Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja zaworów w skuterze.

sylwestr72 23 Kwi 2009 20:40 27846 14
  • #1 23 Kwi 2009 20:40
    sylwestr72
    Poziom 8  

    witam czy ktoś mi podpowie jak się reguluje zawory w skuterze czterozaworowym?

  • #2 26 Kwi 2009 09:28
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Ustawiasz wał korbowy w punkcie T (patrz w otwór zamknięty gumowym korkiem w pokrywie wentylatora), upewnij się czy to jest właściwy punkt T - bo możesz mieć GMP pomiędzy suwem wydechu/ssania, wtedy oba zawory są otwarte oraz pomiędzy suwem sprężania/pracy, wtedy ustawiasz zawory. Regulujesz luz zaworów na zimnym silniku, przy pomocy blaszki szczelinomierza o grubości 0.05mm. Potrzebujesz klucz oczkowy 9mm oraz szczypce uniwersalne lub odgięte. Sprawdzasz luz, odkręcasz nakrętkę kontrę, regulujesz luz śrubą, dokręcasz nakrętkę, sprawdzasz ponownie luz szczelinomierzem (musi wchodzić z delikatnym oporem).

  • #3 01 Maj 2009 01:48
    bbmotor
    Poziom 14  

    Spokojnie reguluj na 0,1 mm ssący i wydechowy. Ludzie często zapominają o luzie. Taki większy na dłużej wystarcza. Motor odpala i chodzi. Lepsze to niż wypalone zawory.

  • #4 02 Maj 2009 16:28
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    0.10 mm to wg. mnie za dużo. Jak ja w serwisie ustawiam zawory na zimno 0.05mm to zawsze zaczynają klepać na ciepłym silniku. Luzy zwiększają się na ciepłym silniku. Na 0.10 mm luzu by klepały nie do zniesienia. Ogólnie mam wrażenie że w nowych silnikach ustawiają nieco mniej niż 0.05mm, wtedy silniki pracują tak że ich nie słychać.

  • #5 13 Cze 2009 08:02
    didii0074
    Poziom 11  

    Witam. Posiadam skuter ze sławnym silnikiem 139QMA i ustawiłem zawory ssący na 0,07 a wydech na 0,10. I nic nie puka wszystko ładnie smiga.

  • #6 17 Cze 2009 17:38
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    a jak ja ściągnąłem pokrywe zaworów i jak ustawie magneto w punkci T to koło z łańcuszkiem rozrządu nie jest ustawione tak ze te dwie dziurki na nim mają być na krawędzi obudowy silnika tylko są troche przesunięte, o czym to świadczy? ze jak zgram ten punkt T na magnecie to nie zgrywa sie to koło rozrządu ?

  • #7 17 Cze 2009 20:21
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Taka jest dokładność w tych silnikach, może być idealnie lub nieco przesunięty o pół zęba - gdzie przestawienie "o ząbek" daje taki sam efekt. Gorzej jak rozrząd jest przestawiony o cały ząbek.

  • #8 17 Cze 2009 21:52
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    a jak popusci sie koło to mozna ustawić go na znakach zeby sie wszystkie zgrywały?? czy to koło(zębatka jest na jakimś klinie)?

  • Pomocny post
    #9 18 Cze 2009 18:31
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz:
    - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz
    - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!!
    - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga - łańcuszek nie może wypaść nam z ręki!!!
    - założyć łańcuszek na koło zębate wałka rozrządu
    - upewnić się czy rozrząd jest właściwie ustawiony, trzeba przytrzymać wałek rozrządu i nacisnąć na ślizg łańcuszka w otworze napinacza
    - założyć klawiaturę i skręcić
    - wykręcić centralną srubę napinacza, pod nią jest sprężynka
    - nacisnąć na zapadkę i nosek napinacza wcisnąć do końca
    - przykręcić napinacz do cylindra
    - włożyć sprężynkę do napinacza i skręcić ostatecznie napinacz

  • #10 19 Cze 2009 21:27
    ...KUBA...
    Poziom 21  

    dzieki zobacze czy o ząbek jest przestawiony... a jak nie to opis na przyszłość sie przyda:) a co to moze być ze jak sie jedzie ze stałą prędkością to czasem tak przerywa?

  • #11 06 Gru 2016 13:25
    misiek2lucky
    Poziom 2  

    Ktoś tam wyżej napisał taka bzdure że nie mogę. I jeszcze twierdzi że jest serwisantem. Luzy zaworowe pod wpływem temperatury się nie zwiększają tylko zmniejszają. To jest rozrciagliwosc materiału. I fakt lepiej 0.1 niż wypalić zawór.

  • #12 07 Gru 2016 16:42
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    No to zrób sobie takie doświadczenie.
    Na zimnym silniku ustaw luz zaworów 0.05 mm i potem sprawdź luz zaworów na gorącym silniku.
    Na gorącym silniku ustaw luz zaworów 0.05 mm a potem sprawdź jaki luz będzie na zimnym.
    W tych silnikach aluminiowa głowica rozszerza się bardziej niż stalowe zawory.

  • #13 09 Gru 2016 21:05
    cezary 603
    Poziom 12  

    Rozciągliwość , czy rozszerzalność materiału to ważny aspekt tej dziedziny , zalecany luz zaworowy 0,05 przy okresowym 2500km to jak najbardziej się zgadzam , ale duża grupa użytkowników przyjeżdża do serwisu dopiero jak silnika nie da się uruchomić , zazwyczaj po dużo większym przebiegu niż owe 2500km . Dlatego też ustawiam ssący i wydechowy na 0,1 .

  • #14 10 Gru 2016 13:06
    BANANvanDYK
    Poziom 36  

    Luz zaworowy 0.10 mm w chińczykach ma jednak pewną wadę - zawory klepią.

  • #15 10 Gru 2016 18:44
    cezary 603
    Poziom 12  

    W większości skuterów z którymi mam do czynienia nie było problemu z klepiącymi zaworami oczywiście dochodzi tu kwestia doboru olejów i stanu silnika , może gdybym posłuchał stetoskopem . Tam gdzie występuje ten problem to oczywiście zmniejszam luz . dlaczego upieram się przy zastosowaniu nieco większych luzów .? A no z oczywistych przyczyn ; w tym typie głowic luz zaworowy się zmniejsza i to bardzo szybko , w niektórych głowicach nawet po 1000km luz jest prawie zerowy a nawet na minusie i to zwłaszcza zawór ssący , nie ma potrzeby wnikać dlaczego tak się dzieje gdyż jest to oczywiste .

Szybka odpowiedź lub zadaj pytanie
Dziękuję Ci. Ta wiadomość oczekuje na moderatora.
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME