Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Kategoria: Kamery IP / Alarmy / Automatyka Bram
Montersi
Kategoria: Akumulatorki / Baterie / Ładowarki
  • #1 27 Lip 2004 00:20
    Ibol
    Poziom 11  

    Witam.

    Proponuje podjecie tematu, ktory bycmoze pomoze nam wszystkim podczas wykonywania komputerowej regulacji instalacji gazowej wykonywanej we wlasnym zakresie.
    Posiadam instalacje gazowa z komputerem AUTRONIC AL-700 i dzisiaj po raz pierwszy wzialem sie za zmiane parametrow ustawionych przez gazownika.

    Podlaczylem nowy TPS, ktory byl poprzednio uszkodzony i uaktywnilem go w opcjach.
    Ponadto zrobilem jeszcze kilka innych rzeczy, ktore opisze kolejnym razem.

    Moim celem jest takie ustawienie wszytkich parametrow, zeby uzyskac:
    1. kompromis miedzy najmniejszym zuzyciem paliwa a najwieksza dynamika silnika - na stale.
    2. najnizsze spalanie (kosztem dynamiki) - tylko testowo - ile namniej moze spalic.

    W poscie tym bede opisywal wszelkie swoje doswiadczenia i wnioski dotyczace regulacji i licze na to, ze nie bede sam.

    Korzystam naturalnie z programu A-MON ver 1.5

    Na wstepie mam kilka pytan, ktore bycmoze pomoga mi w tym co zamierzam:
    1. co to jest i do czego sluzy ATUATOR?
    2. CUT-OFF?
    3. Wzbogacenie - czas wzbogacenia i przejscie ... w czym rzecz?

    Prosze tylko, nie piszcie mi zebym przeczytal manuala w PDF, bo czytalem kilka razy i te pojecia sa tam wyjasnione na zasadzie: "CUT-OFF umozliwia wl/wyl funkcji CUT-OFF"!!! ... genialne

    Zapraszam do wypowiedzi!

    Pozdrawiam.
    Igor

  • #3 28 Lip 2004 23:56
    Ibol
    Poziom 11  

    Hej!

    Dzisiaj zrobilem prtscr z A-MONa z widokiem na moje wszytkie ustawienia. Co sugerowalibyscie zmienic? Jak narazie nie wiem jak auto wyjdzie ze spalaniem ale kopa ma niesamowitego jak na gaz. Poki co kilka razy zdarzylo mi sie jedynie, ze silnik zgasl przy dojezdzaniu do skrzyzowania jak byl zimny ale to szczegol, poniewaz nie miewam zadnych innych problemow a ten jest jedynie wyjatkiem.

    Moze sformuluje pytanie tak - skoro wiem juz ze przy takich ustawieniach auto pod wzgledem dynamiki spelnia wszystkie moje oczekiwania, to co zmienic aby palilo mniej a nie stracic dotychczasowych doznan ;)

    Pod spodem link do moich ustawien:

    http://www.toya.net.pl/~jwb/scorpio/lpg/index.html

    Do przeczytania!

  • #4 29 Lip 2004 08:59
    andi21
    Poziom 12  

    cut-off jest to odciecie paliwa przy hamowaniu silnikiem :!:

    w moim przypadku przy ustawieniu typu pracy na ekonomiczna palil wiecej 8O (po wielu probach i testach na analizatorze spalin ustawilem prog sondy lambda na 0,508 i jest ok) zbytnie zubozenie miesznki moze spowodowac wypalenie zaworow i uszkodzenie katalizatora

  • #5 01 Sie 2004 16:37
    carinus
    Poziom 16  

    Niestety wiekszosc osob mysli ze zmniejszajac dawke gazu zaoszczedzi cos na zuzyciu.Tak niestety nie jest i silnik spali tego gazu wiecej grzejac sie przy tym i robiac rozne inne niespodzianki.Lepiej dac gazu wiecej niz za malo.

  • #6 24 Sie 2004 09:51
    darcon
    Poziom 2  

    powiedzcie skąd zdobyć program do ustawiania instalacji gazowych A-mon ver 1.6 czy jest ona funkcjonalnie taka jak 1.5?
    Jeżeli ktoś może mi użyczyć takiej aplikacji to bardzo proszę

  • #7 24 Sie 2004 11:33
    mkos1
    Poziom 29  

    Ja bym na Twoim miejscu na początek zmienił trym przełączenia bezn.-LPG na "Opóźnienie" (Zwalnianie) - ładniej będzie się przełączał.
    Poza tym dlaczego wart. MAX i MIN ustawienia silnika krokowego (attuatora) są takie same ?
    Proponowałbym zmniejszenie nieco wart. MIN
    :arrow: darcon - funkcjonalnie raczej chyba większej różnicy nie ma (nie mam v.1.5) poza głównie zmienionymi tylko niektórymi opisami.
    Jak chcesz to podaj swoje "namiary" na PW to Ci wyślę wersję 1.6

  • #8 29 Paź 2004 17:02
    tapatic
    Poziom 13  

    Ja mam również AL-700, regulacje przez gazownika nie sa dokladne... postanowilem sam to zrobic, a po lekturze tematu wynika ze to bedzie z wasza pomoca proste.
    Gdzie mozna zdobyc kabelek i oprogramowanie do AL-700?
    pozdrawiam

  • #9 29 Paź 2004 17:11
    mkos1
    Poziom 29  

    tapatic napisał:
    Ja mam również AL-700, regulacje przez gazownika nie sa dokladne... postanowilem sam to zrobic, a po lekturze tematu wynika ze to bedzie z wasza pomoca proste.
    Gdzie mozna zdobyc kabelek i oprogramowanie do AL-700?
    pozdrawiam

    Proste to może tak całkiem nie jest jeśli się kompletnie na tym nie znasz.
    Co do softu i kabelka to jest na Forum.
    Inną możliwością w sprawie tego interface'a jest oczywiście www.allegro.pl

  • #10 30 Paź 2004 14:05
    ww296
    Poziom 12  

    Attuator to ten "dynks" na przewodzie gazowym ktory steruje iloscia gazu - nazywany silnikiem krokowym rowniez.
    Cut-off - jest to opcja ktora powoduje zamkniecie gazu podczas kiedy hamujemy silnikiem czyli zdejmiemy noge z gazu - ona umozliwia zaoszczedzenie pewnej ilosci gazu ale czesto sprawia klopoty polegajace na gasnieciu silnika podczas zejscia z obrotow.
    Wartosc w oknie - przejscie cut-off to pozycja silniczka krokowego w ktory przechodzi on po zdjeciu nogi z gazu.
    prog cut-off to obroty ponizej ktorych silniczek krokowy zpowrotem otwiera sie tak aby pilnowac skladu mieszanki.
    czas w milisekundach to czas do zamkniecie silniczka krokowego po odpuszczeniu gazu - wazne jesli czas ten bedzie za krotki to bedzie dlawilo np silnik podczas zmiany biegow - po odpuszczeniu gazu podczas zmiany jesli silniczek zamknal by sie to bylby problem aby zaczal od razu jechac po zapieciu nastepnego biegu i wcisnieciu gazu.

    Wzbogacenie:
    silnik ma pewny okreslony sklad mieszanki przy ktorym pracuje najefektywniej - tz najmniejsze spalanie przy max duze mocy i oczywiscie odpowiednio mala ilosc emitowanych zanieczyszczen.
    mieszanka bogata - wiecej paliwa (gazu czy pb) a mniej powietrza.
    Wzbogacenie chwilowe sluzy temu aby podczas przyspieszania - czyli np wcisniecia gazu silnik mial odpowiednia mieszanke do przedewszystkim mocy. dlatego mieszanke ta po wcisnieciu gazu wzbogaca sie "na chwile" i to wlasnie to wzbogacenie a przejscie to ta "chwila" ;););)

    niestety al-700 nigdy nie regulowalem wiec trudno mi Ci wiecej pomoc ale opisuj swoje doswiadczenia i zadawaj pytania a w miare mozliwosci napewno dostaniesz odpowiedz od ktoregos z forumowiczow...

  • #11 02 Lis 2004 15:46
    elmer2
    Poziom 28  

    Witam

    Mam do was pytanie odnosnie tego gdzie mozna dostac lub jak zrobic takie urzadzenie???

    POzdro

  • #12 02 Lis 2004 17:01
    mkos1
    Poziom 29  

    rafcioo2 napisał:
    ... gdzie mozna dostac lub jak zrobic takie urzadzenie??? ...

    Czy chodzi Ci o sam sterownik LPG ?
    Raczej nieopłacalne jest jego zrobienie bo ... nie widziałem takich projektów - wszyscy raczej bazują na gotowych rozwiązaniach.
    Nie mówię, że własny sterownik miałby być gorszy od "kupczych" ale pozostaje problem jak go wykonać i oczywiście jak właściwie oprogramować (+ dodatkowo stracony czas na próby i modyfikacje wykonanego sterownika).

  • #13 20 Cze 2005 15:13
    olsbar
    Poziom 1  

    Witam. Odnosząc się do powyższego tematu co do instalcji to mój gazownik jest na ostatnim miejscu. Dlatego postanowiłem wziąść sprawe w swoje ręce. Mam już w swoim warsztacie oprogramowanie brakuje mi tylko interfejsu tzn kabelka. Szukałem w hurtowniach ale są drogie.
    Dlatego mam prośbe o pomoc. Jeżeli macie taki kabel na stanie to czy mógłbym prosić o wykaz połączeń przewodów na porcie szergowym.

  • #14 20 Cze 2005 16:04
    mkos1
    Poziom 29  

    olsbar napisał:
    ....... Jeżeli macie taki kabel na stanie to czy mógłbym prosić o wykaz połączeń przewodów na porcie szergowym.


    Witaj !
    Na przewód do centralki LPG mozna powiedzieć, że składaja sie dwa zasadnicze elementy: Przewód do kompa wraz z konwerterem (MAX232) i przewód z wtyczka do podłaczenia do "centralki".
    O ile konwerter w większości przypadków możesz stosowac ten sam to końcówka przyłaczeniowa do LPG jest najczęściej różna.
    Poszukaj w archiwum a bez wiekszego chyba problemu znajdziesz schematy samych konwerterów i opisy wyprowadzeń złączy centralek gazowych.

    Powodzenia !

    P.S. Nie napisałeś jaką masz centralkę.

  • #15 20 Cze 2005 17:13
    Ibol
    Poziom 11  

    W razie czego chetnie pomoge. Swojego Scorpio 2.0l ladnie wyregulowalem ze z 17l po miescie zszedl do 14l i zwiekszyla sie dynamika.

  • #16 21 Cze 2005 12:49
    janono
    Poziom 2  

    sorry ale szukam softu do al 700 i nie moge znaleść możecie podac linka please.

  • #17 21 Cze 2005 13:56
    leinadzs
    Poziom 27  

    janono napisał:
    sorry ale szukam softu do al 700 i nie moge znaleść możecie podac linka please.


    Żeby wpisać linka to też go musze znaleźć. Jest napewno na tym forum i nazywa sie Amon. W 5 min napewno znajdziesz (oczywiście jak ci zależy)

  • #19 27 Cze 2005 08:41
    erni6
    Poziom 2  

    Cześć panowie .Czy mógłby ktoś z panów doradzić na co zrwrucić uwagę
    przy programowaniu centrolki (a-mon) aby auto chodziło poprawnie .
    Nie rozumię do końca jakie ma znoczenie zakres regulacji (krótka,nornalna,długa)

  • #20 23 Lip 2005 01:58
    quadro
    Poziom 15  

    witam
    sciagnalem ten program autronika ale nie mozna wpisac niektorych wartosci.

  • #21 23 Lip 2005 07:48
    mkos1
    Poziom 29  

    quadro napisał:
    witam
    sciagnalem ten program autronika ale nie mozna wpisac niektorych wartosci.


    W trybie offline bez podłaczonego sterownika do kompa niewiele wpiszesz.

  • #22 23 Lip 2005 12:02
    quadro
    Poziom 15  

    no juz wszystko jasne!
    a czy gdybym kazal gazownikowi ktory mi zalozyl instalke gazowa(jeszcze na gwarancji) zmienic ustawienia komputera to czy musi to zrobic za darmo?
    nie uprzedzil mnie o mozliwosci np. przelaczania na gaz gdy obroty spadaja! a w moim aucie renault 19 byloby to wskazane poniewaz po uruchomieniu silnika obroty wskakuja na ok. 2000.(te silniki tak maja).
    jak sie reguluje ten zaworek ktory znajduje sie na przewodzie gumowym?
    jak wykrecam to zwiekszam dawke?

    ja mam komputer al 600 - czy mozna go tez regulowac tym programem jak al - 700?

  • #23 03 Sie 2005 15:16
    darioso
    Poziom 10  

    Potrzebuję rady lub pomocy od fachowców:
    mój pojazd to Ford Windstar 3.8, 96r - instalacja gazowa II generacji LOVATO, centralka AL700 + emulator. Pali mi 24l gazu w mieście - dla mnie masakra! Mam interfejs i laptop oraz program AMON. Może ktoś poradzi mi, jakie ustawienia w programie powinny być, żeby nareszcie był usatysfakcjonowany spalaniem:D np. 17-18 l gazu w mieście. Mogę jak kolega zrobić zrzuty ekranu ze swoimi ustawieniami.
    Najlepiej by było, abym ktoś kto ma podobną instalację i taki sam pojazd przesłał na maila plik programu AMON z ustawieniami.:D
    A może poprostu dajcie jakieś namiary na dobry warsztat w Warszawie lub okolicach, który mi to sprawdzi i powalczy.
    Dzięki z góry, pozdrawiam forumowiczów walczących z gazem i spalaniem w swoich autkach.

  • #24 03 Sie 2005 22:56
    kalasz20
    Poziom 25  

    Masakra?
    Mój były silnik V6 2,3 z Granady palił 18-20 litrów , no i się rozstaliśmy.
    Pozdrawiam

  • #25 05 Sie 2005 23:37
    philsonic
    Poziom 12  

    Witam!

    Posiadam daewoo lanosa 1.5 8v ijest w nim instalacja firmy A.E.B. Dokladnie na urzadzeniu jest napisane: A.E.B. voila plus, electronic feedeback system, AEB 170. Nigdzie nie ma podanego modelu tego elementu. Czy to AEB 170 to moze byc model tego urzadzenia jest tam gniazdo na wtyczke. Moze ktos posiada program do tego? Sciaglem jakis z elektrody ale nie odpala pisze cos o dyskietce? Moze ktos posiada taka instalacje i programowal juz ja? Jest jeszcze u mnie taka kostka na ktorej pisze PITAGORA Π EMULATORE 4CIL. A.E.B.? Jesli ktos posaiada program i schemat kabla do wyzej opisanego sprzetu to prosze o kontakt na PW. Bede wdzieczny!

    pozdro!

    philsonic

  • #26 22 Sie 2005 12:16
    Hazell
    Poziom 10  

    Hej,
    Właśnie sprawiłem sobie taki komputerek al700. Mam jednak małą zagwozdkę. Po podłączeniu do komputera gdy silnik pracuje, w oknie Monitor jest sygnał tps. Otóż u mnie ten sygnał wskazuje cąły czas 0.0000 i pod spodem MINIMUM. Nawet jak zwiększam obroty to pozostaje MINIMUM i 0.0000. Tylko prz gwałtownym naciśnięciu pedału gazu przechodzi na MAXIMUM i 0.cośtam ale to dosłownie na ułamek sekundy i znów powraca do MINIMUM i 0.0000. O co chodzi? Czy nie powinno być tak, że jak naciskam nawet powoli gaz to sygnał przechodzi na MAXIMUM i wartość napięcia płynnie wzrasta i nie "ucieka"? Co jet nie tak? Gdy badałem sygnał TPS miernikiem kręcąc ręką przepustnicę - sygnał pięknie zmienia się od 0.6 do 4.6V i nie znika...

  • #27 22 Sie 2005 12:45
    mkos1
    Poziom 29  

    A czy uaktywniłeś TPS ?
    AL700 może pracować także bez tego sygnału - kwestia podłączenia i wyboru opcji w sofcie.

  • #28 22 Sie 2005 21:47
    jjjanek
    Poziom 18  

    Witam przepraszam na początku, że podpinam się do tematu, ale posiadam poloneza z 2000r z fabryczną instalacją gazową bedini na wtrysku jednopunktowym Bosch od 1 miesiąca padł mi komputer bedini koszt wymiany około 240zł ja podjąłem decyzje, że wymiennie jednak na droższy AL700, ponieważ mój nie miał możliwości awaryjnego odpalania na gazie a ja chce by była taka możliwość w związku z tym mam pytanie jak sądzicie czy wymiana komputera na AL700 to dobry pomysł w polonezie i czy będzie dobrze współpracował z parownikiem,sondą lambda oraz silniczkiem krokowym i czy potrzebuje dodatkowo zakupić emulator czy wystarczy tylko komputer z centralką Dziękuje za rady pozdrawiam Janusz d

  • #29 22 Sie 2005 22:11
    mkos1
    Poziom 29  

    AL700 posiada wbudowany emulator lambdy.
    Uważam, że ten zakup powinien byc dobrym rozwiązaniem.

  • #30 24 Sie 2005 13:07
    quadro
    Poziom 15  

    jak się reguluje ten zaworek ktory znajduje się na przewodzie gumowym pomiedzy parownikiem a mikserem?
    jak wykrecam to zwiekszam dawke?
    czym sie rozni al600 od al700 bo w moim renault 19 mam ten pierwszy.
    jakie sa jego wady?

  Szukaj w 4mln produktów
Przeglądaj produkty