X

Audi 80 B4 2.0 wielopunkt przerywa prace szarpie

30 Nov 2009 22:42 SZszpon79
  • #1 30 Nov 2009 22:42
    szpon79
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam, Zwracam się z pytaniem do kolegów po fachu. Pracuje nad pewnym autem już dwa dni i nie mogę wykluczyć usterki. Samochód przerywa pracę silnika na wolnych obrotach i szarpie podczas jazdy. Momentami łapie moc i wyrywa z siedzenia by za chwilę znów się przydławić.
    Ciśnienie sprężania po 15 na każdym cylindrze,
    Ciśnienie paliwa powyżej 3 at.
    Świece nowe NGK 3 elektrodowe dedykowane do tego auta
    Przewody WN nowe Beru
    Rozrząd sprawdzony OK wszystko na OT
    Błędów w pamięci sterownika brak
    Temp .silnika i czujnik OK
    Przepływomierz 4 pinowa wtyczka badany miernikiem w różnych położeniach ok , odłączana wtyczka brak reakcji
    Sonda Lambda prawie stoi , odłączana brak reakcji,
    Napięcie na sterowniku waha się w granicach 6 12 v
    Dawka wtrysku waha się od 1,5 do 3
    kąt zapłonu podobnie zmienny
    Objawy jakby silnik miał zle ustawiony zapłon ale zmieniany i ustawiany za pomocą Lampy stroboskopowej . Idzie włosy z głowy wyrwać a nie chce facetowi wymienić całego samochodu. Panowie podrzućcie jakis pomysł . Swiece czarne wskazują na bogatą mieszankę czy to wszystko wina sondy ?
  • #2 30 Nov 2009 22:54
    ArtHurO1
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Jak sonda nie oscyluje to zacznij od jej wymiany - z przyczyn obcowania z AUDI wiem, że nie toleruje zamienników, w szczególności niewiadomej jakości.
    Jakie oznaczenie silnika? 4ro czy 5cio garnkowiec? Wtrysk elektroniczny czy mechaniczny?
  • #3 01 Dec 2009 02:56
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    szpon79 wrote:

    Napięcie na sterowniku waha się w granicach 6 12 v....


    Jeszcze czegoś szukasz?

    Dodano po 49 [sekundy]:

    Patrz zasilania.
  • #4 01 Dec 2009 07:45
    szpon79
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    z rańca sprawdzam jeszcze zasilania sterownika i masy , wahania zasilania odczytałem Bosch-em (KTS) w momencie sprawdzania wartości rzeczywistych , a co do sondy to mam NTK z oryginalną wtyczką jeśli wykluczę sterownik to to ją zamontuję. Jeśli sterownik bedzie uszkodzony to jest możliwość wymiany na drugi - co należy zrobić z immo Dzięki za podpowiedzi
  • #5 01 Dec 2009 16:49
    szpon79
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Usterka znaleziona : przyczyną był przekaźnik główny - sterownik był błędnie zasilany stąd i wahania napięcia w samym sterowniku i problemy z autem, Właściciel zadowolony bo jak stwierdził od kiedy pamięta samochód szarpał. Dzięki za pomoc
  • #6 01 Dec 2009 17:09
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody
    Helpful post? (0)
    Proszę bardzo, sam znalazłeś przyczynę, ja tylko pomogłem Ci ją wyłowić ;)
  • #7 05 Jan 2010 22:37
    Wojtekdom1974
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    Jeżeli nie jest to ściśle tajne / pounfe to proszę podaj mi numer tego przekaźnika.
    Mam podobny problem z moim Audi.
    W aucie wszystkie podstawowe części ekspoatacyjne zostały wymienione (świece, przewody, aparat zapłonowy, czujnik Halla itp.) a problem szarpania przy ruszaniu i spadku mocy pozostał.
    Vag nie pokazuje żadnych błędów.
    Przepływomierz przełożyłem od auta w którym wszystko jest OK i dalej to samo.
    Proszę o pomoc
  • #8 23 Jan 2010 18:01
    narcyz b4
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    koledzy tez mam problem z audi b4 2.0 abk po odpaleniu porannym jedzie ok i na benzynie i na gazie przejadę 15 km zgaszę i po kolejnym odpaleniu już zaczyna szarpać wymienione przewody świece kopułka czujnik ECU, proszę o pomoc bo już tracę Cierpliwość :(

    Dodano po 23 [minuty]:

    narcyz b4 wrote:
    koledzy tez mam problem z audi b4 2.0 abk po odpaleniu porannym jedzie ok i na benzynie i na gazie przejadę 15 km zgaszę i po kolejnym odpaleniu już zaczyna szarpać wymienione przewody świece kopułka czujnik ECU, proszę o pomoc bo już tracę Cierpliwość :(
    piszcie do mnie na gg 6713774

    Dodano po 4 [minuty]:

    narcyz b4 wrote:
    koledzy tez mam problem z audi b4 2.0 abk po odpaleniu porannym jedzie ok i na benzynie i na gazie przejadę 15 km zgaszę i po kolejnym odpaleniu już zaczyna szarpać wymienione przewody świece kopułka czujnik ECU, proszę o pomoc bo już tracę Cierpliwość :(
    piszcie do mnie na gg 6713774
  • #9 21 Jul 2010 22:55
    bambor7
    Level 1  
    Helpful post? (+1)
    witam. Panowie mam podobny problem z szarpaniem w audi b4 wielopunkt 93 r. z tym ze szarpanie ma miejsce przy gwałtownym dodawaniu gazu przy jakis 3500 tys obrotow i wyzej do tego szarpanie zaczyna sie dopiero gdzy silnik jest rozgrzany czyli zazwyczaj po przejechaniu mniej wiecej 30 km. dodam ze ostatnio wymienilem filtr powietrza a siwiece i przewody 2 lat temu. prosze o porade
  • #10 14 Oct 2010 16:45
    patlapucio23
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    Mam to samo z silnikiem 1.6 ada 101km audi 80 b4

    już mnie krew zalewa. Do tego zaczął osttanio sie wydobywać ten dziwny dzwięk zgrzytanie , piszczenie gdy silnik jest mocno zagrzany.

    proszę o kontakt gg 9591786 lub prosze o prywatna wiadomosc na forum
  • #11 03 Jan 2011 19:45
    konik9
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Przepraszam, że się podepnę pod temat, ale może komuś moje pytanie pomoże.

    Witam Kolego SZPON79 jak sprawdziłeś

    "Napięcie na sterowniku waha się w granicach 6 12 v "

    Bo ja też mam audi 80 ABK 2.0 i mi szarpie jak jadę, a na postoju potrafi zgasnąć?
  • #12 25 Oct 2011 19:36
    lukmos1
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Witam!
    Rozwiązał już ktoś zagadkę "przekaźnika głównego na sterownik"
  • #13 18 Nov 2011 14:16
    kosowiak
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    a co chesz rozwiazywac pisze jasno przekaznik w silniku ABK wystepuje o nr 30 znajduje sie pod kierownica musisz pulke odkrecic i dalej juz znajdziesz

    Dodano po 1 [minuty]:

    konik9 wrote:
    Przepraszam, że się podepnę pod temat, ale może komuś moje pytanie pomoże.

    Witam Kolego SZPON79 jak sprawdziłeś

    "Napięcie na sterowniku waha się w granicach 6 12 v "

    Bo ja też mam audi 80 ABK 2.0 i mi szarpie jak jadę, a na postoju potrafi zgasnąć?


    u ciebie moze byc problem czujnika halla jezeli gasnie
  • #14 18 Nov 2011 15:39
    lukmos1
    Level 6  
    Helpful post? (0)
    Ciekawe. Przeczytaj może od początku ten temat i to najlepiej dwa razy. Wszystkim chodzi o tą samą usterke
    Quote:
    Usterka znaleziona : przyczyną był przekaźnik główny - sterownik był błędnie zasilany stąd i wahania napięcia w samym sterowniku i problemy z autem, Właściciel zadowolony bo jak stwierdził od kiedy pamięta samochód szarpał.

    Quote:
    Witam Kolego SZPON79 jak sprawdziłeś

    "Napięcie na sterowniku waha się w granicach 6 12 v "

    Od razu powiem ze przekaznik 30 u mnie jest ok a szarpanie dalej wystepuje. Ten temat byl tez walkowany o przekazniku nr 30.
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products