Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 11 Lut 2010 21:50
    Hube
    Poziom 7  

    Witam, Przed rokiem nabyłem piękne mondeo 2.0 tdci. Radość trwała krótko, zaczęła zapalać się sprężynka a co z tym się wiąże to chyba każdy użytkownik takiego auto jest świadomy. Wizyta w autoryzowanej stacji BOSCH, wymiana wtrysków, czyszczenie pompy, faktura 6,3 tyś. Przyniosło efekty, auto zaczęło jechać jak powinno jednak po kilku miesiącach ponownie sprężynka ale sporadycznie. Pózniej pokazało się znaczące kopcenie, głośna praca wtrysków na zimnym silniku i nierównomierna praca silnika, szarpanie. Ponowna wizyta w tymże serwisie, no bo przecież jeszcze gwarancja, i okazuje się że wszystkie wtryski szlak trafił. Ekspertyza wykonana przez J.R. MOTOR SERVICES GB sugeruje że uszkodzenie powstało z winy złej jakości paliwa. Aktualny koszt jednego wtrysku to ok 2 tyś zaś regeneracja od 500 do 1 tyś. Będę bardzo wdzięczny za każdą podpowiedz jak z tego wybrnąć.

  • #2 11 Lut 2010 22:14
    arskot
    Poziom 11  

    spróbuj to zgłosić do tvn turbo, mają tam taki program turbo kamera i pomagają tam przeciętnemu kowalskiemu w walce z nieuczciwymi serwisami i prawie zawsze wygrywają.

  • #3 12 Lut 2010 06:34
    Scalak5
    Poziom 22  

    A jak sprawdzili paliwo na zepsuły się to tylko paliwo?
    Czy przy wymianie wymienili filtr paliwa,sprawdzili układ na obecność opiłków?
    Przyczyn może być wiele masz gwarancję więc walcz.

  • #4 12 Lut 2010 19:09
    Piasek80
    Poziom 28  

    Kup używki, jedź na kompa na przypisanie i śmigaj dalej... Z doświadczenia: po 2 latach batalii sądowych i wydaniu ciężkich tysięcy na kolejnych "ekspertów" i ekspertyzy sam się poddasz...
    Chyba ze masz niezbite dowody na tankowanie: ciągłość faktur czy jakichkolwiek dokumentów zakupu większości paliwa na feralnej stacji - wówczas z ekspertyzą z zakładu pompiarskiego idziesz do sądu...
    Z tym że licz się z "kwiatkami" w postaci nieuczciwości zakładu który Ci tej wymiany wtrysków dokonywał... bo też mogli chińszczyznę włożyć a teraz próbują zwalić winę na paliwo. Ta firma co "werdykt" wydała: mogą Ci opisać co tam za wtryski zostały włożone ?? Masz dokumenty z firmy pompiarskiej opisujące dokładnie zakres naprawy oraz specyfikację materiałów użytych do niej ?

  • #5 12 Lut 2010 19:44
    Hube
    Poziom 7  

    Dysponuję specyfikacją materiałów użytych do napraw jednak odczucie mam właśnie takie jak na wstępie twojej korespondencji. Gdybym miał pewność że winę za uszkodzenie ponosi marnej jakości paliwo to łatwiej byłoby przełknąć tą pigułę w postaci kolejnych kilku tysięcy, mimo że nigdy nie tankowałem na innych niż uznanych firmowych stacjach paliw. Dziękuję za podpowiedz.

  • #6 13 Lut 2010 08:51
    Piasek80
    Poziom 28  

    Uznane firmowe stacje... Pięknie to ująłeś :) A myślisz że te "gnojówki" zamiast paliwa nie sprzedają ?? Poszukaj "gorącego" tej zimy tematu trefnej orlenowskiej ropy i paru podobnych... Wielcy... to tylko psychologia. Jak będziesz chciał kupić chleb to do której piekarni pójdziesz po niego: do obskurnej i obdrapanej czy do pięknej, nowiutkiej i wypłytkowanej po sufity ?? No właśnie... A chleb przecież ten sam, z tej samej mąki...
    Wracając do tematu: kup używki (kpl 100% sprawnych z przypisaniem i wymianą można już za 1200-1500zł dostać) i jeździj dalej... Temat regeneracji wtrysków jest taki sam jak temat regeneracji turbin: co 10-ta jest na tyle dobrze zrobiona że wytrzyma przebieg zbliżony do fabrycznej... W reszcie tylko uszczelki, podkładki i pierścionki wymieniają - potem czyszczą i tyle... Z wtryskami podobnie. Poszukaj po necie, po forach... może gdzieś znajdziesz namiar na dobrego i sprawdzonego fachowca od wtrysków, który zrobi to porządnie...

  • #7 13 Lut 2010 11:23
    Hube
    Poziom 7  

    Pozwolę sobie nie zgodzić się z twoją teorią, i wcale nie w imię obrony jakości paliw bo jaka jest ich jakość tego tak naprawdę nie wiemy. Analizując własne doświadczenia i chyba już setki opinii przeczytanych na forach, dochodzę do jednego i wydaje się słusznego wniosku, problem leży nie w paliwie a w układzie zasilania marki Delphi. Aby obronić swoją teorię powiem że to samo paliwo, z tych samych stacji, tankuję do PEUGEOTA, przejechane ok 50 tyś km, wcześniej do PASSATA, przejechane ok 200 tyś km. i nic, żadnej awarii układu zasilania. Obydwa samochody z 2004 i 05 r, a więc nie jakieś stare strucle które przepalą nawet opałówkę. W moim przypadku decyzja może być tylko jedna, usunąć awarię i auto na allegro. Strata na tym samochodzie w ciągu jednego roku to kilkanaście tyś zł. Niech to będzie przestrogą dla każdego kto planuje zakup mondeo z silnikiem TDCI.

  • #8 13 Lut 2010 12:15
    Scalak5
    Poziom 22  

    I tu racja starali się naprawić wadę wtrysków bo przeszły wiele modernizacji wewnątrz mało widocznych dla oka /prócz średnicy zewnętrznej i długości dyszy/ jak widać z mizernym efektem między innymi ford zaprzestał montaży silnika z tym układem przeszedł na denso.

  • #9 13 Lut 2010 12:54
    Piasek80
    Poziom 28  

    Odnośnie układu wtryskowego w Fordzie to wiem o tym. Sam mam 307-kę HDI ze 136KM motorem - ten sam identyczny w Fordach i Volvo siedzi. Sek w tym że Ford jako jedyny przekombinował i zastosował układ wtryskowy Delphi i ... i wiadomo jak to chodzi. Peugeoty czy Volvo jakoś nie maja problemów z trwałością wtrysków. Mój ma co prawda zaledwie 120 tys km przebiegu ale widywałem w Belgii w komisach sztuki co miały po 300 tyś km przebiegu i nadal sprawnie pracowały. Czyli potwierdza to opinię iż winę za taki stan rzeczy ponosi kiepski i nietrwały układ wtryskowy firmy Delphi założony w Fordzie. Jednakże z drugiej strony nie można tak całkowicie wykluczyć wpływu na ich szybsze zużycie polskiego paliwa... bo na zachodzie jakoś jednak jeżdżą i to w miarę bezawaryjnie te silniki (TDCI na Delphi) i nie ma jakiegoś "popłochu" w nagminnej sprzedaży tych samochodów... Z resztą... Sam popatrz na przebiegi:
    http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html...=&daysAfterCreation=&usageType=&usedCarSeals=

  • #10 13 Lut 2010 13:40
    Hube
    Poziom 7  

    Zgadzam się, wina pewnie leży po środku a po stronie paliwa mogę powiedzieć że nie tylko tego z naszego rynku. Mi sprężynka pierwszy raz strzeliła po zatankowaniu na autostradzie w Niemczech. Wtedy jeszcze nie miałem zielonego pojęcia o co chodzi, tym bardziej że dopiero go kupiłem.

  • #11 03 Mar 2010 21:38
    sebart
    Poziom 12  

    W moim Mondku TDCI z 2003 (październik) wtryski strzeliły po 40 tyś. Dostałem nowy short blok silnika na gwarancji (bo awaria była taka, że tłok się cofnął).
    Teraz (320 tyś) wtryski są do wymiany, ale wygląda na to że to już jest ich 'naturalne zużycie' po 280 tyś. Tankowałem różnie ale bez przesady czasem nawet na stacjach pod hipermarketami. Poza tymi wtryskami to większych problemów nigdy nie było. Też szukam regenerowanych albo używanych i dobrego warsztatu na Dolnym Śląsku. Auta żal mi sprzedawać bo zawieszenie ma świetne.
    Nie wiem jeszcze na jakie w tej klasie możnaby zamienić (kombi).
    Wszelkie sugestie mile widziane ;-)

  • #12 03 Mar 2010 22:22
    Hube
    Poziom 7  

    Mam dobry warsztat ale w okolicach Gdańska. Regenerację zrobiłem za 1,8 tyś i jak na razie jest ok ( w jednym z autoryzowanych BOSCHA na terenie Gdańska chcieli 3,8 tyś )

  • #13 03 Mar 2010 23:18
    Piasek80
    Poziom 28  

    Bo w tym za 3800 nie wyrobili miesięcznego targetu i muszą wziąć graty z BOSCH`a za ciężką kasę (umowy handlowe na mocy których sprzęt wstawiają ci za 1\3 kasy lub zupełnie za free a w zamian za to musisz miesięcznie wziąć za 5-10-15 tyś zł gratów z BOSCH`a)
    a w tym drugim albo wyrobili albo mają starszy sprzęt który już udało im się spłacić i mogą brać np włoskie czy inne (nawet chińskie) końcówki wtryskowe za 20% ceny BOSCH`a...
    Ba - często nawet te same końcówki BOSCH`a można kupić o połowę taniej (oficjalnie z fakturami) z firm ciągnących to "na własną rękę" niż przez przedstawicielstwo BOSCH`a (na siedziby w warszawskich wieżowcach, lunch, brunch, dinner time, tee time oraz hooker-time szefa i paru innych ktoś przecież zapłacić musi... a! zapomniałem uwzględnić Porsche Cayene szefa którego parkowanie na podziemnym klimatyzowanym parkingu pod wieżowcem biurowym kosztuje 80 zł za 8h...)

  • #14 06 Mar 2010 13:08
    przeeemek
    Poziom 11  

    Ostatnio szwagrowi pojawiła się ta nieszczęsna kontrolka. Od kilku dni nie może jechać więcej jak 120km/h bo zaczyna migać sprężynka i samochód gaśnie. Czytam po różnych forach i pomijając możliwość uszkodzenia jakiegoś czujnika to większość przemawia za padniętymi wtryskami.

    Dzisiaj od rana nie może nawet go odpalić :).

    @Hube mógłbyś podać adres teo warsztatu w Gdańsku?

  • #15 08 Lut 2011 20:41
    addasiek1
    Poziom 2  

    Witam ja również proszę o adres odnośnie regeneracji wtrysków w Gdańsku. Właśnie padły mi 2 szt :(

  • #16 08 Lut 2011 21:13
    Hube
    Poziom 7  

    Witam,
    Niestety nr telefonu nie zachowałem. Warsztat ten jet w miejscowości Leszno na trasie Somonino Kartuzy.

  • #17 09 Lut 2011 00:20
    przeeemek
    Poziom 11  

    Mogę ci podać i polecić adres w Elblągu. Szwagier, o którym pisałem, regenerował u nich swoje wtryski w marcu tamtego roku. Za wszystko, razem wymianą zapłacił 2100zł, już około 10 miesięcy po wymianie i jest OK. W sumie to oni tam tylko wymontowali, sprawdzili i wysłali do firmy, która zrobiła regenerację, potem zamontowali z powrotem.

  • #18 09 Lut 2011 02:54
    addasiek1
    Poziom 2  

    Dzięki Hube i przeeemek, mam chyba bliżej do tego Leszna, bo jestem z Tczewa. Dzieki chłopaki :D

  • #19 17 Mar 2011 21:31
    bartsz
    Poziom 1  

    Wiesz co
    Miałem prawie tak samo w serwisie nie firmowym odwiedzili mi ze przeprogramowali wtryski pomogło na chwilę
    Pojechałem zmienić olej i koleś dał mi czyściwo do wtrysków jako dodatek do paliwa specyficzny czerwone nie wiedziałem w sklepach
    Wlałem na dwa razy , wypuściłem wodę z filtra i temat zniknął na rok teraz raz mi zgasł ale to chyba aku bo jak odpalam to traci wskaźniki prędkości i przejechanych kilometrów a po podkręceniu na obroty wyłączaniu i włączeniu znów je ma
    POZDRO
    B

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty