Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 24 Sty 2010 18:53
    MarcinRC
    Poziom 8  

    Witam serdecznie.
    Posiadam Fiata Punto II 1.2 16V 80 koni z 2002 r.
    Proszę o pomoc w następujących problemach:
    1. Szarpanie podczas mocniejszego wciśnięcia pedału gazu od najmniejszych obrotów do 2500 obrotów/min. Powyżej ciągnie bardzo dobrze. Dzieje się tak zawsze i na każdym biegu.
    2. Kolejnym problemem jest spadek obrotów przy zrzucaniu z biegu na luz. Obroty spadają do ok 600 i po ok. 1-2 sekund rosną do 900. Czasem spadają tak nisko, że gaśnie silnik i włącza się kontrolka check engine. Dodam jeszcze tylko, żę na biegu jałowym wkręca się znakomicie na obroty bez najmniejszego zawachania i obroty spadają równo do 900.

    Podpięcie pod komputer wykazało uszkodzenie sondy lambda oraz problem z czujnikiem ciśnienia bezwzględnego lub jak kto woli z MapSensor. Sondy lambda były sprawdzane i są ok. Czujnik ciśnienia wymieniłem na nowy z Bosch`a, taki sam jak był oryginalnie. To nie dało żadnej poprawy.

    Co to może być?
    Bardzo proszę o pomoc.

  • #2 24 Sty 2010 18:56
    glosny83
    Poziom 28  

    Wysokie napięcie sprawdż

  • #3 24 Sty 2010 19:28
    MarcinRC
    Poziom 8  

    Pytanie do glosny83:
    Co konkretnie mam sprawdzić odnośnie tego wysokiego napięcia?

  • #6 25 Sty 2010 08:21
    MarcinRC
    Poziom 8  

    Nie nie ma gazu.

  • #7 25 Sty 2010 13:20
    kajaba autoserwis
    Poziom 29  

    a ciśnienie paliwa ?

  • #8 25 Sty 2010 13:55
    MarcinRC
    Poziom 8  

    Ciśnienia paliwa nie sprawdzałem, ale czy gdyby poszła pompa paliwa to czy powyżej 2500 obrotów ciągnąłby tak dobrze?

    Dodano po 5 [minuty]:

    A czy może to być np. silnik krokowy odpowiedzialny za spadające obroty a za szarpanie odpowiedzialna zabrudzona przepustnica?

  • #9 28 Lut 2010 14:52
    MarcinRC
    Poziom 8  

    Wszystkie usterki zostały usunięte. Teraz już nie szarpie i nie gaśnie. Obroty ładnie schodzą do ok 900 tak jak powinny. Jak już pisałem, podczas podpinania samochodu pod komputer wychodziły najróżniejsze błędy: od uszkodzonego czujnika podciśnienia po sondy lambda i wypadanie zapłonu. Zacząłem od kupna nowego oryginalnego (nie żaden zamiennik) czujnika podciśnienia. Ale zakup poszedł na marne bo to zupełnie nic nie dało. Postanowiłem więc wymienić świece zapłonowe bo stare miały duży przebieg. Kupiłem świece NGK DCPR8E-N i szarpanie zniknęło jak ręką odjął. Teraz ciągnie do przodu jak dawniej. Jednak w dalszym ciągu pozostał problem spadających obrotów i gaśnięcia silnika. Pojechałem do warsztatu i poprosiłem o wyczyszczenie silnika krokowego i przepustnicy. Po tym zabiegu obroty ładnie schodzą, silnik nie gaśnie i kontrolka check engine już się nie zapala. Więc to, co pokazuje komputer nie zawsze oznacza, że to jest przyczyną. Mam nadzieję, że moja przygoda (a trwało to troche) pomoże użytkownikom Fiata Punto II 1.2 16V w jakiś sposób. Nie twierdzę, że objawy i przyczyny będą takie same we wszystkich modelach tego samochodu, ale może mój post okaże się pomocny w znalezieniu problemu. Pozdrawiam.

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty