X

Regulacja zaworów w skuterze.

sylwestr72 23 Apr 2009 20:40
  • #1 23 Apr 2009 20:40
    sylwestr72
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    witam czy ktoś mi podpowie jak się reguluje zawory w skuterze czterozaworowym?
  • #2 26 Apr 2009 09:28
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (+2)
    Ustawiasz wał korbowy w punkcie T (patrz w otwór zamknięty gumowym korkiem w pokrywie wentylatora), upewnij się czy to jest właściwy punkt T - bo możesz mieć GMP pomiędzy suwem wydechu/ssania, wtedy oba zawory są otwarte oraz pomiędzy suwem sprężania/pracy, wtedy ustawiasz zawory. Regulujesz luz zaworów na zimnym silniku, przy pomocy blaszki szczelinomierza o grubości 0.05mm. Potrzebujesz klucz oczkowy 9mm oraz szczypce uniwersalne lub odgięte. Sprawdzasz luz, odkręcasz nakrętkę kontrę, regulujesz luz śrubą, dokręcasz nakrętkę, sprawdzasz ponownie luz szczelinomierzem (musi wchodzić z delikatnym oporem).
  • #3 01 May 2009 01:48
    bbmotor
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Spokojnie reguluj na 0,1 mm ssący i wydechowy. Ludzie często zapominają o luzie. Taki większy na dłużej wystarcza. Motor odpala i chodzi. Lepsze to niż wypalone zawory.
  • #4 02 May 2009 16:28
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    0.10 mm to wg. mnie za dużo. Jak ja w serwisie ustawiam zawory na zimno 0.05mm to zawsze zaczynają klepać na ciepłym silniku. Luzy zwiększają się na ciepłym silniku. Na 0.10 mm luzu by klepały nie do zniesienia. Ogólnie mam wrażenie że w nowych silnikach ustawiają nieco mniej niż 0.05mm, wtedy silniki pracują tak że ich nie słychać.
  • #5 13 Jun 2009 08:02
    didii0074
    Level 11  
    Helpful post? (+1)
    Witam. Posiadam skuter ze sławnym silnikiem 139QMA i ustawiłem zawory ssący na 0,07 a wydech na 0,10. I nic nie puka wszystko ładnie smiga.
  • #6 17 Jun 2009 17:38
    ...KUBA...
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    a jak ja ściągnąłem pokrywe zaworów i jak ustawie magneto w punkci T to koło z łańcuszkiem rozrządu nie jest ustawione tak ze te dwie dziurki na nim mają być na krawędzi obudowy silnika tylko są troche przesunięte, o czym to świadczy? ze jak zgram ten punkt T na magnecie to nie zgrywa sie to koło rozrządu ?
  • #7 17 Jun 2009 20:21
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (-1)
    Taka jest dokładność w tych silnikach, może być idealnie lub nieco przesunięty o pół zęba - gdzie przestawienie "o ząbek" daje taki sam efekt. Gorzej jak rozrząd jest przestawiony o cały ząbek.
  • #8 17 Jun 2009 21:52
    ...KUBA...
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    a jak popusci sie koło to mozna ustawić go na znakach zeby sie wszystkie zgrywały?? czy to koło(zębatka jest na jakimś klinie)?
  • Helpful post
    #9 18 Jun 2009 18:31
    BANANvanDYK
    Level 35  
    Helpful post? (0)
    Jak chcesz przestawić rozrząd, to musisz:
    - okręcić napinacz rozrządu - w pierwszej kolejności popuścić centralną śrubę a następnie odkręcić dwie śruby mocujące napinacz
    - odkręcić cztery nakrętki szpilek cylindra, zdjąć "klawiaturę" rozrządu, uważać na tulejki centrujące na szpilkach (są po przekątnej)!!!
    - zdjąć łańcuszek z koła zębatego, uwaga - łańcuszek nie może wypaść nam z ręki!!!
    - założyć łańcuszek na koło zębate wałka rozrządu
    - upewnić się czy rozrząd jest właściwie ustawiony, trzeba przytrzymać wałek rozrządu i nacisnąć na ślizg łańcuszka w otworze napinacza
    - założyć klawiaturę i skręcić
    - wykręcić centralną srubę napinacza, pod nią jest sprężynka
    - nacisnąć na zapadkę i nosek napinacza wcisnąć do końca
    - przykręcić napinacz do cylindra
    - włożyć sprężynkę do napinacza i skręcić ostatecznie napinacz
  • #10 19 Jun 2009 21:27
    ...KUBA...
    Level 21  
    Helpful post? (-1)
    dzieki zobacze czy o ząbek jest przestawiony... a jak nie to opis na przyszłość sie przyda:) a co to moze być ze jak sie jedzie ze stałą prędkością to czasem tak przerywa?
  Search 4 million + Products
Browse Products