Forum elektroda.pl

Regulamin  | Punkty  | Dodaj...  | Ostatnie  | Szukaj  | Rejestracja  | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Układ sterowania elektropneumatycznego


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Początkujący Ogólny -> Początkujący Piaskownica -> Układ sterowania elektropneumatycznego
Autor
Wiadomość
Nonanol
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 7

Post#1 Post autora tematu 06 Sty 2010 22:15   

Układ sterowania elektropneumatycznego


Witam.
Dostałem zadanie, muszę narysować schemat sterowania elektropneumatycznego. Zadanie niby jest banalne, ale dopiero zaczynam, jeszcze nie wiem co i jak. Układ, ma zawierać dwa przyciski, po naciśnięciu dowolnego, powinien zostać zasterowany elektrozawór. Wyszło mi coś takiego
Układ sterowania elektropneumatycznego
A3 steruje zaworem

Czy takie połączenie jest poprawne?
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Sty 2010 22:15   





Powrót do góry
   
MELP
Poziom 12
Poziom 12


Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 85
Miasto: Kraków

Post#2 06 Sty 2010 23:05   

Re: Układ sterowania elektropneumatycznego


Witam!
Chodzi o A1 i A2?? Jeśli tak, to jest dobrze, naciśniecie dowolnego przycisku spowoduje przepływ prądu przez cewkę elektromagnesu.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Sty 2010 23:05   





Powrót do góry
   
Nonanol
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 7

Post#3 Post autora tematu 06 Sty 2010 23:48   

Re: Układ sterowania elektropneumatycznego


powinno działać tak:
Naciśnięcie przycisku->przepływ przez przekaźnik (A1 lub A2)->przekaźnik zamyka odpowiedni zestyk-> prąd płynie przez A3 -> A3 steruje elektrozaworem.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 06 Sty 2010 23:48   





Powrót do góry
   
patryk-84a
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 1400
Miasto: Inowrocław

Post#4 07 Sty 2010 18:26pomocny post - solucja   

Re: Układ sterowania elektropneumatycznego


Zależy czy ma być podtrzymanie? Musiał by też być przycisk wtedy żeby wyłączyć elektrozawór. czy te przyciski na twoim schemacie mają sterować jeszcze czymś czy tylko elektrozaworem? Bo jeśli tylko elektrozaworem to po co te przekaźniki A1 i A2? Równie dobrze zamiast styków A1 i A2 załączających przekaźnik A3 mogły by być przyciski.

Układ sterowania elektropneumatycznego
Powrót do góry
   
Nonanol
Poziom 3
Poziom 3


Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 7

Post#5 Post autora tematu 07 Sty 2010 20:41   

Re: Układ sterowania elektropneumatycznego


@Równie dobrze zamiast styków A1 i A2 załączających przekaźnik A3 mogły by być przyciski.
No tak, to dużo lepsze rozwiązanie. Wielkie dzięki.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Początkujący Ogólny -> Początkujący Piaskownica -> Układ sterowania elektropneumatycznego
Strona 1 z 1
Podobne tematy
Układ sterowania na triaku (5)
Układ sterowania na odlegosc (4)
Układ sterowania światlem (2)
Układ do sterowania wentylatorem (4)
Układ Zdalnego sterowania (3)
układ sterowania silnikiem (6)
Układ sterowania frezarki (1)
Układ sterowania napięciem (8)
Układ do sterowania silnikiem DC. (4)
Układ sterowania przekaźnika (5)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.045 seconds

elektroda.pl temat RSS