X

odwrotnie akumulator, golf III

17 Jan 2010 18:48 JAjaras1987
  • #1 17 Jan 2010 18:48
    jaras1987
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    witam.
    Było kilka tematów na ten temat (szukałem), ale nikt nie miał takiego przypadku.
    Było ciemno, a ja się spieszyłem i katastrofa... podłączyłem odwrotnie klemy do akumulatora. Nie zdążyłem założyć drugiej klemy (tylko przyłożyłem) i coś się mocno iskrzyło przy klemie, więc po 3-4 sekundach odłączyłem. Po poprawnym podłączeniu okazało się, że nie działa mi oświetlenie w kabinie i immobilizer kodowany (dodatkowy - zainstalowany prawdopodobnie przez któregoś z poprzednich właścicieli autka). Po przekręceniu kluczyka wszystko świeci poprawnie, światła zewnętrzne działają, immobilizer też świeci, lecz nie reaguje na wciskanie liczb. Przepalił się też bezpiecznik 10A. Problem w tym, że jak wkładam nowy, to od razu go szlak trafia. Co może być tego przyczyną?
    Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
  • #2 17 Jan 2010 18:54
    yaaro
    Level 33  
    Helpful post? (0)
    wiec na poczatek alternator i wszytsko co ma diody :)
  • #3 17 Jan 2010 18:55
    jaras1987
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    myślisz, że to jest przyczyną wywalania bezpiecznika?
  • #4 17 Jan 2010 18:56
    driver19810219
    Level 15  
    Helpful post? (0)
    od czego pali ci sie ten bezpiecznik prawdopodobnie mogl sie gdzies cienki kabelek przepalic i robi zwarcie
  • #5 17 Jan 2010 18:56
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    Zdemontuj najpierw ten dokładany immobilizer
  • #6 17 Jan 2010 18:58
    jaras1987
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    nie wiem nawet jak i gdzie jest podłączony ten immobilizer. Nie mam do tego żadnych dokumentów ani schematów, ponieważ ktoś go sam zakładał. Odcina on pompę paliwa.
  • #7 17 Jan 2010 19:04
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Helpful post? (0)
    Rozumiem, że w całym aucie jest tylko jeden bezpiecznik 10A.
    Obawiam się, że z takim podejściem sam ie poradzisz sobie z tym problemem.
  • #8 17 Jan 2010 19:40
    jaras1987
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Sam sobie nie poradzę, dlatego pytam się specjalistów na tym forum, co może być przyczyną tej usterki i ewentualnie powiem elektrykowi w czym tkwi problem. Może ktoś mi jeszcze pomoże?

    Dodano po 33 [minuty]:

    zbyt wiele elektroniki nie ma w tym samochodzie, więc coś jeszcze droższego oprócz alternatora mogło się zepsuć?
  • #9 17 Jan 2010 19:46
    Staszek49
    Level 31  
    Helpful post? (0)
    Kolego zdemontuj imobilaizer, bo pewnie uszkodził się (zwykle odcina on kilka obwodów np. paliwo i rozrusznik. Mógł ulec zniszczeniu również radioodtwarzacz, zegar oraz sprawdź, czy nie uległy przepaleniu przewody - w razie konieczności przewody do wymiany. Odłącz od alternatora przewód zasilany od stacyjki oraz od akumulatora. Włącz stacyjkę, obserwuj co się dzieje z kontrolkami i czy nie palą się pali się instalacja, po czym spróbuj uruchomić silnik. Jeśli uda się uruchomić silnik i nie objawią się inne usterki, to możesz podłączyć zasilanie alternatora, najlepiej przez próbnik-żarówkę. W przypadku pozytywnym tj. gdy alternator nie wykaże zwarcia (uszkodzenia diod ) i będzie poprawnie ładował akumulator, można podłączyć również drugi przewód tj. biegnący do akumulatora.
  • #10 17 Jan 2010 19:52
    jaras1987
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nawet bez odłączania niczego, kontrolki po włączeniu stacyjki świecą się poprawnie, ale immobilizer kodowy odłącza prawdopodobnie jak napisałeś obwód paliwa i rozrusznik, dlatego nie mogę odpalić samochodu. Zastanawia mnie tylko, dlaczego bezpiecznik spala się bezpośrednio po włączeniu w układ, nawet gdy stacyjka jest wyłączona. Może ten bezpiecznik zasila też immo? Sprawdziłem bezpiecznik. Jest on odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczkę, MFA.
  • #11 17 Jan 2010 19:56
    milejow
    Level 42  
    Helpful post? (0)
    jaras1987 wrote:
    Nawet bez odłączania niczego, kontrolki po włączeniu stacyjki świecą się poprawnie, ale immobilizer kodowy odłącza prawdopodobnie jak napisałeś obwód paliwa i rozrusznik, dlatego nie mogę odpalić samochodu. Zastanawia mnie tylko, dlaczego bezpiecznik spala się bezpośrednio po włączeniu w układ, nawet gdy stacyjka jest wyłączona. Może ten bezpiecznik zasila też immo? Sprawdziłem bezpiecznik. Jest on odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA.

    Napiszesz wreszcie, który to bezpiecznik bo powoli twój problem zmierza do kosza???
  • #12 17 Jan 2010 19:57
    jaras1987
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    napisałem, który to bezpiecznik. Nr 21 na schemacie, jeśli o to chodzi.
  • Helpful post
    #13 17 Jan 2010 20:07
    enauto
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    enauto wrote:
    Zdemontuj najpierw ten dokładany immobilizer

    Prawdopodobnie jest zasilany z oswietlenia wnętrza
  • #14 17 Jan 2010 20:10
    jaras1987
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Oświetlenie immo zapala się po przekręceniu kluczyka, ale nie reaguje na wciskanie klawiszy i to też jest dziwne. Jutro pojadę do elektryka i dowiem się dokładnie, co jest nie tak i jak będę wiedział, to napiszę. Dzięki wszystkim za pomoc.
  • #15 17 Jan 2010 22:42
    krzysiek7
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Drodzy koledzy. Czytam niektóre wasze posty i mam mieszane uczucia, wybaczcie, ale wasze porady mnie trwożą. Cała elektronika w samochodzie jest wrażliwa na zmianę biegunowości, a próby napraw przez osoby niedoświadczone mogą zrobić więcej szkody jak pożytku. ja osobiście polecam natychmiast odłączyć akumulator i oddać samochód do fachowca, który zajmuje się tym zawodowo. Zrobisz jak będziesz uważał ale przemyśl moją radę. Nie wszystko da się naprawić samodzielnie i przychodzą chwile że za błąd trzeba zapłacić. Pozdrawiam.
  • #16 17 Jan 2010 23:08
    jaras1987
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie tylko elektronika w samochodzie, ale każda elektronika jest wrażliwa na zmianę biegunowości. Trochę o tym wiem z racji mojego zawodu, no ale niestety "Gdzie się człowiek spieszy, tam się diabeł cieszy". Na jutro umówiłem się z elektromechanikiem i jak będę wiedział, co było nie tak, to dam wam znać :) pozdrawiam
  • #17 18 Jan 2010 01:24
    BRYS_
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    jaras1987 wrote:
    Zastanawia mnie tylko, dlaczego bezpiecznik spala się bezpośrednio po włączeniu w układ, nawet gdy stacyjka jest wyłączona. Może ten bezpiecznik zasila też immo?

    Rozetnij wszystkie kable dochodzące do immo(oczywiście je pooznaczaj,by je potem poprawnie połączyć)i wsadź bezpiecznik.Jeśli teraz go wywali szukaj zwarcia w innym miejscu.Może "coś innego" wywala bezpiecznik którym jest zasilany immobilizer.
    Pamiętajmy że nowsze konstrukcje alarmów mają dość inteligentne zabezpieczenia przeciwzwarciowe,przeciprzepięciowe,ZMIANą BIEGUNOWOśCI,a także przed(swego czasu dość słynnym)"zabijaniem alarmu wysokim napięciem".
  • #18 18 Jan 2010 23:30
    jaras1987
    Level 10  
    Topic author Helpful post? (0)
    Więc tak:
    - zwarcie powodował dodatkowy immobilizer (wyrzuciłem go w ogóle, bo nie jest mi potrzebny)
    - uszkodzone radio cd i radio cb (radio cd miało tylko bezpiecznik przepalony, jutro zajrzę do cb radia)
    - uszkodzone diody w alternatorze (nie wiem, czy sterownik napięcia jeszcze działa, więc zakupię cały alternator na szrocie)

    to chyba wszystko.
    Dzięki za pomoc. pozdrawiam
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products