
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 4
Miasto: Opole

luk123
Poziom 2
Post#41 28 Gru 2009 14:57   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Witam serdecznie.

Mam identyczne objawy,identyczny silnik VW BORA 1,9 TDI 115KM AJM przebieg 202 tyś. Pełny bak - nic nie słychać, poniżej pewnego poziomu paliwa hałasuje pompa transportowa paliwa - ta elektryczna w baku co świadczy o jej nieszczelności czy zużyciu.

Efektem powyższego jest poranne kopcenie po dłuższym postoju powyżej 4-5 godzin, ciężki rozruch na zimo i kilkusekundowe "telepanie silnikiem". Będę montował dwa zaworki zwrotne - przed filtrem paliwa i wymienię ten za filtrem ponieważ także może być przyczyną. Zakupiłem również zestawy uszczelniaczy pompowtrysków ponieważ ich wymiana rozwiązała ten problem u znajomego z identycznym autem.

Odpowiem co sie dzieje po dodaniu zaworków czy pomogło czy nie i oczywiście z niecierpliwością czekam na odpowiedź koleżanki "mel_laguska" co w jej przypadku wynikło.

Pozdrawiam wszystkich.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
cichy81
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 3
Miasto: Kraków

cichy81
Poziom 2
Post#42 31 Gru 2009 14:42   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Jeśli chodzi o ten zaworek za filtrem paliwa to wymiana u mnie nie pomogła ale coż możesz spróbować....pompa paliwa też była podmieniona i hałas pozostał więc po mojemu to też nie to...

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
starter55
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 11 Wrz 2005
Posty: 843
Miasto: warmia

starter55
Poziom 20
Post#43 31 Gru 2009 16:47   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


pomiar cisnienia pompy paliwa ma tu kluczową sprawe i odpowie czy to niedomaganie pompy

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 31 Gru 2009 16:47   



Powrót do góry
luk123
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 4
Miasto: Opole

luk123
Poziom 2
Post#44 04 Sty 2010 11:00   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Postaram się dzisiaj zamontować zawór zwrotny i zobaczymy czy cokolwiek się zmieni. Mam nadzieję, że pomoże ponieważ dostaję już białej gorączki.

Opisując jeszcze dokładniej problem czy sam fakt cofającego się paliwa może powodować objawy takie jak drżenie silnika i nierówna praca przez kilka sekund po uruchomieniu zimnego silnika i głośna praca z charakterystycznym głośnym metalicznym stukiem, a lekkie dodanie gazu wzmacnia efekt hałasu metalicznego stuku? Ciekawi mnie właśnie co to może być?

Drugim objawem jest gęsta chmura szaro-białego dymu śmierdzącego mocno ropą - bardzo charakterystyczny zapach. Czasami sporadycznie dym ma niebieskawy kolor a oleju nie ubywa - wszystko w normie czyli około 0,5 - 0,7 l na dolewkę pomiędzy przeglądami.

Auto jeździ szybko i żwawo, silnik przy przyśpieszaniu na każdym biegu wkręca się spokojnie powyżej 4 tyś obrotów więc kompresja, turbo, przepływka i pompa VAKUM raczej powinny być OK bo chyba właśnie te podzespoły mają znaczący wpływ na pracę silnika pod obciążeniem.

Proszę o ewentualne pomysły na rozwiązanie problemu.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
starter55
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 11 Wrz 2005
Posty: 843
Miasto: warmia

starter55
Poziom 20
Post#45 04 Sty 2010 14:08   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Tu mówisz o typowych objawach na zimnym silniku niedomagania związanego z zużytym wtryskiem
Jaki pokazuje ci kąt pompy na vagcom ?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
Mami24
Poziom 1
Poziom 1


Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 1
Miasto: Warszawa

Mami24
Poziom 1
Post#46 05 Sty 2010 12:29   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Golf IV 1.9 TDI 115KM AJM 206000 km 1999r

Witam wszystkich, mam też dokładnie taki sam problem z rozruchem zimnego silnika.
Cięzko pali, jeżdzę na castrolu 5W40edge 505.01 zmieniam filtry regularnie itp.
Auto kupiłem od Niemca, który je serwisował, przebieg autentyczny- ksiązka.
Ostatnio przed wymiana filtra paliwa był problem też z rozruchem gorącego silnika.
kręcąc 5-10 sek. rozrusznikiem próbował załapywać, ale dopiero po 10 czasami nawet 20 sek zaskakiwał. Wymieniłem filtr paliwa, na gorącym jest O.K Zanim wymieniłem filtr
podejżewałem problem z pompą w zbiorniku, ale .... w moim zbiorniku nie ma pompy!!!
Podniosłem kanapę odkręciłem dekiel i dochodza tam tylko dwa cienkie przewody elektr. jak sądzę do wskaźnika poziomu paliwa.
Pompy oczywiście nigdy nie było słychać po przekręceniu zapłonu.
CZy w takiej sytuacji paliwo ciągnie z baku i podaje na pompowtryski dual pompa podciśnienia i paliwa?
Szwagier w Fordzie Galaxym z 2002r z identycznym silnikiem ma pompę w baku!
Prosze o info czy ktoś też nie ma pompy w baku?
Pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
luk123
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 4
Miasto: Opole

luk123
Poziom 2
Post#47 05 Sty 2010 13:05   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Niestety również obawiam się problemu z pompkami. Ale miałem nadzieję na inne - czytaj tańsze - rozwiązanie tego problemu. Zrobiłem dzisiaj rano logi statyczne dla zimnego silnika.

Temp. na dworze -6 do -7 stopni (odczyt na termometrze za oknem i w aucie pokazuje tyle samo):


Blok 01 - grupa 007:
temp. paliwa -4,2
temp. zasys.powietrza -4,5
temp.płynu chłodniczego -1,8 (dziwna rozbieżność?)

Blok 01 - grupa 013: korekty dawek (norma -2,8 ... + 2,8)
-0,33
-0,24
0,50
-0,07

Blok 01 - grupa 023: słynne BIP'y i tu już rozczarowanie (norma nie do końca znana ponoć około maks 30 jest OK):
od zimnego silnika do ciepłego 78 stopni płyn
45 42
52 48
19 18
60 41

Czy jest ktoś w stanie stwierdzić że któraś, czy może wszystkie pompki nadają się do wymiany/regeneracji ?

Objawy jakie posiadam to ciężki rozruch zimnego silnika - pomimo kilkukrotnego grzania świecami - odpala po 4-5 obrotach może 6 obrotach rozrusznikiem (aku mocny i nowy) następnie chwile telepie i szarpie głośno pracując przez kilka - kilkanaście sekund i mocno kopci na biało-szaro i spaliny śmierdzą mocno ropą - bardzo charakterystyczny zapach.

Na ciepłym pali z pół obrotu ja Chuck Norris i autko jeździ żwawo i dynamicznie.

Proszę o pomoc.

PS. Wszystkiego dobrego w nowym roku.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
luk123
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 4
Miasto: Opole

luk123
Poziom 2
Post#48 06 Sty 2010 13:26   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Do Mami24:

Z tego co gdzieś słyszałem - czytałem - to faktycznie w niektórych wersjach w zależności od rocznika i tego na jaki kraj były robione była też wersja bez pompy elektrycznej w baku. Czym to było podyktowane ciężko powiedzieć ale ponoć tak było.

PS. A jak wygląda sprawa z rozruchem na zimno - coś się wyjaśniło? Jak wyglądają logi dla podanych wcześniej kanałów czyli 007 013 i 023?


Pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
WDAMAZIAK
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 4
Miasto: Płock

WDAMAZIAK
Poziom 2
Post#49 20 Lut 2010 15:05   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Uszczelnienia na pompowtryskach. Nr bosch - 1 417 010 997.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
bastek1006
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 14
Miasto: Tarn-Góry

bastek1006
Poziom 5
Post#50 20 Mar 2010 13:03   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Witam mam pytanie czy moze uchodzic paliwo z pompowtrzskiwaczy i z pompy bo jak postoi ciezko pali hmmm tak sie zastanawiam bo czujnik wody wymieniłem i nic rozrzad ustawim kolo 0 i dalej to samo

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
guru-muson
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 70
Miasto: jedwabne

guru-muson
Poziom 11
Post#51 26 Mar 2010 01:17   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Witam wszystkich. Podłącze się pod temat. VW T5 1,9 TDI PD 2006 r. 102KM Przebieg 250.000 km. Jak postoi dłużej niż 6-7 godzin to żeby go odpalić trzeba piłować kilkadziesiąt sekund. Wygląda to tak że po uruchomieniu startera silnik zaskakuje natychmiast ale tylko na około 1 do 2 sekund następnie gaśnie i trzeba go wtedy piłować. Ostatnio postał 2 dni to musiałem piłować około 1-2 minut (z przerwami). Jak już załapie to przez pewien czas silnik pracuje nierówno. Po zgaszeniu silnik odpala od strzała. Ciepły pali od strzała. Jak już go odpalę chociażby nawet na 1 minutę to po postoju 2-3 godzinnym pali od strzała. Po włączeniu zapłonu po długim postoju pompka w baku hałasuje tak jakby tłoczyła paliwo z powietrzem. Przy drugim włączeniu zapłonu już jest cicho słychać że pompka pracuje ale cichutko. Filtr paliwa oryginał nowy, świece nowe i zero zmiany na lepsze dalej to samo. Wczoraj założyłem zaworek zwrotny na przewód pomiędzy bakiem i filtrem paliwa i też nic to nie dało. Auto jak już odpali i ustabilizuje się jego praca czyli po jakichś kilkudziesięciu sekundach pracy śmiga aż miło, ma niezłe przyśpieszenie, silnik pracuje równiutko, w pracy motoru słychać zdrowego diesla, no ale te poranne odpalanie mnie już dobija. Temperatura na zewnątrz też nie ma znaczenia czy jest -20 czy +20 to wszystko jedno odpala tak samo. Może ktoś ma pomysł co można sprawdzić, wymienić, zaślepić, odetkać żeby wyeliminować tę przypadłość?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
grzegorz07555
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 4
Miasto: żagań

grzegorz07555
Poziom 2
Post#52 14 Kwi 2010 21:35   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Mam ten sam problem w vw vento 1.9 tdi afn.
Sprawdziłem świece żarowe , przekaźnik 103, prąd dochodzi na listwe.
Może mi ktoś podpowie jak sprawdzić odcinek od przekaźnika do stacyjki?
Pzdr.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
gregorianin
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 24 Gru 2003
Posty: 835
Miasto: Żywiec

gregorianin
Poziom 20
Post#53 15 Kwi 2010 09:15   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Nie chce mi się wszystkiego cytać ale najważniejszym objawem na który zwróciłem uwagę było zgaśnięcie silnika moment po odpaleniu co silnie sugeruje nieszczelność układu paliwowego i/lub nieprawidłowe działanie pompy wzniosu paliwa. Głośna praca pompki może sugerować że mieli duże bomble powietrza więc obstawiałbym nieszczelność na odcinku filtr paliwa - bak.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
grzegorz07555
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 4
Miasto: żagań

grzegorz07555
Poziom 2
Post#54 03 Maj 2010 13:13   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


grzegorz07555 napisał:
Mam ten sam problem w vw vento 1.9 tdi afn.
Sprawdziłem świece żarowe , przekaźnik 103, prąd dochodzi na listwe.
Może mi ktoś podpowie jak sprawdzić odcinek od przekaźnika do stacyjki?
Pzdr.


Jak się okazało w moim przypadku był ścięty klin na wale.
Kupiłem nowe koło na wał i śrube, kosz 46 zł. Z rana pali jak ta lala:D

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
todzi
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 2
Miasto: Brzesko

todzi
Poziom 2
Post#55 07 Maj 2010 21:57   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Witam,tak jak mel_laguska posiadam Golfa IV TDI /silnik ATD/74KW/w napisie TDI- DI sa czerwone-orginał.Pompowtrysk.U mnie jak narazie..odpukac,wszystko gra i buczy,a pompke w zbiorniku i tak troche slychac;)szczegulnie gdy pusto w baku Very Happy Pozdro

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
traba
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 02 Sie 2003
Posty: 66
Miasto: Toruń

traba
Poziom 11
Post#56 01 Cze 2010 13:34   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Witam
Podłączę sie do tematu. Po tym weekendzie powstał mi podobny problem. Przeczytałem cały temat i aż mi się włos zjeżył jak Cię potraktowali niektórzy mechanicy i oczywiście ASO. Takie podejście do klienta to niestety standard ich usług.
Wracając do mojego problemu, to silnik właśnie zapala tak jak było powietrze w układzie. W przewodzie od filtra do pompy nie widać żadnych pęcherzyków. Świece wykluczam, bo i tak nie grzeją w tych temperaturach. Akumulator nowy, wymieniony na początku roku. Uwagę moją przykuł niepewnie wyglądający odpływ paliwa z wtryskiwaczy, pomiędzy 2 a 3 wtryskiem. Zastanawiam się, czy właśnie nieszczelność tego przewodu może doprowadzać do odpływu paliwa z pompy. Pęcherzyki na przewodzie doprowadzającym paliwo były by niewidoczne, natomiast uzyskanie ciśnienia na odcinku rozdzielacz wtryski trochę by zajął. Jak silnik już złapie i go zgaszę i zapale ponownie to pali od kopa, z tego wniosek, że ma jakiś problem z zaciągnięciem paliwa.
Dziś sprawdzę kont wtrysku i dawki oraz czy nie ma jakiś błędów. Dodam, że silnik o którym piszę to AFN, czyli posiada zwykłą pompę VP37 z rozdzielaczem rotacyjnym.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 01 Cze 2010 13:34   



Powrót do góry
bastek1006
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 14
Miasto: Tarn-Góry

bastek1006
Poziom 5
Post#57 26 Lip 2010 09:54   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


KLUBOWICZE JA JUZ WIEM CO BYŁO W MOIM GOLFIKU HAHAHAHHAAHHAHA

jak wam ciezko pali jak postoi ,

zatankowałem samochod FOL bak paliwa i samochod zapala bez problemu juz teraz, pompka paliwa pchała powietrze do układu jak była odsłonieta musi byc zalana paliwem Sprawdzcie sami sami


Pisze to bo przydac sie moze komus pozdrawiam

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
traba
Poziom 11
Poziom 11


Dołączył: 02 Sie 2003
Posty: 66
Miasto: Toruń

traba
Poziom 11
Post#58 26 Lip 2010 17:20   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


To ty kolego musisz mieć silnik na PD, w przeciwnym razie nie ma pompy w zbiorniku.
U mnie też się wyjaśniło.m Zawiniło koło zębate paska rozrządu na wale głównym. Co ciekawe kółko to było wymieniane wraz z rozrządem jakieś 40tys temu. Prawdopodobna przyczyna to kiepskiej jakości stal w zamienniku.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry
zico75
Poziom 5
Poziom 5


Dołączył: 08 Lis 2007
Posty: 14
Miasto: Warszawa

zico75
Poziom 5
Post#59 26 Sie 2010 17:01   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


Witam, mam podobny problem z moim golfikiem, silnik AJM. Na zimno za cholere nie chce zapalić. Czekam na rozwiązanie tej zagadki.
Mel_laguska jak rozwiążesz problem to napisz, ja swoją drogą też tak uczynię.

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 26 Sie 2010 17:01   



Powrót do góry
emposki
Poziom 2
Poziom 2


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 3

emposki
Poziom 2
Post#60 18 Paź 2010 11:51   

Re: Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku


W swoim mk4 mam tak samo, do tego jeszcze przy dojezdzaniu do swiatel/skrzyzowania itp i spuszczam z gazu / schodzi z obrotów oraz przy ewentualnym dohamowaniu szarpie nim calym i telepie. Jak jest cieply pali super. Spalanie mam kolo 7l w mieszanym, ale szybko jezdze, wiec moze dlatego. Czy ktos wie o co chodzi z tym odpalaniem i telepaniem?

Czy wiadomość jest pomocna? + 0 -
Powrót do góry



Google Adsense



Post# 18 Paź 2010 11:51   



Powrót do góry
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu     Strona Główna -> Forum elektroda.pl-> Samochody Serwis -> Samochody Mechanika -> Golf IV 1.9 TDI źle pali na zimnym silniku Poprzedni  1234  Następny
Strona 2 z 4
Podobne tematy
żle pali na zimnym i ciepłym silniku tdi golf IV (10)
vw golf III TDI nie pali na zimnym silniku (17)
Seat cordoba 1.4 kicha w gaznik, źle pali na zimnym silniku. (23)
audi a4 afn 1.9tdi - Źle pali na zimnym i ciepłym silniku (5)
Audi A4 TDI źle odpala n ciepłym i zimnym silniku (15)
Seat Alhambra 1.9 tdi - źle zapala przy zimnym silniku (1)
golf 4 AHF - Golf 4 ciezko pali na zimnym silniku (6)
Passat b5 1.9 Tdi 90 km - Słabo pali na zimnym silniku (41)
octavia 1.9 tdi AGR \'99 - ciężko pali na zimnym silniku (27)
GOLF III 1.8 75km Ciezko pali na zimnym silniku (8)



Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Kontakt

Page generation time: 0.049 seconds

elektroda.pl temat RSS