Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Peugeot Partner DW8 dymi na biało i głośny gdy zimny.

cj_bobo 11 Gru 2009 22:32
  • #1 11 Gru 2009 22:32
    cj_bobo
    Poziom 12  

    Witam,
    tak jak w temacie posiadam Partnera 2001r. z silnikiem 1.9D DW8.
    - Kupiłem go w 02/2008. Wymieniłem rozrząd w kwietniu 2008 uszczelki olej i takie podstawowe rzeczy. W zimowym czasie 2008/2009 ran jak go odpalam chodzi silnik głośno aż przejdzie na obroty 900/minute i silnik się wycisza.
    - Przyzwyczaiłem się do tego bo to diesel. Po wymianie oleju na castrol 10w/40 w wrześniu po dopaleniu go na zimnym silniku nie było tego stukania.
    - Minęły 2 tygodnie po wymianie oleju i znowu jak go odpalę to klekota na zimnym, a potem ustaje od pewnego czasu czasami dymi zwłaszcza na zimnym jak stoje na światłach w mieście. Jest dość mocna biała dymaka.
    - Zastanawiam się czy to nie jest zawór od recyrkulacji spalin i coś słyszałem o kącie wtrysku.

    Posiadam kabel euroscan 2000 i kabelek, oraz obd2 i tu moje pytanie czy jestem tymi kabelkami coś w stanie zdiagnozować?

    Jeśli miał ktoś z was podobny problem proszę o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami i uwagami.

    Z góry dziękuje wszystkim za pomoc.

  • #3 11 Gru 2009 23:36
    cj_bobo
    Poziom 12  

    a jak mam to sprawdzić ?

  • #4 12 Gru 2009 05:50
    saly
    Poziom 32  

    Jak wiesz gdzie są świece żarowe to weź żarówkę na kablach albo miernik i podłącz jeden koniec na minus aku, a drugi do świecy.
    Na świecy powinno napięcie być po przekręceniu kluczyka przez 10s, potem robisz rozruch silnika i kiedy ten zapali świece powinny załączyć się i grzać jeszcze przez około 10min, do momentu kiedy silnik osiągnie chyba 55stC wtedy sterownik wyłączy świece. Dogrzewanie silnika jest po to żeby silnik pracował bardziej miękko jak jest zimny.
    Jak dymi na biało to znaczy że nie przepala wszystkiego paliwa.
    No i sprawdź czy wszystkie świece są dobre, miernik do minusa a drugi koniec do świecy, powinna być rezystancja praktycznie zerowa.

  • #5 12 Gru 2009 14:25
    kotweiler
    Poziom 16  

    Zawór elektromagnetyczny pompy(impulsator) i czujnik wzniosu iglicy na trzecim wtrysku, może być przyczyną, jeżeli to silnik DW8 B.

  • #6 12 Gru 2009 22:30
    cj_bobo
    Poziom 12  

    dziękuje za cenne wskazówki jutro postaram się sprawdzić świece i dam znać

  • #7 18 Gru 2009 00:29
    cj_bobo
    Poziom 12  

    maiłem możliwość podłączenia Partnera po komputer a dokładnie po to urządzenie
    Tester diagnostyczny DS 100E
    http://www.autodiagnostyka.eu/index.php?s=oferta&cat_id=3&subcat_id=9&id=23

    i oto co udało mi się odczytać:

    błędy:
    - sterownik nie ciągły
    - brak komunikacji BSE
    - błąd 61 (to nie wiem co oznacza)
    - temperatura cieczy chłodzącej
    - alternator nieprawidłowy sygnał obwodu
    - zasilanie zapłonu zapłon włączony +15V przerwa w obwodzie
    - układ nadzoru EOBD lub system wtrysku paliwa
    - czujnik poziomu paliwa zwarcie do plusa zasilania

    pozostałe parametry:
    - korekcja czasu wtrysku 8,00" obroty 1050/min
    - korekcja czasu wtrysku 4,5" - 5" obroty 700/min
    - pedał przyśpieszenia 17% na biegu jałowym i postoju (dla porównania w fiacie Punto 2001r. 1.2 8v było 0%)
    - dawka paliwa 7.6

    proszę o sugestie i podzielenie się wiedzą

  • #8 18 Gru 2009 06:32
    saly
    Poziom 32  

    Za dużo z tego nie rozumiem bo skoro auto chodzi a błedów masa.
    Czujnik temperatur cieczy, czy sterownik silnika widzi prawidłową temperature silnika jeśli nie to być może tu tkwi problem, może czujnik uszkodzony.
    Zasilanie na 15-stce czyli "zasilanie zapłonu zapłon włączony +15V przerwa w obwodzie" sprawdź kostke stacyjki czyli zasilanie po przekręceniu w pozycje I.
    Czasem coś nie zawilgocone że tyl błędów bse nie zalane.

  • #9 18 Gru 2009 22:23
    cj_bobo
    Poziom 12  

    dziś na dworze -15"C więc partner zapalał ok 2 minuty, po powrocie do domu sprawdziłem świece i okazało się że 1 i 4 są uszkodzone jutro wymienię i zobaczę jak będzie się sprawował.