X

Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

30 Jan 2013 12:26 PIpio102201
  • #271 30 Jan 2013 12:26
    Gelloo
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Czy ktoś z forumowiczów jest mi wstanie doradzic która z przyczep jest lepsza i jakie są plusy i minusy użytkowania na osi skretnej i na osi z resorami ,przeglądając ogłoszenia zauważyłem że fabrycznie robione są w dużej większości robione na ośkach skrętnych bez resorów ,a te robione w własnym zakresie dość często można znaleźć na resorach.Oczywiście myśle tu o sam ładowność do 750 kg.
  • #272 30 Jan 2013 13:52
    docent161
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Jak jest plus to musi być minus - oś skrętna jest lekka i nie nurkuje podczas ładowania towaru ale trzeba za nią zapłacić (na złomie za 100 z resorami)jest twardsza ale bezobsługowa nie buja na boki ,niski środek ciężkości . Resory lepiej tłumią nierówności przy mniejszym ładunku .Najlepiej to dwuosiwa na belce skrętnej . Pozdrawiam
  • #273 30 Jan 2013 14:09
    Gelloo
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Czyli dwuosiowa na belkach skrętnych jest ok ,a jak mielibyście wybrać pomiędzy
    1Przyczepka Dwuosiowa na osiach skrętnych
    2 Przyczepka Dwuosiowa na osiach z resorami
    Dlugośc obu 2500 szer ok 125 rej do 750kg
  • #274 30 Jan 2013 19:02
    docent161
    Level 12  
    Helpful post? (0)
    Odp1 ! chyba , że wozisz owoce miękkie :D
  • #275 23 Feb 2013 19:31
    Tomek_2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam
    planuje wykonać przyczepkę na osi od vw CADDY.
    Paka 121x210 - tak aby zmieścił się paleta, ponieważ między oponami jest 122,5cm to będe musiał zastosować dystense 5mm.

    Jako rama posłużą mi profile 60x40x3 o długości w sumie 6,6m.
    Dyszel odkręcany długości ok 1m w kształcie ?/|\
    V z profila 60x40x3 o długości w sumie ok 4,2m (mocowanie w okolicy osi),
    profil 50x50 do mocowania zaczepu poprowadzony od burty

    Przy zastosowaniu 4 poprzeczek z profila 40x20x3 rama będzie ważyć (wg moich obliczeń) ok 65kg.

    Jednak zastanawiam się, czy nie dać więcej poprzeczek np z profila 40x20x2,
    4 poprzeczki w systuacji opisanej wyżej to troszke za mało.
    Mógł bym też dać poprzeczki z kątowników, przy tej samej wadze było by ich 2x więcej
    lub
    w środku nad osią dać profil np 50x50, który nieznacznie zwiększy mase ramy (ok4kg/mb)
    Zastanawiam się także, czy nie dać czegoś przez środek aby połączyć razem poprzeczki, zapobiegnie ich skręcaniu i odciąży pojedyńcze szczebelki.


    Wszystko na razie jest na etapie planowania ale rame chce dać na ocynk, dlatego zależy mi na tym aby była dość lekka i wytrzymała,

    Mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto wypowie się na temat moich planów :D
    pozdrawiam.
  • #276 23 Feb 2013 21:06
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Tomek_2 wrote:
    witam
    planuje wykonać przyczepkę na osi od vw CADDY.
    Paka 121x210 - tak aby zmieścił się paleta, ponieważ między oponami jest 122,5cm to będe musiał zastosować dystense 5mm.

    Jako rama posłużą mi profile 60x40x3 o długości w sumie 6,6m.
    Dyszel odkręcany długości ok 1m w kształcie ?/|\
    V z profila 60x40x3 o długości w sumie ok 4,2m (mocowanie w okolicy osi),
    profil 50x50 do mocowania zaczepu poprowadzony od burty

    Przy zastosowaniu 4 poprzeczek z profila 40x20x3 rama będzie ważyć (wg moich obliczeń) ok 65kg.

    Jednak zastanawiam się, czy nie dać więcej poprzeczek np z profila 40x20x2,
    4 poprzeczki w systuacji opisanej wyżej to troszke za mało.
    Mógł bym też dać poprzeczki z kątowników, przy tej samej wadze było by ich 2x więcej
    lub
    w środku nad osią dać profil np 50x50, który nieznacznie zwiększy mase ramy (ok4kg/mb)
    Zastanawiam się także, czy nie dać czegoś przez środek aby połączyć razem poprzeczki, zapobiegnie ich skręcaniu i odciąży pojedyńcze szczebelki.


    Wszystko na razie jest na etapie planowania ale rame chce dać na ocynk, dlatego zależy mi na tym aby była dość lekka i wytrzymała,

    Mam nadzieję że znajdzie się ktoś kto wypowie się na temat moich planów :D
    pozdrawiam.

    Dystanse na kołach spowodują inne obciążenie łożysk, a w przyczepie może to spowodować ich szybsze zużycie lub nawet wygięcie czopu. Grubość ścianek profili zmniejsz do 2mm i tak wytrzymają więcej niż potrzebujesz. Dyszel zrób albo jeden prosty, albo V. Połączenie obu typów nie ma sensu. Kratownicę na podłodze robisz w zależności od tego co będzie jako wypełnienie podłogi.
  • #277 24 Feb 2013 08:23
    Tomek_2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    na podłoge i burty planuje położyć płytę laminowaną, jedynie w okolicy kół blacha 3mm.
    odległośc między kołami to125,5cm, paka 121 to daje mi 1,5cm miejsca na burty oraz luz dla opon.
    Jeśli dam blache 3mm to zostaje mi 9mm luzu na obie strony, co na zakrętach może się okazać niewystarczające, dlatego planuje dać 5mm dystanse, czy one będą robić aż taką różnice na łożyskach i czopach? wiem że w tych samochodach stosowano felgi zarówno 38 jak i mniejsze ET.

    edit.
    a może spróbować podłożyć dystanse pod czop ? znaczy się dorobić coś u tokarza aby zwiększyć nieco rozstaw kół.
  • #278 24 Feb 2013 11:57
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Tomek_2 wrote:
    na podłoge i burty planuje położyć płytę laminowaną, jedynie w okolicy kół blacha 3mm.
    odległośc między kołami to125,5cm, paka 121 to daje mi 1,5cm miejsca na burty oraz luz dla opon.
    Jeśli dam blache 3mm to zostaje mi 9mm luzu na obie strony, co na zakrętach może się okazać niewystarczające, dlatego planuje dać 5mm dystanse, czy one będą robić aż taką różnice na łożyskach i czopach? wiem że w tych samochodach stosowano felgi zarówno 38 jak i mniejsze ET.

    edit.
    a może spróbować podłożyć dystanse pod czop ? znaczy się dorobić coś u tokarza aby zwiększyć nieco rozstaw kół.

    Z tym odsunięciem czopu to ciekawa koncepcja, ale nigdy nie próbowałem. A ta blacha 3 to do czego? Laminat na podłodze spowoduje, że możesz zrobić mniejszą kratownicę. Narysuj co robisz bo nie mogę wyobrazić sobie tej przyczepy.
  • #279 24 Feb 2013 14:58
    Tomek_2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    blacha 3mm w burcie ale tylko koło opon, blacha wzmocniona kątownikiem na obrysie, w kształcie trapezu, ponieważ jest za mało miejsca aby dać tam np laminat - było by na styk, do tego dochodzą ew odkształcenia burt po wpływem ładunku oraz możliwość przesunięcia się osi co powodowało by tarcie opony o burte.

    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    co do dyszla, planuje zrobić go na śrubach, aby można było go odpiąć na zime i przyczepkę schować, aby nie przeszkadzała pod dachem. nie wiem tylko czy śruby są pewne przy zamocowaniu w ten sposób (czerwona linia koło kół).
  • #280 24 Feb 2013 16:42
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Tomek_2 wrote:
    blacha 3mm w burcie ale tylko koło opon, blacha wzmocniona kątownikiem na obrysie, w kształcie trapezu, ponieważ jest za mało miejsca aby dać tam np laminat - było by na styk, do tego dochodzą ew odkształcenia burt po wpływem ładunku oraz możliwość przesunięcia się osi co powodowało by tarcie opony o burte.

    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.

    co do dyszla, planuje zrobić go na śrubach, aby można było go odpiąć na zime i przyczepkę schować, aby nie przeszkadzała pod dachem. nie wiem tylko czy śruby są pewne przy zamocowaniu w ten sposób (czerwona linia koło kół).

    Musisz rozstawić koła. Odległość opony od burty to ok. 2cm. Więc w stosunku do rozsatawu opon skrzynia ładunkowa w obrysie zewnętrznym ma 4cm w minusie. Do tego dodaj grubość burt i o tyle zmniejszy Ci się skrzynia ładunkowa wewnątrz.
    Burty boczne pełnią też funkcję wzmacniającą konstrukcję przed zginaniem na długości. Nie wypada w nich robić jakiś wcinek. Odkształcenie burt i przesunięcie osi to właśnie to 2cm na stronę. "Wzmocnienia" dyszla te od osi zakończ przed krawędzą przednią burtą przyczepy, żeby przy cofaniu można było ją bardziej łamać. Sam dyszel jeżeli ma być odkręcany musi być wpuszczony głębiej pod przyczepę. Jedna śruba mocująca na wysokości przedniej burty, gdzie łączą się ukośne odciągi, a druga w połowie długości przyczepy. To po to żeby się geometria nie przestawiała.
  • #281 24 Feb 2013 21:22
    Tomek_2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    burty będą "w drabinke" więc ew wstawka nie wpłynie negatywnie na nośność burty.
    Sprawdziłem jak wygląda mocowanie piasty na osi, można odkręcić i dać jakiś dystans np 10mm na strone + dłuższe śruby, ale znacznym przeciążeniom w porównaniu do oryginału będzie poddawany środek samej osi, wydłużenie dźwigni - rozstaw kół, bez zmiany punktu podparcia (fabryczne mocowanie resoru).

    W sumie pozostają mi 2 opcje
    1. cięcie osi i zrobienie wstawki na środku
    2. zrobienie mniejszej paki.

    Wiesz może jaki jest koszt operacji nr 1 ??

    Co do dyszla mój zamysł był inny, aby sam dyszel był V, aprofil prostopadły do burty jako wzmocnienie, ale może się myle.


    edit
    po rozważeniu za i przeciw , daje sobie spokój z poszerzaniem osi, paka będzie taka jaka się zmieści
  • #282 25 Feb 2013 22:13
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Max. obciążenie na dyszel to ok. 100kg. Po co trzy profile? Jeden w środku, z nim lepszy skręt.
  • #283 26 Feb 2013 21:12
    jps74
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam,
    od jakiegoś czasu noszę się z budową lekkiej przyczepki typu „SAM”
    Posiadam najważniejsze podzespoły do jej wykonania, mianowicie oś prawdopodobnie od Renault Master (waga 140kg z resorami 7piór i felgami) oraz aluminiową podłogę (dł. 2545mm x sz. 1570mm oraz burty wys. 380mm od Poloneza Trucka.
    Problem w tym iż prześwit między felgami to 1470mm, czyli zbyt mały bym mógł swobodnie między nimi osadzić podłogę-brakuje mi jakieś 150mm.
    Zastanawiam się co by ją przeciąć i poszerzyć na zasadzie teleskopu.
    Natomiast konstrukcję ramy myślałem zrobić z profilu zamkniętego 60x40 tak jak u Tomek_2
    Co koledzy o tym myślicie?
    Z góry dziękuję za wszelkie opinie i sugestie.
  • #284 27 Feb 2013 00:10
    Tomek_2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    poczytaj moje posty, szukałem rozwiązania tak jak Ty i dałem sobie spokój zposzerzaniem osi - Tobie też tak radze. Lepiej utnij blache pod wymiar i tyle.
    Pamiętaj że im większa przyczepka tym konstrukcja jest słabsza i musisz rekompensować to większym profilem, przez co przyczepka będzie ważyć z 400kg minimum.
    7 piór? ale to chyba nie oryginał ? tyle piór to jest przy przyczepach rolniczych, przy tej wadze nie będą spełniać swojej funkcji.


    toku - musze to rozkminić jaki dyszel zrobić aby był 100% pewny, że się nic nie urwie
  • #285 27 Feb 2013 02:13
    jps74
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Mnie bardziej chodzi o problem z osią- zapomniałem wspomnieć iż zamiast plandeki zamierzałem dostosować oryginalną nadbudówkę również od Poloneza Trucka, jednak gdybym dostosował wymiar podłogi do szerokości osi wówczas owa nadbudówka byłaby za szeroka o te 150mm, gdyby nie to nawet bym się chwilki nie zastanawiał by ją zwęzić i dopasować do osi.
    Z moich pobieżnych wyliczeń wyszło mi że będzie mi potrzeba 20mb czyli jakieś 80kg profilu 60x40 tj.
    2x2545 – długość przyczepki
    6x1570 – szerokość
    2x2400 – długość dyszla „V” – jest znacznie bezpieczniejszy
    Waga kompletnej osi 140kg + profil 80kg = 220kg, dojdzie jeszcze podłoga, burty ale są aluminiowe więc waga nie będzie aż tak wielka, myślę że cała gotowa przyczepka powinna ważyć nie więcej jak 300kg, no max 320kg. No ale wówczas to i ładunek będzie mógł mieć ze 2t i da radę-tak myślę. :D
  • #286 27 Feb 2013 08:13
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Tomek_2 wrote:
    poczytaj moje posty, szukałem rozwiązania tak jak Ty i dałem sobie spokój zposzerzaniem osi - Tobie też tak radze. Lepiej utnij blache pod wymiar i tyle.
    Pamiętaj że im większa przyczepka tym konstrukcja jest słabsza i musisz rekompensować to większym profilem, przez co przyczepka będzie ważyć z 400kg minimum.
    7 piór? ale to chyba nie oryginał ? tyle piór to jest przy przyczepach rolniczych, przy tej wadze nie będą spełniać swojej funkcji.


    toku - musze to rozkminić jaki dyszel zrobić aby był 100% pewny, że się nic nie urwie

    Jeżeli przyczepa ma służyć Tobie i do Twojego auta to dyszel rób jak najkrótszy. Wiem, że zaraz powiedzą że z długim lepiej cofać. Może i lepiej, ale wtedy długość całego zestawu się zwiększa i to "lepiej" nie jest wcale tak "lepiej". Dyszel jeden prosty /jeżeli odkręcany to przynajmniej wpuszczony pod przyczepę do wysokości osi/ długości takiej, abyś przyczepę mógł złamać pod kątem prostym do samochodu. To jest bardziej pomocne przy cofaniu niż jego przedłużanie. Z tego co kojarzę oś od Cady jest na resorach. Więc od przedniego mocowania resoru /lub od mocowania si jeżeli bez resoru/ pod przyczepą wspawujesz zastrzały skierowanie do dyszla, ale kończące się przed lub na wysokości burty.
    Wierz mi, że w przyczepce lekkiej nie ma sensu wstawiania mocniejszch profili niż 2mm /poza dyszlem z 3mm/ i blach grubszych niż 3mm przy osi.
  • #287 27 Feb 2013 09:25
    Tomek_2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
    wyszło mi coś takiego, co prawda, zastrzały nie kończą się pod paką, ale myśle że tak będzie lepiej, do tego zrobie równoległą linie do burty - kątownik lub coś to przykręcenia, nieco rozłoży siły przy ruszaniu i hamowaniu, a do tego znacznie ułatwi mocowanie dyszla. Wystarczy zrobić otwór fi 15, wspawać kawałek pręta o mniejszym fi, dzięki czemu dyszel "wisi" i nie muszimy go dźwigać przy mocowaniu.

    do tego gdzieś musze ręczny wsadzić ;)


    jps74 wrote:
    Mnie bardziej chodzi o problem z osią- zapomniałem wspomnieć iż zamiast plandeki zamierzałem dostosować oryginalną nadbudówkę również od Poloneza Trucka, jednak gdybym dostosował wymiar podłogi do szerokości osi wówczas owa nadbudówka byłaby za szeroka o te 150mm, gdyby nie to nawet bym się chwilki nie zastanawiał by ją zwęzić i dopasować do osi.
    Z moich pobieżnych wyliczeń wyszło mi że będzie mi potrzeba 20mb czyli jakieś 80kg profilu 60x40 tj.
    2x2545 – długość przyczepki
    6x1570 – szerokość
    2x2400 – długość dyszla „V” – jest znacznie bezpieczniejszy
    Waga kompletnej osi 140kg + profil 80kg = 220kg, dojdzie jeszcze podłoga, burty ale są aluminiowe więc waga nie będzie aż tak wielka, myślę że cała gotowa przyczepka powinna ważyć nie więcej jak 300kg, no max 320kg. No ale wówczas to i ładunek będzie mógł mieć ze 2t i da radę-tak myślę. :D


    jeśłi chcesz brać 2t to po długości nie wytrzyma, ja moge taki profil dać bo moja jest krótsza, no i nie plauje brać 2t, ale przy tej długości w/g mnie ten profil to za mało

    60mb profila 60x40x3 to 90kg
  • #288 27 Feb 2013 12:10
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    O czymś takim piszę: Budowa przyczepki sam - potrzebne rysunki, schematy itp.
  • #289 27 Feb 2013 13:05
    jps74
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Jeszcze to przemyślę, lecz z tego co zauważyłem te „marketowe” przyczepki są wykonywane wyłącznie z blachy zimnogientej, łącznie z dyszlem i np. przy MW 180kg gdzie sama płyta waży pewnie ok. 40kg są homologowane na 750kg DMC
    Czyli 750kg DMC – 180kg MW = 570kg ładowności
    To myślę że jeżeli wykonam ramę z profilu 60x40 to i tak ona sobie poradzi nawet z tymi dwiema tonami ładunku.
    Tylko nadal nie mam koncepcji co do tej osi

    Jeżeli zamierzasz wykonać ten dyszel w taki sposób jaki przedstawiłeś na rysunku to proponuję Tobie wydłużyć go do samego tyłu-dlaczego? Jeżeli kiedyś będziesz chciał coś przewieść dłuższego przesuwasz go do przodu i masz znacznie dłuższy dyszel.


    Proszę poprawić załącznik/i/ link/i/ zgodnie z zasadami forum, link:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2053101.html
    PW
    [_P_]
  • #290 27 Feb 2013 16:58
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    jps74 wrote:
    Jeszcze to przemyślę, lecz z tego co zauważyłem te „marketowe” przyczepki są wykonywane wyłącznie z blachy zimnogientej, łącznie z dyszlem i np. przy MW 180kg gdzie sama płyta waży pewnie ok. 40kg są homologowane na 750kg DMC
    Czyli 750kg DMC – 180kg MW = 570kg ładowności
    To myślę że jeżeli wykonam ramę z profilu 60x40 to i tak ona sobie poradzi nawet z tymi dwiema tonami ładunku.
    Tylko nadal nie mam koncepcji co do tej osi

    Jeżeli zamierzasz wykonać ten dyszel w taki sposób jaki przedstawiłeś na rysunku to proponuję Tobie wydłużyć go do samego tyłu-dlaczego? Jeżeli kiedyś będziesz chciał coś przewieść dłuższego przesuwasz go do przodu i masz znacznie dłuższy dyszel.

    Dwie tony za samochodem osobowym podczas hamowania:
    - przyczepa bez hamulca najazdowego pcha samochód i podnosi tył auta
    - tył auta traci kontakt z podłożem
    - samochód z przyczepą "łamią" się i leżysz w rowie /jak dobrze pójdzie nikt nie ucierpi/.
    Nie tłumacz "wolno jadę" itp. Jeżeli jesteś w stanie przeładować to i prędkości też raczej przestrzegał nie będziesz. Bez obrazy, ale nie lubię takiego podejścia do sprawy.
    Tak jeszcze od siebie dodam, że przesówany dyszel w warunkach amatorskich jest bardzo trudny do wykonania. Trzeba pamiętać, że zaczep przyczepy i koła muszą tworzyć trójkąt równoramienny. Inaczej szarpie samochodem, tnie opony, a przyczepa ma swój tor jazdy.
  • #291 27 Feb 2013 19:24
    jps74
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Kolego toku74 całkowicie się z Tobą zgadzam, że z takim ładunkiem do osobówki i bez hamulca najazdowego to ryzyko i to wielkie przez duże W. Ale ja nie napisałem że będę takie ładunki woził lecz taki ciężar ta kratownica winna wytrzymać-to po pierwsze, a po drugie mieszkam na wsi i mogę ją wykorzystywać do transportu za pomocą ciągnika rolniczego, wówczas i z ładunkiem 2t bez najmniejszych obaw.
    Ja tylko pytałem czy kratownica z profila 60x40 wytrzyma takowe obciążenie i co by ktoś podpowiedział mi jeszcze nt tej osi.

    Co do dyszla, skoro tak toku74 twierdzisz i znasz temat… ja tylko kiedyś coś takiego widziałem, jak z przyczepki samochodowej za pomocą kilku ruchów zrobiła się przyczepa dłużycowa.
  • #292 27 Feb 2013 20:44
    toku74
    Level 30  
    Helpful post? (0)
    Z osią musisz sobie darować. Albo zrób taką jaka będzie Co odpowiadała, albo muusisz dostosować się do tego co masz. Z dyszlem i dłużycą mogłeś to widzieć, ale tak jak wspomniałeś do ciągnika. Przy większych prędkościach można zapomnieć. Jeżeli za ciągnikiem 2 tony to ok. Sam profil 60x40x2 może mieć problem z 2 tonami, ale jak przeniesiesz obciążenia na burty to będzie ok.
  • #293 27 Feb 2013 23:03
    Tomek_2
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    jsp - zastanów się czynie lepiej by było schować koła w podłoge, nawet częściowo, nie musiał byś ciąć osi, został by oryginał który zawsze mozna wymienić w całości w razie czego, do tego całość będzie miała szerokość nieznacznie większa niż osobówka, a na drodze nie trudno zawadzić o samochód jadący z przeciwka
  • #294 28 Feb 2013 16:51
    jps74
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Dzięki Panowie za uwagi, spostrzeżenia oraz podpowiedzi, jak wyzdrowieję i będę miał trochę czasu wezmę się za realizację tegoż przedsięwzięcia…
    Jak wyjdzie w taki sposób jaki zakładam to może wrzucę kilka fotek, a jeżeli trochę gorzej to może wówczas niekoniecznie...:)

    Pozdrawiam
  • #295 07 Mar 2013 09:07
    CENTURION_ALARMY
    Level 21  
    Helpful post? (0)
    Ja wkońcu poskładałem swoją przyczepę.
    Po pierwszych 300 km moge stwierdzić ze jestem zadowolony. Prowadzi sie idealnie z cieżkimi ładunkami i na pusto. Większy problem jest kiedy na przyczepe pakuje 2,5 metra do góry wełny, zaczyna nią bujać i na zakretach sie kładzie. Bedzie trzeba te os z Punto zmienic na coś sztuwnego. Za to plusem jest ze po pustemu nie trzaska i nie skacze.
  • #296 16 Mar 2013 21:18
    kornik1203
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Może ktoś z forumowiczów spotkał się z hamulcami elektromagnetycznymi w przyczepach a dokładniej ich budową i mógłby zamieścić jakieś materiały, ponieważ wujek Googl nie znalazł zbyt wiele.
  • #297 16 Mar 2013 21:57
    jarekstryszawa
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Chodzi ci o elektryczne hamulce? Coś w ten deseń?

    Link
  • #298 17 Mar 2013 07:59
    kornik1203
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Dosłownie tak oto chodzi .
  • #299 17 Mar 2013 08:10
    jarekstryszawa
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    To chyba coś innego niż elektromagnetyczne, ale to szczegół. Jak robiłem przyczepkę do quada myślałem o tym, ale to raczej dostępne w USA i delikatne do terenu.
    Zrobiłem na najazdówkę na hydraulice:

    Link

    EDIT: link
  • #300 17 Mar 2013 08:20
    kornik1203
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Nie do końca na na jednej ze stron znalazłem że jest Polski producent znany na świecie jednak nie u nas i maje na swojej stronie jako hamulce elektromagnetyczne lub na niewiadówka również jako elektromagnetyczne a znowu gdzie indziej jako hybrydowe. A przyczepkę i hamulec już oglądałem i mam wrażenie że gdzieśindziej niż na YouTube
  Search 4 million + Products
Browse Products