X
  • #1 11 Jan 2010 21:30
    matias31
    Level 16  
    Helpful post? (+1)
    Witam posiadam samochód taki jak w tytule i mam problem z podwieszającymi się zaworami, mianowicie po dodaniu gazu do 4 tys auto traci kompresje i zaczyna trząść całym silnikiem :cry: Byłem auto podłączyć pod komputer żeby zobaczyć był jeden 00575
    Czujnik ciśnienia w rurze rozgałęźnej. Może mieć to jakiś wpływ na podwieszanie zaworów? Może mapsensor? W czwartek jadę zobaczyć jak tam ciśnienie oleju może za duże skoro mi zawory podwiesza :| Najgorsze chyba to że jest możliwość ze zawór mi się podwiesi i tłok w niego uderzy i wtedy będzie kuku chyba :|
  • #2 11 Jan 2010 21:43
    tomek130
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Jak sprawdziłeś ciśnienie przy 4000 obr/min chciałbym to zobaczyć, to sa zawory hydrauliczne wiec zbyt wysokie ciśnienie ich nie zawiesi będą działały prawidłowo ew zbyt mały luz gdyby oleju nie przepuściły.
  • #3 11 Jan 2010 21:53
    matias31
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chodzi o to ze przy 4 tys zacina się zawór i chodzi tak jakby na 3 tłoki. Ciśnienie oleju sprawdzę w czwartek. Słyszałem że możliwe jest to że w pompie oleju jest jakiś zaworek i on się zaciął i nie upuszcza go jakoś ale ile w tym prawdy.
  • #4 11 Jan 2010 21:57
    Piasek80
    Level 27  
    Helpful post? (+1)
    Pompa olejowa silnika do wywalenia
    Olej 5W-40 i wszystko wróci do normy
  • #5 11 Jan 2010 22:01
    matias31
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Myślę że to wyjdzie po sprawdzeniu ciśnienia oleju, też właśnie stawiam na pompę oleju ;/ Jeśli chodzi o wymianę to dużo jest roboty??
  • #6 11 Jan 2010 22:05
    Piasek80
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Zwalasz miskę i jest pompa :)
  • #7 11 Jan 2010 22:50
    bula17
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Zawor pompy stoi , bywaly przypadki ze samochod odpalal gasl poniewaz tracil kompresje po 15 min znowu na chwile odpalal :) Pozdrawiam
  • #8 11 Jan 2010 22:54
    matias31
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    A jest możliwość żeby go odwiesić jakoś czy coś??
  • #9 11 Jan 2010 23:04
    bula17
    Level 18  
    Helpful post? (0)
    Tak zdjac miske wyjac pompe odbezbieczyc ale szybciej i lepiej jest kupic pompe :)
  • Helpful post
    #10 12 Jan 2010 09:40
    stan2300
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    nie piszesz ktore zawory sie podwieszaja i jaki przebieg ma twoje auto ,ale wedlug mojej wiedzy przyczyna napewno nie jest pompa olejowa ani hydrauliczne regulatory luzu ,w twoim silniku jest zamontowany zawor -arg- ktory czesc spalin wpuszcza spowrotem do kolektora ssacego i po dluzszej eksploatacji trzonki zaworow zarastaja nagarem jak rowniez kanaly dolotowe ,i dzieje sie tak ze walek rozrzadu zawor otworzy natomiast sprezyna moze nie miec sily go zamknac ,proponuje przy zimnym silniku przy pracy na wolnych obrotach ,z butelki z rozpylaczem wtryskiwac nafte zeby zwilzyc nagar na trzonkach zaworow,czesc nafty ulegnie spaleniu .ale trzonki zostana zwilzone ,zostawic na noc ,jesli nagar zmieknie to prowadnica go usunie do pewnego stopnia i powinna byc poprawa,jesli natomiast to sie powtorzy to niestety trzeba probowac usunac ten problem po zdieciu kolektorow ,po naprawie proponuje wylaczyc z pracy ten zawor bo slozy on moze ekologi ale nie slozy silnikowi
  • Helpful post
    #11 12 Jan 2010 09:54
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Stan dobrze podpowiada. 575 , to właśnie ciśnienie w dolocie . Może być to wieszający się zawór EGR lub jak piszesz mapsensor. Tylko jaki to rocznik?
    Zobacz jak wygląda przewód łączący dolot z z MAP , na pewno jest tam trochę oleju.
  • #12 12 Jan 2010 10:01
    pachnies
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Masz kod błędu, więc szukaj usterki z nim związanej, ja przychyliłbym się do wypowiedzi -stan 2300- i najpierw zaślepił zawór o którym pisze stan i dopiero szukał dalej w pompie i takich tam
  • #13 12 Jan 2010 12:04
    Piasek80
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    A co ma EGR do podwieszania zaworów ??
    To służy tylko i wyłącznie recyrkulacji spalin a fanaberie o których piszecie najłatwiej usunąć poprzez 30km jazdy non-stop 150km/h po autostradzie. Ciśnienie i temperatura w komorach spalania skutecznie wyczyszczą silnik z wszelkich nagarów - zakładając że się prędzej nie rozpadnie w trakcie podwieszenia zaworów spowodowanych zbyt wysokim ciśnieniem oleju...
    (puszcza ci niebieskie dymy podczas porannego [czy po dłuższym postoju] rozruchu ? )
    Hydroregulator "nie puści" jak jest naładowany olejem
    Wszyscy klepią tylko bezwiednie jednego... żeby zaślepić EGR...
    Proponuję userowi stan2300 poczytać nieco o NOx i innych "cudach" jakie wypluwają silniki podczas pracy... No chyba że chcecie aby wasze dzieci z kwadratowymi główkami biegały... a dzieci ich dzieci w ogóle nie biegały...

    Kolego - mogło być również i tak że silnik gubił już ciśnienie (duże zużycie układu korbowo-tłokowego) i ktoś fizycznie "podkręcił" zawór w pompie aby ten pakował wyższe ciśnienie na niskich obrotach - niestety nie uwzględnił pracy silnika na obr. 4-5 tyś kiedy ciśnienie jest dużo za duże... Robi się tak przed sprzedażą auta...(silnik wówczas na wolnych obrotach znacznie ciszej pracuje)
  • #14 12 Jan 2010 15:21
    BRYS_
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Wszystko się zgadza:uszkodzone hydropopychacze,skrzywiony trzonek zaworu,uszkodzona sprężyna zaworów,zbyt wysokie ciśnienie oleju,nagar itd..
    Tylko jak to jest że silnik pracujący na 4000 obrotów z zaworami które(jak autor sugeruje)poprostu się nie domykają,nie strzela "ani w gażnik ani w tłumik"
    :?:
  • #15 12 Jan 2010 15:45
    trans-serwis
    Level 39  
    Helpful post? (0)
    Brys poczytaj sobie o zasadzie pracy silnika wysokoprężnego to będziesz wiedział dlaczego nie strzela po wydechu, pomijam strzał w gaźnik bo to oczywista bzdura.
  • #16 12 Jan 2010 15:58
    carrot
    Moderator Samochody
    Helpful post? (0)
    Ja proponuję sprawdzić gruchę przy turbinie, wężyki i elektrozawór, bo turbina w 1Z ma zawór upustowy, w momencie gdy nie działa to ecu złapie notlaufa nawet na postoju po sprzedaniu buta
  • #17 12 Jan 2010 16:49
    matias31
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Co do egr właśnie go osunąłem ;D golf z 95 r przebieg 170tys (smiech) Myślę że to nie koniec silnika gdyż jak było -20 auto paliło bez świec gdyż bezpiecznik był spalony. Po odpaleniu auto chodzi dość głośno widać taki jakby biały dym po 15s ustępuje. Znajomy mechanik mówił mi zebym zrobił tak kupić najtańszy olej syntetyczny pojeździł tydzień potem jeszcze raz go wymienić i wlać właściwy co wy na to??
  • #18 12 Jan 2010 20:47
    tomek130
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Do pana Piasek80
    "30km jazdy non-stop 150km/h po autostradzie. Ciśnienie i temperatura w komorach spalania skutecznie wyczyszczą silnik z wszelkich nagarów"
    twierdzisz ze ciśnienie i temperatura wzrasta wraz z prędkością jazdy i niby to usuwa nagar, zajrzyj do warsztatu samochodowego i tam sie dowiesz ze jedyną skuteczną metodą jego usunięcia jest usuwanie mechaniczne.
    ''Kolego - mogło być również i tak że silnik gubił już ciśnienie (duże zużycie układu korbowo-tłokowego) i ktoś fizycznie "podkręcił" zawór w pompie aby ten pakował wyższe ciśnienie na niskich obrotach - niestety nie uwzględnił pracy silnika na obr. 4-5 tyś kiedy ciśnienie jest dużo za duże... Robi się tak przed sprzedażą auta...(silnik wówczas na wolnych obrotach znacznie ciszej pracuje)''
    komu sie chce takie cuda robić przecież łatwiej i taniej wlać ''gęstszy'' olej i załatwia sprawę chwilowo o której mówisz,a tak to ja ciekaw jestem gdzie takie cuda widziałeś?
  • #19 13 Jan 2010 09:39
    matias31
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Warto robić płukanie silnika 3 x wymiana oleju co tydzień??

    http://www.valvoline.pl/EngineFlush_index.html <----co myślicie o tym??
  • #20 13 Jan 2010 09:53
    Piasek80
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    tomek130 - nie skomentuję <hahaha>

    matias31 - uważam że to wywalanie pieniędzy. Jeżeli chcesz przepłukać silnik to są do tego specjalne preparaty - tzw, płukanki do silnika (np Liqui Moly Engine Flush). Nie wiem czy pomoże w Twoim konkretnym przypadku - ale na pewno nie zaszkodzi
    http://tdi.pl/component/option,com_smf/Itemid,5/topic,2842.0/
    (dla tych co zaczną "piać" że ci wał korbowy z tłokami rozpuści...)
    Preparat dużo nie kosztuje - sprawdź, ale obawiam się że i tak bez wymiany pompy się nie obędzie. To już swoje w silniku wylatało i nowa się należy
    To dymienie na biało po rozruchu - do korekty kąt wtrysku.
  • #21 13 Jan 2010 10:24
    pachnies
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Oczywiście pompa do wymiany, używana jakiś 700pln i może będzie dobra! co ty piszesz? jakie kąty? autor pisze że auto pracuje dobrze do 4000rpm.
    A może turbina puszcza olej i silnik się broni przed samozapłonem
  • #22 13 Jan 2010 10:30
    matias31
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ze niby 700pln hehe ;p proszę: http://allegro.pl/item869154277_pompa_oleju_vw_seat_golf_iii_jetta_passat_diesel.html 90zł nowa 12 miesięcy gwarancji a używki po 50zł chodzą. Turbinka ładnie dmucha wszystko ok ;D oleju nie bierze nic praktycznie.
  • Helpful post
    #23 13 Jan 2010 12:02
    stan2300
    Level 16  
    Helpful post? (0)
    witam panowie ,mysle ze szukacie sobie roboty albo macie za duzo pieniedzy,ja jezdze nissanem vanette,kupilem uzywana w niemczech ,a ze mialem wrazenie ze stukaja mi zawory wiec zdialem pokrywe do regulacji ,kolega z serwisu nissana pozyczyl mi specjalny klucz bez ktorego nie da sie tego zrobic ,ustawilem zawory i po uruchomieniu lekkie stukanie dalej slychac wiec rozmawiam z kolega z nissana ,a on mi mowi to co wam napisalem w poprzednim poscie co by odlaczyc zawor arg
    ( u mnie sterowany jest podcisnieniem wiec nie bylo problemu no i zwilzenie trzonkow zaworow srodkiem zmiekczajacym nagar) zastosowalem nafte i problem sie skonczyl ,silniczek chodzi bardzo ladnie pozdrawiam no i zycze pomyslnych rozwazan
  • #24 13 Jan 2010 12:09
    KSAWAK
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    przeładowuje ci turbina wskazuje na to błąd. dlatego samochód zaczyna dziwnie pracować i jak zgaśnie trzeba go długo kręcić żeby odpalił sprawdz zawór upustowy w turbinie.
  • #25 15 Jan 2010 18:53
    matias31
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (+1)
    Najlepsze jest to że jak wróciłem do domu autem i spróbowałem go tak do końca i wszystko było ok. Bądź tu mądry
  • #26 15 Jan 2010 19:50
    emeryt2
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    Będziesz miał jeszcze niespodzianki , przecież to nie błąd stały.
  • #27 16 Jan 2010 03:03
    BRYS_
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    matias31 wrote:
    Najlepsze jest to że jak wróciłem do domu autem i spróbowałem go tak do końca i wszystko było ok. Bądź tu mądry

    Skoro problem został już niby rozwiązany,pozwole sobie odbiec troszkę od tematu:

    Dodano po 38 [minuty]:

    trans-serwis wrote:
    Brys poczytaj sobie o zasadzie pracy silnika wysokoprężnego to będziesz wiedział dlaczego nie strzela po wydechu, pomijam strzał w gaźnik bo to oczywista bzdura.

    A co tu na Boga czytać?wystarczy popatrzeć:
    Ja wiem że dziś są wynalazki typu:doładowanie,samodiagnostyka,zmienne fazy rozrządu,zawory chłodzone sodem,bezpośredni wtrysk,pompy sterowane mikroprocesorem,filtry cząstek stałych,wtryskiwacze piezzo,pompowtryskiwacze,tysiące czujników,map wtrysków i komputerowo projektowane całe zespoły napędowe itd....
    Są tylko po co?skoro współczesne silniki dymią równie pięknie jak te sprzed 100 lat,bo właśnie mija rocznica ich powstania.
    I nie pytaj mnie Kolego,czy silniki Diesla mają gażnik czy też nie,skoro i tak przez cały wiek tak naprawdę z tym silnikiem nie zrobiliśmy "nic interesującego".
    Przynajmniej dla mnie...
  • #28 19 Jan 2010 21:47
    fred2008
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    Podpowiem tyle:idea: ---co ma zawór egr do straty sprężania tak ja napisał autor tego tematu po przegazowaniu , oraz ciśnienie doładowania???
    Objaw ten wyrażnie wskazuje na zbyt duże ciśnienie oleju podawane na popychacze chydrauliczne podpierając zawory i uchylają je ---brak kompresji.
    Objaw ten w moim przypadku występowal tylko na zimnym silniku(gęsty olej ) jak się rozgrzał wsio ok. ja stosowałem mobil 1 5w50
  • #29 20 Jan 2010 10:04
    matias31
    Level 16  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dokładnie tak fred2008 jak się silnik rozgrzeje to wszystko jest ok ;D to co wymiana oleju?
  • #30 20 Jan 2010 10:34
    fred2008
    Level 13  
    Helpful post? (0)
    :D Raczej pompy oleju ja jeżdzilem na dobrym 5w50 i objaw występował stale
  Search 4 million + Products
Browse Products