Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Prosty prostownik Samochodowy


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Bin -> Bin Archives -> Prosty prostownik Samochodowy
Author
Message
Kowolo lolo
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 19 Sep 2007
Posts: 31
Location: Ruda Śląska

Post#1 Post from the author of the topic 24 Nov 2009 20:42   

Prosty prostownik Samochodowy


Witam
Posiadam zasilacz stabilizowany z płynną regulacją napięcia wyjściowego od 1,2 do 25V i wydajności prądowej 3A i zastanawia mnie fakt czy mógł bym go zastosować do doładowywania akumulatora samochodowego o pojemności 35Ah. Do ograniczenia prądu ładowania w granicach 2-2,5A zastosował bym odpowiedniej długości drut oporowy.

Teraz mam pytanie czy taki układ będzie w stanie doładować akumulator i czy bezie bezpieczny do akumulatora?

poniżej schemat:
To view the material on this forum you must be logged in.

Helpful message? + -

Back to top
   
Ad


Ad


Post# 24 Nov 2009 20:42   



Back to top
   
mxs
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 948
Location: "-"

Post#2 24 Nov 2009 21:16   

Re: Prosty prostownik Samochodowy


Masz zasilacz stabilizowany,regulowany,więc czym problem.
Ustawiasz 14,4V podłączasz aku i po sprawie.

Helpful message? + -

Back to top
   
Ad


Ad


Post# 24 Nov 2009 21:16   



Back to top
   
zbychmg
Poziom 19
Poziom 19


Joined: 03 Oct 2005
Posts: 745
Location: krakow

Post#3 24 Nov 2009 21:25   

Re: Prosty prostownik Samochodowy


Jeżeli masz zasilacz stabilizowany 3A, z reg. do 25V to możesz ustawić jego napięcie na 14-14,8V (powiedzmy 14,4V - takie napięcie jest ustawione w większości reg. samochodowych) podłączyć akumulator i ładować prądem 3 A. Jeśli prąd przestanie płynąć, (spadnie poniżej 0.5A) to można uznać, że akumulator jest naładowany. Czyli masz pełny automat do ładowania, który sam wyłaczy prąd jeżeli akumulator się naładuje. Całkowicie rozładowany 35Ah akumulator potrzebuje ok.15godz. ładowania prądem 3,5A, więc 3A BEDZIE SIĘ ŁADOWAŁ ok. 17-stu godz.
Układ, który narysowałeś raczej nadaje się do zasilania zasilacza niestabilizowanego (trafo 13-14V~ i 4-ry diody). Natomiast zasilając z twojego stabilizatora przy 3 A spowoduje spadek napięcia równy 4,2V na R i ok. 1V na diodzie, a na amperomierzu może ok.0,1V czyli aby łądować prądem 3A akumulator o napięciu 12V trzeba na zasilaczu ustawić 17V podczas łądowania napięcie będzie rosło do 14V i wtedy na zasilaczu powinno być już 19V, aby popłynął prąd 3A.
Jeżeli stabilizator przy ciągłym obciążeniu prądem 3A BĘDZIE SIĘ MOCNO NAGRZEWAŁ (radiator tranzystora (30V-12)x3A= 24W), MOŻNA MU DOŁOŻYĆ WENTYLATOREK OD JAKIEGOŚ STAREGO ZASILACZA KOMPUTEROWEGO. Ewentualnie można ładować akumulator poprzez żarówkę 12V 40W, wtedy na tranzystorze w zasilaczu będzie mniejszy spadek napięcia i moc w nim tracona będzie również mniejsza.

Helpful message? + -

Selling: (Add)
10 May 2014 TDA7294
10 May 2014 BD140
10 May 2014 BDW52C 100V15A
Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Bin -> Bin Archives -> Prosty prostownik Samochodowy
Page 1 of 1



Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.056 seconds

elektroda.pl topic RSS feed