| Autor |
Wiadomość |
ulumulu Poziom 2

|
19 Lis 2009 21:53 7- segnetowe wyswietlacze |
|
|
|
Witam. Jestem tu nowy.
Ostatnio na ćwiczeniach z układów arytmetycznologicznych dostałem takie zadanie, a jestem początkujący i nie wiem jak się do tego zabrac. Treść zadania:
Należy wyświetlić wartość hexadecymalna 16-bitowego numeru A na czterech 7-segmentowych wyświetlaczach, HEX7-4. Należy również wyświetlić wartość hexadecymalna 16-bitowego numeru B na czterech 7-segmentowych wyświetlaczach, HEX3-0. Wartości wejściowe A i B maja być wprowadzane przez przełączniki SW15-0. Może to być wykonywane najpierw przez ustawienie przełączników dla wartości A, a później ustawienie tych przelaczników dla wartości B. Tak wiec wartość A musi być zapamiętana w ukladzie.
To ma być w Cyclone II, EP2C35F672C6
Ja to próbowałem robić,ale wydaje mi się ze prymitywnie bo w stylu
o<="1111110" when "0000" itd.
Z gory dziękuje. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
Google AdSense

|
19 Lis 2009 21:53 |
|
|
|
|
|
| Powrót do góry |
|
 |
cantona83 Poziom 9

|
20 Lis 2009 08:16 Re: 7- segnetowe wyswietlacze |
|
|
|
Witam,
Pamiętam, że pierwsze laborki z układów programowalnych miałem banalne, działanie bramek, wyświetlanie coś na wyświetlaczach itp. Jeżeli miałbym to robić to podefiniowałbym case (w procesie) dla każdych 4 bitów liczby A i B odpowiadających danemu wyświetlaczowi 7-segmentowemu.
Przykładowo:
| Kod: |
case A(3 downto 0) is
when "0000" =>
o <= stan wyświetlacza;
when "0001" =>
o <= stan wyświetlacza;
...
when "1111" =>
o <= stan wyświetlacza;
when others =>
o <= "0000000";
end case;
|
No i jeszcze musisz się zastanowić jak wpisać liczbę A i B trzeba by jakoś zatrzasnąć wartość A, żeby można było ustawić liczbę B.
To tak na szybkiego z rana, więc mój pomysł nie musi być najlepszy.
Pozdrawiam |
|
| Powrót do góry |
|
 |
ulumulu Poziom 2

|
21 Lis 2009 00:15 Re: 7- segnetowe wyswietlacze |
|
|
|