X
  • #1 24 Jan 2010 18:53
    MarcinRC
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam serdecznie.
    Posiadam Fiata Punto II 1.2 16V 80 koni z 2002 r.
    Proszę o pomoc w następujących problemach:
    1. Szarpanie podczas mocniejszego wciśnięcia pedału gazu od najmniejszych obrotów do 2500 obrotów/min. Powyżej ciągnie bardzo dobrze. Dzieje się tak zawsze i na każdym biegu.
    2. Kolejnym problemem jest spadek obrotów przy zrzucaniu z biegu na luz. Obroty spadają do ok 600 i po ok. 1-2 sekund rosną do 900. Czasem spadają tak nisko, że gaśnie silnik i włącza się kontrolka check engine. Dodam jeszcze tylko, żę na biegu jałowym wkręca się znakomicie na obroty bez najmniejszego zawachania i obroty spadają równo do 900.

    Podpięcie pod komputer wykazało uszkodzenie sondy lambda oraz problem z czujnikiem ciśnienia bezwzględnego lub jak kto woli z MapSensor. Sondy lambda były sprawdzane i są ok. Czujnik ciśnienia wymieniłem na nowy z Bosch`a, taki sam jak był oryginalnie. To nie dało żadnej poprawy.

    Co to może być?
    Bardzo proszę o pomoc.
  • #2 24 Jan 2010 18:56
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (+2)
    Wysokie napięcie sprawdż
  • #3 24 Jan 2010 19:28
    MarcinRC
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Pytanie do glosny83:
    Co konkretnie mam sprawdzić odnośnie tego wysokiego napięcia?
  • #4 25 Jan 2010 06:09
    glosny83
    Level 28  
    Helpful post? (0)
    Kable świece.
  • #5 25 Jan 2010 07:38
    pachnies
    Level 14  
    Helpful post? (0)
    Ma gaz
  • #6 25 Jan 2010 08:21
    MarcinRC
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Nie nie ma gazu.
  • #7 25 Jan 2010 13:20
    kajaba autoserwis
    Level 29  
    Helpful post? (0)
    a ciśnienie paliwa ?
  • #8 25 Jan 2010 13:55
    MarcinRC
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem, ale czy gdyby poszła pompa paliwa to czy powyżej 2500 obrotów ciągnąłby tak dobrze?

    Dodano po 5 [minuty]:

    A czy może to być np. silnik krokowy odpowiedzialny za spadające obroty a za szarpanie odpowiedzialna zabrudzona przepustnica?
  • #9 28 Feb 2010 14:52
    MarcinRC
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (+2)
    Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika podciśnienia. Ale zakup poszedł na marne bo to zupełnie nic nie dało. Postanowiłem więc wymienić świece zapłonowe bo stare miały duży przebieg. Kupiłem świece NGK DCPR8E-N i szarpanie zniknęło jak ręką odjął. Teraz ciągnie do przodu jak dawniej. Jednak w dalszym ciągu pozostał problem spadających obrotów i gaśnięcia silnika. Pojechałem do warsztatu i poprosiłem o wyczyszczenie silnika krokowego i przepustnicy. Po tym zabiegu obroty ładnie schodzą, silnik nie gaśnie i kontrolka check engine już się nie zapala. Więc to, co pokazuje komputer nie zawsze oznacza, że to jest przyczyną. Mam nadzieję, że moja przygoda (a trwało to troche) pomoże użytkownikom Fiata Punto II 1.2 16V w jakiś sposób. Nie twierdzę, że objawy i przyczyny będą takie same we wszystkich modelach tego samochodu, ale może mój post okaże się pomocny w znalezieniu problemu. Pozdrawiam.
  Search 4 million + Products
Browse Products