Forum Index

Rules  | Points  | Add...  | Recent posts  | Search  | Register  | Log in

This site uses cookies. Learn more about cookies and changing the settings in your browser.

GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym silniku


Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Mechanics -> GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym silniku
Author
Message
siwyyy393
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 17 Dec 2009
Posts: 39
Location: lublin

Post#1 Post from the author of the topic 17 Dec 2009 09:43   

GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym silniku


Witam. Golf IV alh 90KM z przebiegiem 200tys. Macie już wszystkie dane panowie.Ciekawy jestem co powiecie bo problem poważny dość jest. Mianowicie gdy stoi przez całą noc to rano tragedia jest z odpaleniem. Trzeba kręcić aż pojawi się paliwo w wężyku za filtrem paliwa przed pompa nie wspomnę ze założyłem zaworek zwrotny który nic nie daje bo po nocy paliwo spier...nerwy są już nie kiepskie bo nie wiem co z nim robić. Pomysły z VAG odpadają itd bo żadnych błędów. Jak już zapali to chmura dymu białego, dodam że turbina wymieniona dopiero na gwarancji po regeneracji, świece żarowe również 4 nowe BOSCH, filtr paliwa nowy. Zaraz po wyłączeniu zapłonu ucieka paliwo w stronę filtra mimo założonego zaworka właściwie powietrze ale po całej nocy nie ma paliwa w nim. Jak już odpali to później na dotyk pali przez cały dzień. Problem pojawia się rano niezależnie od temp otoczenia. Rozrusznik po regeneracji nowe tulejki szczotkotrzymasz i elektromagnes. Ciekawy jestem waszych opinii. Mam nadzieje że to błahostka. Ewentualnie proszę o gg lub tel do jakiegoś speca z woj. lubelskiego. Golfa mam 3 lata problem z paleniem był zawsze tylko w początkowej fazie na dotyk palił gdy zimny a na ciepło tragicznie. Podniesiona dawka paliwa pomogła. Teraz tragedia jest od pewnego czasu. Turbina nowa a brak mocy w aucie nie chce jechać dlatego że turbo o zmiennej geometrii od 110KM założona tak mi panowie doradzili że mocniejsze i trwalsze będzie a gabarytem takie samo. Teraz muszę przez to wymienić sterownik mam silnik aALH a sterownik wkładam z AHF. Zobaczymy czy będzie ciągnąć i mu pomoże. Pomóżcie mi z rozruchem porannym bo wykończe nowy akumulator lub rozrusznik:(

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Dec 2009 09:43   





Back to top
   
ptaszek1975
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 16 Sep 2007
Posts: 1300
Location: Lubaczów

Post#2 17 Dec 2009 10:02   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Stawiał bym na zaworek ale w pompie lub zapchany smok w zbiorniku,takie sitko.

Helpful message? + -

Back to top
   
siwyyy393
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 17 Dec 2009
Posts: 39
Location: lublin

Post#3 Post from the author of the topic 17 Dec 2009 10:05   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Kolego a co powiesz na temat turbo??? co do pompy w zbiorniku to niedawno zablokował mi się pływak i coraz częściej się blokuje a objawia się to wskazaniem poziomu paliwa. Pompy wcale nie słychać tej w zbiorniku.

Helpful message? + -

Back to top
   
leinadzs
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 04 Jun 2004
Posts: 974
Location: Kutno

Post#4 17 Dec 2009 10:07   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


sztuką tu jest znalezienie nieszczelności i usunięcie jej, jeżeli nie możesz dać sobie z tym rady to zlec to komuś kto to zrobi. napewno będzie taniej niż wymiana wykończonego rozrusznika lub akumulatora

Helpful message? + -

Back to top
   
siwyyy393
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 17 Dec 2009
Posts: 39
Location: lublin

Post#5 Post from the author of the topic 17 Dec 2009 10:15   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


ile może kosztować regeneracja pompy paliwowej???a ten biały dym to mogą być wtryski???czyli ten zworek zwrotny który wstawiłem w obieg to lipa:(jak sprawdzić pompę?w ogóle to od jakichś dwóch tygodniu zaczęła stukać tak jakby ktoś gwoździe wbijałSad

Dodano po 7 [minuty]:

na przewody zakładam kolego ściski które są skręcane więc wątpię żeby tamtędy uciekało powietrze mi się wydaje że pompa zrobiła do widzenia:( aku jest nowy rozrusznik w sumie tez:) bo jak wyżej pisałem co wymienione:) Miałem już z nim większe przeboje wyjmowałem silnik ponieważ z lewej strony był urwany kawałek łapy mocującej i uciekał mi olej ale zaspawane u fachowca i było super aż do wymiany turbo:( które podobno było zle a objawiało się spadkiem mocy i pred. max =130km/h. Żadnego dymienia itd a wcześniej szedł jak głupi:)

Helpful message? + -

Back to top
   
Sztomel
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 24 Aug 2008
Posts: 1995
Location: Rybnik

Post#6 17 Dec 2009 14:37   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Odnośnie turbo ze 110 konnego silnika to żadnej mocy Ci nie przybyło bo te ze 110 i te z ALH to są te same turbosprężarki o tej samej wydajności i ciśnieniu doładowania regulowanym przez sterowniki zarówno w ALH (90 KM) jak i w AHF oraz ASV (110 KM);
odnośnie pompy paliwa w baku to u Ciebie takowej nie ma, masz tylko pompę wtryskową z sekcją niskiego i wysokiego ciśnienia, słyszalne w niej stuki jakby wbijanych gwoździ świadczą, iż nie pracuje prawidłowo dynamiczna zmiana kąta wyprzedzenia wtrysku i albo jest uwalony czujnik wzniosu iglicy rozpylacza wtryskiwacza sterującego (3 culinder) albo zaciera się elektrozawór N108 w pompie wtryskowej lub też ma usterkę elektryczną (proponuję sprawdzić pracę N108 Vagiem w trybie Basic Settings),
mam wątpliwości co do jakości tego zaworka zwrotnego, świece żarowe wymienione ale czy zostało sprawdzone czy podawany jest na nie prąd z przekaźnika 103, ponadto ten biały dym - pojawia się tylko podczas pierwszego odpalenia i tylko zimnego silnika czy jest z tym inaczej ?
Biały dym, zwłaszcza o zapachu niespalonej ropy świadczy albo o braku grzania świec przy zimnym silniku albo o braku powietrza potrzebnego do spalenia ropy.

Helpful message? + -

Back to top
   
siwyyy393
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 17 Dec 2009
Posts: 39
Location: lublin

Post#7 Post from the author of the topic 17 Dec 2009 15:49   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


tak problem występuje tylko i wyłącznie na zimnym i dym właśnie taki ma zapach. Zaworek za 30zl wiec nie wiem jaka jakość. Teraz w ogóle nie chce zapalić już. Przejechałem rano 5km i wyłączyłem silnik na chwile a później już nie mogłem zapalić. Pompa podobno zepsuta i jest w baku gość z ser5wisu mi mówił.

Helpful message? + -

Back to top
   
polonez15
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 13 Feb 2007
Posts: 2426
Location: Hajnowszyzna

Post#8 17 Dec 2009 16:14   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Pompy paliwa w baku NIE MASZ!!! Odłączyć przewody od filtra, dać na pompę CZYSTE paliwo z bańki 5L, jeśli będzie wszystko OK to cały układ paliwowy do sprawdzenia czyli od zbiornika do filtra.

Helpful message? + -

Back to top
   
atol_2008
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 29 Mar 2008
Posts: 42
Location: Gdańsk

Post#9 17 Dec 2009 16:31   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Albo zaworek się zawiesza ,może być nieszczelność na przewodach jak również może odpowietrzanie zbiornika nie działa i podciśnienie cofa paliwo do zbiornika - rozszczelnij korek wlewu paliwa( miałem taki przypadek kiedyś).

Helpful message? + -

Back to top
   
Staszek49
Poziom 21
Poziom 21


Joined: 27 May 2007
Posts: 1169
Location: Rzeszów

Post#10 17 Dec 2009 16:56   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Kolego moim zdaniem nie grzeją Ci świece żarowe. Miałem takie objawy w Passacie np. lecie przy uszkodzonej jednej świecy, są prawie niewyczuwalne, natomiast w zimie wyraźnie odczuwalne i dlatego proszę wziąć pod uwagę wskazówki Sztomela.

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Dec 2009 16:56   





Back to top
   
siwyyy393
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 17 Dec 2009
Posts: 39
Location: lublin

Post#11 Post from the author of the topic 17 Dec 2009 17:54   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Koledzy jutro zrobię operację bańka 5litrów plus czyste paliwo jak kolega doradza. Zaworek wyrzuciłem właśnie i nic się nie zmieniło. Kręcę rozrusznikiem aż zaczyna mi mrugać kontrolka świec żarowych jakieś 10s w tym czasie napompuje mi paliwa do pompy ale nie chce dalej zapalić. Założyłem bezbarwny przewód i widać to doskonale poza tym po przekręceniu kluczyka w pozycję zero paliwo natychmiast wraca do filtra.

Helpful message? + -

Back to top
   
Sztomel
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 24 Aug 2008
Posts: 1995
Location: Rybnik

Post#12 17 Dec 2009 18:21   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Jak jutro będziesz sprawdzać to na bańce to najpierw sprawdź czy, po przekręceniu kluczyka w pozycję zapalenia kontrolek, podawane jest na elektrozawór N109 (ten na górze głowicy tłokorozdzielacza do którego dochodzi jeden czarno-biały kabelek) napięcie 12V a następnie przed uruchomieniem rozrusznika wypnij jeszcze z filtra paliwa wężyk przelewowy i puść go do butelki, jeśli paliwo nie będzie podawane na wtryskiwacze np. z powodu zamkniętego elektrozaworu N109 (przy braku jego zasilania) to paliwo powinno cisnąć z wężyka przelewowego. Po tym zabiegu jak stwierdzisz cofanie się paliwa to odkręć korek zbiornika paliwa - jeśli zassie powietrze przy odkręcaniu korka to znaczy, że faktycznie odpowietrzenie baku jest zapchane.

Helpful message? + -

Back to top
   
JANUARY111
Poziom 13
Poziom 13


Joined: 15 Feb 2008
Posts: 117
Location: Jerzmanowice

Post#13 18 Dec 2009 09:09   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


A wktorym miejscu masz zalozony zawor zwrotny ? bo jezeli miedzy pompa a filtr paliwa ,to zmien i zaloz go przed filtrem jezeli paliwo nie bedzie sie cofalo to szukaj nieszczelnosci na zaworku na filtrze paliwa (podrzewacz)czesta przyczyna zapowietrzania sie

Helpful message? + -

Back to top
   
Piasek80
Poziom 20
Poziom 20


Joined: 12 Aug 2009
Posts: 1009
Location: CRA

Post#14 18 Dec 2009 11:45   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Dokładnie - na pierwszy ogień zawór od podgrzewacza przy filtrze. I zawór wrotny jak już go masz to winien być przed filtrem założony.

Helpful message? + -

Back to top
   
siwyyy393
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 17 Dec 2009
Posts: 39
Location: lublin

Post#15 Post from the author of the topic 18 Dec 2009 14:17   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


do sztomela:
kolego wykręciłem dziś świece i nie grzeją. Są dobre bo sprawdzone miernikiem, na krotko przy akumulatorze i dla ostatecznej pewności w innym aucie grupy vw golf IV. U mnie zimne choć kontrolka świec na pulpicie zachowuje się normalnie. Zapala i po kilku sekundach gaśnie a świece zimne. Proszę opisz gdzie jest net zaworek N109 jak i !03. Zawór zwrotny miałem przed filtrem paliwa co nie zmieniło rezultatu i paliwo dalej uciekało później umieściłem go za filtrem paliwa przed pompą a teraz wyrzuciłem całkiem.

Helpful message? + -

Back to top
   
Sztomel
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 24 Aug 2008
Posts: 1995
Location: Rybnik

Post#16 18 Dec 2009 16:53   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


To, że kontrolka świec normalnie się zapala i gaśnie wcale nie świadczy, że świece żarowe są podgrzewane, kontrolka sygnalizuje tylko zasilanie sterownika silnika oraz czas, po którym można uruchomić silnik czyli po jej zgaśnięciu,
tu masz link z fotką umiejscowienia przekaźnika 103 zasilającego świece żarowe, jak widać listwa przekaźników znajduje się pod deską rozdzielczą bezpośrednio nad podstopnicą i pedałem sprzęgła, jeśli będziesz miał słabe dojście to musisz odkręcić plastikowy element deski rozdzielczej bezpośrednio nad pedałami :
http://images42.fotosik.pl/125/1556377969702c68.jpg
przekaźnika nie trzeba wymieniać, wystarczy przeszlifować w nim nóżki oraz lutownicą proforma poprawić luty na jego płytce drukowanej :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=55d4d2eceae8df48
a tu masz link z fotką gdzie znajduje się elektrozawór N109 na pompie wtryskowej :
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2bc6afb9acffe39a

Helpful message? + -

Back to top
   
Google


Google Adsense


Post# 18 Dec 2009 16:53   





Back to top
   
siwyyy393
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 17 Dec 2009
Posts: 39
Location: lublin

Post#17 Post from the author of the topic 18 Dec 2009 17:19   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Kolego miałes racje sterownik jest mówię o tym oznaczonym 103 dziękuje za zdjęcia:)jest dobry sprawdzony:)przyczyną nie grzania świec byla przepalona ścieżka w puszcze bezpieczników w tej na akumulatorze oznaczona symbolem 40A trzeci kabel od lewej:) zaraz pójdę sprawdzić ten zawór N109:)tak myślałem że to ten ale pewności nie miałem a i przy okazji sprawdziłem złącze od czujnika znajdującego się w 3 wtryskiwaczu i nie pokazuje żadnego napięcia przy przekręconym kluczyku startera. ile powinien pokazywać? zaraz zrobię próbę z banką.

Helpful message? + -

Back to top
   
Sztomel
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 24 Aug 2008
Posts: 1995
Location: Rybnik

Post#18 18 Dec 2009 17:31   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


siwyyy393 wrote:
przyczyną nie grzania świec byla przepalona ścieżka w puszcze bezpieczników w tej na akumulatorze oznaczona symbolem 40A trzeci kabel od lewej:) ... a i przy okazji sprawdziłem złącze od czujnika znajdującego się w 3 wtryskiwaczu i nie pokazuje żadnego napięcia przy przekręconym kluczyku startera. ile powinien pokazywać? zaraz zrobię próbę z banką.


z tego co ja wiem to trzeci od lewej bezpiecznik topikowy w postaci blaszki w puszce na akumulatorze jest od wentylatora klimatyzacji i ma on wartość 30A Wink
czujnik G80 na trzecim wtryskiwaczu sprawdź omomierzem na wyłączonym zapłonie, rozepnij złącze wtykowe i wartość rezystancji mierzona pomiędzy stykami wtyczki wtryskiwacza powinna się zawierać w przedziale 80 do 120 Ω.

Helpful message? + -

Back to top
   
siwyyy393
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 17 Dec 2009
Posts: 39
Location: lublin

Post#19 Post from the author of the topic 18 Dec 2009 17:37   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Mi chodzi o ten bezpiecznik w postaci płytki która łączy kable te grube czerwone w puszcze z plusem akumulatora. Bezpieczniki topikowe mam dobre. Zaraz sprawdzę G80:)

Helpful message? + -

Back to top
   
Sztomel
Poziom 22
Poziom 22


Joined: 24 Aug 2008
Posts: 1995
Location: Rybnik

Post#20 18 Dec 2009 17:44   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


siwyyy393 wrote:
Mi chodzi o ten bezpiecznik w postaci płytki która łączy kable te grube czerwone w puszcze z plusem akumulatora. Bezpieczniki topikowe mam dobre.


Przecież te "płytki" to też są bezpieczniki topikowe :
GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym silniku

Helpful message? + -

Back to top
   
siwyyy393
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 17 Dec 2009
Posts: 39
Location: lublin

Post#21 Post from the author of the topic 18 Dec 2009 18:38   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Kolego według tego schematu nie było przejścia w 3 od lewej ponieważ ścieżka była przetopiona zlutowana i natychmiastowa reakcja świec jest. Grzeją błyskawicznie:) więc pomogło ku jasności dodam że podobno tą skrzynkę która mam jest od benzyniaka...więc może dlatego. Próba na krótko nie przyniosła efektu pompa strasznie mozolnie ciągnęła paliwo praktycznie wcale a z powrotu takie same ilośi wracały, sprawdziłem N109 i lipa:( pokazuje 0,089V i zaraz ginie ta wartość więc pewnie to jest feler ale czy na tyle żeby pompa nie chciała pracować a silnik nie chciał sięodezwać nawet. Akumulator nowy kręci jak szalony szkoda tylko rozrusznika:(

Helpful message? + -

Back to top
   
siwyyy393
Poziom 9
Poziom 9


Joined: 17 Dec 2009
Posts: 39
Location: lublin

Post#22 Post from the author of the topic 25 Dec 2009 10:35   

Re: GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym sil


Witam:) drodzy koledzy i koleżanki mam zlokalizowaną usterkęSmile Cała wina była w tym że ten filtr który znajduje się w baku w smoku był zapchany...do tego doszły mrozy a paliwo miałem letnie więc zamarzło mi wszystko poczynając od smoka po przewodach filtr a kończąc na pompie. Do tego gdzieś miałem dziurkę w przewodzie zasilania do filtra od strony zbiornika paliwa i tamtędy powietrze się dostawało a nie trzymało mi się w wężyku tylko uciekało od razu po wyłączeniu silnika do baku dlatego że w baku w smoku były założone przewody odwrotnie znaczy zasilanie na powrót a powrót na zasilanie. Komu o tym nie powiem to każdy się dziwi że to w ogóle jechałoSmile Teraz muszę wymienić rozrząd bo VAG wykazał coś dziwnego podejrzenie że pasek przeskoczył na tym zrobiłem ponad 60tys km więc kwalifikuje się do wymiany bo wymieniał go poprzedni właściciel. Potrzebuje jakiś dobry zakład na terenie woj lubelskiego ewentualnie w samym lublinie:) pozdrawiam i Wesołych ŚwiątSmile

Helpful message? + -

Back to top
   
Post new topic  Reply to topic      Main Page -> Forum Index -> Auto Service -> Auto Mechanics -> GOLF IV ALH 90KM 200tys. rozruch- tragedia na zimnym silniku
Page 1 of 1
Similar topics
Golf 3 1.8 90KM - Szarpie i przerywa tylko na zimnym silniku. (22)
FIAT SEICENTO MPI - NA ZIMNYM SILNIKU OK, NA NAGRZANYM NA LPG TRAGEDIA... (14)
A3/90KM/ALH - Wgrana mapa wtryskowa plus chip 30% - falujące obroty na zimnym (1)
rozruch zimnego silnika ALH golf IV (11)
Megane 1.6 k7m - Ciężki rozruch na zimnym silniku. (13)
problem z paleniem golf IV 1.9 tdi PD 90km ALH (3)
Golf IV TDI 98r 90KM silnik ALH (2)
VW golf 4 silnik ALH 90KM z 2001r chip (2)
Golf IV 1.9TDI 90KM ALH przestawiony rozrząd (10)
vw golf 1.9 tdi alh dymi na niebiesko 90KM (5)


Administrator || Moderators || Forum Rules || General Rules || Cookies information || Contact

Page generation time: 0.081 seconds

elektroda.pl topic RSS feed