X

vw golf 3 przekażnik świateł

raf971 05 Nov 2009 22:59
  • #1 05 Nov 2009 22:59
    raf971
    Level 7  
    Helpful post? (+1)
    Witam kolegów.Mam autko vw golf mk3 i chciałem dołożyć do instalacji przekażniki świateł żarówki (H-4) w celu polepszenia jakości światła.Czytałem już na forum parę tematów ale nadal niewiem jak się za to zabrać.Bardzo bym prosił kogoś o napisanie lub też narysowanie a może ktoś ma gotowy schemat krok po kroku jak to zrobić,gdzie się ewentualnie powpinać,jakiej średnicy kabli użyć do zasilania przekażnika.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2 05 Nov 2009 23:04
    gonzalo
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Czytałeś ten temat?
    http://www.vwgolf.pl/?page_id=69
  • #3 08 Nov 2009 09:14
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Witam
    tomekmmt dziękuje za zainteresowanie się moim tematem i dzięki za odpowiedż.Ja u siebie wybiore opcje z 4 przekażnikami ,lecz chciałem zapytać jeszcze o kilka rzeczy:
    -czy z przekażnikami można wpiąć się w kable pod maską przecinając je z 10 cm przed lampą(osobno kabel od świateł mijania i osobno od drogowych)
    -w którym miejscu trzeba zamontować bezpieczniki ,bo oglądałem gdzieś schemat w którym bezpieczniki były za przekażnikami przed lampą i niewiem którą opcje wybrać czy bezpiecznik montować przed lampą czy przed przekażnikami
    -czy kabel o grubości 2,5 mm wystarczy do zasilania przekażników
  • Helpful post
    #4 08 Nov 2009 09:27
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Osobiście muszę powiedzieć że link jak dla mnie bardzo lipny. Ponieważ panel bezpiecznikowy w golfie3 jest bardzo dobry należy wyeliminować tylko przełączniki a to bardzo proste wystarczy na panel założyć tylko dwa przekaźniki.P
  • #5 08 Nov 2009 11:18
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (-1)
    viper555 a w jaki sposób moge to zrobić w którym miejscu i w które kable wpiąć przekażniki?
  • #6 08 Nov 2009 11:46
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Odepnij z zaczepów i wysuń panel bezpiecznikowy /by był dostęp do przewodów/ ,z wiązki od przełącznika zmiany świateł do panela poszukaj przewodów żółty-mijania, biały- drogowe przetnij je w miejscu do dobrego montażu. Przewody z przełącznika podpinasz pod 85 przekaźników, do 87 przewody idące do panela , do 86 masę i do 30 stałe zasilanie z szerokiego konektora u góry z prawej strony panela.P
  • #7 08 Nov 2009 12:32
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Kolego viper555 twoje rozwiązanie jest najprostsze i mniej czasu trzeba poświęcić na montaż przekażników a skoro efekt jest ten sam ,takie samo napięcie jest przy reflektorach z montażem na 2 przekażnikach co i przy 4 przekażnikach to chyba raczej nie ma sensu robić tego na 4 przekażnikach tak jak to wcześniej opisywałem.
    Chciałem cię jeszcze zapytać o automatyczny włącznik świateł ,czy takie urządzonko trzeba kupić czy można to zrobić samemu a jak można to w jaki sposób.
  • #8 09 Nov 2009 22:25
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mam jeszcze pytanko pod który styk 87 podpinam przewód idący od przekażnika do bezpieczników bo na przekazniku są dwa styki o tym numerze pod styk 87 po lewej stronie czy po prawej stronie.Jest to schemat z mojego przekażnika vw golf 3 przekażnik świateł
  • Helpful post
    #9 10 Nov 2009 07:36
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Przy 87 nie ma znaczenia bo to jest w przekaźniku mostek.P
  • #10 12 Nov 2009 22:33
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+1)
    viper555 mam jeszcze jedno pytanie,czy jak podłącze żółty z przełącznika na styk 86 a do styku 85 masę na 87 żółty do panela bezpieczników a 30 stały plus to coś się stanie,bo znalazłem w innych postach taki sposób podączenia i już sam niewiem co zrobić
  • #11 13 Nov 2009 08:09
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    I wszystko się zgadza ,napisałem jak leci więc kolejność nie ma znaczenia przy przekaźnikach bez diody lub z opornikiem. Natomiast z diodą zabezpieczającą na 86 musi być zasilanie a na 85 masa w przeciwnym razie nastąpi uszkodzenie przekaźnika.P

    vw golf 3 przekażnik świateł
  • #12 13 Nov 2009 19:10
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    viper555 sprawdzałem napięcie przy włączonym silniku i na akumulatorze miałem 14.1 V a przy żarówce 12.2 V.Po montażu przekażnika w tym miejscu co pisałeś napięcie przy żarówce wynosiło 12.5 V.Można coś jeszcze zrobić aby je poprawić? Podłączyłem przekażnik na krótko przy lampie w celu sprawdzenia według tego co podesłał tomekmmt i napięcie przy żarówce miałem 13.5 V.
  • Helpful post
    #13 13 Nov 2009 20:10
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Jakie masz napięcie na 30 przekaźnika.P
  • #14 13 Nov 2009 20:52
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Muszę sprawdzić.Jak sprawdze to napisze.Zasilanie pod styk 30 podpiołem z akumulatora minus styk 85 też bezpośrednio z akumulatora.
  • #15 14 Nov 2009 11:05
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    viper555 sprawdzałem i podaje napięcia: 14.1 V przy akumulatorze,13.8 V styk 30 masę do sprawdzenia wziołem z 86,wyjście z przekażnika 87 13.7 V,kostka taka owalna dochodząca do lampy 13.7 V i już przy samej żarówce 12.9 V.Przy tym drugim sposobie z forum golfa styk 30 13.8 V,wyjście 87 13.8 V,w kostce owalnej13.8 V a przy żarówce 13.5 V
  • Helpful post
    #16 14 Nov 2009 12:38
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Czyli cała strata pomiędzy kostką do reflektora a żarówką. Po drugie za duża strata pomiędzy akumulatorem a przekaźnikiem.P
  • #17 14 Nov 2009 12:51
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Jest na to jakiś sposób?
  • #18 14 Nov 2009 22:04
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    viper555 a opłaca się robić to według tego linku co podesłał tomekmmt http://www.vwgolf.pl/?page_id=69 czy to jest lipa jak już napisałeś wyżej.
  • #19 09 Feb 2010 10:57
    raf971
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Po solidnym połączeniu wszystkich przewodów według opisu viper555 napięcie w kostce przy żarówce wynosi 14.1v.Polecam ten sposób montażu przekażników bo nie jest trudny i nie zabiera dużo czasu a daje dobry efekt.Należy tylko pamiętać aby wszystkie połączenia zrobić starannie.
    viper555 dzięki za pomoc.
  • #20 25 Aug 2012 19:35
    jacekratownik
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam. A czy po takim założeniu przekaznika nadal bedzie działac regulacja elektryczna swiateł?? bo np gdy spali się zarówka, nie łaczy lub gdy zdejmiemy wtyczke z zarówki (mam h1( to jest jakiś odzew w silniczku od regulacji.
  • #21 02 May 2013 22:07
    zbylu2000
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    wybaczcie ze odswierzam temat,chcialbym sie dowiedziec czy jest ktos z wroclawia co potrafi to zrobic nie zdzierajac z kolegi?
  • #22 03 May 2013 10:47
    jacekratownik
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Efekt jest zarąbisty. też mam coś ok 14V. Ja nie wpinałem sie w instalacje tylko pojechałem na szrot obciołem wtyczki od auta starego i wyjołem wiązke z lamp.Z tych kabelków zrobiłem przejsciówke z przekaznikiem, wiec gdyby coś mi się tam popsuło z przekaznikiem odpinam wtyczke od lampy i wpinam ori. Dodam że teraz żarówki mi się nie palą a przed modyfikacją co chwila. Podobno żarówka h1 musi dostać dobre napięcie żeby spełniała swoją funkcje, a gdy zmniejszymy napięcie na kloszu od wewnątrz robi się biały nalot i się przepala (tak było u mnie). Myślałem jeszcze o module do jazdy dziennej wykorzystujący 30%mocy długich świateł, ale wtedy też będzie się robiło wspomniane mleko na żarówkach, i coś w tym jest, jak po założeniu przekaznika troche więcej niż 2V zapobiegają przed tym. Wejź się w garść i wg schematu zakładaj przekaznik sam. Te kabelki co idą do żarówki wykorzystaj do założenia przekaźnika, a mase i + ja dałem z aku (z bezpiecznikiem).
  • #23 03 May 2013 13:39
    zbylu2000
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    skad jestes kolego jesli mozna wiedziec?
  • #24 03 May 2013 16:34
    jacekratownik
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Kalisz, wlkp. Jeśli chcesz podeślę ci dokładną instrukcje jak to zrobić z kolorami kabelków i co i jak podłączyć, tylko byś musiał mi powiedzieć jaką masz wtyczke w lampach. Stara była prostokątna, nowa jest taka półokrągła. Tak jakpisałem wystarczy z innego golfika obciąć wtyczki z instalacji z kawałkiem kabla, i z jakiś starych lamp wyciągnąć kable, wtedy można fajną przejściówkę zrobić. odpisz jakie masz wtyczki to narysuje Ci dokładny schemat i wyśle.Napisz na pw adres @. Zrobisz na biurku w domu elegancko, a w aucie tylko wepniesz to pomiedzy lampe a kostke instalacji i podłączysz do aku. Zaoszczedzisz czas, i pare groszy i paliwko (chyba że kupisz browarka co jest wskazane). pozdro
  • #25 29 Dec 2013 17:58
    djskate8
    Level 19  
    Helpful post? (0)
    Panowie,
    czy po dołożeniu przekaźników nie palą się Wam częściej żarówki?
    Dzisiaj mierzyłem w golfie mojej mamy napięcie 14.00 V na aku, na żarówkach 11,6V.
    Porównując świecenie tych lamp, a świecenie lamp w mojej Fabii 12,9V różnica jest kolosalna. W golfie lampy nie są zniszczone.
  • #26 29 Dec 2013 18:07
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    djskate8 wrote:
    Dzisiaj mierzyłem w golfie mojej mamy napięcie 14.00 V na aku, na żarówkach 11,6V.

    I te wartości nie zaniepokoiły cię? Nie dały ci do myślenia? Wygooglaj sobie "halogenowy cykl regeneracyjny" i poczytaj. A później połącz to z palącym i się żarówkami.
  • #27 30 Dec 2013 00:40
    jacekratownik
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Podniesiesz napięcie, a żarówka będzie bardziej żywotna (wg mnie takjest bo nie rozumie zasady regeneracji się halogenu) i będzie lepiej świeciła. Mi się przepalały (robiło się mleko na bańce żarówki), a po założeniu przekaźników ostatni raz żarówkę wymieniałem w sierpniu 2013r (żarówka się przepaliła a mleka nie było, tylko upalony żarnik). Więcej nie będę się rozpisywał z powodu usuwania postów przez moderatora.
  • #28 26 Aug 2014 19:33
    mario2305
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    jacekratownik wrote:
    witam. A czy po takim założeniu przekaznika nadal bedzie działac regulacja elektryczna swiateł?? bo np gdy spali się zarówka, nie łaczy lub gdy zdejmiemy wtyczke z zarówki (mam h1( to jest jakiś odzew w silniczku od regulacji.



    witam wszystkich - odkopię trochę temat :)
    no też zastosowałem przekaźnik 541 ale w bardzo uproszczonej formie tzn. pod 30 podłączyłem +12V z aku na bezpieczniku 15A - 86- masa z aku
    85- wł. świateł sygnał + i 2 x 87 przewody do H1 światła świecą na biało :)

    okazało się że silniczek poziomu świateł od pasażera działa a od strony kierowcy nie :( wyciągnąłem lampę i teraz trzeba szukać przyczyny

    Silniczek podłączyłem z drugiej strony i działa czyli nie jest spalony :)
    od strony kierowcy we wtyczce są wiadomo 3 przewody, żółty po załączeniu świateł jest + prawdopodobnie coś jest nie tak z niebieskim ( środkowy i brązowy ( zewnętrzny od lewej ) jak je sprawdzić

    Bingo rozkopałem instalację i okazało się brak styku na brązowym przewodzie który jest w złączce ( wtyczce ) nad chłodnicą

    Żeby nie było tak różowo to silniczek był jednak popsuty działał tylko w jedną stronę - nie pomogło nawet poprawienie lutów ( link ) zapożyczony z innego forum

    http://samnaprawiam.com/poradniki-1137-naprawa-regulacji-wysokosci-swiatel-w-golf-mk3.html

    Auto złom Zabrze koszt silniczka 30 zł oczywiście do montażu silniczka trzeba rozbierać reflektor - opalarka i 2 śrubokręty - składamy na silikonie. Dziś testowanie świateł :) pozdrawiam i mam nadzieje że mój opis komuś się przyda.
  • #29 10 Feb 2016 22:18
    02111966
    Level 5  
    Helpful post? (0)
    Witam, mam bardzo kiepskie światla w VW golf III 1.9 tdi,z 95 r szukałem schematu jak można poprawić jakość za pomocą przekaźników, niestety nigdzie nie mogę nic znaleźć. Będę bardzo wdzięczny gdyby ktoś mógł wrzucić opis , schemat tych przekaźników , poradzić jak to zrobić. Z góry dziękuję pomoc.
  • #30 11 Feb 2016 01:23
    mario2305
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    jak masz żarówki H1to prościej się już nie da :) ja zrobiłem kiedyś tak :

    ( zastosowałem przekaźnik 541 ale w bardzo uproszczonej formie tzn. pod 30 podłączyłem +12V z aku na bezpieczniku 15A - 86- masa z aku
    85- wł. świateł sygnał + i 2x 87 przewody do H1 światła świecą na biało :)
  Search 4 million + Products
Browse Products