Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Renault Laguna 2 1.9Dci brak mocy

thomson-t6 16 Lis 2009 15:39
  • #1 16 Lis 2009 15:39
    thomson-t6
    Poziom 7  

    Witam. w mojej Lagunie II 1.9 DCI brakuje mocy jest slaba, powoli sie rozpedza, tak jak by sie dlawila jakby kulawo chodzila jak sie rozpedzam na wolnych obrotach jak stoi jest dobrze rowno silnik pracuje, jak na postoju dodaje nagle gazu do dechy to ten wskaznik od obrotow jakos pomalu sie podnosi, wyczyscilem kolektor i zawor egr i nic to nie daje pozbylem sie tylko tych spalin (smoly). Odlaczylem przeplywomierz (bo turbina podobno po regeneracji, laguna swiezo nabyta) i nie ma roznicy jak sie jedzie moze taka mala a nawet nie zauwazalna. Gdy zdjelem przewod z przeplywomierza i uruchomilem silnik bylo ok tez normalnie chodzil na wolnych obrotach ale jak dodawalem gazu to bardzo powoli podnosily sie obroty. w przewodach do ktorych podlaczona jest turbina tez jest ten (gesty olej, spaliny, smola) cos takiego co bylo w kolektorze. Moje pytanie jest takie, czy to wina tylko przeplywomierza? wymienic na nowy i bedzie dobrze? a moze w zlym kieronku szukam przyczyny? prosze was o pomoc rady

  • #2 16 Lis 2009 18:32
    amm212
    Poziom 17  

    bez podłaczenia dokompa nic nie wymyslisz albo zajmie ci to duzo czasu

  • #3 16 Lis 2009 18:43
    igor.84
    Poziom 10  

    a sprawdz podstawowe rzeczy takie jak filtr paliwa i powietrza

  • #4 16 Lis 2009 19:44
    thomson-t6
    Poziom 7  

    filtr powietrza jest dobry, jutro sprawdze paliwowy

  • #5 17 Lis 2009 23:18
    adamski18
    Poziom 1  

    Witam.Miałem podobną wadę w moim samochodzie.Przyczyny były dwie.Zużyte turbo i uszkodzony czujnik podciśnienia.Opisujesz że w przewodach podłączonych do turbiny jest smoła,jak to możliwe skoro turbo niby po remoncie.Powinno byc czyste.Czujnik podciśnienia może byc uszkodzony lub przewód łączący go z kolektorem ssącym może byc pęknięty i silnik pracuje w tzw.trybie awaryjnym i komputer daje tyle paliwa aby wystarczyło do jazdy a nie tyle ile trzeba.Stawiam na czujnik podciśnienia.Sprawdż przewód [rurka] czy jest cały.Pozdrawiam.

  • #6 18 Lis 2009 07:38
    Rumcajs107
    Poziom 9  

    Ja bym proponował sprawdzić turbo, nawet palcem sprawdzić czy kręci się lekko czy czuć jakiś opór. Powinna kręcić się bez najmniejszego oporu. Ale jak piszesz że jest <smoła> to ja przynajmniej stawiam na turbo.

  • #7 18 Lis 2009 09:03
    thomson-t6
    Poziom 7  

    Dziekuje wam wszystkim za wypowiedzi i pomoc, nie mialem juz checi szukac tej przyczyny i sprzedalem auto wczoraj wieczorem niech ktos inny sie teraz martwi. Z tego co mowili (ci co kupowali) to turbo niby dobre ma byc. jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam

  • #8 18 Cze 2010 16:01
    bujak25
    Poziom 2  

    odwieze..... mialem ta sama przypadlosc.... tylko u mnie wystarczylo odlaczyc wtyczke ktora jest wpieta do przeplywomierza...pytanie mam do was panowie mozna tak jezdzic ? auto teraz naprawde smiga i wiem co to jest 120 kucow...:)))

  • #9 15 Maj 2011 21:52
    maly12
    Poziom 9  

    witam.Moje auto to Laguna 1.9 dci 120 KM 2003r. mam taką zagadkę...brak mocy,włącza tryb awaryjny kiedy jeżdzę na zaworku sterowania turbo starszego typu taki cały czarny, kupiłem nowy nic nie zmienia...ale w momencie kiedy zakłdam zaworek nowszego typu od Laguny po lifcie po 2005r taki z kremową obudową to jedzie zdecydowanie lepiej... co może być problemem?dodam że podcisnienie sprawdzone jest ok nieszczelności też nie ma na przewodach podciśnienia a tak się dzieje.turbina wymontowana i sprawdzona w warsztacie specjalistycznym jest super.Ma ktoś pomysł o co chodzi?

  • #10 16 Maj 2011 05:08
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Wymień wężyki od podciśnienia, potrafią ulegać rozmiękczeniu i zasysać się, wtedy nie zaobserwujesz nieszczelności.

  • #11 17 Maj 2011 09:56
    maly12
    Poziom 9  

    Wymienilem wszystkie przewody podciśnienia jeszcze wczoraj, ale nie ma poprawy dalej "stoi w miejscu" brak mocy...

  • #12 17 Maj 2011 12:29
    pioters19
    Poziom 9  

    Kolego a przyciąga Ci sztangę od turbo jak nie widzisz to przy odpalonym zdejmij wężyk od turbo i sztanga opada jak podpinasz to idzie w górę a jak nie idzie to połącz razem przewody podciśnienia i obserwuj .

  • #13 19 Maj 2011 09:40
    maly12
    Poziom 9  

    sztange zaciąga bez problemu,turbine slychać i jak sie zciągnie przewód plastikowy który wchodzi do kolektora ssacego i podniesie obroty silnika to czuć że dmucha.Zastanawia dlaczego po wymianie zaworka od turbo, na ten nowszego typu auto jedzie zdecydowanie lepiej no ale nie idealnie...Dodam jeszcze że bardzo slabo jedzie na niskich obrotach powyżej 3tyś zaczyna się dobrze rozpędzać.

  • #14 21 Maj 2011 13:14
    pioters19
    Poziom 9  

    A z tym trybem awaryjnym ,zapala się czy nie .

  • #15 22 Maj 2011 12:51
    maly12
    Poziom 9  

    Tak bywa że sie włącza na Clipie wyskakuje DF 301-obwód wlotu powietrza i nic po za tym...

  • #16 24 Maj 2011 14:49
    pioters19
    Poziom 9  

    Powiem Ci kolego tak,miałem podobny problem,na początku tryb awaryjny włączał się raz na miesiąc czasem raz na dwa miesiące ale pod koniec kwietnia coś mu odbiło i bywało tak że nawet dwa razy w ciągu dnia.Po odpaleniu auta wszystko wracało do normy,podjechałem na kompa i tak na 80% niby zawór turbo.Oczywiście jak zapalała się ta śmieszna kontrolka auto nie jechało i brak mocy.Nowy zawór w sklepie ok.200zł ale nie byłem pewny na 100% że to on nie miałem od kogo pożyczyć na próbę pojechałem na szrot,nie mieli takiego samego wstawiłem na próbę podobny wtyczka pasowała auto śmiga jak nowe.Tak sobie myślę że może ten Twój elektrozawór to nie działa jeszcze prawidłowo a może coś z podciśnieniem, ja po tej kombinacji nie byłem nawet kasować błędów a auto śmiga bez problemów zaznaczam że na tym elektrozaworze ze szrotu. Pozdrawiam.

  • #17 24 Maj 2011 20:17
    maly12
    Poziom 9  

    Dzięki za te informacje...w najbliższym czasie zajmę się tym na powarzniej,poprostu podjade do fachowców ktoś musi w końcu trafić na to co jest problemem...W tej chwili jeżdzę w trybie awaryjnym na zdjętej kostce od czujnika ciśnienia doładowania bo wtedy najleprzy efekt:)

  • #18 24 Maj 2011 21:12
    pioters19
    Poziom 9  

    Kolego jak zdjęta kostka to nie ma doładowania i oczywiście tryb awaryjny a jak wepniesz kostkę i odpalisz to awaryjny gaśnie??????

  • #19 29 Maj 2011 12:07
    maly12
    Poziom 9  

    Mówisz że jak zdjęta kostka to nie ma doładowania?a wtedy najlepiej sie zbiera...to o co chodzi? jak zakladam kostke na czujnik ciśnienia,uruchamiam silnik to informacja awarii znika i auto jedzie słabo

  • #20 29 Maj 2011 14:31
    AntyOwik
    Poziom 16  

    Bo jest w trybie awaryjnym. I u ciebie w trybie awaryjnym lepiej chodzi niż normalnie. Przestań grzebać bo i tak nic nie wygrzebiesz. Wyraźnie to widać.

  • #21 29 Maj 2011 19:00
    pioters19
    Poziom 9  

    Koledzy coś to jest nie tak,skoro auto na doładowanym silnika jedzie gorzej to może jak kolega wcześniej wspominał coś TY pogrzebałeś a może konstruktorom się coś pomyliło i w Twoim samochodzie turbina przeszkadza.Kolego nie ma innego wyjścia podjedz do dobrego warsztatu oczywiście wszystko popodpinaj i na pewno wszystko się wyda może coś z wydechem albo z dawką paliwa życzę powodzenia i pozdrawiam.
    Napisz co było......

    Dodano po 13 [minuty]:

    A tak pomijając wszystko, filtr powietrza i dolot sprawdzałeś może jak turbina potrzebuje powietrza nie ma go po prostu skąd brać to jedno ssanie a idąc tym tropem dalej pisałeś że turbina OK a za turbiną kolektor ssący intercooler.

  • #22 13 Lip 2011 21:49
    roli1984
    Poziom 7  

    kolego miałem podobnie, na odpiętym zaworze z turbo auto jeździło lepiej, przyczyną był EGR (mimo kilkukrotnego sprawdzania na komputerze nie było żadnych błędów, EGR też miał być niby ok), zobacz czy kolektor ssący się grzeje. Jeśli tak, to masz przyczynę. Pozdrawiam!

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty