X

Instalacja LPG - wlasna poprawna regulacja - nasze wrazenia

26 Oct 2007 19:04 IBIbol
  • #151 26 Oct 2007 19:04
    robdk
    Level 11  
    Helpful post? (0)
    Witam
    Powrócę na chwilę do instalacji Landi LSI/NSI i zamieszczonego linku do programu.
    Czy udało się komuś połączyć tym programem z centralką?
    Niestety ja próbuję i wywala mi niemożliwość odczytu zapisu konfiguracji. Dzieje się tak po 42% łączenia.
    Interface Viaken RS232 + adapter USB
    Nadmienię, że w tej samej konfiguracji (ten sam laptop i interfejs z innym oczywiście kabelkiem łączył się bezproblemowo ze STAG 50)
    ustawiony port na com1...
  • #152 27 Oct 2007 22:10
    elektromechanik
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    PAWEŁ74 wrote:
    Do "ELEKTROMECHANIK" :

    Jeśli mógłbyś podać jakie masz spalanie LPG byłbym wdzięczny ...

    Dziś zrobiłem trasę 350 Km jutro tankuję i dowiem się czy właściciel poprzedni nie mówił kitu a mianowicie na trasie 8litrów a po mieście 11-12litrów
    A dodam że trasę robiłem nieźle obciążonym autkiem w 6 osób o łącznej wadze jakieś 400kg i jedna butla starczyła, nie wiem ile w niej zostało, wychodzi że na pewno po niżej 10l LPG/100km ... Jazda spokojna średnio 100-110 km/godz. tylko czasami 140km/godz.


    I się dowiedziałem że mam zwykłą instalację z mieszalnikiem, jestem nieco rozczarowany, tym bardziej że sprzedający zapewniał mnie iż jest to sekwencyjna instalacja... I nie wiem czy decydować się na wymianę instalacji na sekwencyjną ( 2700ZŁ ) czy zostać przy tej co jest...

    Obliczając z grubsza nowa nie szybko się zwróci zakładając że na nowej zyskam jakieś może 2litry gazu na sto kilometrów.

    Dziś zatankowałem do pełna i wyszło że na trasie spalił 10,5 litra gazu... Gazownik powiedział że to nie jest zły wynik zważywszy na obciążenie autka...

    Dodaję fotke z przewodem który nigdzie nie jest podłączony ...


    PS: nie wiem czemu jak dodaję tekst nie zaznacza iż dodano go później...



    jesli chodzi ospalanie to moim zdaniem masz bardzo dobre. ja jezdze dosc duzo ale nakrutkich przewaznie odcinkach. przy predkosciach 100-120 przecietne spalanie wynosi 12,5 , 13 a niekiedy 13,5.natomiast nadluzszych trasach 10-10.5(instalacja 2 generacji czyli z attuatorem )to wTwoim przypadku 1 generacji jest to bardzo dobrze. a tak na marginesie
    to 1 generacja od sekwencji dosc daleko. wiec niezly kit wcisnol ci poprzedni wlwsciciel. znajomy ma sekwencje co prawda w innym samochodzie itez ma problemy a roznice w spalaniu niewielkie.

    co do wezyka postaram ci odpowiedziec jutro
  • #153 29 Oct 2007 20:00
    tmi^
    Level 1  
    Helpful post? (0)
    @robdk adapter USB niestety ale Ci nie zadziała, właściwie nie wiem jaki masz ale myślę, że jest to przejściówka z RS232 na USB? z laptopem jedynie zadziała RS232 ale na karcie PCMCIA (około 70 zł chyba).
    Niektóre adaptery, przejściówki jedynie udawają szeregowca, pcmcia zapewni (nie każda) fizycznie takie złącze.
  • #154 30 Oct 2007 22:10
    PAWEŁ74
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Jak tam mój wężyk... :(
  • #155 01 Nov 2007 11:02
    Labobas
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam!!!
    Z duza ciekawoscia przygladam sie Waszym postom i doswiadczeniom.Sam mam mase pytan bo chce poeksperymentowac z moja instalka.Czesc wiem,a czesc to czarna magia.Powiedzcie mi czym sie rozni.........Jedni maja ustawione kroki otwarcia aturatora min 80,a max 90.Mnie ustawil gaziarz na 124 i 134.Autronic ustawil przy automatycznej kalibracji 166 i 176.Zdaje sobie sprawe,ze kazdy samochod to indywidualna sprawa,ale czy np.poziom ustawienia tych ktokow nie daje nam informacji np. o wartosci podcisnienia w instalce,albo,ze parownik sie konczy i atomat regulujac kroki bierze pod uwage slabosc podcisnienia?Czy ustawiajac recznie kroki aturatora patrzymy jak sie zmienia sklad mieszanki?Zauwazylem,ze nawet trzymajac go na 3000 obr. ma bogata mieszanke.Kolejne pytanie ...czy ktos z Was bawil sie opcjami zaawasowanymi w autronicu?Sorrki jezeli zadaje dla Was glupie pytania,ale nijak nie moge o tym gdzies poczytac.

    I jeszcze jedno pytanie bo......juz mi glowa peka od postow,moze przeoczylem.Czy w al 700 emulator zintegrowany jest z kompem gazowym,czy osobno wystepuje?
  • #156 03 Nov 2007 12:14
    starter55
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    PAWEŁ74 wrote:
    Jak tam mój wężyk... :(


    Witam
    ten wezyk ma sobie tak wisiec bo jesli sie nie myle jest to do instalacji podcisnienia silnika

    Masz odwrocone przewody do wskaznika rezerwy dlatego wskazuje rezerwe zaraz po zatankowaniu.
    Ja sam nigdy nie korzystam z tej kontrolki bo jest niedokladna, zawsze patrze na kilometrarz, po zatankowaniu kasuje licznik
    Jaki masz sterownik?

    Quote:
    PS: nie wiem czemu jak dodaję tekst nie zaznacza iż dodano go później...


    jesli nie bylo po twoim poscie zadnych innych zawsze tak bedzie :D
    tak jak ja to teraz dodalem
  • #157 04 Nov 2007 17:20
    PAWEŁ74
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Nie rozumiem ... Jak to ma se wisieć ??? Od tak po prostu dyndać...? do instalacji pod ciśnienia silnika ? To co , wynika z tego że ją ktoś wymontował ?

    Chyba będę musiał jednak zajechać do ASO, i pognębić ich tam co i jak ...

    Moja instalacja podobno nawet nie ma centralki, jest tam zwykły parownik, emulator lamda, parownik i przełącznik w kabinie do przełączenia benzyna LPG który sam przełącza z benzyny na LPG przy przekroczeniu 2000 obr/min... to wszystko co na jej temat wiem ...

    Wiem też że na trasie spalił 10,5 litra LPG przy obciążeniu 400 kg i sredniej jeździe 100-110 Km/h a teraz wiem że po mieście pali jakieś 11,5 litra bez większego obciążenia ( z obliczeń wychodzi nie co mniej ale dodaję trochę bo zawsze zanim się zagrzeje blokuję przełączenie się na LPG ).
  • #158 04 Nov 2007 18:23
    starter55
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    Od tak po prostu dyndać...? do instalacji pod ciśnienia silnika ? To co , wynika z tego że ją ktoś wymontował ?


    tak, tak, nie nikt jej nie wymontowywal to tak ma byc.
    Ztego co pamietam tak samo jest rozwiązane w safrane i lagunie
  • #159 05 Nov 2007 11:14
    PAWEŁ74
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Mógłby mi ktoś powiedzieć jakie przewody do świec mam kupić? Wczoraj znowu mi strzelił, a że było ciemno i wilgotno zauważyłem iż mam przebicie i to akurat między przewodem WN, tego bezpośrdnio z cewki WN, do węża z instalacji LPG między reduktorem a mieszalnikiem... Teraz aż się boję jeździć na LPG...

    Instalacja LPG - wlasna poprawna regulacja - nasze wrazenia

    Kolega mówił mi że w jego espace I najlepiej sprawowały się świece ING, czy w tym temacie ma ktoś jakieś spostrzeżenia ... ?
  • #160 05 Nov 2007 17:47
    harnasx
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Przewody możesz kupic Boscha, NGK z tańszych Sentech lub Janmor
    jesli chodzi o świece to miałeś na myśli NGK? polecam te świece (uważam ze nie ma sensu kupywać świec "dedykowanych" do gazu - bzdura! dowiedziono doświadczalnie)

    Koniecznie odsuń przewód z gazem od przewodów WN (podwiąż na jakiś opaskach) żeby nie ocierały o siebie!

    Nie mogę pomóc z tym węzykiem - ale też uważam że dziwne by to było gdyby ten otwarty wężyk szedł z kolektora "w atmosferę" ?!

    Na poceszenie napiszę że zdarzają sie przypadki gdy instalacja II generacji czyli z silnikiem krokowym nic nie wnosi oprócz kłopotów i skutecznym rozwiązaniem jest wtedy własnie taka sruba regulacyjna (niektóre instalacje z silnikiem krokowym np Tartarini mają możliwość "zablokowania" programowego krokowca na danym kroku i działa to wtedy wszystko tak jak u Ciebie :) a klient ucieszony że wszystklo jest OK
  • #161 07 Nov 2007 18:07
    elektromechanik
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    DO PAWEŁ 74. PRZEPRASZAM.Miałem sprawdzić podłączenie twojego wężyka , ale z powodu nawału pracy zapomniałem. Sprawdziłem pobieżnie wchodzi on pod kolektor ssący i jest połączony z jakąś rurką ale trudno wyczuć do czego rurka ta idzie. muszę podejrzeć lusterkiem lub w jakiś inny sposób. co do świec to kolega harnasx ma racje w zupełności.
  • #162 07 Nov 2007 21:16
    starter55
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    toledo 8v 2.0 instalacja ze sterownikiem bingo
    mialem swiece iskry wyregulowane na 0.8 szczelinomierzem silnik chodzil bdb
    wlozylem V typ NGK o 3 zlote drozsze na swiecy i tez tak samo chodzi ale w ngk nic nie trzeba regulowac bo są 3 elektrody wiec moze byc pewniejsza swieca... wiec takie ci polecam.
    Biore pod uwage swoj silnik, nie wiem jak to jest w renault
    I co koledzy jak tak z tym przewodem? :D
  • #163 07 Nov 2007 23:05
    Labobas
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    To ja sie podepne.Co do NGK moze i dobre,ale krucha porcelanka.Poza tym juz dwa razy mi trafilo te swiece,dostaly przebicia.Dodatkowo powiem,ze nie ma sensu kupowac 3 i 4 elektrodowych do gazu.Nic nie wnosza nowego.Co do zmiany szczeliny to zdania sa podzielone.U mnie po zmniejszeniu z 1.3 na 0.8 beznadziejnie szedl.POza tym czasem na benie trzeba przejechac,zeby sie zagrzal i wtedyy tez do kitu jest.A jak padnie Ci instalka to na drodze bedziesz zmniejszal szczeline?Mniejsze nie przerwy nic nie daje tylko dziala na podswiadomosc.To tylko moja opinia.CO do przewodow nie kupowac dziadostwa jarmorow i tego typu.To pierwszy stopien do strzelenia i przebic.Na koniec chcialem sie zapytac,czy jest tu ktos kto zajmuje sie regulacja gazu i zna sie cos na autronicu?Pozdrawiam serdecznie Rafal
  • #164 08 Nov 2007 18:52
    emilwz
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Ja tez chcialbym sam wyregulowac gaz w aucie AUDI 80 2.0 instalacja Landirenzo

    Dodano po 2 [minuty]:

    jaki jest najlepszy interfejs do instalki Landirenzo
  • #165 08 Nov 2007 19:43
    Labobas
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Ja wlasnie latam z laptopem i reguluje co chwoila,poprawoam.,patrze na mieszanke i ustawiam,uff,ale moze znajde optimum.
  • #166 08 Nov 2007 21:40
    PAWEŁ74
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Dziś zamówiłem kable WN BOSCH i świece NGK...

    Zobaczymy co z tego wyjdzie ...

    A wiem już że mam centralkę Landirenzo... I że przy wymianie tych przewodów i świec będę mieć przerąbane, strasznie mało miejsca, kopułka rozdzielacza z tyłu silnika a nad nią bardzo blisko parownik z klimy ... Rozdzielacz ledwo widać a co dopiero się do niego dostać...

    A co koledzy myślą o mieszalniku BOLS i jeśli ktoś wie to ile takowy kosztuje... Jakoś znalazłem tylko opis działania ale ceny nigdzie nie podali...

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=2198027#2198027
  • #167 08 Nov 2007 21:53
    starter55
    Level 24  
    Helpful post? (0)
    Quote:
    POza tym czasem na benie trzeba przejechac,zeby sie zagrzal i wtedyy tez do kitu jest.A jak padnie Ci instalka to na drodze bedziesz zmniejszal szczeline?Mniejsze nie przerwy nic nie daje tylko dziala na podswiadomosc.


    mozesz kolego to wytlumaczyc o co ci chodzi?
    Ja zawsze pierwsze kilka kielometrów jade na bezynie jesli jest ponizej 10*C i tak sie powinno robic, a o tym poczytaj z praw fizyki
    Jaka moze mi pasc instalka :D na drodze?
    Poczytaj o swiecach i jak są zbudowane
  • #168 08 Nov 2007 22:20
    harnasx
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Miałeś na myśli mieszalnik BLOS ?!(bo o Bolsie to w innej kategori chyba :) ale też na "gazie" można być :)
    Otóż rozmawiałem ostatnio z użytkownikiem tego wynalazku(gaźnik gazowy Blos - tak też to nazywają) (on jeździ Volvo 850) i chwalił sobie - miał instalkę II gen. założył to i z 13 litrow zszedł do 11 bez zmiany osiągów (ale i bez poprawy) - nie ma zbyt dużo użytkowników tego rozwiązania - a sam mixer kosztuje około 300zł :(

    Co do jazdy na zimnym silniku - to teoretycznie nie chodzi o świece/przewody.. tylko o parownik a konkretnie o gumowe membramy reduktora - które poprostu sztywnieją wraz ze zmniejszeniem temperatury i "zmuszanie" ich do pracy na zimnym silniku (parownik ogrzewany jest płynem chłodzącym silnika) powoduje (teoretycznie) zmniejszenie ich trwałości - przejechałem 100tyś na parowniku i zawsze przełanczam na gaz kilkanaście sekund po uruchomieniu, zmieniłem auto i teraz sterownik miał ustawiony próg temperatury przy której pozwalał przełączyć się na gaz - ale już go przeprogramowałem :) - szkoda benzynki której pali najwięcej na zimnym
  • #169 08 Nov 2007 22:48
    Labobas
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Do startera55.Juz Ci odpowiadam.Jak sie jezdzi kilometr moze dwa to roznice nie sa moze odczuwalne.Chociaz moj jakby gorzej odpalal i dluzej musialem krecic po zmniejszeniu przerwy.Wyobraz sobie,ze moze pasc instalka ot tak.Mnie tak padla,przelaczyl sie na pb i po zawodach,Musialem na benie wracac,potem komp do elektronika i do dzisiaj odpukac chodzi.Na mniejszej przerwie na benie do bani jechal,meczyl sie.Wiem jak sa swiece zbudowane imoze nie znam praw fizyki,ale widze i czuje jak auto sie zbiera,jak raguje na pedal przyspieszenia.Poza tym polowa gazownikow powie,zmieniaj pan przerwe,a druga polowa powie,ze jak zakladaja gaz 15 lat to nigdy nie robili takich mykow bo nic nie daje.POza tym jak znajde artykul to wkleje o beznadziejnosci wieloelektrodowych swiec do gazu.
    A teraz o Blosie.Podobno super sprawa,w calym zakresie trzyma cisnienie bez naglych spadkow.Niestety niewielu jest magikow ,ktorzy potrafia to wyregulowac.Dla upartych i sprytnych powiem,ze samemu tez sie da wpinajac sie w sonde lambda miernikiem,a potem metoda prob i bledow korygujac.Podobno co do spalania to nie musi spasc,ale zmiana w osiagach przyspieszenia wyrazna.Dobrze tez kupic dobrego Blosa,a najlepiej samemu go wypolerowac w sordku bo wloskie sa rzemieslniczo wyproddukowane.Dla poprawnego dzialania Blosa dobrze rowniez jest okresowo go czyscic.Blos okosztuje ok 300zl i trzeba troszke dolot zmienic i zmiescic go pod maske.Ja narazie kombinuje z autroniciem i regulacja,Jak ktos bawil sie zastrzezonymi to chetnie poslucham doswiadczen.
  • #170 09 Nov 2007 20:15
    Labobas
    Level 17  
    Helpful post? (0)
    Witam czytaczy ponownie:)))Dzisiaj kolejne eksperymenty.{isalem,ze nie chcial mi sie kalibrowac na benie,wyskakiwalo,ze sonda nieczytelna.Heheh rozbawil mnie bo po pasku widac,ze sonda zapiernicza jak szalona.Dzisiaj znalazlem na to sposob.Trzymalem powyzej 3000 obrotow,ale dodawalem i odejmowalem gaz,wiec wahania wystepowaly.I co ciekawe szybciej sie wykalibrowal.Co dziwne ustawil kroi aturatora na 145 i na 155.Dziwne dlaczego tym razem tak ustawil.Fakt ladnie sie zbiera.CO dalej.Podczas jazdy wyszlo,ze czesciej jest na ubogiej mieszance dlatego wszedlem w zastrzezone i zmniejszylem prog sondy i..........teraz mieszanka oscyluje miedzy bogata a uboga i czesto bywa na czarnym pasku czyli taak jak powinno byc.Teraz tylko tankowanie do plna i test spalania.W zastrzezonych dodatkowo zwiekszyl sie czas min i max otwarcia aturatora,Jak przy krokach 163 i 173 czas byl 3,3333 to teraz przy 145 i 155 jest 20.000.Acha i jedno jeszcze.Widac jak zapierdziela sonda szybciutko pasek chodzi,a w mieszance tak wolniej sie zmienia.Nie wiem czy moge miec na to wplyw.Koncze kolejna czesc.Za jakis czas beda next.
  • #171 10 Feb 2009 09:53
    Mattisek
    Level 9  
    Helpful post? (+2)
    Panowie zdaję sobie sprawę, że wątek zdechł półtora roku temu, niemniej jednak jest ciągle jexdnym z pierwszych, w wyszukiwarce google, jaki wyskakuje podczas pytań o prawidłową regulację instalacji gazowej.

    Jako, że moje auto w najgorszym swoim momencie paliło 19 litrów i wiem jak to bardzo boli zwłaszcza kieszeń stwierdziłem, że chociaż podzielę się tą wiedzą jak udało mi się zbić spalanie do 8,5 - 9,5 LPG przy Escort `93 1,6 Zetec

    Dodam tylko, że moje auto jest wyposażone w instalację drugiej generacji.

    Nie piszę tego po to aby dokopać gazownikom, bo tutaj i tak wszyscy sami sobie regulują lpg, ale dać szansę na prawidłową (może) regulację gazu, gdy nie uda się to w zakładzie. Ja nie wierzę gazolom bo 3 razy ściągnęli ze mnie 30zł i nic nie ustawili. Tacy "fachowcy".

    Jak wiemy regulacji możemy dokonać dwutorowo. Regulując parownik i regulując silnik krokowy, którego zakres ustawiamy w programie.

    OD razu wytłumaczę do czego jaka śruba Zazwyczaj jest tak, że parowniki mają dwie śrubki - jedna jest większa - ta reguluje czułosc membrany, a druga jest mniejsza i to tzw. bypass.

    Wbrew tym głupotom co są opisane w sieci bypass to nie jest żadna regulacja wolnych obrotów. Bo co to za regulacja, która gdy jest zakręcona nie wpływa w niektórych autach na pracę silnika.

    Już piszę po co jej używać. Wystarczy zrobić prosty test aby sprawdzić czuy jest nam potrzebna. Wystarczy ją zakręcić. Jak silnik zgaśnie to znaczy, że była potrzebna. W większości silników nie jest ona potrzebna, gdyż jest wystarczające podciśnienie aby przy wolnych obrotach gaz uciekał przez membrany, a zatem bypass zakręcamy.

    Co dalej? Wiadomo, że możemy przynajmniej logicznie myśląc osiągnąć pełen wydatek gazu na 2 sposoby maksymalnie odkręcając silnik krokowy i zakręcając parownik lub odwrotnie. Paronik na maksa silnik krokowy minimalnie.

    Niby to jest to samo - nawet wykres sondy w obu przypadkach pokazuje na mieszankę stechiometrzyczną, oczywiście po lekkim dostrojeniu (to napisałem bardzo ogólnie). Jednak w rzeczywistości nie daje to jednakowych efektów. I to, że nie daje poznalibyśmy dopiero na analizatorze spalin, a zdaje mi się, że mało kto z nas go ma.

    U mnie przy skręconym parowniku i rozkręconym krokowym spalał 15l LPG.

    Po ponad roku prób z tą opcją stwierdziłem, że "nie idźcie tą drogą"

    I rozkręciłem parownik na maksa ustawiając kroki silnika ok. 30

    Może esię to wydawać dziwne bo ja na początku sugerowałem się instrukcją znalezioną w necie, która za najlepszą opcję uznaje ok. 100 kroków. Nie neguję, że właścicielowi wyszło, ale jednak każdy silnik jest inny. U niego działało u mnie ni huhu....

    Po rozkręceniu reduktora do przedostatniego okrążenia śruby czułości i silnika krokowego na ok. 30 - jednak tak by sonda oscylowała wokół bogato-ubogo zarówno na 3000RPM jak i na wolnych spalanie drastycznie spadło - w trasie nawet do 8,5 w mieście 9-9,5

    Dzielę się swoim sukcesem z wami bo wiem jak trudno jest czegoś takiego do0konać. U mnie trwało to grubo ponad rok. Wiem też, że w więszości sytuacji coś naprawimy i już nie dzielimy się tym w necie, w przeciwieństwie do tych co problem dalej mają.

    Jeżeli nie macie nic do stracenia i nie możecie wyregulować swojego auta może warto spróbować powyższej metody Oczywiście nie gwarantuję, że działa, ale a nuż zadziała?

    Powodzenia życzę i podzielcie się później swoimi spostrzeżeniami, a za zaoszczędzone pieniążki :piwko: :D a nawet niejedno.
  • #172 19 May 2009 21:14
    autogazwarszawska
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Pilnie sprzedam komputer gazowy Leonardo tel: 721349292
  • #173 25 May 2009 23:19
    jaycob
    Level 10  
    Helpful post? (0)
    Witam Panow, odgrzewam watek, bo potrzebuje Waszej pomocy - moj gazownik nie dal rady, a i ja tylko jak na razie czytam i boje sie wziac za regulacje mojej instalacji gazowej.
    mam redukctor clovato major dokladnie taki jak na tym rysunku i mam w nim 2 srubki widoczne na zdjeciu- jedna na srubokret i jedna na klucz 14, ktora odpowiada za sklad mieszanki na wolnych, a ktora za napiecie membrany? potrzebowalbym ich pozycji fabrycznych (przypuszczam widocznych na zdjeciu) do ktorych moge wrocic w jakis logiczny sposob- wymaganie regulacji blosa, ktorego mam zamiast miksera.
    Instalacja LPG - wlasna poprawna regulacja - nasze wrazenia

    dodatkowo mam stag2-l, ale jak nie mam krokowca, tylko blosa, to chyba nie jest mi potrzebny za bardzo do regulacji skladu mieszanki... ale do rzeczy Panowie:
    1. musze na parowniku na maksa otworzyc srube regulujaca ilosc gazu na wolnych, a napiecie membrany musze ustawic w polozenie fabryczne, abym mogl przejsc do regulacji blosa, dlatego prosze o wyjasnienie ktora jesy ktora i jakie to pozycje
    2. samego blosa chce wyregulowac wedlug instrukcji zamieszczonej w necie wpinajac sie kontrolka sondy lambda w sonde i kontrolujac jej wskazanie... ile powinna wskazywac? mam 300ce24v - ke-jetronic5.2/ez-l.
    3. katalizator zostal wyciety, sonda w pelni sprawna, na pb jest bajka, na gazie- dziura budzetowa przy 6000 rpm, duze spalanie w miescie, na trasie ok + ogolnie bardzo duzy spadek mocy w porownaniu z Pb...
    prosilbym o Wasza pomoc, czy przy pomocy kontrolki sondy jestem w stanie wyregulowac sobie gazownie??
    pozdrawiam i dziekuje za pomoc
  • #174 26 May 2009 15:13
    maszan
    Level 22  
    Helpful post? (0)
    Mattisek wrote:
    rokec





    OD razu wytłumaczę do czego jaka śruba Zazwyczaj jest tak, że parowniki mają dwie śrubki - jedna jest większa - ta reguluje czułosc membrany, a druga jest mniejsza i to tzw. bypass.

    Wbrew tym głupotom co są opisane w sieci bypass to nie jest żadna regulacja wolnych obrotów. Bo co to za regulacja, która gdy jest zakręcona nie wpływa w niektórych autach na pracę silnika.

    Już piszę po co jej używać. Wystarczy zrobić prosty test aby sprawdzić czuy jest nam potrzebna. Wystarczy ją zakręcić. Jak silnik zgaśnie to znaczy, że była potrzebna. W większości silników nie jest ona potrzebna, gdyż jest wystarczające podciśnienie aby przy wolnych obrotach gaz uciekał przez membrany, a zatem bypass zakręcamy.


    A dlaczego twierdzisz ze to glupoty?Jesli ja zakrecimy(bypass) i silnik zgasnie to znaczy ze jest prawie poprawnie ustawione naprezenie membrany.Bypass oprocz skladu na wolnych obr sluzy takze do zapobiegania przygasania silnika przy skretach auta poniewaz masz dawke gazu niezalezna od polozenia membrany.
  • #175 19 Jun 2009 17:30
    Tęgi
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Pytanko
    Znajduję się w posiadaniu Opla Vectry A z silnikiem 2,0 c20ne, z instalacją na komputerze autronic al700. Czy problem z szarpaniem podczas przełączania z benzyny na gaz jest w tym przypadku czymś naturalnym, czy może jakaś regulacja jest w stanie to zmienić? byłem na regulacji gazu ale w tej kwestii nic się nie zmieniło. Pomogła ona chwilowo na zapalanie się lampki silnika podczas jazdy na gazie, ale po roku ten problem powrócił. Po zczytaniu kodu błędu wyświetla błąd sondy lambda, jednak pojawia się on tylko podczas jazdy na gazie.
  • #176 19 Jun 2009 19:10
    elektromechanik
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    Nie znam sterownika AL 700 i nie wiem czy ma opcję nakładania paliw ( ale chyba tak ). Jeśli tak to masz ją albo nie aktywną albo źle wyregulowaną.

    Opcja ta pozwala na chwilowe opóźnienie wyłączenia wtryskiwaczy aby gaz po załączeniu elektrozaworów zdążył dopłynąć do silnika.
    Szarpanie ( po przełączeniu )świadczy o braku nakładania lub zbyt krótkim czasie nakładania ( chwilowe przygaśnięcie silnika )
    a> przymulenie < na moment o zbyt długim czasie nakładania się paliw i w konsekwencji jazda przez moment na na obydwu paliwach ( za bogata mieszanka ).
  • #177 19 Jun 2009 21:30
    dariusz105
    Level 26  
    Helpful post? (0)
    AL 700 nie ma nakładania paliw ani wbudowanego emulatora.Nakładanie ustawia się w zewnętrznym emulatorze.
  • #178 19 Jun 2009 23:06
    elektromechanik
    Level 27  
    Helpful post? (0)
    dariusz105 wrote:
    AL 700 nie ma nakładania paliw ani wbudowanego emulatora.Nakładanie ustawia się w zewnętrznym emulatorze.


    Czyli dokładnie to co opisałem trzeba ustawić na emulatorze wtrysków > zewnętrznym<.:idea:
  • #179 13 Sep 2009 03:05
    neromonia
    Level 2  
    Helpful post? (0)
    moze sie komuś przyda ja spaliłem pare zbiorników gazu zanim doszedłem do tego co jest teraz ale było warto :D dołanczam film i programik do BINGO S ... po tych ustawieniach
    robie 150 mil na 30 litrach gazu tak mile bo mieszkam w angli ;) noge mam w zależności od nastroju wiec i spalanie jest adekwatne do tego ale nie spada do 140 mil !! świece na tym ustawieniu sa prawie tak jak na benzynie chodzi mi o wygląd elektrod (kawa z mlekiem) wiec nie jest żle . reduktor to TOMASETTO 140 HP zintegrowany z zaworem gazowym dwie śruby regulacyjne czarna plastikowa jest odkrecona 3,5 obrotu mała miedziana odkrecona 1,5 obrotu .. no nic to tyle jesli chodzi o mój gaz a pamietajcie ze ten samochodzik ma 5cylinderków jesli ktoś chce napisać że pali za wiele ;)
    p.s
    powodzenia :idea:

    a tu filmik ;)







    Attachments:
  • #180 13 Sep 2009 09:52
    jonycostello
    Level 9  
    Helpful post? (0)
    Używam samochód Hyundai Lantra silnik tez jak Akccent 1.5, 12V-wielopunktowy wtrysk paliwa, 60kW, z niestety instalacją Lovato Autogas II generacji na centralce sterującej Lov "ECO" cod. 783040 z mikserem, reduktorem - parownikiem - Landi LE (R.E. Italy, DGM37785 GPL, TPVD7029, E3 67R, 051729), silniczkiem krokowym Lovato, emulatorem wtryskiwaczy BRC EMU-4 i przełącznikiem Lovato 198-DI.

    Proszę o komentarz, wyjaśnienie pojęć, prawidłowości poniższych ustawień komputera lov eco:

    Lov Eco
    General Ogólne

    Connection Type:Lovato
    Software Version:3.0
    Hardware Version:8.2
    Production Date:14-3-0

    Oxigen Sensor Sonda Lambda

    Type: 0-1V
    Oxigen Sensor Heat Time Czas nagrzewania sondy(from 5s to 2375s): 15s
    Idle's Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110V
    Out of Idle Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110V
    Power's Oxigen Sensor Inversion Threshold (more than 0.5V): 0.110V

    Tps

    Type: 0-5V Increasing Wzrastający
    Idle Outgoing Fixed Tps Threshold (V): Disabled
    Oxigen Sensor: 0.14V
    MonoBosch Tps Hysteresis(V): 2.00V
    Power's Tps Threshold(V): 3.51V Ile tu powinno być? Może 0.37V

    Actuator Serwomotor

    Cold Oxigen Sensor Actuator Position [0...255]: 0
    Power's Open Loop Position [Disabled,20...240]: Disabled
    Optimum Position: Self Regulating Samoregulacja
    Maximum Opening Max otwarcie: +25%
    Maximum Closing Max zamknięcie: -12%
    Idle Maximum Opening Maksymalne otwarcie na minimum: +12%
    Idle Maximum Closing Maksymalne zamknięcie na minimum: -25%
    Maximum Opening with Skimmed Tps: +25%
    Optimum Position: 80 Ile tu powinno być? Może 55?

    Close Loop

    Initial Enrichement Step Time [5...255ms]: 20ms
    Final Enrichment Step Time [5...255ms]: 120ms
    Initial Enleanement Step Time [5...255ms]: 40ms
    Final Enleanement Step Time [5...255ms]: 160ms
    Time Increasing Rate Between Steps [5...255ms]: 20ms
    Idle Enrichment Step Time [5...255ms]: 60ms
    Out of Idle Enrichment Step Time [5...255ms]: 35ms
    Idle Enleanment Step Time [5...255ms]: 80ms
    Out of Idle Enleanement Step Time[5...255ms]: 60ms
    Enrichment Step Number at the First Lean [0...255]: 1
    Enleanement Delay at the Fist Rich [0...255ms]: 120ms

    Booster Boster

    Idle Out going Booster Amplitude [127=Disabled, -127...126]: 10
    Booster Idle In going Amplitude [127=Disabled, -127...126]: 0
    Booster Aplitude [-127...+127]: 10
    Booster Enable: ok
    Booster Tps Threshold [0..5V]: 0.78V Ile tu powinno być? Może 0.37V?

    Emulation Emulacja

    Higth Level Duration Czas trwania wysokiego poziomu (0...5.1s): 0.50s
    Low Level Duration Czas trwania niskiego poziomu(0...5.1s): 0.50s
    Number of Impulse for Packet Ilość impulsów na pakiet (0...255): 0
    Open Circuit Duration Czas trwania obwodu otwartego (0...1305s): 0.00s
    Oscillation Frequency Częstotliwość balansowania (1..8Hz): 1.00Hz
    Emulation Type Typ emulacji: Square Wave Fala prostokątna
Mouser  Search 4 million + Products
Browse Products