X

VW LT35 2,5TDI i brak mocy. Jaka może być przyczyna?

kundzio77 23 Nov 2009 18:22
  • #1 23 Nov 2009 18:22
    kundzio77
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    WITAM
    VW LT35 2,5TDI MOT.AHD Problem polega na braku mocy, nie czuć go pod nogą na 5 biegu przy 70kM/h bez ładunku zamiast przyspieszać ma tendencje spadkową. Recyrkulacja zaślepiona, przepływomierz nowy z oryginału, przewody podciśnieniowe wymienione, zawór gaszenia w pompie nowy, zapłon OK. Diagnozowałem VAGIEM poza ilością powietrza inne parametry pokrywają się z ustawieniami pierwotnymi, małe skoki w kącie wtrysku w granicach 2-3 stopni. Ciśnienie doładowania sprawdzałem zegarem mechanicznym około 1,3 bara. Przy zaślepianiu recyrkulacji, zauważyłem olej w układzie doładowania, czujnik temperatury przemyłem, zastanawiam się nad wymyciem intercoolera, ewentualnie nad drożnością katalizatora.
    Proszę o jakieś podpowiedzi.
    POZDRAWIAM.
  • #2 23 Nov 2009 18:31
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Zobacz , pewnie intercooler pływa w oleju. Ile to ma przejechane, bo może i katalizator masz zabity.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dawki w normie?
  • #3 23 Nov 2009 22:14
    kundzio77
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na szafie to on ma 290 tyś u mnie około 120 tyś. W zeszłym roku robiłem ten motor, górę i dół z osiowaniem włącznie. Jakieś 3 miesiące temu miałem w tym silniku kolizje ,,wymieniałem głowice a przy okazji sprawdzałem wtryski,,przy 150 barach pięknie mgliły,,parametry na VAGU też nie są jakieś nie dopuszczalne, jedynie ten przepływ zasysanego powietrza. Zacznę od chłodnicy powietrza, choć niepokoi mnie też pompa wtryskowa, na wolnych obrotach silnik wydaje dziwne stuki, nie zwracając uwagi dwumasówke ani na vacu. Korzystając z okazji podpowiedzcie jak sprawdzić katalizator?
  • #4 24 Nov 2009 07:42
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    A rozrząd się nie przestawił , zobacz też koło rozrządu na wale, lubi namieszać ostro ! Pasek na pompie naciągnięty? Napinacz na nim nie odpuścił?
  • #5 24 Nov 2009 08:13
    kundzio77
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Na małe kółko z tłumikiem jestem uczulony,sprawdzam co jakiś czas bo ostatni remont wynikał z niego.Zapłon ustawiony na lampę,a pozatem idealnie pali,nie jest głośny,tylko to brzęczenie w okolicy pompy.
    pzdr
  • #6 24 Nov 2009 10:14
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Zapłon ustawiony na lampę-na ile stopni?

    Dodano po 39 [sekundy]:

    Przy jakich obrotach?
  • #7 24 Nov 2009 21:01
    kundzio77
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zapłon w/g cdif 4 stopnie, na wolnych obrotach. Dziś rano po odpaleniu zauważyłem kopcenie na biało, być może to przez egr bo jak złapał około 70 stopni to przestał. I do czasu, gdy nie złapie temperatury to szatkuje.
  • #8 24 Nov 2009 22:30
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Helpful post? (0)
    Na zegar ustawienie wstepne: 0,55mm
    ustawienie podstawowe (na pracujcym i rozgrzanym) dynamiczne 4,1° ± 1,4°
    Calkiem ciekawy przypadek, kolizja po niedawnym remoncie, pewnie kompresja taka sama jak ten rozrzad.
    kundzio77 wrote:
    W zeszłym roku robiłem ten motor, górę i dół z osiowaniem włącznie. Jakieś 3 miesiące temu miałem w tym silniku kolizje

    Sprawdz kompresje
  • #9 25 Nov 2009 22:14
    kundzio77
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Inercooler wymyłem,szoku nie doznałem i efektów brak,jutro zaglądam do paska p.wtryskowej.
  • #10 28 Nov 2009 19:04
    ubeczek
    Level 9  
    Helpful post? (+1)
    wspominana była kwestia przepływomierza powietrza. kolega ma problem ze spadkiem mocy swojego paska. zajrzał do przepływomierza i się okazało ze wypadł taki wpinany element (narysowany jest tam opornik) (nie lutowany) wie ktoś może co to za opornik??? może tu też trzeba szukać przyczny
  • #11 29 Nov 2009 16:15
    kundzio77
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Przepływomierz jak wspomniałem jest z OE,to jest 2 rzędówka,zbyt dużego wyboru w zamiennikach niema,na dzień dzisiejszy zostaje mi tylko pompa wtryskowa.Napisze Wam jak sprawdzę ,przy ostatnim podłączeniu do cdif-a zauważyłem różnice w dawkach na poszczególnych cylindrach.
  • #12 29 Nov 2009 19:32
    matti60-m1
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    mam ten sam problem a jest on taki sa wezyki podcisnieniowe i elektro zawory 2 jeden od egr drugi od zaworu turbiny wezyki pekaja i wdostaje sie wilgoc przez to elektro zawory sie psuja i nie otwieraja sie mozliwe ze zawor od turbiny sie nie otwiera jak w moim przypadku
  • #13 02 Dec 2009 14:28
    kundzio77
    Level 9  
    Topic author Helpful post? (0)
    Zawór od turbiny otwiera się gdy jest nadmiar powietrza,ja sprawdzałem mechanicznie i jest w normie.
  • #14 03 Dec 2009 18:06
    wierzba82
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    W mojej t4 (2,5 tdi) też miałem problem z mocą.
    Wyczyściłem EGR i kolektor ssący, zero poprawy!
    Okazało się, że nieszczelny jest układ dolotowy do turbiny.
    (Puszczał oring, ten na łączeniu węża z turbiną)
    Po uszczelnieniu auto jedzie jak należy!
    Ale tak było u mnie!
    Katalizator sprawdź tak!
    Odkręć śruby mocujące go do rury od kolektora, odczep go i podwiąż na jakimś drucie i wtedy się przejedź! Będzie głośno ale będziesz widział czy ma moc. A jak będzie miał to weź gruby drut i wywal te porcelanowe sitka ze środka, Tylko wywal je całkiem bo później będziesz miał problem z dzwonieniem.
    Pozdrawiam i powodzenia!
  Search 4 million + Products
Browse Products