X

Astra F 1.6 8V - gaśnie i nie odpala

06 Feb 2010 20:09 MRmrek84
  • #1 06 Feb 2010 20:09
    mrek84
    Level 7  
    Helpful post? (0)
    Witam

    Od pewnego czasu mam problem z autem ( Opel Astra F 1.6 8V rocznik 1994, inst. gazowa ).

    Auto gaśnie w trakcie jazdy - bez wyraźnej zależności co do występowania usterki, zarówno przy zimnym jak i rozgrzanym silniku na gazie jak i bęzynie. Po tym jak zgaśnie nie można go odpalić przez dłuższy czas gdyż nie zapala się pomarańczowa kontrolka. Rozrusznik przeważnie kręci ( przeważnie gdyż nie zawsze ... czasem po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje ) ale jako, że nie załącza się immobiliser ( wersja z pilotem nie w kluczyku ) nie można odpalić auta. Byłem z tym już u 2 diagnostów i żaden nie jest w stanie jasno powiedzieć co jest nie tak. Problem polega na tym, że awaria występuje dość nieregularnie ( czasem przez 2 miesiące jest ok a czasem 10 razy na dzień :/ ). Komputer rejestruje 3 błędy :
    - sonda lambda,
    - EGR
    - błąd wewnętrzny komputera ( o ile dobrze pamiętam błąd nr 51 )

    Po skasowaniu błędów i ponownym wystąpieniu usterki są zawsze te trzy błędy.
    Diagnosta powiedział, że najprawdopodobniej winny jest sam sterownik. Z tym, że "najprawdopodobniej" to nie to samo co na pewno ,a nie chce ładować się w nie wiadomo jakie koszta z naprawą. Sam sterownik to koszt około 200 pln ( znalazlem na allegro jeden dokladnie taki jak u mnie ) ale pozostaje jeszcze koszt wgrania kodu z immobilisera ( z tego co się orientowałem około 300 pln ). Czyli razem 500 pln na wymianę czegoś co może okazać się w pełni sprawne :/
    Lambda i EGR na pewno nie powodują tego co w tej usterce najbardziej wq*** czyli faktu, ze po tym jak auto zgaśnie nie zapala się pomarańczowa kontrolka i nie można odpalić auta przed dłuższą chwile. Może uszkodzony jest immobiliser ?

    Jeśli ktoś ma jakieś sugestie co zrobić z tym fantem byłbym wdzięczny. :]

    pozdrawiam,
  • Helpful post
    #2 06 Feb 2010 20:42
    MRCZ
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Sam komputer lub wiązka do komputera może być przyczyną. Jak auto zgaśnie i nie będzie można go odpalić dobierz się do komputera wypnij z niego złącze przekręć zapłon i zmierz napięcie na pinach B1, C4, C16 względem masy powinno być napięcie akumulatora. Auto gaśnie w trakcie jazdy jak puścisz gaz, czy pod obciążeniem?
  • #3 06 Feb 2010 20:51
    mrek84
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Dzieki za rade. Rozkrece boczek i pojezdze tak moze sie trafi akurat, ze zgasnie. A co do tego kiedy gasnie to tak jak pisalem nie ma zaleznosci. Jak sie odpali auto i zostawi to sa spore szanse, ze tez zgasnie ( zauwazylem tej zimy przy odsniezaniu ; ) wczesniej nie zdarzalo mi sie zostawiac na powiedzmy 20 min wlaczonego auta.
  • #4 06 Feb 2010 20:55
    box39
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    51 Uszkodzony czujnik tlenu, zwrot sygnału mieszanki ubogiej; błąd wewnętrznego zespołu sterowania

    Sonda lambda - czujnik mierzący zawartość tlenu w spalinach, umieszczony w układzie wydechowym benzynowego silnika spalinowego. Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej
  • #5 06 Feb 2010 20:56
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ale jaki typ silnika!
  • #6 06 Feb 2010 21:08
    mrek84
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Chodziło mi raczej o :
    51 Błąd pamięci programowej lub obwód (Bosch Motronic)

    Co do typu silnika nie jestem pewien :/ ( sprawdzę w papierach rano ), ale to wersja 52kW wiec 72KM czyli wychodzi na to, ze X16SZ
  • #7 06 Feb 2010 21:13
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Systemy Multec, kody z pierwszą cyfrą 5 wiążą się z samym urządzeniem elektronicznym. Kod 51 z tego co pamiętam to błędny kod pamięci PROM, skasuj go i tyle.
  • #8 06 Feb 2010 21:24
    mrek84
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Problem nie jest wogole w tym, ze on sie pojawia tylko w tym, ze samochod nie odpala po tym jak zgasnie poniewaz nie pojawia sie pomaranczowa kontrolka. Skasowanie bledu nic nie daje bo po kazdym zgasnieciu kod znowu sie pojawia ( od tego w koncu sa kody bledow chyba :).
  • #9 06 Feb 2010 22:02
    mercedesik
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    CZujnik w aparacie zapłonowym do wymiany - miałem tak kiedyś w corsie ile krwi napsuła to by ksiązkę napisał.
    A imo jak zablokuje to kontrolka silnika miga nie świeci.
  • #10 06 Feb 2010 22:12
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    A jegomości widzi, że silnik X16SZ? Waści wie, że one nie mają aparatu zapłonowego?
  • #11 06 Feb 2010 22:17
    mercedesik
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    A to przepraszam za pomyłkę coś mi się wydawało że z 94 roku jest na aparacie.
  • #12 06 Feb 2010 22:26
    mrek84
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Tak jak pisalem nie jestem pewien czy to X16SZ - musze to sprawdzic. Tak sobie wydedukowałem z tego co mi się udało w necie znaleźć, że skoro mam w dowodzie napisane 52 kW to pewnie ten silnik ale to moze byc rożnie. Jak sie upewnie, ze to ten to napisze :]

    Przypomniala mi sie jeszcze jedna rzecz pewnie z tym zwiazana. Kilka razy miałem taka sytuacje :
    - wszytko jest ok nagle obroty rosna do 5-6k
    - obroty utrzymuja sie na 5-6k pomimo zdjęcia nogi z gazu
    - silnik mieli tak przez 2-3 sek
    - gasnie ...

    Mialem tak moze z 3-4 razy. Pozniej juz tylko gasł ; /

    Z tego co czytałem po forach to może być czujnika obrotów wału korbowego. W jednym z warsztatów usłyszałem natomiast, ze to EGR. W rezultacie nie wymienilem nic i objawy zniknely ale zaczelo sie to gasniecie bez mozliwosci odpalenia przez pewien czas.

    Reasumując upewnie sie jaki to silnik i napisze :]
  • #13 06 Feb 2010 22:29
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Krótko
    -masz rodzielacz zapłonu ( z kopułką)
    -czy czarną żebrowaną cewkę zapłonową?
  • #14 06 Feb 2010 22:38
    Michu10
    Level 32  
    Helpful post? (0)
    Jeszcze się okaże , że jednak mercedesik miał rację, he he
  • #15 06 Feb 2010 22:40
    mrek84
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Motronic wrote:
    Krótko
    -masz rodzielacz zapłonu ( z kopułką)
    -czy czarną żebrowaną cewkę zapłonową?


    Zeby nie bylo niedomowien : tak mam :

    http://img407.imageshack.us/img407/4748/cewka.jpg

    Jak na moj gust mam "czarną żebrowaną cewkę zapłonową"
  • #16 07 Feb 2010 08:46
    mercedesik
    Level 25  
    Helpful post? (0)
    Jednak postawiłbym na czujnik położenia wału (czy w aparacie czy na wale korbowym to samo zadanie), i jak szwankuje objawy podobne.
    Ja bym sprawdził jak nie zapala czy iskra jest ,najlepiej sie przygotowac wcześniej (próbówka czy świeca).
    W moim przypadku auto gasło z niespodziewanie i nie dawało sie uruchomic przez jakąś chwilę ,zdarzało sie to nie regularnie a z kodu migowego wywalał ciągle "uszkodzony wtryskiwacz".
    95 zł czujnik i auto rok śmiga bez szwanku.
    Ale oczywiście mogę się mylic .
  • #17 07 Feb 2010 17:36
    mrek84
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Czujnik jest w miarę niedrogi także jutro z rana jadę kupić i wymienić. Jeśli to właśnie to padło to masz duże piwko u mnie ; ]
  • #18 07 Feb 2010 17:39
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    Ja bym się jeszcze wstrzymał, sterownik w tym modelu zawsze rejestruje w takiej sytuacji kod "FC19-czujnik prędkosci silnika zły sygnał/brak sygnału"
  • #19 07 Feb 2010 18:01
    mrek84
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    No i musiałeś namieszać ; ], a już myślałem, że wiem co robić. W takim razie najpierw sczytam błędy jeszcze raz i dopiero podejmę decyzje.

    Rozwiązanie wydaje mi się o tyle wiarygodne, że w temacie : http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic962323.html ktoś miał niemalże identyczny problem i wymiana tego czujnika rozwiązała sprawę. Co prawda inny silnik ( C14NZ ) ale objawy te same.
  • #20 07 Feb 2010 18:04
    1078231
    Removed  
    Helpful post? (0)
    C14NZ ma aparat zapłonowy z hallem w środku. U ciebie sprawa wygląda prosto, ale nie chcę się jeszcze mieszać w temat.
  • #21 07 Feb 2010 18:12
    mrek84
    Level 7  
    Topic author Helpful post? (0)
    Motronic wrote:
    [..] ale nie chcę się jeszcze mieszać w temat.


    Jeszcze ? A kiedy zaczniesz ? ; ] Tak na poważnie wszystkie uwagi mile widziane bo do tej pory najbardziej konkretne uwagi uzyskałem na tym forum. Co nie pojechałem do mechanika to inna teoria ,a do tego jedna dziwniejsza od drugiej.

    Chyba zdecyduje się na wymianę czujnika bo to jedyna do tej pory sensowna opcja ,a w takim stanie jak jest teraz auto nie da się nic zrobić - ani jeździć ani sprzedać ( no chyba, że na części ; )

    Jak wymienię dam znać czy pomogło czy wtopa :]
  • #22 08 Feb 2010 18:19
    maniak28
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    ja mialem ten sam problem auto gasło mi co dwa dni podczas jazdy wymieniłem czujnik połozenia wału korbowego był spokoj jakies poł roku ale objawy znowu zaczynaja wracac kod błedu wskazuje egra wiec go zaslepiłem i teraz zobacze co sie bedzie działo
  • #23 16 Feb 2010 20:47
    gzes20
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    Witam, jestem bardzo ciekawy czy zabieg przyniósł efekty?? Mam podobny problem w swoim oplu.narazie stoi u mechanika - twierdzi że jest to komputer:-/
  • #24 17 Feb 2010 01:51
    matush24
    Level 8  
    Helpful post? (0)
    Mialem bardzo podobne objawy w moje asterce G 1.6 8v x16szr, gasla sobie bez powodu i nie chciala palic, po wymianie czujnika walu objawy zniknely , po jakims roku powrocily ale komputer tym razem pokazywal EGR-a , skonczylo sie na jego zaslepieniu i poki co od pol roku cisza ( odpukac)
  • #25 07 Mar 2010 12:48
    wes19990
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    hej. mam astre F przydazyla mi sie podobna historia, jechalem i nagle silnik zgasl i zascieciła sie zolta kontrolka, auta juz nie dalo sie odpalic, silnik kreci ale nie da sie go odpalic, moja astra to rok 93, silnik 1,4 65 koni, pomozcie
  • #26 14 Mar 2010 19:48
    gzes20
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    W moim przypadku okazało się jednak, że winny był sterownik silnika. Po kilku dniowych poszukiwaniach i setkach wykonanych telefonów znalazłem! Nie był najtańszy (200zł) ale na szczęście wszystkie oznaczenia się zgadzały. Astra śmiga jak nówka, nie ma różnicy w mocy ani w spalaniu. Pozdrawiam i życzę jak najmniej usterek..
  • #27 14 Mar 2010 23:29
    bartek_e30
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Też mają taką sytuację moi rodzice w Astrze 1.6 c16nz... z 1992 roku... autem da rade normalnie jechać jednak jak się "uprze" to w najpotrzebniejszym momencie potrafi zgasnąć i nie odpalić... Dopiero jak się wypnie podłuźną kostkę z cewki zapłonowej i włoży na nowo to odpali i jedzie...
  • #28 21 Mar 2010 11:45
    jac_24
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Do mrek84

    I jest jakaś poprawa po wymianie czujnika?
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products