Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

odwrotnie akumulator, golf III

jaras1987 17 Sty 2010 18:48 4473 17
  • #1 17 Sty 2010 18:48
    jaras1987
    Poziom 10  

    witam.
    Było kilka tematów na ten temat (szukałem), ale nikt nie miał takiego przypadku.
    Było ciemno, a ja się spieszyłem i katastrofa... podłączyłem odwrotnie klemy do akumulatora. Nie zdążyłem założyć drugiej klemy (tylko przyłożyłem) i coś się mocno iskrzyło przy klemie, więc po 3-4 sekundach odłączyłem. Po poprawnym podłączeniu okazało się, że nie działa mi oświetlenie w kabinie i immobilizer kodowany (dodatkowy - zainstalowany prawdopodobnie przez któregoś z poprzednich właścicieli autka). Po przekręceniu kluczyka wszystko świeci poprawnie, światła zewnętrzne działają, immobilizer też świeci, lecz nie reaguje na wciskanie liczb. Przepalił się też bezpiecznik 10A. Problem w tym, że jak wkładam nowy, to od razu go szlak trafia. Co może być tego przyczyną?
    Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

  • #2 17 Sty 2010 18:54
    yaaro
    Poziom 33  

    wiec na poczatek alternator i wszytsko co ma diody :)

  • #3 17 Sty 2010 18:55
    jaras1987
    Poziom 10  

    myślisz, że to jest przyczyną wywalania bezpiecznika?

  • #4 17 Sty 2010 18:56
    driver19810219
    Poziom 15  

    od czego pali ci sie ten bezpiecznik prawdopodobnie mogl sie gdzies cienki kabelek przepalic i robi zwarcie

  • #5 17 Sty 2010 18:56
    enauto
    Poziom 29  

    Zdemontuj najpierw ten dokładany immobilizer

  • #6 17 Sty 2010 18:58
    jaras1987
    Poziom 10  

    nie wiem nawet jak i gdzie jest podłączony ten immobilizer. Nie mam do tego żadnych dokumentów ani schematów, ponieważ ktoś go sam zakładał. Odcina on pompę paliwa.

  • #7 17 Sty 2010 19:04
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Rozumiem, że w całym aucie jest tylko jeden bezpiecznik 10A.
    Obawiam się, że z takim podejściem sam ie poradzisz sobie z tym problemem.

  • #8 17 Sty 2010 19:40
    jaras1987
    Poziom 10  

    Sam sobie nie poradzę, dlatego pytam się specjalistów na tym forum, co może być przyczyną tej usterki i ewentualnie powiem elektrykowi w czym tkwi problem. Może ktoś mi jeszcze pomoże?

    Dodano po 33 [minuty]:

    zbyt wiele elektroniki nie ma w tym samochodzie, więc coś jeszcze droższego oprócz alternatora mogło się zepsuć?

  • #9 17 Sty 2010 19:46
    Staszek49
    Poziom 32  

    Kolego zdemontuj imobilaizer, bo pewnie uszkodził się (zwykle odcina on kilka obwodów np. paliwo i rozrusznik. Mógł ulec zniszczeniu również radioodtwarzacz, zegar oraz sprawdź, czy nie uległy przepaleniu przewody - w razie konieczności przewody do wymiany. Odłącz od alternatora przewód zasilany od stacyjki oraz od akumulatora. Włącz stacyjkę, obserwuj co się dzieje z kontrolkami i czy nie palą się pali się instalacja, po czym spróbuj uruchomić silnik. Jeśli uda się uruchomić silnik i nie objawią się inne usterki, to możesz podłączyć zasilanie alternatora, najlepiej przez próbnik-żarówkę. W przypadku pozytywnym tj. gdy alternator nie wykaże zwarcia (uszkodzenia diod ) i będzie poprawnie ładował akumulator, można podłączyć również drugi przewód tj. biegnący do akumulatora.

  • #10 17 Sty 2010 19:52
    jaras1987
    Poziom 10  

    Nawet bez odłączania niczego, kontrolki po włączeniu stacyjki świecą się poprawnie, ale immobilizer kodowy odłącza prawdopodobnie jak napisałeś obwód paliwa i rozrusznik, dlatego nie mogę odpalić samochodu. Zastanawia mnie tylko, dlaczego bezpiecznik spala się bezpośrednio po włączeniu w układ, nawet gdy stacyjka jest wyłączona. Może ten bezpiecznik zasila też immo? Sprawdziłem bezpiecznik. Jest on odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczkę, MFA.

  • #11 17 Sty 2010 19:56
    milejow
    Poziom 42  

    jaras1987 napisał:
    Nawet bez odłączania niczego, kontrolki po włączeniu stacyjki świecą się poprawnie, ale immobilizer kodowy odłącza prawdopodobnie jak napisałeś obwód paliwa i rozrusznik, dlatego nie mogę odpalić samochodu. Zastanawia mnie tylko, dlaczego bezpiecznik spala się bezpośrednio po włączeniu w układ, nawet gdy stacyjka jest wyłączona. Może ten bezpiecznik zasila też immo? Sprawdziłem bezpiecznik. Jest on odpowiedzialny za oświetlenie wnętrza i bagażnika, zegar, centralny zamek, zapalniczka, MFA.

    Napiszesz wreszcie, który to bezpiecznik bo powoli twój problem zmierza do kosza???

  • #12 17 Sty 2010 19:57
    jaras1987
    Poziom 10  

    napisałem, który to bezpiecznik. Nr 21 na schemacie, jeśli o to chodzi.

  • Pomocny post
    #13 17 Sty 2010 20:07
    enauto
    Poziom 29  

    enauto napisał:
    Zdemontuj najpierw ten dokładany immobilizer

    Prawdopodobnie jest zasilany z oswietlenia wnętrza

  • #14 17 Sty 2010 20:10
    jaras1987
    Poziom 10  

    Oświetlenie immo zapala się po przekręceniu kluczyka, ale nie reaguje na wciskanie klawiszy i to też jest dziwne. Jutro pojadę do elektryka i dowiem się dokładnie, co jest nie tak i jak będę wiedział, to napiszę. Dzięki wszystkim za pomoc.

  • #15 17 Sty 2010 22:42
    krzysiek7
    Poziom 33  

    Drodzy koledzy. Czytam niektóre wasze posty i mam mieszane uczucia, wybaczcie, ale wasze porady mnie trwożą. Cała elektronika w samochodzie jest wrażliwa na zmianę biegunowości, a próby napraw przez osoby niedoświadczone mogą zrobić więcej szkody jak pożytku. ja osobiście polecam natychmiast odłączyć akumulator i oddać samochód do fachowca, który zajmuje się tym zawodowo. Zrobisz jak będziesz uważał ale przemyśl moją radę. Nie wszystko da się naprawić samodzielnie i przychodzą chwile że za błąd trzeba zapłacić. Pozdrawiam.

  • #16 17 Sty 2010 23:08
    jaras1987
    Poziom 10  

    Nie tylko elektronika w samochodzie, ale każda elektronika jest wrażliwa na zmianę biegunowości. Trochę o tym wiem z racji mojego zawodu, no ale niestety "Gdzie się człowiek spieszy, tam się diabeł cieszy". Na jutro umówiłem się z elektromechanikiem i jak będę wiedział, co było nie tak, to dam wam znać :) pozdrawiam

  • #17 18 Sty 2010 01:24
    BRYS_
    Poziom 22  

    jaras1987 napisał:
    Zastanawia mnie tylko, dlaczego bezpiecznik spala się bezpośrednio po włączeniu w układ, nawet gdy stacyjka jest wyłączona. Może ten bezpiecznik zasila też immo?

    Rozetnij wszystkie kable dochodzące do immo(oczywiście je pooznaczaj,by je potem poprawnie połączyć)i wsadź bezpiecznik.Jeśli teraz go wywali szukaj zwarcia w innym miejscu.Może "coś innego" wywala bezpiecznik którym jest zasilany immobilizer.
    Pamiętajmy że nowsze konstrukcje alarmów mają dość inteligentne zabezpieczenia przeciwzwarciowe,przeciprzepięciowe,ZMIANą BIEGUNOWOśCI,a także przed(swego czasu dość słynnym)"zabijaniem alarmu wysokim napięciem".

  • #18 18 Sty 2010 23:30
    jaras1987
    Poziom 10  

    Więc tak:
    - zwarcie powodował dodatkowy immobilizer (wyrzuciłem go w ogóle, bo nie jest mi potrzebny)
    - uszkodzone radio cd i radio cb (radio cd miało tylko bezpiecznik przepalony, jutro zajrzę do cb radia)
    - uszkodzone diody w alternatorze (nie wiem, czy sterownik napięcia jeszcze działa, więc zakupię cały alternator na szrocie)

    to chyba wszystko.
    Dzięki za pomoc. pozdrawiam

Szybka odpowiedź lub zadaj pytanie
Dziękuję Ci. Ta wiadomość oczekuje na moderatora.
 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME