Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki

Jak oblicza się pojemność kolumn

muwie 11 Lip 2004 18:04
  • #1 11 Lip 2004 18:04
    muwie
    Poziom 14  

mnie interesuje jak się oblicza pojemność kolumny która składa się z kilku głośników.
    Jestem początkującym elektronikiem.Mi chodzi o jakiś podstawowy wzór do oblicznia poj. kolumn z kilkoma głośnikami.
    Pierw myślałem żę wystarczy obliczyć poj. dla każdego głośnika z osobna, a potem skleć wszystko do kupy.Ale mi wyszły jakieś bardzo duże wyniki.
    Jeszcze (chyba banalny) problem. Wiilele razy przy projektach kolum widziałem mi nie zmany symbol elektroniczny.To wygląda jak głośnik, ma + i -.Różni się od głośnika tym, że pomiędzy kreskami oznaczającymi = i -
    znajduje sięsymbol przypominający "grzyba".
    Za wszystko serdecznie dziękuje.

• #2 11 Lip 2004 19:11
    igod
    Poziom 24  

Jeśli dla jednego głośnika masz 100l, dla 2 daj 190l.

• #3 30 Lip 2004 09:06
    muwie
    Poziom 14  

a teraz pytanie z innej beczki. Znalazłem na elektrodzie fajny polski program do obliczania filtrów.
    Ten program prosi mnie o podanie częstotliwości odcięcia.I tu zaczyna sie mój problem(mały problem)Czy np. jeżeli podam jako wartosc odciecia podam 30hz.To filtr bedzie odcianal pasmo poniżej 30hz czy powyzej

• #4 30 Lip 2004 09:59
    Kris20
    Poziom 16  

To zalezy jaki filtr chcesz obliczyc. Bo na przyklad gdy masz czestliwosc odciecia rowna 200Hz dla filtru dolnoprzepustowego to filtr ten tlumi wszystko co jest powyzej 200Hz.
    A gdy masz czestotliwosc odciecia rowna np. 5000Hz dla filtru gornoprzepustowego to filtr ten tlumi wszystko co jest ponizej 5000Hz. :)

• #5 30 Lip 2004 10:22
    .Wiśnia
    Poziom 28