Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Diora WS 354 potencjometry

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda -> Początkujący Nauka -> Początkujący Piaskownica -> Diora WS 354 potencjometry
Angielska wersja
Autor Wiadomość
olej3232
Poziom 2
Poziom 2

Post 19 Lis 2009 17:52   

Witam podjąłem próbę wymiany potencjometrów w w/w wzmacniaczu. Próba zakończona niepowodzeniem. Może ktoś z was ma ten wzmacniacz i będzie mnie w stanie uświadomić jak kolejno powinny być przylutowane przewody? Dodam że jeśli chodzi o elektronikę, jestem zielony.
Schemat który znalazłem w sieci, mi niestety nic on nie mówi

tak wyglądają potencjometry od spodu, a,b,c,d..., 1,2,3 miejsca w których należy przylutować przewody. Oznaczony literkami to regulacja głośności, cyferkami, balans
Powrót do góry

szod
Poziom 20
Poziom 20

Post 21 Lis 2009 00:23   

Re: Diora WS 354 potencjometry

Nie wiem jakie dokładnie potencjometry masz, ale napiszę jak idą podobne. Jak masz miernik to możesz sobie sam sprawdzić czy ok. Pomiędzy końcówkami B - C, A - D i 1 - 3 powinieneś mieć stałą rezystancję, niezależną od ustawienia potencjometru. Potencjometr od regulacji głośności powinien mieć charakterystykę B. Czyli ważny będzie kierunek podłączenia. Pomiędzy końcówkami C - F i D - E na początku przesuwania suwaka rezystancja powinna wzrastać powoli. Dalej będzie szybszy wzrost. Jeśli tak jest to podłącz w potencjometrze głośności końcówki C i D do masy. Końcówki E i F do pól 22 i 24, a A i B do 25 i 27. Oczywiście zwróć uwagę że końcówki A, D i E to jeden kanał, a B, C i F to drugi. Potencjometr balansu to końcówki 1 i 3 do pól 19 i 21 a końcówka 2 do pola 20. Jak nie masz miernika to próbuj podłączyć jak napisałem. Poniżej masz fragment schematu dotyczący mojego opisu.

Powrót do góry

Google
AdSense
Google Adsense

Post 21 Lis 2009 00:23   

Powrót do góry

maru137
Poziom 2
Poziom 2

Miasto: Dąbrowa Tarnowska

Post 24 Lis 2009 16:54