Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Vitara podniesienie zawieszenia (lift)

gpi320 23 Lis 2009 07:53
  • #1 23 Lis 2009 07:53
    gpi320
    Poziom 7  

    Witam, mam pytanko czy podnoszenie auta tzw. lift poprzez zastosowanie tzw. polibuszy pod sprężyny ma zły wpływ na przeniesienie napędu, czy szybciej będą się zużywać krzyżaki, czy może dojść do uszkodzenia wałów napędowych??
    Pozdrawiam.

  • #2 23 Lis 2009 08:22
    przemo.t
    Poziom 27  

    Witam
    Wszystko zalezy od tego ile podniesiesz i w jakim terenie bedziesz jezdzil. Pamiętaj że podczas jazdy w terenie różnica może być większa niż podczas jak auto stoi.
    Generalnie przeguby dostaną na pewno bardziej, ale jak bardzo i przy jakiej roznicy w wysokości zawieszenia to juz zapytaj na forum offroad.
    pozdr.

  • #3 23 Lis 2009 08:29
    gpi320
    Poziom 7  

    Pytam bo wiem że moje autko było juz podniesione o 3cm przód i 5cm tył ale nie przez polibusze, a chciałbym jeszcze ze 3cm dorzucić. Auto jest używane tylko do myślistwa zatem teren różny ale napewno nie ekstremalny :) bo nie mam wyciągarki.

  • #4 31 Gru 2009 21:32
    globus
    Poziom 24  

    Cóż, nic się nie zużywa o ile zrobisz to w przyzwoitym zakresie. U mnie przód zawieszenia podniesiony został o jakieś 10cm to max przy fabrycznych wahaczach, tył więcej mogłem sobie pozwolić. I oczywiście nie polibusze tylko dłuższe sprężyny o wiele lepiej pracuje zawieszenie, fabryczne w teren się nie nadają nawet dla myśliwego, samochód zamiast jechać to tylko odbija się jak piłka i buja na wszystkie strony. Pamiętaj by po podniesieniu zawieszenia zwiększyć skok amortyzatora bo inaczej grozi Ci urwanie jego, w przednim można odwrócić górne mocowanie w ten sposób obniżysz punkt jego mocowania, tylne tylko wymiana na dłuższe, my montujemy od poloneza trucka sa dłuższe i twardsze. Samochód o wile lepiej trzyma się na nich drogi. Do tego koła 31 cali i na czymś takim mam już 2 lata rajdów i szaleństwa, nic się nie urywa tylko pojawiają się wgniecenia i zarysowania na karoserii.
    ps. wyciągarka w vitarze tylko przeszkadza ;)

  • #5 31 Gru 2009 21:38
    milejow
    Poziom 42  

    Robiłem kiedyś usługę u typa, który przystosowywał auta do profesjonalnego off-road,u. Zaobserwowałem tam Vitarę, którą podnieśli, stosując tuleje aluminiowe między ramą a nadwoziem.

  • #6 31 Gru 2009 21:42
    manta
    Moderator Samochody

    Milejow podnosisz na dwa, sposoby zawieszenie w dół albo buda do góry.

  • #7 31 Gru 2009 21:43
    globus
    Poziom 24  

    milejow napisał:
    Robiłem kiedyś usługę u typa, który przystosowywał auta do profesjonalnego off-road,u. Zaobserwowałem tam Vitarę, którą podnieśli, stosując tuleje aluminiowe między ramą a nadwoziem.

    To była dopiero połowa roboty, tylko podniesiona buda. Tym można tylko w głębsze kałuże wjechać bo rama nadal 19cm nad ziemią została, kat podjazdu bez zmian.

  • #8 12 Lut 2012 09:55
    pbkat
    Poziom 14  

    na amerykańskim ebay'u można kupić gotowe zestawy do lifyu nadwozia. jest to ciekawe rozwiązanie biorąc pod uwagę wysokość jaką można uzyskać

  • #9 12 Lut 2012 10:32
    globus
    Poziom 24  

    Takie same zastawy u nas "produkują". Kto się interesuje to wie lub szybko znajdzie kto. Wiele z tych elementów to poprostu zbierak z seryjnych części do innych aut, przemalowany i nadano mu logo firmy to sprzedającej lift.

  • #10 10 Mar 2012 22:42
    misiek1911
    Poziom 9  

    wystarczy zmienić sprężyny..... do cabrio tył od felicji kombi a przód mercedes 124 :)

  • #11 11 Mar 2012 09:12
    pbkat
    Poziom 14  

    Kolego misiek1911 sama wymiana sprężyn nie rozwiązuje problemu. A co z seryjnymi amortyzatorami? Przecież one mają za mały skok a przy lifcie kiedy są bardzo rozciągnięte pracują w górnej granicy tłumienia.

  • #12 11 Mar 2012 09:55
    misiek1911
    Poziom 9  

    mam vitare podniesioną łącznie o ok 20cm od seryjnej i ciekawe że to na oryginalnych wahaczach. Co do amortyzatorów to np tył pasuje od poloneza podchodzi i daje rade a na przód albo dłuższe amory albo dystans.

  • #13 11 Mar 2012 11:15
    pbkat
    Poziom 14  

    A wiesz co pada przy takich przeróbkach - przeguby. Bo kąt ich pracy na seryjnych wahaczach jest ekstremalny.

  • #14 11 Mar 2012 14:30
    globus
    Poziom 24  

    Przeguby mają jeszcze dużo zapasu ale wymiana amorów jest koniecznością. Do tego drobiazgi takie jak dystanse na wał. Opuszczenie przedniego mostu, dystans pod tylny środkowy wahacz, dopasowanie korektora siły hamowania. Po chwili robi się wymiana obudowy przedniego mostu na stalową....

  • #15 11 Mar 2012 20:47
    misiek1911
    Poziom 9  

    hmmmm ja mam tak zrobione już od roku katuje autko i przeguby wytrzymują bez opuszczania mostu. Dołożony dystans 40mm nad amortyzator przedni. Tył jest na felicji i dystans sierżanta czyli tego wahacza środkowego, brak dystansu na wale, bo przy tym lifcie nie jest potrzebny na gwałt (można dla upartych 1cm). Most alu przedni to fakt słaby element vitary ale wystarczy osłonę zrobić i robi. Dystanse na wał osobiście toczę i dystanse na amortyzatory robię

  • #16 12 Mar 2012 09:34
    globus
    Poziom 24  

    misiek1911 napisał:
    ....osłonę zrobić i robi.

    Niestety osłona niczego nie zmienia ;) . Most rozsypuje się nie od jakiś uderzeń, ale naprężeń jakie występują na nim. Po prostu obudowa się skręca i wyrywa najczęściej z jednego z bocznych mocowań a potem to już robi się masakra. Ewentualnie obudowa ginie po tym jak ukręci się niepodparta półoś i jej szczątki uszkadzają delikatne aluminiowe wnętrze. Ale do tego jeszcze musisz pokatować autko ;) Będzie szybciej jak kółka zmienisz na większe efekt murowany ;) A pozatym to tylko lać paliwo i się bawić ;)

  • #17 12 Mar 2012 14:15
    misiek1911
    Poziom 9  

    ukręcenie się mostu jest efektem tak jak pisałeś dużych kółek i ciężkiej nogi..... ja mam oponki 30'' i chwilowo z mostem jest OK ale wiem do czego może doprowadzić "brawura" za kierownicą :D

  • #19 14 Mar 2012 22:15
    misiek1911
    Poziom 9  

    forum bardzo dobre kopalnia wiedzy sam na nim jestem od jakiś dwóch lat :)

  • #20 10 Lut 2014 21:30
    golfild
    Poziom 1  

    ja mam w swojej vitarce z przodu sprężyny od mercedesa w 124 wzmacniane tył skoda oktawia poszła 6 centymetrów do góry

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty