Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Check engine focus 1.6 16v bardzo dziwny przypadek

kabe1313 19 Sty 2010 07:47 10045 11
  • #1 19 Sty 2010 07:47
    kabe1313
    Poziom 9  

    Witam!

    Jestem posiadaczem focusa rok 2000 silnik zetec-s 1.6 16v 210.000km problemy sie zaczely jakies 5000km temu, pekl kolektor wydechowy ale to sie zdarza w tych autach, mimo spawania i tak nie trzymal, wymienilem na uzywany, po tym jak zaczalem czuc spaliny w aucie zapalila sie kontrolka od silnika, czasami mocne przykopcanie z rury na biało gęsto , rura okopcona na czarno, spalanie ok 10-11ltr wiec chyba w normie na dosc dynamiczna jazde...

    Pojechałem do kolegi podpinalismy testery i kazdy pokazywal sonda lambda zbyt bogata mieszanka, blad udaje sie skasowac i jest wszystko ok, lecz po przejechaniu czasami 50 czasami 500km zapala sie kontrolka silnika i sytuacja od nowa, pomoga rowniez odpiecie akumulatora wtedy tak jak bym kasowal testerem...

    Na zimnym silniku obroty normalnie ok 1200 na rozgrzanym jak wiatr zawieje tak jak z tym przykapcaniem, jest czas na jednej krzyzowce ze idealnie 850rpm a na nastepnej sobie plywa od 550-900rpm wscieklizny mozna dostac....

    Sonda lambda wymieniana raz to bylo jeszcze gorzej pozniej na inna i jeszcze inna w sumie kilka sond i na logike po wymianie zachowuje sie ok auto sprawia wrazenie smieszne bo smieszne psucia sond i kolejna sonda i pomoglo juz sie cieszylem prawie pol roku spokoju i pewnego pieknego dnia lipa powrot do przykrosci...(wszystkie sondy z identycznych focusow i silnikow ktore przed rozbiorka pracowaly ok i byly bezwypadkowe.

    auto odpala dobrze na zimnym i cieplym, ma pelna moc, olej bierze ok 1ltr na 3000km w trasie spalanie czy kontrolka swieci czy nie ok 6ltr/100km przy 120km/h

    samochod ma jedna sonde lambda tak mial fabrycznie oraz nie ma kata ale mysle ze to nie ma znaczenia przy jednej sondzie tym bardziej ze problemy sie zaczely jeszcze jak kat byl i znikly tez jak go nie bylo...

    wymienione:
    -swiece oryginalne - stare byly juz bardzo wypalone okopcone lekko na szaro

    sprawdzone:
    -przewody powietrzne
    -test obd nie wykazal innych bledow niz sonda i za bogata mieszanka
    -analizator spalin wykazal mieszanka za bogata benzyna w spalinach


    Prosze o pomoc jestem elektromechanikiem a jak widac na wlasnym aucie rece rozkladam.

  • #2 19 Sty 2010 09:09
    edward.iskra
    Użytkownik obserwowany

    Moze zobacz co w tych sondach się uszkadza czy grzałka a te wymienione to używki czy była chociaż raz nowa ogólnie ciekawy watek

  • #3 19 Sty 2010 09:39
    carrot
    Moderator Samochody

    Jak tester pokazuje zbyt bogatą mieszankę, to wcale nie oznacza, że sonda jest uszkodzona. Przyczyna może tkwić w przepływomierzu, może przepuszczać regulator ciśnienia paliwa, mogą wypadać zapłony

  • #4 19 Sty 2010 09:44
    Doktorr
    Poziom 33  

    Umyć przepustnicę. Jak silnik na MAF a nie na MAP to umyć druty w MAF. Jak nie pomoże to obejrzeć wnikliwie świece czy jednakowo okopcone.

  • #5 19 Sty 2010 13:58
    kabe1313
    Poziom 9  

    Wiec tak! sondy wszystkie byly uzywki, oryginalne z kostkami wczesniej testowane i dzilajace ok, gdyby wypadały zapłony to by raz ze bylo to odczuwalne dwa ze zaraz wyskoczyl by blad cewki,swiece byly wszystkie okopcone rownomiernie! dzisiaj jeszcze wyczyszcze przepływke...wpadlem tez na taki pomysl czy sondy moga sie psuc jak w spalinach jest benzyna działa to jakos na nie?? ostatni mi kobieta mowila ze kontrolka zapalila jej sie dwukrotnie w przypadku gdy ruszala przy jezdzie w korku i za malo gazu dala i auto zdechło, jak odpalila to juz kontrolka nie zgasła czy to pomocna informacja? (taki przypadek byl identyczny 2 razy)

  • #6 20 Sty 2010 08:39
    edward.iskra
    Użytkownik obserwowany

    Sonda może się szybciej zanieczyścić np.nagar co później wpłynie na odbiór sygnału przez Ecu a zatem skład mieszanki

  • #7 20 Sty 2010 10:17
    me cha nior
    Poziom 11  

    zczytaj parametry dobrym diagnozerem i wrzuc na forum to ci ktos pomoze

  • #8 20 Sty 2010 16:12
    kabe1313
    Poziom 9  

    kazda sonda po wykreceniu ma taki jasno szary nalot z drobinkami brazowego, jezeli chodzi o wykres z sady to na jednej sadzie byly takie rownomierne fale i napiecie malo sie ruszalo natomiast na tej co mam wykres jest taki bardzo poszarpany doslownie jak EKG i napiecie mocno skacze oczywiscie w prawidlowym przedziale... no dlatego tez nic mi do glowy nie przychodzi, mam pytanie czy naprawde jest sens zdejmowania i czyszczenia przepustnicy?

  • #9 20 Sty 2010 18:52
    edward.iskra
    Użytkownik obserwowany

    Zrób tak jak radzi ci kolega pozadnym sprzętem na ciepłym silniku a później będzie można coś domniemywać a tak to możesz nakupić sobie nie potrzebnych rzeczy za które musisz zapłacić [ja bym jeszcze zaryzykował nowa orginalna sonda ale to po diagnozie] albo jeszcze możesz te elementy sprawdzić na innym takim samym samochodzie

  • #10 22 Sty 2010 19:37
    piotrwoznicki28
    Poziom 10  

    Tak jak kolega carrot i Doktorr sugerował, przyczyną może być przepływomierz, który w pewnych warunkach (temperatura, czas, podciśnienie), może w swojej wewnętrznej strukturze działać wadliwie i tym samym wysyłać do ECU błędny sygnał, co przyczyniać się może do nieodpowiedniego dawkowania paliwa, co sugeruje kod błędu sondy lambda, w postaci "zbyt bogata mieszanka". Oczywiście okablowanie do przepływki sprawdziłeś :)). Idealnym rozwiązaniem wykluczenia awarii czujnika w 100% było by podstawienie sprawdzonego MAP, ale pewnie brałeś to pod uwagę.

  • #11 23 Sty 2010 00:33
    kabe1313
    Poziom 9  

    tak szczerze mowiac to nie bralem w ogole przeplywki pod uwage, kiedys tylko wstawilem rezystor na kabelek od przeplywki zeby zobaczyc czy faktycznie cos to daje, troche dawalo jednak wąż w portwelu znacznie sie powiekszyl, tylko skad przeplywomiarz wziac, a niestety nie mam nikogo kto ma auto z takim motorem, wiecej znam malo ludzi z fordami, a nie wezme na chwile od kogos bo to mi nic nie da... kupno nowego odpada bo zamienniki dzialaja jak wszyscy wiemy natomiast oryginal jest drogi, zobacze dokladnie obwod przeplywki obadam i dam znac i jeszcze grzaleczke w sondzie posprawdzam bo nie sprawdzalem, ale to by wyskoczylo na kompie ze grzalka uszkodzona bo tak mielismy juz...obowod rozwarty bodajrze a tutaj prace sondy u mnie widac naprawde ladnie....aha zauwazylem jeszcze jedno...bardzo moze sie przydac pomagajacym mi rozwiazac problem, po skasowaniu bledu lambda i odpaleniu auta momentalnie zaczyna kopcic jak stara jawka, mimo iz 2min wczesniej na bledzie nie kopcil, kopcenie ustaje po 10min pracy

  • #12 15 Cze 2010 20:10
    kabe1313
    Poziom 9  

    powodem calego zamieszania okazal sie wezyk 6mm wewnetrznej srednicy ukryty i podlaczony pod kolektor ssacy - delikatnie mowiac troszke sie zlasowal...i w zaleznosci jak sie ulozyl tak swirowala reszta elektroniki - czasem proste rzeczy a szuka sie bardzo gleboko :P zamykam temat

 
Promocja -20%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
tme