Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Alternator do ursus c-360

radek55 08 Gru 2009 16:09
  • #1 08 Gru 2009 16:09
    radek55
    Poziom 13  

    Chciałem podłączyć alternator do ursusa i chciałbym zapytać czy mój schemat jest dobry?

    Alternator do ursus c-360

  • #3 08 Gru 2009 17:07
    radek55
    Poziom 13  

    Mam jeszcze takie pytanie jakiego regulatora użyć do tego alternatora ?
    Ma lądować 2 akumulatory połączone szeregowo.Jeden akumulator ma parametry 6 V 165 Ah.

  • #4 08 Gru 2009 17:17
    andreooo
    Poziom 18  

    Kolego radek55 widzę na rysunku, że jest tabliczka znamionowa na alternatorze mógłby kolego odczytać typ dla pewności. Może się okazać że wyprowadzenie oznaczone kolorem niebieskim nie jest z diod wzbudzenia tylko ze środka uzwojeń i wtedy trzeba zmienić schemat.
    Pozdrawiam

  • #5 08 Gru 2009 17:34
    radek55
    Poziom 13  

    Niestety to tylko rys z internetu u mnie są tylko pozostałości z tej naklejki.
    Czy gdzieś na alternatorze jest wybity jego symbol.

  • #6 08 Gru 2009 19:06
    andreooo
    Poziom 18  

    Jeżeli kolega jest pewny, że alternator wygląda tak jak w pierwszym poście to może sobie kolega to sprawdzić jeszcze w tym temacie

    Link

    i podłączać zgodnie z podanym schematem.
    Pozdrawiam

  • #7 08 Gru 2009 19:27
    radek55
    Poziom 13  

    Dowiedziałem sie ze mam alternator z żuka opisze go tak :
    -ma duża szeroka szajbe.
    - 3 uchwyty mocujące.

  • #8 08 Gru 2009 19:58
    viper555
    spec od auto-elektro

    To podłączaj wg załączonego schematu.P

  • #9 09 Gru 2009 18:03
    radek55
    Poziom 13  

    Jeśli jest 6 diodowy to może się uszkodzić.

  • #10 09 Gru 2009 18:38
    viper555
    spec od auto-elektro

    Kolego to alternator polonezowski 6-cio diodowe nie występują są tylko w starych fiatowskich.P

  • #11 09 Gru 2009 19:13
    radek55
    Poziom 13  

    W końcu doszedłem do tego :
    Pierwszy 6 diodowy udowodniłem to organoleptyczne przez rozebranie go,ale drugi identyczny tylko ze po wyczyszczeniu znalazłem oznaczenie A124 55n podobno jest 9 diodowy(Polonez Caro 1.6).Kolega podrzucił mi dziś tez alternator A124F2-14V-44/53A tez podobno 9 diod.
    1.Nie mylę się ze A124F2-14V-44/53A i A124 55n ze są 9 diodowe?
    2.Napisze mi ktoś jakie maja one parametry?
    3.Czy mogę ich podłączyć z mojego schematu?
    4.Jaki regulator nadaje się do nich?

  • #12 13 Gru 2009 20:28
    Henry12
    Poziom 17  

    To są alternatory 9 diodowe różnią się m in tym że 124f mocowany za jedną tarczę a 124n za obie. Współpracuje z regulatorem wibracyjnym R C2/12D, może być także elektroniczny.Parametry 12V ok 50A. Podłączenie jak pisali poprzednicy.

  • #13 22 Sty 2010 09:03
    mczapski
    Poziom 38  

    I ciekawe co wyszło z tego eksperymentu. Autor pytania milczy. Chyba mamy do czynienia z alternatorem bez wewnętrznego regulatora. Więc schemat na początku nie jest dobry. Lampka kontrolna jest uruchamiana przekaźnikiem i zupełnie poza regulatorem napięcia. A zacisk 15 regulatora i stacyjki połączone bezpośrednio.

  • #14 22 Sty 2010 14:41
    rico37p
    Poziom 28  

    robj2208 napisał:
    skoro to jest alternator z poloneza to o ile sie nie myle to powinien on byc z regulatorem mocowanym na tylnej obudowie. i jest on na 3 diodach a nie na 9
    Mylisz się napewno .Nie znam alternatorów z trzema diodami ,a szczególnie do Poloneza . Póżniejsze miały dopiero regulator na obudowie.

  • #15 23 Sty 2010 00:16
    robj2208
    Poziom 9  

    to widocznie mielismy spotkania z innymi altkami

  • #16 23 Sty 2010 11:17
    viper555
    spec od auto-elektro

    robj2208 napisał:
    to widocznie mielismy spotkania z innymi altkami


    Nie mogłeś mieć bo alternatory 3-diodowe nie istnieją.P

  • #17 23 Mar 2010 16:51
    ixs
    Poziom 16  

    Podepne sie pod temat - a w szczególności interesuja mnie te alternatory polonezowskie, gdyz szukam i sziukam i nie moge znalezc - jakie byly alternatory w polonezach, czym one sie różniły, jakie mialy alternatory i jaki bylby najlepszy (najprostsze podlączenie, bezawaryjna i bezproblemowa praca) ?

    Kupilem wlasnie alternator A124- 55N - moze ktos mi wyjasni co to za typ i czym sie różni np od A125 -55k
    Ten mój A124- 55N - ma z tylu regulator, cos tak jakby z radiatorem, oraz chyba jest to kondensator przykrecony do obudowy - po co on jest??

  • #18 23 Mar 2010 20:23
    rico37p
    Poziom 28  

    Kondensator przeciwzakłóceniowy. Podłączenie tego alternatora jest bardzo proste ,podłączasz na śrubę 30 akumulator (śruba na elektromagnesie rozrusznika ) i przewód do lampki z wolnego styku szczotkotrzymacza.

  • #19 24 Mar 2010 12:37
    ixs
    Poziom 16  

    A nie trze3ba jeszzce jakiegos przekaznika gdzies wpiac, aby nie rozladowywalo akumulatora, jak ktos kluczyk zapomni wyjac ze stacyjki?

  • #20 24 Mar 2010 14:49
    domellus
    Poziom 28  

    Nie trzeba:) Jak nie przekrecony kluczyk w pozycję zapłon to nie ma prawa przy odpowiednim podłączeniu i sprawnym alternatorze rozładować akumulatora.

  • #21 24 Mar 2010 16:47
    stanleym126
    Poziom 19  

    W ursusue c360 jak dobrze pamiętam była fabrycznie prądnica i czy przypadkiem instalacja nie miała + na masę bo wtedy po założeniu altka trzeba by zmienić biegunowość co niektórych podzespołów elektrycznych.

  • #22 24 Mar 2010 17:53
    Grzegorz_madera
    Poziom 30  

    Niedobrze pamiętasz. C-360 nigdy nie miały instalacji z plusem na masie.

  • #23 24 Mar 2010 20:05
    robokop
    Moderator Samochody

    stanleym126 napisał:
    W ursusue c360 jak dobrze pamiętam była fabrycznie prądnica i czy przypadkiem instalacja nie miała + na masę bo wtedy po założeniu altka trzeba by zmienić biegunowość co niektórych podzespołów elektrycznych.


    A konkretnie których proszę kolegi ?

  • #24 24 Mar 2010 20:36
    stanleym126
    Poziom 19  

    Np. wskaźniki, wycieraczka, ewentualnie wentylator nadmuchu powietrza jak był opcjonalnie.

  • #25 24 Mar 2010 20:59
    robokop
    Moderator Samochody

    stanleym126 napisał:
    Np. wskaźniki, wycieraczka, ewentualnie wentylator nadmuchu powietrza jak był opcjonalnie.

    Zarówno wycieraczka jak i wskaźniki będą poprawnie pracowały bez względu na polaryzację. Wentylatorów żadnych nigdy fabrycznie w tych ciągnikach nie było, tak samo jak nawigacji, klimatyzacji i kontroli trakcji. Jene co wymaga ewentualnej zmiany to podłączenie akumulatora(ów).

  • #26 25 Mar 2010 05:41
    stanleym126
    Poziom 19  

    Na rynek polski trafiały się wersje eksportowe, a te były lepiej wyposażone i mogły mieć w kabinie nagrzewanie.
    Ja miałem wątpliwość czy w tym ciągniku nie ma masy na plusie,gdyż ostatni raz z tym traktorkiem miałem do czynienia nie mniej niż 15 lat temu.

  • #27 25 Mar 2010 08:21
    endriu078
    Poziom 8  

    Jezeli moge sie wtracic to napewno w c 360 nigdy nie bylo podlaczen plus na mase tylko starszych 330 mam wlasnie u siebie załozony taki alternator od poloneza z regulatorem na obudonie i kondensatorem i dziala bardzo dobrze ale trzba zmienic szajbe ja przerobilem ta z pradnicy pozdrawiam.

  • #28 25 Mar 2010 09:51
    ixs
    Poziom 16  

    U mnie to dokladnie nie jestr nawet C360, a zetor 3011 - ale instalacja jest podobna.
    + mam na kablach, - na masie.
    endriu078 - napisz jak przerabiales to koło od prądnicy - ono ma wiekszą srednice - przetaczałeś na mniejszą, czy tylko otwór na ośkę. Od jakich obrotów masz ładowanie?

  • #29 25 Mar 2010 18:21
    ritmo333
    Poziom 2  

    Witam kupiłem alternator do Ursusa 360 firmy LUCAS. Zamieszczam zdjęcie wyprowadzeń. Proszę o pomoc w podłączeniu.

    Alternator do ursus c-360

  • #30 25 Mar 2010 19:35
    viper555
    spec od auto-elektro

    M-6 na plastiku + z akumulatora, M-4 -kontrolka, W- wyjście na obrotomierz ale Tobie nie potrzebny.P

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty