Forum elektroda.pl

Regulamin | Punkty | Dodaj... | Ostatnie | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

SCANIA 124 420, duże spalanie .


Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Ciężarowe -> SCANIA 124 420, duże spalanie .
Autor
Wiadomość
krallpolska
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 19 Gru 2009
Posty: 9
Miasto: Świdwin

Post#1 Post autora tematu 26 Sty 2010 21:16   

SCANIA 124 420, duże spalanie .


Przebieg 700 tys, nic w silniku nie było robione, ale spalanie z ładunkiem 10 ton wyszło mi ostatnio 39 litrów. Czy to wina turbiny?
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 26 Sty 2010 21:16   





Powrót do góry
   
Artur2910
Poziom 14
Poziom 14


Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 163
Miasto: Gorzyce

Post#2 26 Sty 2010 23:30   

Re: SCANIA 124 420 duże spalanie pomocy


Zrób regulację silnika - zaworów i pompowtryskiwaczy
Powrót do góry
   
Heroses
Poziom 20
Poziom 20


Dołączył: 09 Lis 2003
Posty: 894
Miasto: SGL

Post#3 27 Sty 2010 20:58   

Re: SCANIA 124 420 duże spalanie pomocy


Pierwsze to filtry, zarówno powietrza i paliwa, drugie to ciśnienie powietrza, czy przypadkiem IC nie ma dziury, a później dopiero pompki.
Powrót do góry
   
amigo525
Poziom 4
Poziom 4


Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 8
Miasto: koczała

Post#4 30 Sty 2010 00:53   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


moze ciagasz cos krzywego jak u nas volvo 420 w automacie nowe krone z mulda i wyszło prawie 50 hehe daf 430 to zapiol i wyszło 37 hehe smiech na sali osie nie były dobrze zgrane i stawiały opor pozdro
Powrót do góry
   
igor.84
Poziom 6
Poziom 6


Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 17
Miasto: Pszczyna

Post#5 04 Lut 2010 22:19   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


przyczyna duzego spalania:
-regulacja pompaczy i zaworów
-czujnik doladowania
-zaworek zwrotny bedzie przepuszczal
-pompowtryski
-albo sprubowal bym zmniejszyc predkosc odciecia do 85km/h
ktoras z tych usterek powinna ci naprawic twoj problem
Powrót do góry
   
jannaszek
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 01 Cze 2003
Posty: 5760
Miasto: kraków

Post#6 11 Lut 2010 10:56   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Jeśli dymi na czarno, wymiana czujnika ciśń. doładowania.
Lub zbyt ciężka noga, niektórzy myślą że umieją jeździć, ale chodzi o ekonomie, a to już inna sprawa, scania może spalić 30l. ale też 40, zależy kto tam siedzi.
Powrót do góry
   
sikorpl
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 46
Miasto: Sochaczew

Post#7 12 Lut 2010 03:49   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Witam mam ten sam problem Scania R420 2005R manual zakupiona miesiac temu - po regulacji pompowtryskow i zaworow- wymianie turbiny a obecnie zalozony na 1 trase nowy czujnik doladowania i na ta chwile nic sie nie zmienia spalanie na pusto w granicach 29l pod ladunkiem 22t pusto-pelno spalanie 34l i brak mocy tzn pod gore ciagnie ale nie tak jak powinna.Ostatnio na service stwierdzili ze jednostka sterujaca (komputer) ma inne numery niz w specyfikacji i ze przy smoku wyglada jakby bylo cos grzebane ale niby cisnienie daje ok ,czy moze to miec wplyw na moc i spalanie bo w Service twierdza ze tak - inne parametry ustawienia i co jeszcze moze miec wplyw bo juz mi powoli do niej nerwy puszczaja :) moze ktos mial taki przypadek?? Dodam ze service sprawdzil juz prawie wszystko i rozklada rece ostatnia nadzieja to ten komputer jade z nia w poniedzialek i maja jakis podmienic na 1 trase.
Powrót do góry
   
jannaszek
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 01 Cze 2003
Posty: 5760
Miasto: kraków

Post#8 12 Lut 2010 15:00   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Scania serii r wymiata niesamowicie,pod górę św. Anny na A4 wylatuje z 24t. na na 11 połówce,ale wir w zbiorniku też robi niesamowity,tradycyjne 124-ki są oszczędniejsze.
Jeśli masz coś skopane to ciężko będzie dojść, nie wracając do oryginalnych komponentów.
o spalaniu decyduje szereg rzeczy, czujniki: temperat.paliwa,temperatury i ciśn. doładowania,temp.cieczy{termostat ważny i prawdziwość wskazań czujnika} na tej podstawie ecu zbiera dane i ustala kąt wtrysku,oraz szerokośc impulsu dawki,przy uruchamianiu i jakiś czas po, jest nawet wtrysk wielokrotny,dlatego tak brzydko rki chodza po starcie
Są jeszcze te cztery elektrozawory dawki,które kosztuja majątek..a mogły stracić już swoją precyzje mechanicznie.Tego komputer nie stwierdzi do końca.z
Jęśli ecu nie jest zgodny z przewidzianym, to już wymaga conajmniej jakichś korekt w eeprom,ie-kto to będzie robił?
komputer na servisie jasno pokaże, jakie są czasy ,kąty ,dawka,jak się sprawuje czerwony zawór itd.
Ale czy na pewno jest właściwe ogumienie? chodzi o rozmiar,jaka jest prędkość odcięcia i przy jakich obrotach?-śą różne przekładnie główne ,i może być stosowany tylko jeden rozmiar ogumienia-to jest b.ważne
Wreszcie, należy dokładnie sprawdzić ustawienia tacho, czy pokazuje prawdę -najlepszym sposobem, to wykorzystanie słupków na autostradzie na odległości przynajmniej 300 km i wyjdzie prawda-panowie w serwisie tacho,wykorzystują odcinek 100 m. dla kalibracji,po takiej dokładności, często wskazania licznika wychodzą z rozrzutem 50 km na każdy tysiąc.
Auto słabe i szybkie niezbicie kieruje uwagę na nadmiarową średnicę ogumienia na ciągnącej.
Warto też sprawdzić recyrkulację spalin,jeśli to euro4,samego kierowce też-jego styl jazdy.
Pedał akceleratora ma być tylko muskany nogą,nie jakieś skrajne dwie pozycje no i zasada zielonego pola na obrotomierzu,to tak na boku.Nie wiem kto jest kierowca i z jakim doświadczeniem,więc napomykam o tym.Warto wiedzieć, że w niektórych okolicznościach,i uwarunkowaniach terenowych, rozpędzenie zestawu od 0 do 90/h, zużywa nawet 4 litry napędu.Dlatego ci, co wiedzą o co chodzi ,tak strasznie pomstują na cb jak ich ktoś nie potrzebnie wyhamuje.Notabene, rzadko zrobi to ciężarowiec,raczej osobówka.
Pozornie piszę dużo i niepotrzebnie,ale skoro servis rozkłada ręce..
Powrót do góry
   
sikorpl
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 46
Miasto: Sochaczew

Post#9 13 Lut 2010 13:39   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Dzieki za odpowiedz -uzupelnie niektore rzeczy a wiec tak przebieg to 450tys km termostat zmieniony pracuje w temp 80-90st. ,ogumienie 315/70/22.5 na calym ciagniku a w specyfikacji powinno byc 305/70/22.5 ,emisja spalin euro3, 1400obr przy 90km/h ,tacho po legalizacji, kierowca to ja sam osobiscie nia jezdze a mam jeszcze scanie 4 i porownuje ja z tamta ta sama trasa ladunki te same a wyniki 4-29/100 a R-34/100
moc porownywalna a moja 4 jest slaba z zalozenia ale oszczedna i przy 90km/h ma az 1550obr.wszystko robie w service w poniedzialek wstawiam na podmianke komputera na 1 trase i zobaczymy co sie okaze .jakie znaczenie ma jeszcze smok i jak go sprawdzic bo pan z service powiedzial ze moze byc wina smoka bo mam jakis starego typu
Pozdrawiam Krzysztof
Powrót do góry
   
jannaszek
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 01 Cze 2003
Posty: 5760
Miasto: kraków

Post#10 13 Lut 2010 16:31   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


jaki smok,bo może być paliwa,a i oleju w misie, co by to mialo za wpływ,może być zwykła rura do dna zbiornika,która ma mieć swój przekrój. możesz sprawdzić prosto,zciągnij wąż powrotu zapal auto i przypytuj parę razy,powrotem ma lecieć ropa dość wesoło-świadczyć to będzie ,że nic jej nie dławi,a i sprawdzisz przy okazji pompkę paliwa,chociaż ja nie stawiam na to.można też wkręcić manometr do korpusa filtra paliwa i sprawdzić ciśnienie wstępne,ma być ponad 22 atm.
1400 obr to trochę mało przy 90/h.tyle że obrotomież też może pokazywać nie prawdę. dla pewności odczytaj tabliczkę na dyfrze-być może maja być gumy 315/65/22.5,ale wtedy trzeba jeżdzić wolniej-np 85 max.
Jeśli będziesz miał trase po równym,to tą zwykłą scanią, ogranicz prędkość do 82km/h i tempomat-zobaczysz dopiero jak mało spali.
Poczekajmy co da zmiana komutera.pozdrawiam
Powrót do góry
   
serwis_gh
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1133
Miasto: Libia

Post#11 13 Lut 2010 17:36   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


sikorpl napisał:
ze moze byc wina smoka bo mam jakis starego typu
Pozdrawiam Krzysztof

Smok taki posiada filtr wewnątrz rurki ssącej i często ulega zapchaniu, a co się z tym wiąże zmniejszenie ciśnienia paliwa, a silniki tzw. HPI (high pressure iniection) posiadają właśnie regulację ciśnieniem paliwa czas wtrysku oraz dawkę 1 elektrozaworem dla cylindra 1-3 oraz dla cylindra 4-6
Nowsze "smoki" mają filtr na zewnątrz.
Powrót do góry
   
jannaszek
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 01 Cze 2003
Posty: 5760
Miasto: kraków

Post#12 13 Lut 2010 19:52   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


nie wiedziałem o dodatkowym filtrze wewnątrz rurki,wiem że na smoku jest duże sitko.ale, wtedy byłyby problemy z zapalaniem-pompowtryski dostają przygotowaną dawkę z owych zaworów i jak młotem wbijają
pod ciśnieniem, o ile wiem grubo ponad tysiąc bar.do cylindrów.
Generalnie scania r jest PALIWOŻERNA ale coś za coś.
Ale nie wybiegam przed orkiestrę,zobaczymy rozwój wypadków,bo jestem ciekaw finału.
Powrót do góry
   
serwis_gh
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1133
Miasto: Libia

Post#13 14 Lut 2010 14:29   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Ciśnienie jest rzędu 2000bar. Smok starego typu ma przyłącza na zatrzaski a nowego typu przyłącza wkręcane. Wewnątrz rurki jest też zawór zwrotny aby paliwo nie cofało się, ponieważ pompowtryskiwacze HPI nie posiadają konwencjonalnych końcówek wtryskiwacza i są przeważnie otwarte "opis" i powietrze dostając się do wtryskiwacza powoduje że paliwo cofa się. Stąd też zaraz po uruchomieniu jest taka nierówna praca ale to taki urok tego sterowania paliwem.
Generalnie Scanie na pompowtryskach sterowanych elektrycznie PDE "bezprzelewowych" spalają około 30-32 l/100km. HPI 124-420hp do przebiegu 250-300 tyś km 32-35 R-seria ze względu na Euro4 lub 5 o 2-3 litry więcej ale taka różnica w autach ekologicznych E4 i E5 jest proporcjonalna w większości marek.
Do najczęstszych przyczyn zwiększonego spalania (w/g częstotliwości napraw) można zaliczyć:
1 oszczędnośći na filtrze powietrza
2 niskie ciśnienie paliwa
3 zatkany poprzez wodę intercooler
4 uszkodzony czujnik ciśnienia powietrza lub temperatury powietrza
5 złe paliwo uszkodzenie pompowtrysków itp usterki mechaniczne
5 nieprawidłowe rozmiary ogumienia
Sprawa rzetelności i sposobu jazdy kierowcy to oddzielny temat.
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 14 Lut 2010 14:29   





Powrót do góry
   
sikorpl
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 46
Miasto: Sochaczew

Post#14 15 Lut 2010 01:14   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Wlasnie chodzilo mi o smok paliwa ja mam skrecany a nowego typu podobno jest inny, mechanik w service powiedzial ze bylo cos przy nim kombinowane ale ja sie na tym nieznam wiec nie wiem, pompka paliwa daje dobre cisnienie bynajmniej tak mi powiedzial mechanik podczas sprawdzania komputerem, tez jestem bardzo ciekaw co wyjdzie po podmianie komputera. a co do spalania to ja jezdze w jedna strone na pusto czyli 32-33 to dla mnie sporo, nie czepialbym sie tak bardzo gdyby miala ta moc jak nalezy ale wydaje mi sie ze jest slaba niby pod gore pchac jej nie trzeba ale przy 22t jakos slabo idzie, jeszcze cos co zauwazylem ostatnio to to ze ruszylem to szla jak nalezy i norma nie rosla ale po krotkiej pauzie ruszylem i jakby cos ja trzymalo i juz tak nie szla a, norma zaczela rosnac w oczach, podobno moze to wlasnie byc woda w intercolerze- jutro bedzie wiadomo bo wraca na service.Przelozenie mostu 2.92
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 15 Lut 2010 01:14   





Powrót do góry
   
jannaszek
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 01 Cze 2003
Posty: 5760
Miasto: kraków

Post#15 16 Lut 2010 19:24   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


ciekawi mnie ten zawór zwrotny,bo po wymianie filtra paliwa,nie można zalać obudowy wkładu bo natychmiast napęd wymiata do zbiornika,w efekcie trzeba kręcić po kilkanaście sek ,aby zapalić motor,.Ja akurat mam na to sposób -zalewam garnek do pełna i szybko zatapiam wkład,jeszcze szybciej zakręcam dekiel,druga osoba tylko na to czeka przy stacyjce,w efekcie motor pali od kopa.Ale rozważałem właśnie zamontowanie dodatkowego zaworku zwr.,i teraz nie wiem,czy mam go w tym smoku,czy też jest uszkodzony, scanie 2005 rok.Przyjrzę się przy okazji jak zjadą.

Niektórzy wiercą u dołu coolera otwór 3-4 mm,aby spuścić wodę,ta woda to niezły budyń-mieszanka oleju i wody wredna emulsja.Przy huśtawce mrozów ,po uruchomieniu, intercooler potrafi zamarznąć i wręcz zadusić silnik
Powrót do góry
   
sikorpl
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 46
Miasto: Sochaczew

Post#16 22 Lut 2010 23:48   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Witam
No wiec tak po zamianie sterownika jakby sie poprawilo spalanie przy 20t i ta sama trasa co kiedys teraz wyszla 29.5 ale do konca nie jestem zadowolony z mocy tak jakby jeszcze ja cos blokuje dodam ze sterownik byl z innego auta nie nowy takze moze zmiana na nowy bylaby najlepsza teraz jestem w trakcie 2 trasy ladunek 14t napisze po kursie jak wyszla.Ciekawi mnie jedno skoro do kazdego sterownika jest wgrywana ta sama mapa to czemu przy zamianie jest poprawa i co ma na to wplyw z komputera na service niby parametry wychodzily dobre na poprzednim ale tu sie poprawilo i jeszcze jedna kwestia to czemu komputer myli sie z tym co pokazuje az o okolo 3.5l/100km z tym co zatankuje??
Powrót do góry
   
jannaszek
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 01 Cze 2003
Posty: 5760
Miasto: kraków

Post#17 23 Lut 2010 00:03   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


komputer pokazuje szacunkowo,nie na zasadzie faktycznego przepływu.
20 ton to jest mało aby zrobić przepał -problem może wyjść przy 25 i po górach,mogłeś ulec placebo, po zmianie komputera ..
Amoże zmieniłeś filozofię jazdy..
Powrót do góry
   
sikorpl
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 46
Miasto: Sochaczew

Post#18 23 Lut 2010 13:08   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Raczej nie zmienilem stylu jazdy teraz mam 14t i juz wiecej spalil niz ostatnio przy 20t takze nie wiem co to moze byc?? Czesto sie zdarza aby jednostki sterujace mialy bledy ktore nie wychodza przy tescie??Nie wiem juz co moglbym jeszcze zrobic, sprawdzic bo jezeli ma tak palic to raczej trzeba bedzie sie jej pozbyc.Znajomi maja takie scanie zadna tak duzo im nie pali. ciekawi mnie tylko skad na komputerze znalazlo sie sredni spalanie 24,7 na 1 trasie na 247000tys/km i 25,8l na 366000tys/km na 2 trasei -przeciez skads musialo to sie wziac.
!!moze poprostu cos sie zepsulo i trzeba dojsc co i bedzie ok..
Powrót do góry
   
jannaszek
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 01 Cze 2003
Posty: 5760
Miasto: kraków

Post#19 23 Lut 2010 18:50   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


wiesz gdyby było 29,5 a nawet 32 l. to jak dla mnie rewelacja i przestań już o tym myśleć, czasem tak jest że ta sama trasa a wyniki różne ,nawet nasze samopoczucie tu decyduje.
Niech szukają dalej,podejrzenie jest też na te 4 elektrozawory sterujące pompowtryskami,one dostają obrobiony sygnał z ecu ,ale jak go wykonują, tego komputer raczej nie widzi,na moje oko więc gdy będą wyklepane rozkalibrowane,to rozkazy mogą wykonywać dodajac nieco lub ujmując od siebie awansem.Ale też trudno jest naprawiać wymieniając wszystko bo mozna finansowo nie wytrzymać.
P.s. scania twierdzi że 700 tyś. to najwyższy czas zmienić pompowtryski,lub regenerować,,no ale u nas auta mają po 1200 tyś na oryginałach i chodzą dalej.
Powrót do góry
   
serwis_gh
Poziom 21
Poziom 21


Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1133
Miasto: Libia

Post#20 23 Lut 2010 22:22   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


jannaszek napisał:

Niektórzy wiercą u dołu coolera otwór 3-4 mm,aby spuścić wodę,ta woda to niezły budyń-mieszanka oleju i wody wredna emulsja.Przy huśtawce mrozów ,po uruchomieniu, intercooler potrafi zamarznąć i wręcz zadusić silnik

Jeśli wentylacja silnika "odma" jest poprowadzona na zewnątrz a nie do rury ssącej to nie może być oleju (chyba że turbina padła).
Zawór zwrotny można sprawdzić odkręcając 2 rurki od pompy paliwa (poprowadzone równolegle od smoka do pompy paliwowej) jedną zatykasz a do drugiej dmuchasz powietrze. JAK MASZ ZDROWE PŁUCA TO MOŻE BYĆ Z PŁUC :P

Komputer EDC podaje zużycie paliwa do komputera pokładowego co pewną ilość czasu i w dawkach obliczonych które nie zawsze są dokładne. Najbardziej wiarygodny pomiar to tankowanie na stacji paliw lub "metrówka"
Powrót do góry
   
sikorpl
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 46
Miasto: Sochaczew

Post#21 26 Lut 2010 03:08   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Na razie z tymi 4 zaworami sobie odpuszcze pojezdze troche i zobacze co sie bedzie dzialo moja ma przejechane dopiero 460tys to raczej pompowtryski sa ok moze jeszcze raz je przereguluje ale u kogos innego ludzie tez sie myla i moze zle je wyregulowali na obecna chwile widac ze jest poprawa po zmianie komputera takze jestem juz zadowolony moze nie w pelni ale teraz spalanie 30/100 to nie 34/100.co do popowtryskow to te w HPI sa duzo lepsze i wytrzymalsze niz te w PDE bynajmniej tak mi w service powiedzieli ze do tej pory jeszcze nie wymieniali ich duzo a w silnikach PDE juz sporo wymienili.Moze jeszcze komus przyjdzie jakis pomysl co mozna by sprawdzic i z czym pokombinowac to niech pisze zawsze wspolnymi silami mozna cos zdzialac i sie czegos dowiedziec-nauczyc, a i dzieki wszystkim za podpowiedzi i odpowiedzi co prawda nie moj post ale nie chcialem zakladac kolejnego
Pozdrawiam Wszystkich Krzysiek
Powrót do góry
   
sikorpl
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 46
Miasto: Sochaczew

Post#22 14 Mar 2010 00:43   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Witam ponownie.
Z paliwem dałem sobie na razie spokój ale pojawił się następny problem a mianowicie bierze olej na 24tys km wzięła około 6 litr sprawdziłem szczelność cylindrów i wyszło ok wszystkie na zielonym polu. Może jakieś podpowiedzi ile wam scanie biorą oleju bo service jak zwykle nie może się określić czy to normalne i mówią żeby spróbować zalać innym olejem,
takim jak TOTAL RUBIA TIR 7400, teraz zalany był olejem Scania Oil E7, a wy na jakich olejach jeździcie bo ja 2 auto zalewam Shell Rimula i stara 4 nie bierze tego oleju ale nie wiem jak będzie z R.
Pozdrawiam Krzysiek
Powrót do góry
   
jannaszek
Poziom 24
Poziom 24


Dołączył: 01 Cze 2003
Posty: 5760
Miasto: kraków

Post#23 14 Mar 2010 11:23   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


No może trochę za dużo ,ale R tak ma,zwłaszcza gdy jest już przejechane trochę po wymianie,jakieś prawdopodobieństwo jest, że mogło puścić uszczelnienie wałka turbo,trudno to wyczuć, bo cały kolektor jest zapaprany olejem pochodzącym z przewietrzania dołu motoru(odma).Nie pamiętam jak tam jest to połączone,ale chyba idzie przez taka skrzyneczkę, rodzaj filtra/seperatora,skąd większość olej u ma spłynąć do karteru.Trzeba by tam zajrzeć,ew. wymienić wkład,oczyścić.
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#24 16 Mar 2010 18:18   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Często po wymianie tulei na MAHLE biorą olej nawet do 50-70 tyś. ale generalnie dużo zależy od zawartości siarki w paliwie, jak również od filtra powietrza.
Powrót do góry
   
sikorpl
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 46
Miasto: Sochaczew

Post#25 16 Mar 2010 18:56   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Tu tuleje nie byly wymieniane auto ma przebieg aktualnie 472 tys km sprawdzilem szczelnosc cylindrow zeby wyeliminowac pierscienie i jest ok. duzo pali i bierze olej rece opadaja.
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#26 16 Mar 2010 21:08   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Jeśli to Scania "4" sprawdź dokładnie układ CCV (wentylacja silnika i membrana), jeśli "R" zmień filtr odmy na 6 głowicy.
Powrót do góry
   
sikorpl
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 46
Miasto: Sochaczew

Post#27 17 Mar 2010 03:37   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Jest to scania serii R jutro postaram sie znienic.Kolego ScaniaCV a moze masz jeszcze jakies pomysly co do spalania i mocy tego auta bo wczesnie chyba nie brales udzialu w tym poscie wyzej jest opisane co bylo robione a moze cos przeoczylem i ty akurat trafisz co jest nie tak bo wspolnie z kolegami z tego forum probujemy cos zdzialac i jak na razie stanalem w martwym punkcie
Pozdrawiam
Powrót do góry
   
Google


Google Adsense


Post# 17 Mar 2010 03:37   





Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#28 17 Mar 2010 11:20   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Czy zużycie oleju jest niezmienne od wymiany oleju, czy pojawia się po przejechaniu określonej odległości np. 10tyś km. W jakich warunkach auto jeździ (dystrybucja, dalekie trasy...)
Powrót do góry
   
sikorpl
Poziom 10
Poziom 10


Dołączył: 02 Paź 2005
Posty: 46
Miasto: Sochaczew

Post#29 17 Mar 2010 13:13   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Auto jeździ w dalekie trasy a użytkuje go od 2 m-cy także 1 raz sprawdziłem olej po 14 tys km i okazało się że jest stan poniżej minimum dolałem 3litry i sprawdziłem po następnych 10tys km i rezultat ten sam poniżej minimum i weszło następne 3 litry.Co do filtra odmy chciałem dziś zakupić ale powiedzieli mi w service że ten filtr wymienia się tylko w silnikach V a w rzędowych nie wymienia się.
Powrót do góry
   
Gość
Poziom 26
Poziom 26





Post#30 17 Mar 2010 21:46   

Re: SCANIA 124 420, duże spalanie .


Zgadza się nie wymienia.
>Chłodnicy się też nie wymienia tylko zaślepia? Płyn nie będzie wyciekał ;p <
Np. w Volvie w silniku D jest czujnik ciśnienia w skrzynce korbowej.
Jeśli jest w "szlamie" zalecam wymianę, a kosztuje niestety około 500,- Numer części: 1539675
Ale chyba lepiej należałoby zalać tak jak tą SCANIĘ"4" olejem mineralnym 15w-40 np Shell R4 (Specyfikacja Volvo VDS-3) i dopiero badać. Bo miesiące zimowe, przytkane intercoolery, itd. na pewno odbiły się na zwiększonej konsumpcji oleju.
Powrót do góry
   
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu      Strona Główna -> Forum elektroda.pl -> Samochody Serwis -> Samochody Ciężarowe -> SCANIA 124 420, duże spalanie .
Strona 1 z 2 Idź do strony 12  Następny
Podobne tematy
scania r 124.420 problem z poziomowaniem (5)
Scania 124 360 - Scania 124 360 duze spalanie (7)
Scania 124/420 - opticruis scania (1)
scania 420 HPI - Duże spalanie na poziomie 40l (19)
SCANIA R 420 EURO 5 OPTI CRUSE DUŻE SPALANIE (6)
Scania R 420 2005r euro 4 duże spalanie (10)
Scania 420 2002 r. duże spalanie. (38)
Scania 124 420 pompowtryski, duze spalanie (103)
Scania 124 L 420, 2002r, zawory (2)
scania 124 l 420 - skrzynia opticruse (4)


Administrator || Moderatorzy || Regulamin forum || Regulamin ogólny || Informacja o cookies || Reklama || Kontakt

Page generation time: 0.09 seconds

elektroda.pl temat RSS 

opony