X

problem kierunkowskazy sprinter cdi

antek89 10 Jan 2010 16:36
  • #1 10 Jan 2010 16:36
    antek89
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    witam mam problem z kierunkowskazami bo i lewy i prawy pulsuje bardzo szybko tak jakby spalila sie zarowka a swiatla awaryjne pulsuja normalnie sprawdzalem zarowki i sa ok tzn 21w
  • #2 10 Jan 2010 16:46
    Ireneo
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    A jak włączysz to wszystkie migają?Może gniazdo zaśniedziało?
  • #3 10 Jan 2010 23:53
    Gerri
    Spec od Mercedesów
    Helpful post? (0)
    Mar-Aur wrote:
    naj częstszą przyczyną nie prawidłowego działania kierunków jest wypalenie się konsoli bespieczników pod kierownicą. A dokładnie sterownikuw kture znajdują się w środku.

    Co to jest "wypalenie się konsoli bespieczników"?
    Poza tym sugeruję dla przypomnienia ze dwa latka w niskiej klasie szkoły podstawowej (najlepiej w "oślej ławce") - bo tak dużej ilości błędów w tak krótkim tekście nie widziałem już dawno. :|
  • #4 11 Jan 2010 00:13
    alex1967
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    Czy auto ma hak.?
  • Helpful post
    #5 11 Jan 2010 08:06
    zylax4
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Skrzynka bezpiecznikowa tak może być przyczyną.Ale po drugie nie zapominajmy o przerywaczu mógł się przepalić :D Pozdrawiam
  • #6 11 Jan 2010 17:31
    antek89
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    auto hak ma ale od kilku lat i nie bylo problemow natomiast nie wiem czy przerywacz powinien dawac jednakowe impulsy na kierunki i awaryjne
  • #7 11 Jan 2010 17:45
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    A gdzie tam masz przerywacz?
  • #8 11 Jan 2010 21:14
    Mar-Aur
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Przerywacz??? tam nie ma czegoś takiego jak przerywacz.
    tam jest przekaźnik wykonawczy, steruje nim sterownik ze skrzynki bezpiecznikowej,
  • #9 12 Jan 2010 08:12
    zylax4
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    Ale to jest jedno i to samo.Urządzenie robi przerwy przepływającego prądu.:D
  • #10 12 Jan 2010 08:31
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    No , właśnie z tym "przepływającym " prądem jest problem , a dlatego Kolego Zylax , bo jest mróz - zrobił się "gęsty".
  • #11 17 May 2010 16:05
    DriverMSG
    Admin grupy komputery
    Helpful post? (0)
    Temat nie został zamknięty, a problem nadal pozostał i dotknął też i mnie, czy ktoś już wie co należy naprawić, wymienić i jak się za to zabrać?
  • #12 17 May 2010 17:17
    Ireneo
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Sprawdzić przekaźnik od awaryjnych ewentualnie wymienić skrzynkę bezpieczników.
  • #13 17 May 2010 17:51
    DriverMSG
    Admin grupy komputery
    Helpful post? (0)
    Przekaźniki sprawne.
    Czy wymiana całej skrzynki bezpiecznikowej to jedyny ratunek?
  • #14 17 May 2010 18:13
    momik12
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    DriverMSG wrote:
    Przekaźniki sprawne.
    Czy wymiana całej skrzynki bezpiecznikowej to jedyny ratunek?

    Nie.
  • #15 17 May 2010 18:22
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, wymiana :D ale przełącznika zespolonego pod kierownicą, jest to przypadłość tych samochodów, są dwa typy z i bez sterowania tylna wycieraczką jest dostepny zamiennik cos około 250zł a orginał 750zł, trzeba zdjac kierownice (poduche po odłączeniu aku tak po około5min), zdjąć osłone bezpieków i odkrecić cały panel jest jedna śruba na 10 klucz i odsunąć (ta śruba go wciska we wtyk łączacy zespolony z bezpiekami)i wyjąć wyłącznik zespolony jest tyż przykrecony dwomy wkretami trza poszukać bo troszku schowany, a skrzynka z bezpiekami jest dość trwała,a tych wyłączników to wymieniam tak z 15 rocznie,powodzenia
  • #16 17 May 2010 18:29
    viper555
    spec od auto-elektro
    Helpful post? (0)
    Coś się chyba koledze pomyliło ,co ma do tego przełącznik. Uszkodzony element na płytce w skrzynce bezpiecznikowej.P
  • #17 17 May 2010 19:24
    DriverMSG
    Admin grupy komputery
    Helpful post? (0)
    No właśnie, jeszcze tego nie rozbierałem - czy ta płytka/sterownik jest czymś zabezpieczona? Czy można w niej wymieniać ewentualne elementy - nie wiem co na niej się znajduje, ale zgaduję że jakiś układ scalony odpowiedzialny za częstotliwość kierunkowskazów w zależności od obciążenia - czyt. sam samochód, lub samochód z przyczepą.
    Dodam że po podłączeniu przyczepy, kierunkowskazy pracują wiele wolniej - tak jak powinny.
  • #18 17 May 2010 19:59
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Trzeba wymontować zelektronizowaną konsole bezpieczników, rozebrać ją, dobrać się do płytki drukowanej i zobaczyć wlutowanie zwory prądowej jak i przekaźników.
  • #19 17 May 2010 20:01
    DriverMSG
    Admin grupy komputery
    Helpful post? (0)
    OK - być może jutro się za to wezmę, przegląd mi się skończył, a tak nie pojadę.
    Postaram się o dobre zdjęcia i odezwę się po demontażu.
    Na wszelkie inne sugestie nadal oczekuję.
  • #20 17 May 2010 21:16
    wopor
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    witam, skoro awaryjki działaja a przełacznik steruje stronami to stawiam na zespolony, pare razy tak miałem , tam jest podobne rozwiazanie jak kiedyś w kostce stacyjki we fiatach takie plastykowe bolce dociskaja styki i fiksacji dostaje jak styk jest niepełny, ale mozliwe jest uszkodzenie skrzynki ale mało prawdopodobne, powodzenia
  • #21 21 May 2010 14:24
    DriverMSG
    Admin grupy komputery
    Helpful post? (0)
    Dziś już z pośpiechu i potrzeby musiałem problem ominąć celem dokonania przeglądu.
    Wlutował w tylne lamy rezystory 100 Ohm 10W i tempo kierunkowskazów mam już prawidłowe (nie wiem z przyczepą), ważne by przegląd zrobić - później zajmę się dokładną naprawą lub poszukam sprawnej skrzynki na szrotach - nowa za droga.
  Search 4 million + Products
Browse Products