Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 30 Sty 2010 14:07
    poganin
    Poziom 8  

    Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator nowy,zapłon ustawiony lampą srtoboskopową,słowem ustawienia jak w książce,a kręcić nie chce.Masa wymieniona,sprawdzona,brak mi już pomysłów,a samochodu nie zmienię, jak komuś coś przychodzi do głowy to proszę o pomoc.

  • Pomocny post
    #2 30 Sty 2010 14:27
    jsah
    Poziom 17  

    poganin napisał:
    Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator nowy,zapłon ustawiony lampą srtoboskopową,słowem ustawienia jak w książce,a kręcić nie chce.Masa wymieniona,sprawdzona,brak mi już pomysłów,a samochodu nie zmienię, jak komuś coś przychodzi do głowy to proszę o pomoc.


    Wygląda na to, ze jest coś nie tak ze stacyjką. Może dobrze nie łączy na rozruch, wskutek czego co prawda włącznik elektromagnetyczny rozrusznika częściowo zazębia wieniec zębaty koła zamachowego silnika z rozrusznikiem lecz niedostatecznie łączy styki, przez które płynie prąd na szczotki i uzwojenie rozrusznika, i rozrusznik nie ma wystarczającej mocy, by obrócić wał korbowy silnika.
    Sprawdź też dokładnie połączenia przewodów elektrycznych dochodzących do rozrusznika.
    Możesz też spróbować uruchomić rozrusznik z pominięciem stacyjki, zasilając cewkę rozrusznika napięciem +12 V - wtedy się dowiesz, czy problem tkwi w stacyjce czy też w czymś innym.

  • #3 30 Sty 2010 15:39
    poganin
    Poziom 8  

    Połączenia przewodów elektrycznych sprawdziłem,wyczyściłem jest ok.Kostka w stacyjce jest nowa.Dalej jest bez zmian,jeszcze idę zaraz spróbować na krótko, dziękuję za odpowiedź na moje wołanie...

  • #4 30 Sty 2010 16:07
    borys05
    Poziom 8  

    Sprawdź czy masz dobrze podłączony przewód masowy do silnika

  • Pomocny post
    #5 30 Sty 2010 19:11
    enauto
    Poziom 29  

    poganin napisał:
    Witam wszystkich!!!Mam mały problem z vw,mianowicie przy zapalaniu, po przekręceniu kluczyka jest efekt taki jakby rozrusznik nie miał siły przekręcić silnika,tak się dzieje 2-3 razy.Gdy silnik zaleje to wtedy może nawet nie starczyć akumulatora do zapalenia.Zaznaczam że jak już świece są zalane rozrusznik kręci poprawnie.Rozrusznik nowy,akumulator nowy,zapłon ustawiony lampą srtoboskopową,słowem ustawienia jak w książce,a kręcić nie chce.Masa wymieniona,sprawdzona,brak mi już pomysłów,a samochodu nie zmienię, jak komuś coś przychodzi do głowy to proszę o pomoc.

    Źle ustawiony zapłon - za wczesny. Tu masz sposób sprawdzania zpłonu w tym silniku.

  • #6 31 Sty 2010 09:20
    poganin
    Poziom 8  

    Przewód masowy jest ok. na 100%.Jutro jeszcze raz ustawię zapłon w/g otrzymanego opisu,mam nadzieję że pomoże.Dziękuję za podpowiedzi.

  • Pomocny post
    #7 31 Sty 2010 09:28
    Jan Nojszewski
    Poziom 18  

    Ewidentnie zapłon. Spróbuj ustawić zapłon manualnie (na słuch) lekko w prawo.

  • #8 31 Sty 2010 09:42
    poganin
    Poziom 8  

    Nie bardzo wydaje mi się że to zapłon,ponieważ dzieje się tak w dużym zakresie przestawiania aparatu zapłonowego czy w jedną czy w drugą stronę od znaków,wykonałem bardzo dużo prób,dlatego proszę o pomoc.Dodam jeszcze że pobór prądu z akumulatora w czasie "załamania rozrusznika"wynosi ponad 500 A. W czasie gdy rozrusznik załapie normalnie pobór ten maleje do ok.110-130 A. Ale jeszcze raz sprawdzę zapłon.Jutro jak to ustawienie nie pomoże to dołączę filmik.

  • Pomocny post
    #9 31 Sty 2010 11:42
    invector
    Poziom 18  

    A czasami nie masz wywalonej tulejki w skrzyni ? Tą do której wchodzi przednia oś rozrusznika?

  • Pomocny post
    #10 31 Sty 2010 13:49
    jacek-zaq
    Poziom 10  

    jesli auto wczesniej dobrze chodzilo i roblem stal sie nagle i zostal zalozony nowy rozrusznik i problem sie powtarza to ja bym lap do zaplonu nie pchal. Sprawdz spadek napiecia po przekreceniu kluczyka i szukaj problemu w kablach. jaki samochod by nie byl to po zalozeniu nowego rozrusznika i akumulatora musi krecic chyba ze korbowod bokiem stana;-) Pozdrawiam

  • Pomocny post
    #11 31 Sty 2010 14:10
    jurekk55
    Poziom 34  

    jacek-zaq napisał:
    samochod by nie byl to po zalozeniu nowego rozrusznika i akumulatora musi krecic chyba ze korbowod bokiem stana;-) Pozdrawiam

    Niekoniecznie ,jak wspomniał kol.invector częstym grzechem jest naprawa lub wymiana rozrusznika bez wymiany tulei, z wiadomym skutkiem

  • Pomocny post
    #12 31 Sty 2010 15:18
    jsah
    Poziom 17  

    Na wszelki wypadek sprawdź jeszcze, czy nie masz płynu chłodzącego w oleju. Uszkodzona uszczelka podgłowicowa i przedostający się do cylindrów płyn chłodzący też może powodować podobne objawy, blokując pierścienie tłokowe z gładzią cylindrową. Sprawdź najlepiej przed uruchamianiem zimnego silnika, czy możesz obrócić ręcznie wał korbowy. Jeśli nie - przyczyna będzie znana (nawet najlepszy rozrusznik nie pokręci silnika ze zblokowanym tłokiem). Jeśli tak - przyczyny trzeba szukać gdzieś indziej.

  • #13 31 Sty 2010 21:26
    poganin
    Poziom 8  

    Płynu w oleju nie ma,tulejka jest wymieniona,nie chodzi również o rozruch tylko zimnego silnika,nawet jak jest ciepły to potrafi się "zawiesić".Jeszcze jedno,dzisiaj tak śmiechem żartem zdjąłem wtyczkę od dodatkowego wtrysku paliwa,już przy odpalaniu na benzynie się nie zawiesza,przy odpalaniu na gazie nadal to występuje.Zdjęcie wtyczki nie rozwiązuje problemu,bo jak wiem że jest nie tak jak być powinno pewnie nie będę mógł spać,hehe,a poważnie ,nie wiem jak się zachowa przy odpalaniu w większe mrozy.Coś jest nie tak!

  • #14 02 Lut 2010 20:55
    poganin
    Poziom 8  

    Prześledziłem historię tego auta,bo jak go kupiłem to już mu się tak robiło,i okazało się że już kiedyś rozrusznik był wymieniany,ja założyłem taki sam jak był,ale wiem że są dwa rodzaje - z 10 zębami na bendiksie i z 9.Nie wiem czy to przypadkiem nie jest przyczyną.Jest to możliwe?

  • #15 03 Lut 2010 21:09
    poganin
    Poziom 8  

    Wszystko sprawdzone i nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje jak się dzieje,widocznie tak na razie musi być.Póki co temat zamykam.Dziękuję za podpowiedzi.

  • #16 25 Paź 2010 19:23
    tomaszek4015
    Poziom 1  

    Poganin mam ten sam problem, ręce mi już opadają nie wiem co mam dalej robić:?:
    Czy Ty znalazłeś przyczynę:?::?::?:
    Proszę o pomoc:cry::cry::cry:

  • #17 27 Paź 2010 19:40
    poganin
    Poziom 8  

    Tak,przynajmniej mi się tak wydaje,mianowicie dzialo się tak aż do momentu gdy przestawiłem zaplon na dużo późniejszy,wymieniłem rozrusznik na taki krótszy z modelu 1.8,ale to raczej nie miało znaczenia większego,po przestawieniu zapłonu auto paliło całkiem nieźle,ale siły to miał tyle co para kopytniaków,czyli niewiele,i nie bardzo miał ochotę na przyśpieszanie,aż pewnego ślicznego dnia prychną,kichnął,strzelił sobie,tak że musiałem wymienić cewkę.Jeszcze miałem jedną rzecz ,zanikalo mi napięcie na zasilaniu do kompa,okazało się że mam nieszczelną szybę czołową i po słupku leci sobie woda na wszystkie kable ,przekaźniki i masy które były zaśniedziałe,to też zrobiłem.Teraz mi działa wszystko tak że się nie chce z auta wysiadać,ale co było główną przyczyną takiego zachowania auta to ja Ci szczerze powiem że nie wiem.Napisałem ci co wymieniłem,co zrobiłem,a jak Tobie to wyjdzie ,nie wiem.Cewkę zapłonową mam aktualnie z vw polo i cyka,mam podejrzenie że mogła to być wina modułu w cewce bo w końcu to on padł.Powodzenia.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeszcze jedno ,jak się dowiesz co u ciebie był to daj znać...ciekawość

  • #18 13 Gru 2010 10:54
    marcelpw
    Poziom 1  

    Witam . Kiedyś miałem taki sam problem w vw golf 3 , te same objawy , tylko u mnie obróciło panewkę na wale i raz blokowało a raz nie , w zalerzności jak się ta panewka ustawiła . Nie naprawiałem tego tylko po obliczeniu wszystkich kosztów stwierdziłem , że lepiej jest wymienić silnik .

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty