Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

7- segnetowe wyswietlacze

Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda -> Mikrokontrolery Ogólne -> Układy programowalne -> 7- segnetowe wyswietlacze
Angielska wersja
Autor Wiadomość
ulumulu
Poziom 2
Poziom 2

Post 19 Lis 2009 21:53   

7- segnetowe wyswietlacze

Witam. Jestem tu nowy.
Ostatnio na ćwiczeniach z układów arytmetycznologicznych dostałem takie zadanie, a jestem początkujący i nie wiem jak się do tego zabrac. Treść zadania:

Należy wyświetlić wartość hexadecymalna 16-bitowego numeru A na czterech 7-segmentowych wyświetlaczach, HEX7-4. Należy również wyświetlić wartość hexadecymalna 16-bitowego numeru B na czterech 7-segmentowych wyświetlaczach, HEX3-0. Wartości wejściowe A i B maja być wprowadzane przez przełączniki SW15-0. Może to być wykonywane najpierw przez ustawienie przełączników dla wartości A, a później ustawienie tych przelaczników dla wartości B. Tak wiec wartość A musi być zapamiętana w ukladzie.
To ma być w Cyclone II, EP2C35F672C6

Ja to próbowałem robić,ale wydaje mi się ze prymitywnie bo w stylu
o<="1111110" when "0000" itd.
Z gory dziękuje.
Powrót do góry

Google
AdSense
Google Adsense

Post 19 Lis 2009 21:53   

Powrót do góry

cantona83
Poziom 9
Poziom 9

Miasto: Gdańsk

Post 20 Lis 2009 08:16   

Re: 7- segnetowe wyswietlacze

Witam,

Pamiętam, że pierwsze laborki z układów programowalnych miałem banalne, działanie bramek, wyświetlanie coś na wyświetlaczach itp. Jeżeli miałbym to robić to podefiniowałbym case (w procesie) dla każdych 4 bitów liczby A i B odpowiadających danemu wyświetlaczowi 7-segmentowemu.
Przykładowo:
Kod:

case A(3 downto 0) is
    when "0000" =>
        o <= stan wyświetlacza;
    when "0001" =>
        o <= stan wyświetlacza;
    ...
    when "1111" =>
        o <= stan wyświetlacza;
    when others =>
        o <= "0000000";
end case;