Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 16 Sty 2010 21:51
    Krystian_K
    Poziom 13  

    Witam.
    Zwracam się z prośbą o rozwiązanie problemu sterowania gazem w związku z awarią w moim matizie, a mianowicie sterowanie lpg wysiadło. Sterownik Stag 50. Nie świeci żadna dioda przy sterowaniu lpg-benzyna.
    Działanie jest cały czas załączone na benzynie. Nie ma możliwości przełączenia gdyż sterowanie wogóle nie reaguje na naciśnięcie.
    Na wolnych obrotach diody delikatnie mrugają, "jak gdyby w rytmie wysokiego napięcia".
    Bezpieczniki OK. Na elektronice Stag 50 znalazłem 1 zimny lut przy przekaźniku, ale jego poprawienie nie przyniosło rezultatu.
    Czy tylko wymiana pozostała na nowy stag50?
    Proszę o jakąś radę - dzięki

  • #2 16 Sty 2010 21:57
    mania2
    Poziom 15  

    raczej centralka padla ale nie stag50 tylko przelacznik w kabinie kierowcy

  • #3 16 Sty 2010 22:04
    KJaniczak
    Poziom 24  

    Często w instalacjach starego typu (nie wiem jak teraz) był pod maską przewaznie w okolicy akumulatora zamontowany bezpiecznik. Jeśli jest tak i u Ciebie to sprawdz jego styki. Ja kiedys miałem taką usterke, kumpel też a instalacje były robione w supełnie innych miastach wiec nie wydaje mi sie zeby to były zadkie sposoby zabezpieczania układu sterowania gazem.

  • #4 16 Sty 2010 22:47
    Krystian_K
    Poziom 13  

    mania2 napisał:
    raczej centralka padla ale nie stag50 tylko przelacznik w kabinie kierowcy


    Też tak myślałem, ale rozebrałem przełącznik i nie ma on żadnej elektroniki - sprawdziłem połączenia.
    To jest taki przełącznik:
    stag 50 w Matizie-nie działa LPG, nie świecą diody LPG/BENZ

    Nie znalazłem też innego bezpiecznika, jak poza tymi dwoma co również są na schemacie podłączeń. Poniżej zamieszczam link podłączeń do STAG 50

    http://www.zamel.com.pl/download/instrukcja%20obslugi%20stag50_100.pdf

  • #5 16 Sty 2010 22:57
    KJaniczak
    Poziom 24  

    no właśnie chodzi o ten od akumulatora zaznaczony na schemacie.
    sprawdz jego zaciski czy nie zasniedziały albo czy sie nie rozluzniły, drugiego z resztą też.

  • #6 18 Sty 2010 17:26
    Krystian_K
    Poziom 13  

    Niestety, to żaden z bezpieczników ani z jego podłączeń. Oba napięcia +12V dochodzą do płytki.
    Macie jeszcze jakieś pomysły?

  • #7 01 Lut 2010 20:17
    Krystian_K
    Poziom 13  

    wymiana STAGA50 na nowy rozwiązało problem. Instalacja pracuje jak nowa.

  • #8 06 Lip 2010 14:19
    ogniki
    Poziom 10  

    Witam
    Podłącze się do tematu mimo że nie mam matiza ale zakupiłem ostatnio nowy sterownik z kompletną wiązką Stag50.
    sterownik przy przekręconej stacyjce normalnie łączy się z komputerem przez program dostarczony od producenta, ( dioda gazu mryga z normalną częstotliwością, przełączanie automatyczne) natomiast po uruchomieniu silnika program mimo wcześniejszego połączenia z programem zawiesza się ( port com zawieszony) silnik pracuje na benzynie i nie przełącza się na gaz ( dioda zaczyna pulsować z większą częstotliwością).
    Uruchomienie auta na gazie jest możliwe i silnik wtedy normalnie pracuje ( dioda gazu świeci ciągle).
    Sprawdzałem podłączanie przewodów kilkakrotnie i wydaje się dobrze podłączone,
    macie może jakieś sugestie dlaczego tak się dzieje?

  • #9 11 Lip 2013 10:25
    przemyslw
    Poziom 12  

    Objaw dokładnie taki sam nie pali na gazie diody nie świecą . Układ scalony LM 258 SMD Niestety korozja dokładnie w tym scalaku to częsty problem u mnie źle podlutowana nóżka z padem pod scalakiem. Mi padło w trasie 3000 km od PL a w firmie nic nie doradzą - proponują wysłać im do naprawy :) ZA co odpowiedzialny jest ten podwójny wzmacniacz operacyjny ?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty