X

Golf 3 diesel przekaźnik świec

lukasz172004 13 Dec 2009 19:17
  • #1 13 Dec 2009 19:17
    lukasz172004
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Golf 3 diesel przekaźnik świec

    Witam wszystkich. Więc posiadam golfa 1.9 TD 1993r i mam problem taki iż gdy przekręcam zapłon czasami mi nie reagują świece. Nie zapala sie kontrolka i nie podgrzewa. Miałem z tym problem nieraz i nerwa mi to rusza bo noc wracam z pracy i nie zapale na mrozie bez świec. Rozmawiałem z mechanikiem stwierdził ze przyczyną moze byś czujnik temperatury świec. Wymieniłem go i faktycznie jakiś czas wszystko grało. Ale niedawno rano spowrotem świece nie zaareagowały! Myślałem ze mnie trafi i z tego co słyszałem może to być własnie przekaźnik świec żarowych. Czy to bedzie to? i który to jest bo jest tam kilka kostek a ja nie orientuje się która to może być?
  • Helpful post
    #2 13 Dec 2009 20:04
    fructon
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    przekaznik w prawym dolnym rogu skrzynki bezpieczników
  • #3 13 Dec 2009 20:12
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Opis skrzynki jest w dziale download, Golf 3 miał conajmniej 3 rozwiązania pogrzewania wstępnego.
  • Helpful post
    #4 13 Dec 2009 21:09
    zibi581
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Jest to najwiekszy przekaznik, awaryjnie mozna odpalic dajac dodatkowym przewodem 12v na swiece zarowe na ok 15 sek. i szybko odpalic.
  • #5 14 Dec 2009 12:33
    lukasz172004
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    no spoko a na świece tzn w którym miejscu ? 12v ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    więc juz teraz sam nie wiem bo w prawym dolnym rogu jest mały, koloru białego przekaźnik z liczbą 103. a największy jest czarny i chyba z liczba 118..
  • #6 22 Dec 2009 01:57
    lejkovski
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    u ciebie 103 to przekaźnik wykonawczy - on podaje 60/70 Amper na świece...

    sprawdź go tak:
    - daj 12V na te 2 chude końcówki, między 2 grubymi powinno być połączenie
    jeśli nie ma to wymień.


    najczęściej jednak zawodzi przekaźnik sterujący (bodajże 120 z tym że jest on umieszczony gdzieś wewnątrz kokpitu - podobno pod włącznikiem świateł tylko od środka)

    - sprawdź włącznik oświetlenia przy drzwiach kierowcy (w 1.9 td aaz były układy które grzały świece już po otwarciu tych drzwi )

    - sprawdź czujnik temperatury - u mnie przy -5 stopni na jednej parze styków było 3.2 kOhm a na drugiej 1.28 (z mojego czujnika wychodzą 4 przewody)


    takie pytanie...

    czy duży masz luz na kluczyku? bo może kostka stacyjki nawalać... i nie dawać sygnału...


    propozycja co do zwierania świec na sztywno z akumulatora to nieelegancka ostateczność... (przykładasz kabel do + akumulatora a drugim końcem dotykasz jednej ze świec, przytrzymujesz i liczysz do 6 lub 15 jak dużo zimno a potem biegniesz odpalać...

    -
  • #7 23 Dec 2009 09:37
    lukasz172004
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    No bardzo możliwe. Czujnik temperatury wymieniłem. N astacyjce luzów niema. Bede szukał na szrocie kostki 120 bardzo mozliwe ze to ona! Ostatnio bylem u elektryka i własnie tak stwierdził a przekaźnik 103 też wymieniłem i dalej to samo!!:/
  • #8 23 Dec 2009 09:54
    lejkovski
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    lepiej nie szukaj na szrocie - tylko rozbierz i popatrz gdzie luty puściły - na forum golfa jest dużo o tym, że wystarczy luty poprawić, ewentualnie uszkodzoną ścieżkę zastąpić kabelkiem,
  • #9 25 Dec 2009 15:27
    lukasz172004
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    normalnie ciezka sprawa bo juz tyle przeciwdziałań i nadal szwank!! elektryk stwierdził ze mozliwe ze to głowny przekaźnik (wymienił biały mniejszy) moze być i jezeli bedzie sie coś działo to zeby go szukać. powiedział tez ze ten głowny nie tylko steruje swiecami ale i czyms jeszcze...
  • #10 27 Dec 2009 21:17
    lejkovski
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    możesz zrobić zdjęcie skrzynki z bezpiecznikami?

    masz przekaźnik 119?

    elektryk ma rację - w zależności od rocznika i wyposażenia przekaźnik może sterować nie tylko świecami, ale także zaworem odcięcia oleju napędowego na pompie, siłownikiem wyprzedzenia wtrysku i zaworkami sterującymi EGR oraz może umożliwiać komunikacje poprzez interface VAG (ale to dotyczy tylko kilku modeli z ostatnich roczników).
  Search 4 million + Products
Browse Products