X
  • #1 17 Dec 2009 20:50
    waniaolo
    Level 8  
    Helpful post? (+1)
    Problem jest taki auto po wypadku włożony silnik wszystko podłączone i nie odpala, ecu nie daje sygnału na przekaźnik pompy paliwa ma ktoś jakiś pomysł? Z góry Dzięki
  • #2 17 Dec 2009 20:59
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Tam jest system CR.
  • #3 17 Dec 2009 21:19
    waniaolo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Możesz bliżej napisać coś o systemie CR
  • #4 17 Dec 2009 21:32
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla.

    W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub komorze spalania. Ten system wymaga korektora dawki paliwa (przy pompie sekcyjnej), gdyż dawka paliwa rośnie w funkcji obrotów (bez tego silnik charakteryzowałby się niestatecznością obrotów). Nowszym rozwiązaniem jest pompa rozdzielaczowa, nie wymagająca już korektora dawki. W systemie common rail pompa wytwarza cały czas ciśnienie, akumulator ciśnienia wyrównuje ciśnienie, zaś wtryskiwacze otwierane są elektronicznie. W systemie tym wtrysk odbywa się pod znacznie wyższym ciśnieniem (nawet o około 10 razy wyższym niż ma to miejsce w klasycznych układach wtryskowych).

    Idea zasilania ze wspólnego zbiornika (nazywano to systemem akumulatorowym) była znana od dawna. Jednakże silnik wysokoprężny z klasycznym układem wtrysku charakteryzował się niestatecznością obrotów - dawka paliwa rosła w nim w miarę wzrostu obrotów - co sprawiało, iż system ten sprawdzał się jedynie do silników stacjonarnych o stałych obrotach (np. do zasilania generatora prądotwórczego). Dopiero rozwój elektroniki umożliwił praktyczne wykorzystanie systemu akumulatorowego nazwanego common rail.

    Sterowanie elektroniczne oraz szybkie otwieranie i zamykanie wtryskiwacza (znikomy czas zwłoki) pozwala na podział dawki paliwa na 3 etapy: dawka pilotująca, dawka właściwa oraz dawka dopalająca. W kolejnych generacjach silnika common rail jak np. MultiJet Fiata liczba etapów wtrysku może być większa niż 3 i nie musi być stała - może się zmieniać w zależności od takich czynników jak obciążenie silnika, obroty itp.

    Silniki common rail charakteryzują się:

    lepszym spalaniem paliwa,
    wysoką sprawnością termodynamiczną,
    mniejszym wydzielaniem ciepła,
    mniejszym hałasem,
    mniejszą emisją spalin
    łatwością uzyskania wysokich parametrów użytkowych (moc, moment obrotowy).
    Wiele wspomnianych zalet wynika z podziału dawki paliwa na kilka etapów. Ponieważ wszystkie rodzaje paliw do silników diesla charakteryzują się tzw. zwłoką zapłonu - zastosowanie małej dawki pilotażowej przed GMP pozwala na podanie dawki właściwej w obszar zapłonu dawki pilotażowej - przez co praca silnika jest bardziej miękka i cicha - przy zachowaniu wysokiej sprawności termodynamicznej silnika.

    Silniki zasilane systemem common-Rail (lub też pompowtryskiwaczami) wymagają dobrej jakości oleju napędowego, wtryskiwacze pracują pod dużym ciśnieniem, każde zanieczyszczenie paliwa może przyczynić się do powstania uszkodzeń.

    Silniki common rail po raz pierwszy zastosowane przez Fiata w aucie osobowym, zostały w modelach Alfa Romeo w silnikach JTD drugiej generacji tj od 1997 roku (spełniających normę EURO 3, a technologia jest powszechnie używana przez Fiata pod nazwą JTD oraz MultiJet[1].

    Różni ich nie tylko oznaczenie producenta (JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, który również zdecydował się na stosowanie systemu CR, także w jednostkach skonstruowanych jako silniki z pompowtryskiwaczami-np. 2.0TDI), ale także generacja systemu. Obecnie najpowszechniej stosowany jest system Common Rail tzw. II generacji. Charakteryzuje się on ciśnieniem 1600 bar i wielofazowością wtrysku (do 7 faz, najczęściej 5). Powoli wchodzi do sprzedaży III generacja systemu zasilania CR, jednak obecnie (maj 2007) jeszcze rzadko stosowany (np. Audi w silniku 3.0 TDI - silnik ten jako pierwszy z grupy VW nie wykorzystuje pompowtryskiwaczy ze względu na twardą pracę i wysoki poziom hałasu oraz niższą kulturą pracy jednostek zasilanych za pomocą pompowtryskiwaczy potocznie oznaczanych jako TDI-PD, Renault 2.0dCi 175KM a także 1.5 dCi 105KM, silnik koncernu PSA 1.6 (HDI, TDCI czy D - takie oznaczenie stosuje Volvo)). Również firma Toyota opracowała zaawansowany silnik oznaczony D4D. I generacja CR już jest praktycznie nie stosowana w nowych samochodach osobowych. Jednak na rynku wtórnym powszechnie spotyka się silniki Diesla zasilane tym systemem. Charakteryzuje się on ciśnieniem wtrysku rzędu 1350 bar.

    System ten jest stosowany też do zasilania silników samochodów użytkowych

    UFF jak sie opisałem.
  • #5 17 Dec 2009 21:38
    autoas
    Level 41  
    Helpful post? (0)
    Tylko co to da?
  • #6 17 Dec 2009 21:54
    waniaolo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzięki "romoo" ciekawy opis ale jaka jest przyczyna opisana wyżej? Dodam że jak podłącze pompę paliwa na krótko to silnik odpala

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam że w starszych autach był wyłącznik uderzeniowy w komorze sil. lub na przednim słupku jak w escorcie
  • #7 17 Dec 2009 21:56
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Tam pompa jest zasilana przekaźnikiem, a sprawdzałeś czujnik uderzeniowy?
  • #8 17 Dec 2009 21:57
    tomasz0703
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Może nie podpięty czujnik wałka rozrządu .Najlepiej zrobić diagnostykę
  • #9 17 Dec 2009 22:00
    waniaolo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Po przewodach z pompy ,przekaźnik, ecu nie ma uderzeniowego

    Dodano po 1 [minuty]:

    to by nie palił na krótko
  • #10 17 Dec 2009 22:09
    autoas
    Level 41  
    Helpful post? (0)
    waniaolo wrote:
    Dodam że jak podłącze pompę paliwa na krótko to silnik odpala

    To znaczy jak?
    Jak ją zasilasz?
  • #11 17 Dec 2009 22:11
    waniaolo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    Odłączyłem z ecu podałem - , i + na drugi biegun cewki przekaźnika
  • #12 17 Dec 2009 22:15
    autoas
    Level 41  
    Helpful post? (0)
    No to jak wcześniej,...... sprawdzić czujnik wału
  • #13 17 Dec 2009 22:19
    waniaolo
    Level 8  
    Topic author Helpful post? (0)
    OK sprawdzę jutro i dam znać ale jak by czujnik wału to by chyba wogle by nie palił
  • #14 17 Dec 2009 22:20
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Laguny nie odpalają na czujniku wałka rozrządu więc jakby nie było widzianych obrotów to wtryski też by nie wysterowało.
  • #15 18 Dec 2009 23:51
    genek1000
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Jeżeli pali na pompie podpiętej na krótko to stawiam na walnięty sterownik silnika
  • #16 19 Dec 2009 07:33
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Helpful post? (0)
    Czyli do naprawy sterownik myslisz?--genek10000
  • #17 19 Dec 2009 08:28
    genek1000
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Tak mnie się zdaje. Jeżeli byłby to problem z IMO czerwona kontrolka na desce świeciła by światłem ciągłym po włączeniu zapłonu. Jeśli samochód jest po wypadku to odłącz moduł AIRBAG. Ale zaraz :idea: . Napisałeś że jak podasz bezpośrednio + i - na zasilanie cewki przekaźnika to działa. A sprawdzałeś czy masz + na sterowaniu przekaźnika po właczeniu zapłonu :?: ( - jest ze sterownika, ale + powinien być )
  • #18 29 Dec 2009 23:09
    hirsch-tech
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    OSTATNIO MIALEM TAKI PRZYPADEK I WINA BYL CZUJNIK PRZY ROZDZIELACZU PO PODPIECIU DO KOMPA POKAZYWAL ZA DURZE CISNIENIE PALIWA. JAK DOBRZE PAMIENTAM MA ZIELONY KOLOR
  • #19 24 Mar 2010 13:17
    henek155
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam,ja mam podobny problem w lagunie z 2001 roku 1.9 dci,najpierw wywaliło ężyk na powrocie z listwy wtrysków jak już to zrobiłem to auto nie odpali wogóle nie zagada.
    immo gaśnie,podłaczyłem pod kompa i nie ma żadnych błędów

    gdzie szukać przyczyny?
  • #20 30 Oct 2010 00:48
    skyliner34
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    W czujniku na pompie wysokiego ciśnienia
  • #21 10 Apr 2015 21:09
    Megawe
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala

    Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala
  • #22 04 Jan 2016 15:02
    rysu84
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    witam mam pytanie podobny problem mam z moja laguna 1,9 107 KM dzis rano nie odpaliła po wymianie akumulatora po dluzszym kreceniu odpalila bylo juz mozna powiedziec wsyztsko ok
    lecz po poruszaniu sie po miescie od sklapu do sklepu po wyjsciu z kolejnego ja wsiadam do mojej damy a ona .....

    silnik kreci ale nie odpala
    nie wiem co moze byc prubowalem na popych nic i nic
    zawiozlem do mechanika
    powiedzial ze w piatek moze do niej zajzy lecz moze pomozecie cos szybciej .
    aha i Megawa masz moze cala instrukcje do laguny bo widze ze wkleiles 2 stronki??
  Search 4 million + Products
Browse Products