Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 29 Lis 2009 12:42
    petermass
    Poziom 7  

    Witam!
    posiadam vw golfa mk2 gtd w wersji 80 konnej rok produkcji 91 i mam problem takiego typu ze kontrolka od świec żarowych gaśnie dopiero po póltorej minuty ;/ a po odpaleniu silnika kontrolka blyka przez jakies 5 sekund. Nawet po zgaszeniu rozgrzanego silnika ta sytuacja sie powtarza.
    Czy to nie jest czasem wina przekaźnika świec? jezeli tak to moglby mi ktoś pomóc gdzie on sie znajduje?
    Z góry dziekuje :]

  • #2 29 Lis 2009 13:05
    Jerzy49
    Poziom 14  

    To że błyska, to normalne - komora jest dogrzewana. Trochę za długi jest czas grzania wstępnego lecz to nie będzie raczej wina przekaźnika - należałoby zacząć od sprawdzenia czujnika temperatury...

  • #3 29 Lis 2009 13:09
    petermass
    Poziom 7  

    Wszystkie czujniki sa wymienione!

  • #4 29 Lis 2009 13:21
    vorlog
    Poziom 32  

    Jerzy49 napisał:
    To że błyska, to normalne - komora jest dogrzewana.

    Bzdura.
    Nic tam nie ma prawa błyskać. Czas grzania świec żarowych w tych autach uzależniony jest od temperatury silnika, z tym, że cykl grzania wygląda następująco- załączenie kluczyka w pozycję "Świece"- grzanie świec przez czas zależny od temperatury silnika sygnalizowane lampką, wyłączenie grzania. Po załączeniu kluczyka w pozycję "Rozruch"- ponowne włączenie grzania świec bez sygnalizacji lampką, wyłączane automatycznie po czasie zależnym od temperatury silnika, działające podczas pracy silnika.
    By to sprawdzić, wystarczy podłączyć żarówkę do mostka świec żarowych, przeciągnąć ją do kabiny i zaobserwować jej świecenie przez cały cykl grzania/rozruchu.
    Przekaźnik świec znajduje się na tabliczce przekaźnikowej, we wnęce pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy- taki w wysokiej obudowie plastykowej.
    Do sprawdzenia- świece żarowe, przekaźnik, bezpiecznik paskowy 50A w komorze silnika po stronie kierowcy (mała czarna puszeczka, w środku pasek z blaszki z napisem 50A). Pasuje też sprawdzić czujnik temperatury, współpracujący z przekaźnikiem, to ten z prawej strony głowicy silnika, w razie wymiany kolor izolatora musi być identyczny- prawdopodobnie to on jest uszkodzony.
    V.
    EDIT: Czujnik od świec ma kolor izolatora brązowy.
    Inna przyczyna kłopotów- Golf MK II ma wadę technologiczną dotyczącą błędnego wyprowadzenie wody z korytka uszczelki przedniej szyby- w razie nieszczelności uszczelki woda lecia na skrzynkę bezpiecznikową. To samo dzieje się, gdy nieszczelne są przepusty kablowe w przestrzeni podszybia- woda wnika po wiązce kablowej i też kapie na skrzynkę. Efekty- skorodowane styki przekaźników, bezpieczników- mruganie lampek, trzaski, przerwy w obwodach elektrycznych.
    Pasuje wyjąć przekaźnik świec i oglądnąć jego nóżki...

  • #5 30 Lis 2009 19:37
    andreooo
    Poziom 18  

    Miganie lampki od świec świadczy o uszkodzeniu przekaźnika (sterownika) lub obwodów wyjściowych. W tym golfie 80 konnym oznaczenie silnika SB, w skład obwodu podgrzewania wstępnego wchodzi sterownik świec (wyglądający jak przekaźnik znajdujący się w listwie bezpieczników i przekaźników- górny rząd) oraz przekaźnik znajdujący się w komorze silnika na podszybiu. Sam proces grzania jest dwuetapowy gdyż przekaźnik posiada dwa obwody jeden podający napięcie bezpośrednio z akumulatora na świece oraz drugi podający napięcie na świece przez rezystor (odcinek blaszki metalowej wbudowanej w przekaźnik ). W pierwszym etapie czyli od włączenie świec do rozruchu świece grzane są max prądem natomiast po uruchomieniu auta wykorzystywany jest obwód z rezystorem. Czas podawania napięcia uzależniony jest od temperatury.
    Naprawiałem raz taki sterownik z uszkodzonym tranzystorem sterującym ZTX co było sygnalizowane właśnie mruganiem kontrolki.
    Tak jak koledzy piszą sprawdziłbym czujnik jak i kabelki od niego (wyciągnąć sterownik znaleźć wtyk "T" od strony złącza miernik i pomiar rezystancji złącze-masa). Ogólnie pasowałoby sprawdzić wszystkie napięcia tj. napięcie 51 rozrusznik, oraz napięcia sterujące pracą przekaźnika(do przekaźnika dochodzą trzy przewodu: masa, max grzanie, dogrzewanie przez rezystor).
    Rozwiązań problemu jest co najmniej kilka np. poczynając od problemów z samym czujnikiem do kombinacji uwalonego czujnika plus uwalony tranzystor którejś linii po uwalone coś innego .
    Pozdrawiam

  • #6 01 Gru 2009 13:53
    1078231
    Usunięty  
  • #7 02 Gru 2009 23:05
    petermass
    Poziom 7  

    Drogi "Motronic"
    Piszez ze moze byc uszkodzony uklad podgrzewania, wedlug ciebie co nalezaloby sprawdzic???
    dodam to ze poczas odpalania zimnego silnika [np. po nocy] odczuwa sie szarpanie "szatkowanie" silnika czy to moze byc uklad grzania?????

  • #8 03 Gru 2009 17:06
    andreooo
    Poziom 18  

    Czy to szarpanie odbywa się co ok. 5 sekund, czy jest to cykliczne włączanie i wyłączanie świec żarowych, czy słychać cykanie przekaźnika. Sprawdziłbym napięcie (miernik lub żaróweczka), jeżeli faktycznie tak cyklicznie się załącza to jest to uszkodzenie sterownika świec a najprawdopodobniej tranzystora sterującego ZTX na linii dogrzewania oznaczenie R pin 2 sterownika kabel wychodzący czarno żółty.

  • #9 03 Gru 2009 18:08
    petermass
    Poziom 7  

    To szarpanie jest tylko na zimnym silniku i to tak przez ok 5 do 10 sekund a pozniej ustaje i juz normalnie wszystko dziala

  • #10 03 Gru 2009 18:11
    1078231
    Usunięty  
  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty