Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

faac 740 nie działa po podłączeniu

mistrz007 19 Lis 2009 22:27
  • #1 19 Lis 2009 22:27
    mistrz007
    Poziom 11  

    Witam
    Mam problem z uruchomieniem napędu bramy.
    Zamontowałem napęd do bramy przesuwnej Faac 740 + fotokomórki.
    Wszystko podłączyłem jak w instrukcji (str 16, rys 9 tj. fotokomórki na zamykaniu). Dodatkowo zwarłem zaciski "STOP" z "-". Do tego zamontowałem modoł radiowy i zaprogramowałem 2 piloty. Jak wciskam przycisk na pilocie słychać, jak jakiś przekaźnik styka. Również po przecięciu wiązki między fotokomórkami słychać przekażnik. Na bramie zamontowane są ograniczniki magnetyczne.
    Na centralce ustawienia są fabryczne, a pomimo to brama nie rusza się ani w lewo, ani w prawo.

    Dioda:
    FCA - świeci
    FSW Op - świeci
    FSW Cl - świeci
    STOP - świeci
    EDGE - świeci

    Co mogę i jak przetestować??


    Strona z napedem i instrukcją:

    http://www.faac.pl/index.php?page=produkty/740-741.php

  • Pomocny post
    #2 20 Lis 2009 00:58
    lora
    Poziom 16  

    Witam.
    Na poczatek proponuję Ci odpięcie fotokomórek i wykonanie mostków:
    mostek 11-3 fotokomórka na otwieraniu,
    mostek 11-4 fotokomórka na zamykaniu,
    mostek 6-8 zabezpieczenie krawędziowe,
    mostek 5-7 przycisk STOP.
    Nie piszesz jaką drogę radiową posiadasz, ale na początek proponuję uruchomienie napędu "z przycisku" - aby to zrobić należy na chwilę zewrzeć zacisk: 1 (OPEN A) z zaciskiem 7 lub 8 (-). W ten sposób możemy wykluczyć złe zaprogramowanie drogi radiowej.
    Pamiętaj, że po złączeniu napięcia pierwszy ruch bramy powinien odbywać się w kierunku otwierania, jeśli tak nie jest należy to zmienić w trybie podstawowym punkt d1.
    Jeśli napęd będzie działał, podłącz fotokomórki i próbuj z pilota.
    Powodzenia
    W razie pytań - pomogę.

  • #3 20 Lis 2009 19:29
    mistrz007
    Poziom 11  

    Wszystko bylo podłączone OK.
    Tylko pilot był zaprogramowany na drugi kanał, zmiana programowania na pierwszy pomogła odrazu.
    Dodatkowo była jeszcze konieczna zmiana parametru d1.
    Dziękuje i pozdrawiam.

  • #4 20 Lis 2009 19:55
    przysniciel

    Poziom 19  

    programowanie pilotów w faac-owskim radiu jest jak na pierwszy raz dość skomplikowane. Częsty przypadek z myleniem kanałów. Następny problem pojawia się przy zapełnieniu pamięci radia (zwykle 25 pilotów), wtedy potrafi wywalić z radia zaprogramowane jako pierwsze :)

  • #5 30 Kwi 2011 10:46
    sillverius
    Poziom 1  

    Witam

    Mam podobny problem jak ten opisany powyżej, po wykonaniu sugerowanych mostków mechanizm uruchamia się - nie jest więc uszkodzony.
    Najprawdopodobniej problem jest z pilotami... Niestety nie wiem jak sobie z nimi poradzić. Mechanizm reaguje na naciśnięcie guzika na pilocie stuknięciem przekaźnika - jednak silnik ani drgnie.
    Mój moduł radiowy to "Odbiornik wtykalny LUX" FIX-1/25
    Jak można sprawdzić czy kanały zostały poprawnie ustawione ?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • #6 03 Maj 2011 10:51
    przysniciel

    Poziom 19  

    możesz wczytac piloty na nowo bez kasowania. Zdejmujesz zworkę, wziskasz przycisk w radiu i trzymając wcisnięty zakładasz zworkę, po sekundzie zwalniasz przycisk i wciskasz 2x krótko przycisk w pilocie a później wyłącz na chwile zasilanie radia

  • #7 04 Maj 2011 16:17
    piekut.m
    Poziom 9  

    Może jeszcze niech kolega sprawdzi czy nie pomylił się co do kierunku otwierania bramy..

  • #8 05 Maj 2011 00:11
    Bouli2009
    Poziom 15  

    A co ma kierunek do niedziałania.

  • #9 05 Maj 2011 14:40
    przysniciel

    Poziom 19  

    czasem jak brama przejedzie krancówkę to potrafi złapać takiego klina, że nie da się nawet rozsprzęglić automatu ani włączyć w drugą stronę, zostaje tylko odkręcenie listwy zębatej albo opuszczenie automatu jak jest możliwość.

  • #10 05 Maj 2011 21:34
    Bouli2009
    Poziom 15  

    Sprawy wyłącznie krańcowe.

  • #11 20 Maj 2014 22:56
    qwak1
    Poziom 2  

    lora napisał:
    Witam.
    Na poczatek proponuję Ci odpięcie fotokomórek i wykonanie mostków:
    mostek 11-3 fotokomórka na otwieraniu,
    mostek 11-4 fotokomórka na zamykaniu,
    mostek 6-8 zabezpieczenie krawędziowe,
    mostek 5-7 przycisk STOP.
    Nie piszesz jaką drogę radiową posiadasz, ale na początek proponuję uruchomienie napędu "z przycisku" - aby to zrobić należy na chwilę zewrzeć zacisk: 1 (OPEN A) z zaciskiem 7 lub 8 (-). W ten sposób możemy wykluczyć złe zaprogramowanie drogi radiowej.
    Pamiętaj, że po złączeniu napięcia pierwszy ruch bramy powinien odbywać się w kierunku otwierania, jeśli tak nie jest należy to zmienić w trybie podstawowym punkt d1.
    Jeśli napęd będzie działał, podłącz fotokomórki i próbuj z pilota.
    Powodzenia
    W razie pytań - pomogę.

    Stare to bo stare ale jak dla mnie w sam raz przydało się Dzięki duuużo skorzystałam, uruchomiłem i wreszcie brama Działa Dzieki raz jeszcze !

  • #12 04 Lut 2015 21:28
    maajeranek
    Poziom 10  

    Witam podłącze się pod temat

    FAAC 740 działał i nie działa

    prąd dochodzi
    ale na wyświetlaczu nic sie nie świeci

    może ktoś mnie naprowadzi co mam zrobić zęby dość przyczyny awarii
    bo nie wiem od czego zacząć a już raz zamówiłem fachowców- rozebrali - ruszyli kabelkami i zaczęło działać. Teraz też ja ruszałem ale nic z tego :(

    w załączeniu przesyłam fotkę podłączeń

    Dzięki za pomoc

  • #13 05 Lut 2015 01:14
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    maajeranek napisał:


    prąd dochodzi
    Jak to sprawdzałeś? Czy na uzwojeniu wtórnym transformatora sieciowego występuje jakieś napięcie zmienne? Musisz posłużyć się miernikiem uniwersalnym, tylko ostrożnie, na płycie występuje napięcie sieci 230 VAC, jeśli nie czujesz się na siłach to zleć komuś kumatemu.

  • #14 05 Lut 2015 13:41
    dominik24

    Poziom 17  

    Weź probówkę z żarówki i sprawdź czy dochodzi zarówno faza jak i zero,
    Sprawdź bezpieczniki,

  • #15 06 Lut 2015 21:49
    maajeranek
    Poziom 10  

    bezpieczniki są OK

    ale sprawdzę jutro jeszcze miernikiem

    dzięki Pankowie za pierwsze rady

  • #16 09 Lut 2015 22:44
    maajeranek
    Poziom 10  

    Prąd Panowie dochodzi
    bezpieczniki są OK

    gdzie dalej szukac przyczyny ?

    czy ten wyswietlacz powinien coś pokazywać
    albo jakies diody ... ?

  • #17 09 Lut 2015 23:19
    dominik24

    Poziom 17  

    Na wyswietlaczu powinien sie pokazac aktualny stan bramy, i również diody sygnalizuja odpowiednie stany wejsc i wyjsc,,
    w takim wypadku pozostaje ci kolego wymontowac sterownik z obudowy, miernik w dłoń i po kolei sprawdzac napiecia,
    Moze jakies zimne luty, moze sciezka przerwana,

  • #18 10 Lut 2015 00:17
    machefi
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Sprawdzałeś w końcu napięcie wtórne na transformatorze sieciowym? Może on być uszkodzony, na przykład może mieć przerwę na uzwojeniu pierwotnym. Kłania się miernik uniwersalny. W dalszym ciągu radzę oddać płytę elektronikowi do naprawy.

  • #19 26 Lut 2015 12:01
    maajeranek
    Poziom 10  

    Panowie - elektronikiem nie jestem :(

    miernik mam - moze ktros podpowie jak sie wpiac i jak sprawdzic ..

    z gory dzieki

  • Pomocny post
    #20 26 Lut 2015 13:25
    Mareczny
    specjalista -automatyka bramowa

    Chyba wypiąć i sprawdzić , musisz sprawdzić obwód zasilania przez bezpiecznik transformatora , obwód wtórny , spotkałem się z wiekowymi Faacami , którym wyjechał z lutów ze starości transformator , przy wyświetlaczu .

  • #21 23 Lut 2016 15:37
    andrzejmlynik
    Poziom 7  

    jeszcze raz proszę powiedzieć jak zaprogramować pilota co to jest zworka, kanał pilota ? w moim są cztery przyciski

  • #22 23 Lut 2016 18:27
    Marek J.
    Moderator Automatyka Bram

    @andrzejmlynik temat ze zworką przy programowaniu pilotów Faac Fix ma już 5 lat...
    Faac ma kilka rodzajów radiolinii i każdą programuje się inaczej, a nie jest wykluczone że posiadasz radio z pilotami innej firmy, które też mają różne rodzaje wprowadzania pilotów do pamięci. Pisanie że coś ma cztery przyciski to tak jakbyś napisał - mój pojazd ma cztery koła i jakie mam zatankować paliwo?
    Jeżeli potrzebujesz pomocy to napisz jaki pilot (producent, typ) i jaki odbiornik w centrali sterującej.
    Jeżeli nie ma oznaczeń lub nie jesteś pewien - dołącz fotki pilota i centrali automatu z odbiornikiem radiowym. Wtedy na pewno uzyskasz wskazówki lub prośbę u dalsze uzupełnienie informacji.
    Pozdrawiam.

  • #23 23 Lut 2016 20:33
    andrzejmlynik
    Poziom 7  

    ok. dzięki na jutro wszystko przygotuję

  • #24 24 Lut 2016 20:07
    andrzejmlynik
    Poziom 7  

    faac 740 nie działa po podłączeniu

    faac 740 nie działa po podłączeniu

    faac 740 nie działa po podłączeniu

    faac 740 nie działa po podłączeniu

    faac 740 nie działa po podłączeniu

    faac 740 nie działa po podłączeniu


    Witam wczoraj próbowałem uruchomić bramę i nawet mi się udało. Połączyłem na krótko tak jak pisaliście i brama się o dziwo otworzyła, nie potrafiłem jednak jej zamknąć. Doszedłem do wniosku że odcinając zasilanie i ponownie włączając zamyka się. Przy programowaniu pilota postępowałem tak jak pisaliście zdjąłem zworkę nacisnąłem jeden z przycisków na karcie radiowej jak mi się wydawało i założyłem zworkę. udało mi się zaprogramować tylko jeden pilot i to tylko na otwieranie.
    proszę o pomoc przy programowaniu

  • #25 24 Lut 2016 20:20
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    To nie FIX tylko 433 RP2 LC (odbiornik systemu FAAC RC/LC)
    W tym radiu piloty dopisuje się TYLKO guzikami.
    Zworka nie jest do programowania tylko w pozycji OFF odłącza 2 kanał radia (czyli w normalnym układzie funkcję furtki z drugiego przycisku pilota). Dla działania obu kanałów ma być na ON.

    Instrukcja dopisywania pilotów:

    http://3as.pl/data/documents/LC_XR2_wew_2k_RPE433.pdf

    PS:

    Cytat:
    co to jest zworka, kanał pilota ? w moim są cztery przyciski


    Co to zworka już wiesz.
    Odbiornik ma 2 kanały czyli 2 wyjścia sterujące. Nie wnikając w szczegóły elektryczne przy sterowaniu napędu przez wetknięty odbiornik pierwszy kanał (do którego dopisuje się pilota operując guzikiem 1 i kontrolując LEDem DL1) uruchamia normalną pracę bramy (czyli open stop close stop) a drugi kanał (odpowiednio ze szpejami z numerkiem 2) uruchamia tryb furtki czyli uchylenie bramy na ok. metr (regulowane). W części sterowników ta funkcja jest w ogóle nie podpięta do złącza radia i trzeba korzystać z zacisku śrubowego. Jumper JP1 odłącza od złączki szpilkowej 2 kanał
    Zacisk śrubowy to antena z ekranem, i osobno wyprowadzony 2 kanał ze stykami normalnie otwartym i normalnie zamkniętym.
    Każdy przycisk pilota możesz dopisać do dowolnego kanału dowolnego odbiornika (oczywiście w ramach typu FAAC LC) czyli np. guzik 1 pilota możesz dopisać do kan. 1 odbiornika (zwykłe otwieranie) guzik 2 do 2 kanału odbiornika (furtka), guzik 3 do 1 kanału drugiego odbiornika (normalne otwarcie drugiej bramy, garażu, sterowanie czymś innym) 4 guzik do 2 kanału 2 odbiornika (albo do 1 kanału 3 odbiornika) ..... itd

  • #26 24 Lut 2016 20:33
    andrzejmlynik
    Poziom 7  

    dzięki kotbury za szybką odpowiedź spróbuję jutro

  • #27 25 Lut 2016 07:06
    andrzejmlynik
    Poziom 7  

    Witam kolego ponownie przed chwilą postąpiłem zgodnie z instrukcją programując piloty, brama otwiera się pięknie ale nie zamyka, rozumię że trzeba zaprogramować jeden przycisk na pilocie który będzie otwierał i zamykał bramę

  • #28 25 Lut 2016 08:58
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Tak. Operuje się tylko jednym guzikiem w sekwencji otwórz-stop-zamknij-stop (Logika EP).
    Co do braku zamykania to coś innego - nie pilot. Zworki założone dobrze. Sprawdź jaka jest ustawiona logika pracy - jeśli w trybie osiedlowym (A) to sterownik jest głuchy na sygnał z pilota przy otwartej i otwierającej się bramie (każde naciśnięcie pilota ponawia odliczanie czasu pauzy) a zamyka tylko z automatu. Logikę przestaw na EP (i przeleć wszystkie pozycje menu aż do ponownego wyświetlenia stanu bramy bo nie zapamięta).
    Jeśli i to nie to pozostają krańcówki - na otwartej bramie powinna świecić się lampka FCC a zgasnąć FCA ( tak jak na fotce - jeśli to stan na otwartej bramie to u ciebie jednak dobrze).

  • #29 25 Lut 2016 09:15
    andrzejmlynik
    Poziom 7  

    Jeśli chodzi o krańcówki to założyłem je tak jak mówiła instrukcja ale gdy próbowałem otwierać na krótko to nie reagowała na krańcówki po prostu spadła więc je przełożyłem odwrotnie. Czytałem w instrukcji że przy programowaniu podstawowym musi być otwieranie prawostronne 3 lub lewostronnie jak u mnie F zamiast F pokazywała się trójka odwrotnie, nic nie pomagało i dlatego zmieniłem krańcówki. Zdjęcia były robione na zamkniętej bramie.

  • #30 25 Lut 2016 10:23
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Cytat:
    3 lub lewostronnie jak u mnie F

    Tak dla ścisłości : wyświetlacz pokazuje albo -3 albo E- a nie żadne F.
    i zmiana w/w ustawienia powoduje zmianę kierunku silnika i zamianę logicznego funkcjonowania krańcówek.
    U ciebie na fotce jest stan krańcówek jak dla otwartej. ale skoro zamieniłeś magnesy to wszystko jest na odwrót - i działanie silnika ustawione w (-3) lub (E-) i krańcówki.
    Na początek ustaw kierunek wg instrukcji - i po ustawieniu przejdź całe manu podstawowe aż do pozycji ST (stan bramy) - inaczej nie zapamięta ustawień.
    Potem zamontuj krańcówki z powrotem jak wg instrukcji (są różne - kwadracik i trójkąt, nie pamiętam która gdzie ale na papierze jest).
    Mam nadzieję że nie zamieniałeś kabli do silnika bo rzecz jeszcze bardziej się skomplikuje.

    Po ustawieniu kierunku bramy sprawdź faktyczny - ustaw bramę pośrodku, wyłącz na chwilę z prądu, włącz i odpal z pilota. Pierwszy ruch po zaniku napięcia to ZAWSZE OTWIERANIE. Jak sie zamyka - masz coś nie tak.

    Może ci dali trefne krańcówki - sprawdź - jeden magnesik po zbliżeniu do czujki powinien gasić lampkę FCA, drugi FCC - ten co gasi FCA to krańcówka otwarcia i i powinna być od strony bramy, gasząca FCC od płota.

    A brama spadła może dla tego że nie załapała krańcówki - magnesik powinien przejeżdżać góra centymetr od czujki.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty