X
  • #1 23 Nov 2009 21:16
    LeDy
    Level 43  
    Helpful post? (0)
    Po zapaleniu brak ładowania akumulatora. Napięcie na akumulatorze > 12V . Po zwiększeniu obrotów ( 2500) napięcie ładowania skacze na 14V i tak pozostaje. Nie ma płynnego wzrostu napięcia ładowania wraz ze wzrostem obrotów. Czy to jest normalne?
  • #2 23 Nov 2009 21:28
    toxi_14
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Raczej nie jest to normalne, regulator napięcia w alternatorze jest za to odpowiedzialny. Pozdrawiam
  • #3 23 Nov 2009 21:28
    brandy-p
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    To, że po odpaleniu nie ma ładowania na pewno nie jest normalne, więc trzeba przyjżec się alternatorowi. Regulator napięcia lub szczotki.
  • #4 23 Nov 2009 21:32
    kamilcendrowski
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    czy przy zwiększonych obrotach kotrolka ładowania gaśnie? Miałem podobny przypadek przy fiacie Temra. Alternator był na nic
  • #5 23 Nov 2009 21:34
    LeDy
    Level 43  
    Topic author Helpful post? (0)
    Mechanik powiedział , że to w tym modelu normalne. Dopiero po " przygazowaniu" zaskakuje ładowanie i nie spada do wyłączenia.
  • #6 23 Nov 2009 21:37
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    hehe, pewnie notoryczna usterka w tym samochodzie-przerwany kablel od kontolki ładowania, przez to alternator się ciężko wzbudza, bo kontrolka "podmagnesowuje" wirnik.
    Po kolei-w okolicy rozrusznika zobaczsz kostkę z czterema kablami ( zaraz w dół od akumulatora) , zobacz czy nie jest urwany cienki niebieski. Może iść dodatkowo w czarnej otulince. Ten niebieski jest zaraz na skraju kostki, od przeodu. Jezlei tam jest ok to zlokalizuj dwupinową wtyczkę na alternatorze, będą tam przewody czerwony i niebieski, i znowu popatrz czy niebieski nie jest urwany, pokiwaj też całą kostką, obrywa się od mostka prostowniczego.
    Użyj też miernika na ciągłość obwodu, te przewody lubiały gnić wewnątrz!
  • #7 24 Nov 2009 14:10
    LeDy
    Level 43  
    Topic author Helpful post? (0)
    W kostce na rozruszniku urwany był czarny ( drugi ma tylko pasek niebieski) . Przepalony był także bezpiecznik 30A na akumulatorze ( od czego on jest?).
    Dalej nie sprawdzałem bo nie wiem skąd i dokąd idą te przewody. Dwa w stronę alternatora ale muszę zobaczyć z kanału. W drugą stronę wchodzą te dwa przewody w karbowaną rurkę i dalej nie wiem gdzie idą.
  • #8 24 Nov 2009 14:17
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    30A bezpieczniki są od ABS.
    A połączyłeś ten urwany przewód? Jest jakiś pozytywny efekt?
  • #9 24 Nov 2009 16:39
    LeDy
    Level 43  
    Topic author Helpful post? (0)
    Myślałem , że jest to oczywiste , że podłączyłem. Poprawy brak i dlatego chciałem szukać dalej po przewodach.
  • Helpful post
    #10 24 Nov 2009 17:29
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    A czy z chwilą jak silnik nie pracuje a zapłon masz włączony zaświeca się kontrolka z ikonką akumulatora?
  • #11 24 Nov 2009 17:53
    LeDy
    Level 43  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie świeci, nie ma ikony akumulatora.
  • Helpful post
    #12 24 Nov 2009 17:57
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (+1)
    No to masz przerwany obwód licznik-alternator i dlatego takie zachowanie się układu ładowania. Ciekawe co za mechanik powiedział, że w tym modelu to normalne, nie jest normalne!
    Co by było gdybyś miał w zwyczaju jeździć nie przekraczając tych obrotów, w których alt. się wzbudzi?
  • #13 24 Nov 2009 19:04
    LeDy
    Level 43  
    Topic author Helpful post? (0)
    Co mi to podpowiada? Co sprawdzić?
  • Helpful post
    #14 24 Nov 2009 21:11
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Narazie nic, w tygodniu będę miał takie audi na warsztacie to zrobię parę fotek z miejsc, gdzie występują w nich notorycznie usterki na które trzeba zwrócic uwagę ( dotyczące ładowania)
  • #15 26 Nov 2009 19:10
    LeDy
    Level 43  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzisiaj naprawiłem. Winnym okazał się " słynny " niebieski przewód urwany od strony rurki karbowanej. Kontrolka ładowania świeci po przekręceniu kluczyka.
    Dzięki wszystkim a zwłaszcza Motronic . Temat zamykam.
  Search 4 million + Products
Browse Products