Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

niskie ciśnienie sprężania

witek1965 29 Lis 2009 18:34
  • #1 29 Lis 2009 18:34
    witek1965
    Poziom 14  

    Chciałbym opisać problem, który mnie po prostu przerósł. Ale po kolei.
    Po dokonaniu pomiaru ciśnienia sprężania w cylindrach w silniku benzynowym wyszedł następujący wynik: 14, 14, 14, 7 atm. Wynik ostatniego cylindra zdecydowanie za mały. Po dodaniu kilku centymetrów sześciennych oleju silnikowego ciśnienie wzrosło do 10 atm. Stąd wniosek, że przyczyną są najprawdopodobniej zapieczone pierścienie.
    Po zdemontowaniu korbowodu z tłokiem udałem się do specjalistycznego zakładu gdzie stwierdzono, że tłok jest OK, pierścienie zapieczone. Obejrzeliśmy dokładnie cylinder i stwierdziwszy, że nie ma oznak zniszczenia (brak progów, wżerów, rys itp.-gładź cylindra ekstra). W zakładzie zamówiono nowe pierścienie firmy GOETZE nominalne do tego typu silnika, wyczyszczono rowki z nagaru i założono pierścienie na tłok. Jeszcze przed włozeniem tłoka do cylindra dokonaliśmy przymiarki jak się ma nowy pierścień do starego. Nowy włożony w cylinder miał przerwę do 1mm, stary ok2-2,5mm, czyli ewidentnie był do bani.(tak z ciekawości) Po zamontowaniu wszystkiego do kupy odpaliliśmy silnik i dokonaliśmy pomiaru ciśnienia w cylindrze i szok. zamiast 7 było 5 atm.
    I tego właśnie nie rozumiem. Ciśnienie wali do skrzyni korbowej. Jeżeli założyć błąd, ponieważ nie wykonano pomiaru cylindra przyrządem i przyjąć, że jest również nadmiernie wytarty to przy nowych pierścieniach i tak powinien być lepszy wynik, a nie gorszy. Co koledzy na to?

  • #2 29 Lis 2009 18:38
    manta
    Moderator Samochody

    Wynik prawidłowy,nowe pierścienie muszą się ułożyć do tulei cylindrowej.Ale nie to było przyczyną ,sprawdzaliście głowice bo pomiar z olejem wyszedł za niski jak na uszkodzenie tłoka.

  • #3 29 Lis 2009 18:38
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak się zrobiło gówno nie remont to tak jest. Od kiedy to wymiana pierścieni podniesie ciśnienie, cylinder jest idealnie okrągły? A nowy pierścień jest, jaki z tego wnisek - mamy przedmuch jak cholera.

  • #4 29 Lis 2009 18:39
    Usunięty
  • #5 29 Lis 2009 18:41
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przydało by się jeszcze wiedzieć co za motor?
    Stawiam na jakiegoś GMa

  • #6 29 Lis 2009 18:57
    AdamWro
    Poziom 18  

    Ta i jeszcze pewnie wymienili pierścienie tylko na tym tłoku...

  • #7 29 Lis 2009 19:06
    terrano5
    Poziom 9  

    A jak zakładaliście pierścienie czy zamki były ustawione z odpowiednimi odstępami w stopniach od poprzedniego pierścienia ( nie mogą być w linii). Jeśli tak to obstawiam na 1. dotarciu pierścieni do cylindra, lub 2. wypracowaniu płaszcza w cylindrze.

    Piotr

  • #8 29 Lis 2009 19:12
    witek1965
    Poziom 14  

    silnik AUD produkcji VW
    Faktem jest, że pomiaru cylindra nie było i to jest błąd. Zawory sprawdzono metodą: oba zamknięte zalane naftą-czy denaturatem. Zero ubytku.
    owik może coś więcej napiszesz. Błąd podstawowy już tu? To są wyniki pomiaru każdego cylindra po kolei:
    1-14
    2-14
    3-14
    4-7 najniższe ciśnienie
    Co dalej zrobiliśmy napisałem Zdemontowałem głowicę, miskę itd, wyciągnąłem korbowód z tłokiem, pojechałem do zakładu trudniącego się profesjonalnie szlifowaniem wałów, cylindrów, planowaniem głowic itd.
    Tam gość obejrzał tłok, pomierzył go i stwierdził, że pierścienie są zapieczone, co było nawet widać gołym okiem, zwłaszcza pierścień olejowy
    Penie, że powinien być dokonany pomiar cylindra, ale nie był zrobiony, nie wyjmowałem całego silnika, żeby zawieźć kilkadziesiąt kilometrów, a na smyka nie chciałem jechać. Co dalej wykombinowaliśmy napisałem. Założyliśmy nowe pierścienie nominalne, które są na 100% szersze o ok. 1mm od starych, bo to widać po przerwie. Złożyliśmy wszystko do kupy i odpaliliśmy silnik. Sinik zapalił, pochodził trochę, zgasiliśmy i dokonaliśmy pomiaru ciśnienia. Wyszło mniejsze jak na starych pierścieniach. Wiem, że musi silnik pochodzić te 2-3 tyś km, żeby się nowe pierścienie ułożyły,ale zdziwił mnie fakt, ze zmiana nastąpiła od razu na minus

    Dodano po 3 [minuty]:

    terrano5 napisał:
    A jak zakładaliście pierścienie czy zamki były ustawione z odpowiednimi odstępami w stopniach od poprzedniego pierścienia ( nie mogą być w linii). Jeśli tak to obstawiam na 1. dotarciu pierścieni do cylindra, lub 2. wypracowaniu płaszcza w cylindrze.

    Piotr


    Tak zamki pierścieni, czy jak kto woli przerwy zostały rozstawione co 120st +- 5st

    Dodano po 1 [minuty]:

    AdamWro napisał:
    Ta i jeszcze pewnie wymienili pierścienie tylko na tym tłoku...

    tak, na tym jednym, dlaczego miałem wymieniać na wszystkich, skoro ciśnienie sprężania jest w normie na pierwszych trzech.

  • #9 29 Lis 2009 19:12
    Usunięty
  • #10 29 Lis 2009 19:30
    witek1965
    Poziom 14  

    manta napisał:
    Wynik prawidłowy,nowe pierścienie muszą się ułożyć do tulei cylindrowej.Ale nie to było przyczyną ,sprawdzaliście głowice bo pomiar z olejem wyszedł za niski jak na uszkodzenie tłoka.


    sprawdzono szczelność zaworów, metoda jak napisałem wyżej, nie sparwdzano szczelności głowicy metodą warsztatową -płyn nie dostaje się do oleju, ani kompresja do układu chłodzenia

    Dodano po 15 [minuty]:

    owik napisał:
    14, ot co. A silnika nigdzie nie musisz wozić, wystarczy facet ze średnicówką. Chcesz pomocy, to odpowiadaj na pytania. To nie są nominalne pierścienie od tego silnika, albo nie potrafisz mierzyć luzu na zamku.

    Pierścienie GOETZE 08-116100-00
    zgadzam się, że wystarczy średnicówka, ale ja nie posiadam. Pisząc o wiezieniu miałem na myśli warsztat zajmujący sie profesjonalnym remontem silników, wałów i głowic. Tam reż zamówiono mi pierścienie i założono.
    Aby zobaczyć materiał na tym forum musisz być zalogowany

    manta możesz cos podpowiedzieć o głowicy. Mam zamiar sprawdzić jeszcze czy wałek nie ma wytartych krzywek

  • #11 29 Lis 2009 19:53
    Usunięty
  • #12 29 Lis 2009 20:30
    witek1965
    Poziom 14  

    Nie ma sprawy. Firma Justkowiak. 076 835 64 31
    Nie sądzę, aby pamiętali, ale możesz spróbować tak jak ja. Zapytać co zrobić z takim zjawiskiem. Odpowiedź możne być również zależna od tego kto odbierze, to dość duży zakład. Ale nie oto to przecież chodzi.
    Było dokładnie tak:
    1.pomierzyłem ciśnienie sprężania w cylindrach (wynik znany)
    2. zadzwoniłem do warsztatu, opowiedziałem co i jak. Gość polecił wyjąc tłok i przyjechać. tak też zrobiłem
    3. Obejrzał tłok, zmierzył stwierdził, że pierścienie są zapieczone-pokazał na olejowy, który się nie obracał.
    4. wydłubał pierścienie, jeden na wzór skręcił i pokazał jak nalezy wyczyścić rowki w tłoku z nagaru.
    5. zapytał jak wygląda gładź cylindrowa, odpowiedzieliśmy, że nie mam widocznych oznak zużycia (progi, rysy) nasz błąd, bo powinienem postarać się gdzieś wypożyczyć średnicówkę i samemu zmierzyć średnicę cylindra, ale tego nie zrobiłem, więc mogę tylko bić się w pierś
    6. Na drugi dzień przyjechałem ponownie z wyczyszczonym tłokiem na który sprzedawca założył mi zgodnie z umową (poprosiłem o to) pierścienie
    Wróciłem do domu, włożyliśmy tłok (trzeba było wykonać z blachy przyrząd, ścisnąć itd)
    7. Tłok wszedł na swoje miejsce.
    8. Poskładaliśmy wszystko do kupy( miska, głowica, kolektor etc.) nie muszę mówić, że z miska był niezły cyrk-dwie śrubki za kołem zamachowym, wymagały nie lada gimnastyki plus odkręcenie i odchylenie pompy wspomagania i półosi napędowej żeby miske odkręcić, a po jej założeniu przykręcić wszystko ponownie.
    Odpaliliśmy silnik, który pochodził kilka minut, po czy wykręciliśmy wszystkie świece i zmierzyliśmy ciśnienie sprężania. Wynik na 1-2-3 bez zmian, 4 gorszy jak z przed wymiany pierścieni.
    Nigdzie nie napisałem, że "remont" został wykonany przez warsztat Justkowiak. Oni tylko dokonali pomiaru tłoka i doradzili wymianę pierścieni-miało pomóc. Fakt, że ani ja, ani kolega ( mechanik z wykształcenia i spory staż jako mechanik ( tylko, że silniki diesla i to dość sporych rozmiarów SW 400 w górę) nie naciskaliśmy na pomiar cylindrów i można powiedzieć, że kupiliśmy z przyjemnością opinię, że wymiana pierścieni wystarczy. Nie miałem powodu kłamać w warsztacie bo w jakim celu-żeby narobić się jak głupi i nie osiągnąć żadnego efektu wywalając kilkadziesiąt zeta na pierścienie. Powiedziałem dokładnie to co zauważyłem.
    Jaki powód miałbym kłamać na forum? co niby miałbym przez to osiągnąć. Opisałem dokładnie co było zrobione i co z tego wyszło. Mogę jedynie dodać, że przypuszczam iż został zablokowany termostat, co spowodowało wzrost temperatury i wydmuchanie uszczelki pod głowicą, co zostało usunięte zanim stałem się właścicielem samochodu. Skąd taka hipoteza. Uszczelka nowiuteńka, świeżo założona, brak termostatu w obudowie i dziura w króćcu, co jest typową usterką. W momencie jak trzpień termostatu przebije dziurę na wylot tam gdzie powinien się tylko opierać, nie ma możliwości otwarcia termostatu, ponieważ trzpień zamiast otwierać termostat wchodzi w otwór zamiast się od niego odpychać. takie dziwne rozwiązanie zastosowana, ale to już nie mój pomysł. Króciec zakupiłem nowy w serwisie, podobnie jak termostat i powiem uczciwie, że tylko dzięki temu, że wtrącił się w rozmowę mechanik z serwisu SEATA dowiedziałem się, że takie coś występuje. Sam zapewne włożyłbym termostat i długo się zastanawiał dlaczego się nie otwiera.
    Pogodziłem się z tym, że jeżeli zajdzie taka konieczność to po prostu kupię silnik i wymienię w całości. remont jest nieopłacalny. Komplet tłoków z pierścieniami ponad 1200 zł, szlif cylindrów? na pewno nie mało. Używany silnik 1000-1400 zł i na dzisiaj znalazłem dwa, które jeszcze siedzą w samochodach i można posłuchać ich pracy i ewentualnie zmierzyć ciśnienie sprężania, bo nic więcej raczej się nie sprawdzi.

  • #13 29 Lis 2009 20:37
    kortyleski
    Poziom 39  

    Tak z ciekawości zapytam - zrobiłeś próbę olejową po wymianie pierścieni?
    Nie znam silnika na pamięć ale 1 mm na zamku to mi ciut dużo. No i wymiana pierścieni bez sprawdzenia cylindra - palcem choćby( próg wyczujesz) to nie robota. Ale to już napisano...
    A jaki luz ma tłok w cylindrze?

  • #14 29 Lis 2009 20:43
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Regulamin 11.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty