Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

silnik AGR na ALH, Octavia Skoda

nawex 15 Gru 2009 15:00
  • #1 15 Gru 2009 15:00
    nawex
    Poziom 15  

    Witam
    Zmieniłem silnik w Octavii wraz z komputerem. Poprzednia wersja silnika miała oznaczenie AGR a teraz jestem posiadaczem ALH. Moje pytanie jest takie bo nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy przepływomierz powietrza należy zmienić zwłaszcza że VAG nie widzi błędu. Proszę o sugestie..

  • #2 15 Gru 2009 15:08
    rh.rally
    Poziom 18  

    A jakie VAG widzi masy powietrza? :)

    Nie chciałbym Cię wprowadzić w błąd, ale jeśli masy są takie jakie powinny być to raczej nie trzeba wymieniać.

  • Pomocny post
    #3 15 Gru 2009 15:11
    dabu
    Poziom 31  

    W tych silnikach przepływomierz jest zamienny :
    1Z, ACU, AFF, AFN, AGR, AGX, AHH, AHU, AJM, ALE, ALH, ANJ, APA, ASK, ASU, ATJ, AUF, AYC, AYY.
    Więc odpowiedz sobie teraz sam.

  • #4 15 Gru 2009 15:20
    Sztomel
    Poziom 34  

    Przepływomierze są takie same, pytanie tylko jaką tam masz teraz turbosprężarkę : tę z ALH czy tę z AGR bo tu może być problem.

  • #5 15 Gru 2009 15:22
    nawex
    Poziom 15  

    Wydaje mi się że Vag widzi dobrze masy powietrza, ale się jeszcze upewnię. Dzięki "dabu" Twoja odpowiedź pomogła mi zdecydowanie. Jedynie co mi pozostaje sprawdzić czy po przebiegu 500 tys. stary przepływomierz jeszcze będzie działać ok. pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sprężarka jest a tego nowego czyli ALH i jest ze zmienną geometrią. Dlatego zmieniłem silnik wraz z komputerem. Czy jeszcze trzeba na coś zwrócić uwagę?

  • #6 15 Gru 2009 15:26
    Sztomel
    Poziom 34  

    Jeśli pinologia ECU z ALH nie będzie odbiegać od tej ze starego AGR to wszystko powinno chodzić bez zarzutu.

  • #7 15 Gru 2009 15:31
    nawex
    Poziom 15  

    Wszystkie wtyczki pasowały, jedynie długości kabli były inne a to za sprawą troszkę innego rozmieszczenia czujników. Jedyne co mnie martwi to to, że autko do 1800 obr. słabo wchodzi np na 3 biegu. Mam do porównania z autem kolegi i jemu o wiele lepiej ciągnie z niskich obrotów. Od tych wspomnianych 1800 obr ciagną już na równi. W kompie nie ma błędów a statyczne kąt jest do korekty bo wynosi 80 w Vag-u. Zastanawia mnie to czy tak ten kąt może wpływać, że autko z niskich źle się zbiera..?

  • #8 15 Gru 2009 15:52
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Popatrz na wartości bieżące w parametrach silnika.

  • #9 15 Gru 2009 16:02
    nawex
    Poziom 15  

    Sprawdzę jeszcze raz ale ciśnienie doładowania jest ok od 1800 obr. i wtedy naprawdę dobrze ciągnie. Niestety źle jest od 1000 obr do tych 1800. Myślałem że to wina przepływomierza ale teraz już wiem że w AGR jak i ALH jest ten sam. Sprawdzę jeszcze wartości wymagane od rzeczywistych.

  • #10 15 Gru 2009 19:17
    Piasek80
    Poziom 28  

    dabu napisał:
    W tych silnikach przepływomierz jest zamienny :
    1Z, ACU, AFF, AFN, AGR, AGX, AHH, AHU, AJM, ALE, ALH, ANJ, APA, ASK, ASU, ATJ, AUF, AYC, AYY.

    No tak nie bardzo.
    Np AHU ma przepływkę Pierbugra a ALH\AGR ma Boscha. Pomijając nazwy producentów przepływki te różnią się budową, kształtem i wtyczkami zatem nie bardzo da sie zamienić Plug & Play te przepływki.
    (Pierburg ma złącze 6-pin w dwóch rzędach)
    silnik AGR na ALH, Octavia Skoda
    podczas gdy Bosch ma złącze 5-pin w jednym rzędzie

    silnik AGR na ALH, Octavia Skoda

  • #11 12 Lip 2011 13:19
    Rafik_kol
    Poziom 8  

    Witam
    Niechciałem zakładać nowego wątku bo mam tylko pytanie odnośnie odróżnienia obu wersji silnika tzn. AGR od ALH. Kupiłem niedawno Octavie I Tour z 2005 (tabliczka a własciwie nalepka w bagażniku jest całkowicie nieczytelna). Silnik to 1.9 diesel a moc 90 KM - jak mogę sprawdzić która to wersja (w dowodzie rejestracyjnym nie doszukałem się tej informacji). Czym różnią się ALH a AGR ?

    Pozdrawiam

  • #13 12 Lip 2011 20:15
    T5
    Moderator Samochody

    Jeżeli to jest z 2005r to oznaczenie silnika powinno być na wyklejce z nr nadwozia w komorze silnika.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty