Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

Vw Passat 3C 4-motion Tylny Most-Wymiana


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Mechanics -> Vw Passat 3C 4-motion Tylny Most-Wymiana
Author
Message
gvw
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 02 Feb 2009
Posts: 267
Location: Józefów

Post#1 Post from the author of the topic 03 Dec 2009 23:43   

Vw Passat 3C 4-motion Tylny Most-Wymiana


Passat 3C 2007r. 3,2(AXZ) 4motion DSG wersja europejska, w autku spalił się bak paliwa wraz z całym tylnym podwoziem. Tylny most kwalifikuje się do wymiany i tu moje pytanie, jak bardzo znaczące są rożnice między mostem z wersji 3,2 a 3,6(BLV) ?? Przede wszystkim interesuje mnie jak bardzo odczuwalna będzie różnica w jeździe/osiągach/spalaniu po zamontowaniu takiego mostu, być może nie ma nad czym się zastanawiać?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 03 Dec 2009 23:43   





Back to top
   
romoo
Użytkownik obserwowany
Użytkownik obserwowany


Joined: 28 Jun 2003
Posts: 6724
Location: Małopolska

Post#2 04 Dec 2009 15:09   

Re: Vw Passat 3C 4-motion Tylny Most-Wymiana


A przełożenie jest takie samo?

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 04 Dec 2009 15:09   





Back to top
   
gvw
Poziom 15
Poziom 15


Joined: 02 Feb 2009
Posts: 267
Location: Józefów

Post#3 Post from the author of the topic 05 Dec 2009 00:15   

Re: Vw Passat 3C 4-motion Tylny Most-Wymiana


Wiem tylko tyle, że mechanizm różnicowy i sprzęgło haldex w tych silnikach różniły się numerem części, sama przekładnia główna to podobno identyczny element niezależnie od rodzaju silnika(to by wskazywało ze przelozenie to samo). Znajomy(oczywiście nigdy nie robił takiego zabiegu) stwierdził ,ze haldex z 3,6BLV nie koniecznie musi sie "dogadywać" z ABS/ESP 3,2AXZ ponieważ jest sterowany elektronicznie, z możliwością diagnostyki zatem też na pewno kodowany do tego innym kodowaniem niz te z 3,2 i bardzo możliwe ze jedynym sposobem na zakodowanie do wersji 3,2 jest wsad ze sterownika haldexa z tego wlasnie silnika, itp... Moim zdaniem elektronika to nie problem, poniewaz steruje tylko cisnieniem oleju, informuje o polozeniu pedalu gazu, obrotach silnika itd wiec nie wymaga kodowania po montazu... Licze na potwierdzenie informacji czy most główny to ten sam element w obydwu tych silnikach? Ewentualnie jezeli sie myle prosze o jakies naprowadzenie...

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 05 Dec 2009 00:15   





Back to top
   
xmikolajx
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 18 Mar 2004
Posts: 23

Post#4 14 Oct 2010 16:46   

Re: Vw Passat 3C 4-motion Tylny Most-Wymiana


Witam,

Czy kwestia została rozwiązana?
Czy udała się podmiana tylnego mostu?

Dziękuję,
Mikołaj

Helpful message? + -

Back to top
   
wojto73
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 02 Oct 2010
Posts: 28
Location: Bielsko-Biała

Post#5 17 Oct 2010 13:42   

Re: Vw Passat 3C 4-motion Tylny Most-Wymiana


koledzy ja osobiscie robiłem coś takiego ale w golfie wymieniłem dyfer wraz ze sterownikiem (były inne końcówki numerów)wszystko działa ok

Helpful message? + -

Back to top
   
xmikolajx
Poziom 7
Poziom 7


Joined: 18 Mar 2004
Posts: 23

Post#6 28 Oct 2010 09:04   

Re: Vw Passat 3C 4-motion Tylny Most-Wymiana


@wojto73:

Jaki miałeś pierwotnie problem z napędem?
Ja już od bardzo długiego czasu próbuję rozwiązać kwestię braku komunikacji ze sterownikiem Haldex w moim aucie.
Po włączeniu zasilania z Haldexu dochodzi następujący dzwięk: http://www.youtube.com/watch?v=CCOkVg1b2dU
Z tego co ustaliłem to silnik elektrycznej pompy oleju tak się zachowuje i nie wygląda to na uszkodzenie mechaniczne.

Dzięki,
Mikołaj

Helpful message? + -

Back to top
   
Ad


Ad


Post# 28 Oct 2010 09:04   



Back to top
   
wojto73
Poziom 8
Poziom 8


Joined: 02 Oct 2010
Posts: 28
Location: Bielsko-Biała

Post#7 29 Oct 2010 21:52   

Re: Vw Passat 3C 4-motion Tylny Most-Wymiana


Moim pierwotnym problemem było to że sterownik podawał olej na docisk sprzęgieł stale ,co skutkowało stałym dołączeniem napędu na tył,idąc dalej nie dało się jezdzić z powodu braku międzyosiowego mechanizmu różnicowego.Po wymianie sterownika jest ok,koniecznie zastosuj olej dedykowany przez VW w przeciwnym wypadku będą dochodzić od sprzęgieł dziwne pojękiwania (przerobiłem na własnej skórze różne oleje, najtaniej w aso)W samochodzie wszystkie systemy korzystające z czujników prędkości kół muszą być sprawne.

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Mechanics -> Vw Passat 3C 4-motion Tylny Most-Wymiana
Page 1 of 1
Similar topics
sharan motion tylny napęd (2)
polonez tylny most (38)
Lublin I- pytanie tylny most (3)
skrzynia biegów i tylny most (2)
Zgrzyta tylny most star 66 (41)
Most tylny iveco 2.3 hpi (9)
tylny most w ursus c-330 przekładnia główna (8)
Polonez ATU nie jedzie - tylny most? (12)
Jak skrócić tylny most od stara 266 (6)
Tylny most Sprinter 212. 2,9. 1999r blokada. (16)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.035 seconds

elektroda.pl topic RSS feed