Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala
Autor
Wiadomość
waniaolo
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 9
Miasto: Siedlce

Post#1 Post autora tematu 17 Gru 2009 21:50   

Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Problem jest taki auto po wypadku włożony silnik wszystko podłączone i nie odpala, ecu nie daje sygnału na przekaźnik pompy paliwa ma ktoś jakiś pomysł? Z góry Dzięki
Powrót do góry
   
romoo
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6779
Miasto: Małopolska

Post#2 17 Gru 2009 21:59   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Tam jest system CR.
Powrót do góry
   
waniaolo
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 9
Miasto: Siedlce

Post#3 Post autora tematu 17 Gru 2009 22:19   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Możesz bliżej napisać coś o systemie CR
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Gru 2009 22:19   





Powrót do góry
   
romoo
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6779
Miasto: Małopolska

Post#4 17 Gru 2009 22:32   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Common rail (w wolnym tłumaczeniu: wspólna szyna) - nowoczesna wersja systemu bezpośredniego wtrysku paliwa w silnikach Diesla.

W tradycyjnym układzie wtrysku paliwa w silnikach Diesla, pompa sekcyjna wytwarza tylko w określonych, dla poszczególnych cylindrów, momentach ciśnienie, które otwiera wtryskiwacz i paliwo zostaje rozpylone w cylindrze lub komorze spalania. Ten system wymaga korektora dawki paliwa (przy pompie sekcyjnej), gdyż dawka paliwa rośnie w funkcji obrotów (bez tego silnik charakteryzowałby się niestatecznością obrotów). Nowszym rozwiązaniem jest pompa rozdzielaczowa, nie wymagająca już korektora dawki. W systemie common rail pompa wytwarza cały czas ciśnienie, akumulator ciśnienia wyrównuje ciśnienie, zaś wtryskiwacze otwierane są elektronicznie. W systemie tym wtrysk odbywa się pod znacznie wyższym ciśnieniem (nawet o około 10 razy wyższym niż ma to miejsce w klasycznych układach wtryskowych).

Idea zasilania ze wspólnego zbiornika (nazywano to systemem akumulatorowym) była znana od dawna. Jednakże silnik wysokoprężny z klasycznym układem wtrysku charakteryzował się niestatecznością obrotów - dawka paliwa rosła w nim w miarę wzrostu obrotów - co sprawiało, iż system ten sprawdzał się jedynie do silników stacjonarnych o stałych obrotach (np. do zasilania generatora prądotwórczego). Dopiero rozwój elektroniki umożliwił praktyczne wykorzystanie systemu akumulatorowego nazwanego common rail.

Sterowanie elektroniczne oraz szybkie otwieranie i zamykanie wtryskiwacza (znikomy czas zwłoki) pozwala na podział dawki paliwa na 3 etapy: dawka pilotująca, dawka właściwa oraz dawka dopalająca. W kolejnych generacjach silnika common rail jak np. MultiJet Fiata liczba etapów wtrysku może być większa niż 3 i nie musi być stała - może się zmieniać w zależności od takich czynników jak obciążenie silnika, obroty itp.

Silniki common rail charakteryzują się:

lepszym spalaniem paliwa,
wysoką sprawnością termodynamiczną,
mniejszym wydzielaniem ciepła,
mniejszym hałasem,
mniejszą emisją spalin
łatwością uzyskania wysokich parametrów użytkowych (moc, moment obrotowy).
Wiele wspomnianych zalet wynika z podziału dawki paliwa na kilka etapów. Ponieważ wszystkie rodzaje paliw do silników diesla charakteryzują się tzw. zwłoką zapłonu - zastosowanie małej dawki pilotażowej przed GMP pozwala na podanie dawki właściwej w obszar zapłonu dawki pilotażowej - przez co praca silnika jest bardziej miękka i cicha - przy zachowaniu wysokiej sprawności termodynamicznej silnika.

Silniki zasilane systemem common-Rail (lub też pompowtryskiwaczami) wymagają dobrej jakości oleju napędowego, wtryskiwacze pracują pod dużym ciśnieniem, każde zanieczyszczenie paliwa może przyczynić się do powstania uszkodzeń.

Silniki common rail po raz pierwszy zastosowane przez Fiata w aucie osobowym, zostały w modelach Alfa Romeo w silnikach JTD drugiej generacji tj od 1997 roku (spełniających normę EURO 3, a technologia jest powszechnie używana przez Fiata pod nazwą JTD oraz MultiJet[1].

Różni ich nie tylko oznaczenie producenta (JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, który również zdecydował się na stosowanie systemu CR, także w jednostkach skonstruowanych jako silniki z pompowtryskiwaczami-np. 2.0TDI), ale także generacja systemu. Obecnie najpowszechniej stosowany jest system Common Rail tzw. II generacji. Charakteryzuje się on ciśnieniem 1600 bar i wielofazowością wtrysku (do 7 faz, najczęściej 5). Powoli wchodzi do sprzedaży III generacja systemu zasilania CR, jednak obecnie (maj 2007) jeszcze rzadko stosowany (np. Audi w silniku 3.0 TDI - silnik ten jako pierwszy z grupy VW nie wykorzystuje pompowtryskiwaczy ze względu na twardą pracę i wysoki poziom hałasu oraz niższą kulturą pracy jednostek zasilanych za pomocą pompowtryskiwaczy potocznie oznaczanych jako TDI-PD, Renault 2.0dCi 175KM a także 1.5 dCi 105KM, silnik koncernu PSA 1.6 (HDI, TDCI czy D - takie oznaczenie stosuje Volvo)). Również firma Toyota opracowała zaawansowany silnik oznaczony D4D. I generacja CR już jest praktycznie nie stosowana w nowych samochodach osobowych. Jednak na rynku wtórnym powszechnie spotyka się silniki Diesla zasilane tym systemem. Charakteryzuje się on ciśnieniem wtrysku rzędu 1350 bar.

System ten jest stosowany też do zasilania silników samochodów użytkowych

UFF jak sie opisałem.
Powrót do góry
   
autoas
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 7172
Miasto: Lubuskie

Post#5 17 Gru 2009 22:38   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Tylko co to da?
Powrót do góry
   
waniaolo
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 9
Miasto: Siedlce

Post#6 Post autora tematu 17 Gru 2009 22:54   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Dzięki "romoo" ciekawy opis ale jaka jest przyczyna opisana wyżej? Dodam że jak podłącze pompę paliwa na krótko to silnik odpala

Dodano po 2 [minuty]:

dodam że w starszych autach był wyłącznik uderzeniowy w komorze sil. lub na przednim słupku jak w escorcie
Powrót do góry
   
romoo
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6779
Miasto: Małopolska

Post#7 17 Gru 2009 22:56   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Tam pompa jest zasilana przekaźnikiem, a sprawdzałeś czujnik uderzeniowy?
Powrót do góry
   
tomasz0703
Poziom 19
Poziom 19


Dołączył: 16 Wrz 2005
Posty: 766
Miasto: ZABRZE

Post#8 17 Gru 2009 22:57   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Może nie podpięty czujnik wałka rozrządu .Najlepiej zrobić diagnostykę
Powrót do góry
   
waniaolo
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 9
Miasto: Siedlce

Post#9 Post autora tematu 17 Gru 2009 23:00   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Po przewodach z pompy ,przekaźnik, ecu nie ma uderzeniowego

Dodano po 1 [minuty]:

to by nie palił na krótko
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Gru 2009 23:00   





Powrót do góry
   
autoas
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 7172
Miasto: Lubuskie

Post#10 17 Gru 2009 23:09   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


waniaolo napisał:
Dodam że jak podłącze pompę paliwa na krótko to silnik odpala

To znaczy jak?
Jak ją zasilasz?
Powrót do góry
   
waniaolo
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 9
Miasto: Siedlce

Post#11 Post autora tematu 17 Gru 2009 23:11   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Odłączyłem z ecu podałem - , i + na drugi biegun cewki przekaźnika
Powrót do góry
   
autoas
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 7172
Miasto: Lubuskie

Post#12 17 Gru 2009 23:15   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


No to jak wcześniej,...... sprawdzić czujnik wału
Powrót do góry
   
waniaolo
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 9
Miasto: Siedlce

Post#13 Post autora tematu 17 Gru 2009 23:19   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


OK sprawdzę jutro i dam znać ale jak by czujnik wału to by chyba wogle by nie palił
Powrót do góry
   
romoo
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6779
Miasto: Małopolska

Post#14 17 Gru 2009 23:20   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Laguny nie odpalają na czujniku wałka rozrządu więc jakby nie było widzianych obrotów to wtryski też by nie wysterowało.
Powrót do góry
   
genek1000
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 417
Miasto: Bielsko-Biała

Post#15 19 Gru 2009 00:51   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Jeżeli pali na pompie podpiętej na krótko to stawiam na walnięty sterownik silnika
Powrót do góry
   
romoo
Poziom 25
Poziom 25


Dołączył: 28 Cze 2003
Posty: 6779
Miasto: Małopolska

Post#16 19 Gru 2009 08:33   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Czyli do naprawy sterownik myslisz?--genek10000
Powrót do góry
   
genek1000
Poziom 17
Poziom 17


Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 417
Miasto: Bielsko-Biała

Post#17 19 Gru 2009 09:28   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Tak mnie się zdaje. Jeżeli byłby to problem z IMO czerwona kontrolka na desce świeciła by światłem ciągłym po włączeniu zapłonu. Jeśli samochód jest po wypadku to odłącz moduł AIRBAG. Ale zaraz :idea: . Napisałeś że jak podasz bezpośrednio + i - na zasilanie cewki przekaźnika to działa. A sprawdzałeś czy masz + na sterowaniu przekaźnika po właczeniu zapłonu :?: ( - jest ze sterownika, ale + powinien być )
Powrót do góry
   
hirsch-tech
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 5
Miasto: bydgoszcz

Post#18 30 Gru 2009 00:09   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


OSTATNIO MIALEM TAKI PRZYPADEK I WINA BYL CZUJNIK PRZY ROZDZIELACZU PO PODPIECIU DO KOMPA POKAZYWAL ZA DURZE CISNIENIE PALIWA. JAK DOBRZE PAMIENTAM MA ZIELONY KOLOR
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 30 Gru 2009 00:09   





Powrót do góry
   
henek155
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 52
Miasto: Emmelord

Post#19 24 Mar 2010 14:17   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


Witam,ja mam podobny problem w lagunie z 2001 roku 1.9 dci,najpierw wywaliło ężyk na powrocie z listwy wtrysków jak już to zrobiłem to auto nie odpali wogóle nie zagada.
immo gaśnie,podłaczyłem pod kompa i nie ma żadnych błędów

gdzie szukać przyczyny?
Powrót do góry
   
skyliner34
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 28 Paź 2010
Posty: 7
Miasto: Londyn

Post#20 30 Paź 2010 00:48   

Re: Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala


W czujniku na pompie wysokiego ciśnienia
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Elektryka i elektronika -> Renault laguna 2 2004 1,9dci 107KM-nie odpala
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Renault Scenic 1.9dci - nie odpala (15)
Renault scenic 1,9dci nie odpala (5)
laguna 2 1.9dci po wymianie turbiny nie odpala (16)
Laguna 1.9dci 130KM - Renault Laguna II 1.9dci 130KM - 3 błędy - Check Injection (22)
Renault Laguna 1.9 DCI 2004 nie odpala (7)
Brak mocy Laguna II 1.9dCi 107KM 2001r. (18)
Renault Laguna II 1,9dCi 120KM 2001r nie odpala (7)
Renault Laguna 1.9dci - kreci i nie odpala (2)
Laguna II 1.9DCI nie odpala - nie gaśnie diioda immo (5)
Renault Laguna 2 1.9dci nie chce odpalić po wymianie silnika (31)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.063 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony