Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 15 Sty 2010 19:40
    awis
    Poziom 10  

    Po zamontowaniu zestawu (nieoryginalny) ksenonów w miejsce H7 w Audi A3 97r,występuje zjawisko resetu lub zawieszenia się tablicy wskażników w momencie zapłonu palników lub chocby jednego.Generalnie poprawa styków,mas,spadków napięcia tylko pogorszyła sytuację.Wystarczy dotknąć przewód zasilający do klemy i również tablica pada.Blokowanie zasilania tablicy kondensatorami przez diody (15 i 30) pomaga w niewielkm stopniu.Nagrzane ksenony "broją" mniej ale też zjawisko występuje.Najgorzej jest na zimnych.Najlepiej,co ciekawe,na rozladowanym akumulatorze.Nawet jakaś próba startu przez żarówkę reflektorową w charakterze opornika szeregowego też powoduje "pad" tablicy,mimo że palniki ledwo zajarzą.Przetwornice z tego co odczytałem 8-30V,35W.Podobno wymieniane już ze 30 razy.Poradzcie coś bo już mi się pomysły skończyły.

  • #2 15 Sty 2010 20:12
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Jak ciągle boli cie głowa to non stop bierzesz dragi od goździkowej czy idziesz do lekarza?

    Problemem są badziewne chińskie przetwornice które sieją, a nie słaba odpornośc deski na zakłócenia. Kup albo dobry sprzet, albo próbuj filtrować kupiony zestaw lamp. Inaczej zaczniesz łapać zwisy innych elementów auta.

  • #3 15 Sty 2010 20:17
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Zmień na żarówki nightbreaker- wywal tandete.

  • #4 15 Sty 2010 21:46
    awis
    Poziom 10  

    No filtrować.Tylko jak?Wydaje się że problemem jest pierwszy impuls wysokiego napięcia.Na oscyloskopie nie widzę czegoś szczególnego prócz wahnięcia napięcia rzędu 0.5V właśnie w momencie zapłonu .

  • #5 15 Sty 2010 21:59
    MCB
    Poziom 27  

    Ksenon dla ubogich i samochód mądrzejszy od właściciela....
    sorry, ale nie mogłem sie powstrzymać.

    Montaż ksenonowych źródeł światła do reflektorów przystosowanych do żarówek jest niezgodny z przepisami i powoduje zagrożenie na drodze przez oślepianie innych użytkowników drogi. Można stracić dowód rejestracyjny, a przyczyniając się do wypadku posiadacz tak zmodyfikowanego auta naraża się na poważne konsekwencje.

    pozdrawiam

  • #6 15 Sty 2010 22:01
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    MCB kolego -ksenony możesz włożyć w soczewki.

    Jak nie macie soczewk to nie wkładajcie palników do lamp!!!!!!!!!!!!!!!
    W tym A3 sa soczewki?

  • #7 15 Sty 2010 22:07
    bolek
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Merytoryczną sprawe montowania takiego zestawu to całkiem inna bajka i trzeba mieć faktycznie jaja żeby z tym jeździć. Oślepiony człowiek jest jak ćma- jedzie w strone światła i nie jest to bynajmniej mój wymysł. Jeśli ktoś poleci na czołówke z ksenonami, to ich właściciel ma przechlapane.

    Najlepiej radził bym oddać ten złom i jeśli już to zainwestować w coś naprawde dobrego.
    Litera prawa to jak dla mnie sprawa drugo planowa w czymś takim, ale bezpieczeństwo potraktował bym priorytetowo.

    Wracając do tematu. Proponuje poszperać na forum golfów- tam temat ma się jak u nas podłączenie leda do 12V.
    Trzeba dobrego oscyloskopu żeby zobaczyć szpilki generowane przez tego typu układy. Pozatym jest coś takiego jak EMC. Ogólnie temat jest głęboki.

  • #8 15 Sty 2010 22:08
    awis
    Poziom 10  

    Nie ma soczewek.Są zwykłe.Ale darujcie sobie moralitety.Nie moje auto,nie handluję ksenonami,sam jeżdżę na zwykłych H4.Ja mam za zadanie zrobić to auto żeby ksenony działały bo tak sobie zamarzył wlaściciel.

  • #9 15 Sty 2010 22:09
    MCB
    Poziom 27  

    Soczewki niczego nie załatwiają, reflektor musi mieć homologację na ksenonowe źródło światła, w przeciwnym wypadku jest to niezgodne z przepisami, ale przede wszystkim powoduje zagrożenie na drodze.
    Na Twoim miejscu szanowny Kolego, nie podejmowałbym się takich zadań.

    pozdrawiam

  • #10 15 Sty 2010 22:12
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    To przynajmniej porządnie wyceń swoją robotę a nie za 40zł .........

  • #11 15 Sty 2010 22:18
    MCB
    Poziom 27  

    bolek napisał:
    trzeba mieć faktycznie jaja żeby z tym jeździć..

    To fakt, ale do tego trzeba kompletnie nie mieć wyobraźni...

    pozdrawiam

  • #12 15 Sty 2010 22:18
    awis
    Poziom 10  

    Najpierw trzeba by to zrobić.ale już podchodzę do tego bardziej ambicjonalnie niż materialnie

  • #13 15 Sty 2010 22:23
    MCB
    Poziom 27  

    Tyle jest ambitnych zadań do zrealizowania.......
    Na Twoim miejscu, w tym konkretnym przypadku, odpuściłbym sobie.....

    .... i nie pytaj mnie dlaczego...... :)

    pozdrawiam

  • #14 15 Sty 2010 22:26
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    To tak jak podchodzić ambicjonalnie do kręcenia licznika czy dokładnego mikrodłutowania VIN samochodu.


    Zrób osobny obwód prądowy dla ksenonów , możesz użuć też filterków od radii samochodowych.
    I zakończ temat.

  • #15 15 Sty 2010 22:44
    awis
    Poziom 10  

    Zrób osobny obwód prądowy dla ksenonów , możesz użuć też filterków od radii samochodowych.
    Już je podłączyłem na osobnym krótkim przewodzie w poprzek auta i prosto do klemy + podpinałem.Tablica resetowała się za każdym załączeniem.Filterki od radii przy prądzie 7A? Jakoś tego nie widzę..

  • #16 15 Sty 2010 22:58
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    W zasilanie zegara i xenonów

  • #17 15 Sty 2010 23:12
    awis
    Poziom 10  

    W zasilanie zegara to ok.Ale w zasilanie ksenonów trzeba coś poważniejszego.Każdy bierze przy starcie 7A.Co prawda w impulsie ,ale zawsze.Póżniej prąd spada do 3.5A.

  • #18 16 Sty 2010 08:00
    yaaro
    Poziom 33  

    Problem jest banalnie prosty do rozwiązania odeślij klienta do dostawcy sprzętu, szkoda czasu bo jak wiadomo czas to kasa i już go straciłeś wiele. Ja takich klientów nawet nie biorę do roboty. Teraz mam dwoje ambitnych z drogówki i znikają powoli xenony w mieście.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty