Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 27 Sty 2010 02:56
    tommi9097
    Poziom 8  

    Witam:)
    Zwracam się tutaj do wszystkich znajacych sie na rzeczy o którą zaraz spyam,a chodzi o to ze dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch). Na nastepnej lekcij za tydzien mam mu ustawic na silniku malucha zapłon za pomoca miernika elektrycznego ("powiedział mi tylko tyle ze jak bede ustawiał zapłon miernikiem to bedzie sie pokazywało napiecie na wyswietlaczu miernika i bedzie znikało zgodnie obrotami silnika"), bo spytałem jak to bedzie wyglodało, ale nic mi wiecej nie powiedział...nawet nie wiem jak to podłoczyc jezeli ktos wie to niech mi ktos podpowie opisze jak to mam zrobic? Czekam na pomoc.
    Kiedys widziałem jak pewien pan ustawiał zapłon w maluchu na żarówke ale nie pamietam juz tego a pozatym ja mam ustawic to miernikiem...Razz
    Pozdrawiam:)

  • #2 27 Sty 2010 03:48
    Jerzy Bartnicki
    Poziom 23  

    Witam
    Radzę tobie zabrać się za naukę, bo nie ma lepszej inwestycji jak inwestowanie w siebie.
    A teraz do rzeczy. Voltomierz nastawiony na pomiar napięcia stałego symbol VDC podłączasz - biegun ujemny do masy natomiast biegun dodatni do cewki zapłonowej po stronie przewodu który biegnie do przerywacza silnika, oczywiście napięcie będzie sie pojawiało gdy stacyjka będzie załączona i przerywacz będzie miał przerwę. Więc łatwo możesz ustalić punkt w którym nastąpi zapłon, będzie to w momencie gdy na woltomierzu pojawi się napięcie.

  • #3 27 Sty 2010 03:57
    Emil2543
    Poziom 15  

    Witam musisz ustawić tłok nr 1 w górnym martwym punkcie i ustawić zapłon
    jakoś tak to ma być

  • #4 27 Sty 2010 06:09
    Jurek007
    Poziom 17  

    Przez 20 lat zapłon ustawiałem tak:
    Żaróweczkę 12v wpinałem pomiędzy zacisk na przerywaczu lub zasilanie cewki zapłonowej a masę.
    Włączałem zapłon bez zapalania sinika.
    Gdy żaróweczka nie świeci to oznacza że styki są zwarte.
    Obracałem kołem pasowym w prawo - moment w którym zapali się oznacza punkt zapłonu - styki przerywacza rozwierają się.
    Powinno to nastąpić przy pokryciu znaków na kole pasowym filtra oleju (takie małe nacięcie) a odpowiednim znakiem na obudowie sinika (pierwszym od góry - wyprzedzenie zapłonu).
    Regulacji można dokonać obracając aparatem zapłonowym po uprzednim poluzowaniu śruby mocującej aparat zapłonowy. W praktyce to najpierw obracałem silnik do odpowiedniej pozycji a potem delikatnie obracałem aparatem zapłonowym.
    Zamiast żaróweczki może być oczywiście miernik ( 0V styki zwarte, 12V rozwarte )
    Pozdrawiam

  • #5 27 Sty 2010 10:15
    yaaro
    Poziom 33  

    Metoda Jureka007 jest najlepsza. Doczego to doszło pokolenie CDI nam wyrosło :)

  • #6 27 Sty 2010 13:03
    mczapski
    Poziom 38  

    Ano właśnie to pokolenie. Metoda druga może i lepsza (zależy dla kogo), ale nie na temat. Tylko skoro pytający ujawnił przerażający brak wiedzy to co można poradzić? Tak więc do informacji kolegi Bartnickiego dodam, że miernik należy ustawić na zakres ponad 15 V.
    Ludzie! Człowiek otrzymał zadanie takie jakie otrzymał i z tego będzie oceniony. Po co te kometarze? To nauczyciel wybiera metody edukacji. Można by sobie wyobrazić zastosowanie diagnoskopu, Tylko jak sobie wyobrażacie osobę pytajacą w tej roli?

  • #7 27 Sty 2010 15:53
    Mad Max
    Poziom 22  

    mczapski napisał:
    Ano właśnie to pokolenie. Metoda druga może i lepsza (zależy dla kogo), ale nie na temat. Tylko skoro pytający ujawnił przerażający brak wiedzy to co można poradzić? Tak więc do informacji kolegi Bartnickiego dodam, że miernik należy ustawić na zakres ponad 15 V.


    Może ma miernik z funkcją sprawdzania ciągłości obwodu - wtedy i bez włączania zapłonu ustawi - dopóki przerywacz zwarty, to piszczy, otwiera się przestaje.

  • #8 28 Sty 2010 00:48
    BRYS_
    Poziom 22  

    Ustawienie zapłonu w Fiat 126p (Maluch)-pomocy:)
    Ustawienie zapłonu w Fiat 126p (Maluch)-pomocy:)
    Ustawienie zapłonu w Fiat 126p (Maluch)-pomocy:)
    --------------------------------------------------------

    tommi9097 napisał:
    dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch). Na nastepnej lekcij za tydzien mam mu ustawic na silniku malucha zapłon za pomoca miernika elektrycznego

    Odrazu spytaj profesora jak długo jeszcze bzdur będzie was uczył :D Dzisiejsze woltomierze mają tak dużą oporność wewnętrzną i są tak dokładne ,że nawet prąd płynący przez kondensator połączony równolegle ze stykami przerywacza,zawilgocenie aparatu lub utlenione styki jest nawet dla doświadczonego "ustawiacza zapłonów"niemałą zagadką.
    Chcesz DOBRZE ustawić zapłon w maluchu to jedynie żarówka(najlepiej dużej mocy-21w)podłączona między plusem(cewka od strony zasilania-po zapłonie lub alternator lub regulator napięcia-napięcie bez zapłonu)a przerywaczem,przy rozłączonym kablu aparat-cewka zapłonowa.
    Przy rozwartych stykach żarówka nie świeci,przy zamkniętych świeci.Iskra przeskakuje w momencie gdy śWIECąCA żARóWKA GAśNIE PRZY KRęCENIU KOłEM W PRAWO-znaki masz na fotografi.
    ----------------------
    Jeśli musisz ustawiać miernikiem to:jeden koniec na masę,drugi na śrubę od aparatu(tą do której jest podłączona cewka i kondensator).
    Styki zamknięte-napięcie na mierniku zero,styki otwarte-napięcie na mierniku bliskie 12 volt.
    Iskra pojawia się gdy miernik zaczyna pokazywać 12v przy kręceniu kołem w prawo.
    ----------------------
    Pamiętaj by przy ustawianiu zapłonu koniecznie zdjąć czapeczki ze świec,a ustawienie zapłonu,mimo że znaki będą się pokrywać może być błędne-wał trzeba przestawić o 180 stopni by obydwa zawory pierwszego tłoka były zamknięte.
    ----------------------
    Emil2543 napisał:
    Witam musisz ustawić tłok nr 1 w górnym martwym punkcie i ustawić zapłon
    jakoś tak to ma być

    W maluchu obydwa tłoki pracują jednocześnie więc błędem jest ustawianie zapłonu jedynie względem GMP 1-go cylindra.
    -----------------------
    Mad Max napisał:

    Może ma miernik z funkcją sprawdzania ciągłości obwodu - wtedy i bez włączania zapłonu ustawi - dopóki przerywacz zwarty, to piszczy, otwiera się przestaje.

    Tanie mierniki z funkcją"buzzer"nie mają zabezpieczenia napięciowego i przy pomiarach"+"a reszta obwodu ulegają uszkodzeniu.Oczywiście dla samego beznapięciowego pomiaru typu "styki otwarte/styki zamknięte"nadają się doskonale.

  • #9 28 Sty 2010 01:52
    tommi9097
    Poziom 8  

    Dziekuje jak narazie koledzy zobaczym co to z tego wyniknie:)w poniedziałek napisze co i jak...:)

  • #10 31 Sty 2010 21:36
    Jurek007
    Poziom 17  

    Żarówka jest bezkonkurencyjna - bo jest odporna na przepięcia powstające w momencie otwarcia styków przerywacza - małe żaróweczki tzw. sygnalizacyjne 1W stosowane do podświetlania wskaźniów lubią się palić - należy stosować większe min 5W.

    1. Ustawiamy silnik dokładnie tak jak na 1 rysunku kolegi BRYS podpinamy żarówkę albo miernik (najlepiej analogowy - taki ze wskazówką) i kręcimy aparatem zapłonowym aż żarowka sie zapali albo miernik pokaże ok 12 V - to jest moment zapłonu
    Oczywiście zapłon musi być uprzednio włączony.
    W praktyce nigdy nie odłączałem świec bo zapłon i tak nie następował - ale strzeżonego pan ... strzeże :)
    BTW ostatniego malucha widziałem 3 miesiące temu - więc po co was tego uczą ?
    Pozdrawiam.

  • #11 12 Sty 2011 16:29
    malanx
    Poziom 11  

    A w przypadku eleganta też się da ustawić zapłon??

  • #12 12 Sty 2011 17:21
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, nie trzeba odtańczyć taniec iskry :D.

  • #13 12 Sty 2011 22:05
    malanx
    Poziom 11  

    pytam, bo chciałbym uzyskać efekt strzelania z rury wydechowej:D a do tego sportowy tłumik

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty